Jana Kirschner, turné Takmer solo (Studio Dva, Praha, 31. října 2016)

Jana Kirschner, turné Takmer solo (Studio Dva, Praha, 31. října 2016) | foto:  Michal Šula, MAFRA

RECENZE: Jana Kirschner je i uprostřed bláznivé show prostě neodolatelná

  • 0
V pražském Studiu Dva se po dva poslední říjnové večery konala komorní, ale nabušená oslava slovenské hudby. Jana Kirschner tu v neděli a pondělí odehrála dva koncerty ze svého turné Takmer solo. Předskakoval jí Peter Aristone. Celému večeru chybělo k dokonalosti jen málo.

Aristonův půlhodinový set byl příjemným úvodem, obzvlášť cello do jeho akustické kytarovky ladilo. Od publika se dočkal však spíš zdvořilého ohlasu.

Jana Kirschner začala tak komorně, jak to jen šlo – sama bez mikrofonu, skoro jako školačka na besídce. V divadle bylo slyšet jen občasné zavrzání sedadel. Naštěstí potom naplnila název svého „divadelního“ turné a hrála „takmer“ sólo.

Takmer sólo

90 %

Jana Kirschner

Místo konání: Studio Dva, Praha

31. října 2016

Rozjel to trochu bizarní a hodně podmanivý soubor, v němž vedle kytary, klavíru a perkusí (včetně bláznivého fackování se na mikrofon, které vyvolalo smích v publiku) hrály sice decentní, ale významnou roli různé syntezátory. A v několika správných chvílích taky akordeon. Zpěvačka se po jevišti pohybovala s až divadelní lehkostí a stejně nenuceně „přiměla“ publikum ke zpěvu.

Bicí souprava stojící vyzývavě v koutě dávala tušit, že vyklidněné pojetí koncertu, ač rozhodně ne nutné, nebude mít zas tak dlouhého trvání. A taky že ne. Písničkou Máj, krásny máj se večer proměnil v téměř rockovou party a z tohoto směru už do konce neuhnul.

Hlas Jany Kirschner netřeba rozebírat. Navíc se obklopila luxusní kapelou – to, co místy vypadalo jako neřízený chaos, se vždy nakonec ukázalo být perfektně vyladěnou show. Na první zdání se tu a tam vyloudil falešný tón, ale jako zázrakem všechno sedlo, kam mělo. Jediné minus – zpěv se v našlápnutých písních ke konci trochu ztrácel.

Jana Kirschner svým neotřele pojatým koncertem potvrdila, že právem patří k česko-slovenské hudební špičce. Mohla v libovolném klubu odehrát standardní set hitů a publikum by jí nejspíš stejně leželo u nohou. Touha posouvat hranice možného je však důležitá a správná. Je potom radost, když to zaklapne a výsledek stojí za to.