Kanye West a Jay-Z mají obal alba Watch The Throne k módního domu Givenchy

Kanye West a Jay-Z mají obal alba Watch The Throne z módního domu Givenchy. | foto: Givenchy

Zlato nejzlatější: Jay-Z a West s obalem od Givenchy ovládají svět

  • 0
Rapeři Jay-Z a Kanye West zaútočili na světové žebříčky. Společnou deskou, která s názvem Watch The Throne vyšla 8. srpna, obsadili první místo ve všech dvaadvaceti zemích, kde je možné ji koupit přes portál iTunes. Úspěchem se pyšní i módní dům Givenchy, jehož návrhář Riccardo Tisci album zabalil do zlatých desek.

West a Jay-Z  připravovali album víc než rok. Skladby pro projekt s pracovním názvem The Throne natáčeli v Abú Zabí, Sydney, Paříži, Londýně i New Yorku. Za produkcí stojí The Neptunes, Westův dlouholetý spolupracovník Mike Dean nebo RZA.

Aktuálním singlem je skladba Otis, v níž zazní vokál soulového velikána Otise Reddinga vysamplovaný z popěvku Try A Little Tenderness. Na desce spolupracovali i Beyoncé, Mr. Hudson nebo Frank Ocean.  Ke dvanácti základním písním si milovníci deluxe verzí mohou přidat další čtyři.

Zadní část obalu alba Watch The Throne – autorem je Riccardo Tisci z módního domu Givenchy

Kanye West a Jay-Z jsou s albem Watch The Throne první ve všech obchodech iTunes na planetě.

Album bylo dosud přijato veskrze pozitivně. Claire Suddathová z magazínu Time si povzdechla, že jde o "nádherné dekadentní album dvou výjimečných hiphopových hvězd, respektive dvou mužů, kteří mají co říct a kteří zároveň mají i dost peněz k utrácení".

Turné k albu začíná koncem září

Aniž by to tušil, designér Riccardo Tisci si s podobnou charakteristikou hrál při přípravě velkolepého bookletu. Jméno z domu Givenchy se kromě zlatého obalu s "prvky maskulity, tolik typické pro tyto dvě ikony rapu" odvázal i u zadní strany. Ta je naopak pestrobarevná. A tak se umně střídají náboženské motivy s kaleidoskopicky "rozpadlými" květy – ovšem obojí zasazené do zdobného rámu s hvězdami v rozích.

"Je mi velkou ctí, že jsem se mohl stát součástí tak výjimečného projektu," rozplýval se Tisci a dodal, že ho samotného omámilo, jak citlivě rapeři přistupují k hudbě a umění. Skrze toto album chtěl designér upozornit na hodnotu pro Američany jednu z nejdůležitějších: respekt.

Návrhář Riccardo Tisci dostal do bookletu alba Watch The Throne vše: vlajku, náboženství i "maskulitinu".

Projekt The Throne se dostane živě i na koncertní pódia. "Turné začíná 22. září v Detroitu a čítá prozatím čtyřiadvacet potvrzených zastávek na americkém území," uvedla za vydavatelství Universal Music Alice Titzová.