Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaromír Nohavica hrál v Londýně

  1:00aktualizováno  1:00
Čtvrtečním večerem písní a povídání nadchl, rozesmál a místy dojal londýnské publikum písničkář Jaromír Nohavica. "Jsou tu krásné české a slovenské aupairky," pochvaloval si Nohavica hned na začátku.

"Kamarádi vždycky říkali, že musí přijít holky. Jak přijdou holky, tak kluci už dorazí taky, jako bodyguardi a jako sponzoři,"  popsal písničkář způsob, jakým se plní koncertní sály.

Nohavicovo krátké londýnské turné zahrnulo dva koncerty, z nichž čtvrteční byl v polském středisku ve čtvrti Hammersmith. Včerejší vystoupení proběhlo v Camdenu v rámci nepravidelných večírků, které pro Čechy a Slováky v britské metropoli pořádá agentura Štefana Krasňanského. "Publikum bylo promíchané,"  řekl Nohavica o návštěvnících prvního koncertu.

"Češi a Slováci přivedli své známé. Podstatné však bylo, že to byl stejný koncert, jako když hraju doma.  Tím měl na mysli nejen Česko a Slovensko, ale také Polsko, kde se často pohybuje."

Jako první píseň čtvrtečního koncertu Nohavica zařadil Babylon, který napsal vlastně o Londýně, i když v něm v té době ještě nikdy nebyl. Jeho nynější návštěva je první. "Daroval jsem první nahrávku své kamarádce, která jela do Londýna. Po návratu mi říkala, že chodila městem a hluboce cítila, že písnička je o Londýně,"  vysvětlil Nohavica, který se do Londýna těšil.

"Některá místa světa by člověk měl navštívit. Tak trochu jsem si pootevřel dveře,"  řekl písničkář, který loni v červnu odehrál sérii koncertů ve Spojených státech a při té příležitosti oslavil padesáté narozeniny.

O dojmech z Londýna Nohavica nechce zatím hovořit. "Já bych chvíli počkal. Cítím, že to je silný zážitek, ale mám takovou zkušenost, že až přijedu domů, tak se to usadí a nějakým způsobem to možná dokonce napíšu v nějaké písničce. Londýn je jiný, než jsem čekal. Nádherné, nečekaně poetické je metro,"  dodal Nohavica, který si v Londýně připomněl 15. výročí sametové revoluce.

"Já si vždycky s pokorou vzpomenu na mnoho lidí, které si pamatuju z osmdesátých let a kteří si zasloužili, aby se toho velkého nadechnutí dožili."

Nohavica si uvědomuje, že "svoboda a volnost", kterou teď prožíváme, je kolikrát bolestivá. A ne možná ke každému přívětivá. Ale je. 

Sám Nohavica využil nabytou svobodu maximálně. Po listopadu 1989 začaly vycházet jeho desky bez cenzurních zásahů a Nohavicovy písničkářské schopnosti se naplno prosadily i v nastalé éře tržního hospodářství.

Počínaje titulem Mikymauzoleum z roku 1993 provází každou další desku velké očekávání. Zatím poslední album Babylon, vydané v roce 2003, si koupilo více než 80 tisíc lidí. Jaromír Nohavica se tak zařadil k nejžádanějším domácím umělcům.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

The Gloaming
Struny podzimu vedou od jazzu přes hip hop až po Shakespeara

Na rok se odmlčel, ale teď se vrací v částečně pozměněné podobě a s řadou novinek. Festival Struny podzimu zahájí v pátek večer v pražském Foru Karlín...  celý článek

Kapela Tichá dohoda
RECENZE: Hlasitá revoluce je prostě Tichá dohoda ze starých dob

Tichá dohoda po letech vydává desku s novou zpěvačkou a starým zvukem. Album nazvané Hlasitá revoluce je svěží závan doby, kdy světu vládly kytary.  celý článek

David Koller vyzval tuzemské hudebníky, aby předělali některé z jeho sólových...
Než přijde nové album Lucie, zahraje David Koller své hity akusticky

Ještě než se příští rok začnou dít velké věci kolem Lucie, můžou si fanoušci poslechnout muziku Davida Kollera v méně tradičním pojetí. Hudebník se svou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.