Jakub Špalek on-line
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 28. května 2008 do 11:35
OTÁZKA:
Vám skutečně připadá správné, aby vedle sebe existovala divadla podporovaná ze státních (městských peněz) a divadla zcela bez dotací? Jaký je rozdíl mezi Vaším divadlem a Divadlem na Jezerce - například? Mně osobně to připadá jako by vedle sebe byli dva zemědělci, kteří pěstují stejnou plodinu, přičemž jeden z nich dostává dotaci, druhý nikoliv, ale oba potřebují své zboží prodat vlastně stejnému zákazníkovi. To by podle vás jeden z nich nebyl v nevýhodě?
petra
ODPOVĚĎ:
Myslím, že zrovna divadlo Na Jezerce patří mezi divadla, která by dotaci mít měla. A stojím pevně za tvrzením, že divadla mají být dotována a že vedle nich mohou existovat komerční projekty, které jsou samy o sobě ziskové.
28.5.2008 11:23
OTÁZKA:
dříve jezdili kočovní umělci v maringotkách a když nic nevydělai tak nejedli. Dnes si založí "nevýdělečný" spolek a natáhnou ruku ! A když ji někdo nenaplní dle jejich představ tak ho označí za brbara ! Nic proti vám osobně nemám, ale tohle přece nemůžete myslet vážně a ještě bez začervenání křičet do světa ?
A.Javůrek
ODPOVĚĎ:
Radní Richter postupuje v nesouladu s evropským právem i s deklarovanou kulturní politikou hlavního města Prahy. To je důvod petice. A znovu opakuji, že problém ohrožených subjetků spočívá ne ve výši požadované dotace, ale v rozhodnutí, které přišlo pozdě.
28.5.2008 11:24
OTÁZKA:
Držím Vám všem palce a věřím, že to dobře dopadne! Za Prahu kulturní!
Tereza
ODPOVĚĎ:
Děkujeme.
28.5.2008 11:25
OTÁZKA:
Proč se vám zdá nespravedlivé, že po té co jste rozbili družné pracovní úsilí dělníků, rolníků a pracující inteligence tito nechtějí přispívat na vaše bezideové umění. Musíte se na to, Špalek, podívat tak nějak politicky.
Klema
ODPOVĚĎ:
Tak jo, díky za radu.
28.5.2008 11:25
OTÁZKA:
Dovolím si znovu položit otázka A. Plačka, protože jste na ni neodpověděl, a mě to rovněž zajímá. Takže: Který Semafor se Vám líbil – před- nebo po-sametový?
Jana S.
ODPOVĚĎ:
Já do jiných divadel chodím velice málo. Semafor předsametový ani posametový jsem osobně nikdy neviděl. Znám jen záznamy inscenací ze 60. a 70. let.
28.5.2008 11:26
OTÁZKA:
Dobrý den, ráda bych věděla, kolik během roku prodáte vstupenek? Respektive kolik lidí příští rok přijde o možnost vidět vaši produkci?
dagmar
ODPOVĚĎ:
Kašpar odehraje v jednom měsíci v Praze zhruba třicet představení, průměrná návštěva je asi 120 lidí.
28.5.2008 11:27
OTÁZKA:
Vím, že umělci mají k ekonomice daleko. Ale i v kultuře existuje ROVNOST PŘÍLEŽITOSTÍ. U soukromých subjektů NIKDO NEROZLIŠÍ přesně, kde začíná "vysoká" kultura a kde tato kategorie končí. Vy byste to uměl? Pokud ano, tak (s prominutím) kecáte.
Vladimír Tvrdík
ODPOVĚĎ:
Tak jo, kecám. Děkuji za upozornění, ale kecat nepřestanu.
28.5.2008 11:28
OTÁZKA:
Dobry den. Chtel jsem napsat, ze jste vyzirky a nekonkurence schopna individua, ale vy dostavate na frak uz tak, nema smysl lit olej do ohne :-) Jak se na ty dotazy tvarite? Cekal jste to, nebo jste spis cekal podporu? Dekuji za odpoved, Tomas
Tomas
ODPOVĚĎ:
Nečekal jsem nic, od pondělí poskytuji v pořadí asi sedmý rozhovor médiím a jsem připraven v podstatě na vše. Kdyby se vám zdálo, že jsem moc v pohodě, zkuste víc sprostých slov nebo mi vyhrožovat smrtí. Děkuji za test odolnosti a zůstávám s láskou a úctou.
28.5.2008 11:29
OTÁZKA:
Vážený pane Špalku, mnozí si neuvědomují, že případné nucené uzavření Divadla v Celetné Prahu ochudí o scénu, která i když je umístěna v historické budově, je i pro vozíčkáře bezbariérově přístupná. Vozíčkáři stále nemají tolik možností pro své volnočasové aktivity jako mají lidé bez handicapů. Divadlo v Celetné umožňuje vozíčkářům vidět divadelní představení několika souborů i ze vzdálených měst, z Ostravy, dále umožňuje náhodné a zcela přirozené setkávání chodících a vozíčkářů a tím přispívá k odstraňování bariér mezi nimi. Konečně, pro mnohé je vzorem i pan Potměšil, který to nevzdal a dokázal a dokazuje, že nejenom prkna, které znamenají svět, ale život jako takový je pro všechny. Dotaz by měl být směrován na pana ing. Richtra – zda (to) si neuvědomuje, že případným zánikem dnes ohrožených divadel, která jsou vesměs bezbariérová, ztrácí kulturní společnost a ještě více právě handicapování návštěvníci, kteří stále nemají tolik možností jako zbylá zdravá populace, možnost setkávat se s "krásnou Thálii"?
Jsou to právě Divadlo v Celetné, ale i Zábradlí, Švanďák, Dlouhá, Archa, Činoherák, Palmovka, ABC, Rokoko ... které jim tuto možnost nabízí a která jsou dnes i v ohrožení. Milan
Milan J.
ODPOVĚĎ:
Jsou to například ti, co mě bombardují příjemnými dotazy, jako právě teď. Děkuji za podporu. Zrovna dnes je evidentně vzácná.
28.5.2008 11:31
OTÁZKA:
Dobry den. Nelze nahradit vypadek z financovani granty zdroji od soukomych mecenasu? Nedokazu si predstavit, ze by inteligentni zamozny clovek neprispel na ohrozenou kulturni cinnost, kterou on sam povazuje za kvalitni a hodnotnou.
Jirka
ODPOVĚĎ:
Děkuju za dotaz. My čekáme na jasně formulovaný postoj magistrátu - odpověď na petici. Jednáme s ministerstvem kultury a zároveň s tím samozřejmě promýšlíme různé krizové scénáře. To, o čem píšete, je samozřejmě jedna z možností. Zrovna včera ráno jsem psal dva dopisy na adresu hodně bohatých lidí, kteří nás - Kašpary - mají rádi.
28.5.2008 11:32
OTÁZKA:
Vlastně ani nemám dotaz. Jen Vám chci popřát hodně štěstí jinde. Divadel je spousta, spousta jich přežije a každý principál prostě šikovný není. To je život a je to tak správně.Živit všechna divadla z obecního naopak správně není a vynucovat si peníze takovým kraválem je nestydaté.
Ludvík
ODPOVĚĎ:
V tom případě já mám dotaz na Vás. Už jste někdy byl u nás v divadle?
28.5.2008 11:33
OTÁZKA:
Nezkoušíte souběžně hledat i nějakého bohatého mecenáše? Kašpar je už známá kulturní "obchodní značka" . Bylo by to sice asi divný, být třeba ČEZ Kašpar, ale přežili byste :-) Budete mi chybět !
K.Vrkočová
ODPOVĚĎ:
Hledáme...
28.5.2008 11:34
OTÁZKA:
Dobrý den. Víte kdo pronesl toto:
"Když vidím stát vedle pana Jiřího Suchého třeba herce Mirka Táborského, který v osmdesátých letech, jako agilní svazák vysvětloval svým spolužákům na DAMU, že v roce 1968 u nás byla kontrarevoluce (a jeho spolužáky při tom svědila pravá ruka) a který tři roky před Listopadem vstoupil do KSČ a teď hřímá na náměstích o mravnosti, tak je mi zle. Na celé této revoluci je nejstrašnější zloba, bulvárnost a nenávist, která se začíná šířit napříč českou kulturou, pod rouškou vyššího umění"?
Co na to říkáte?
Jaroslav
ODPOVĚĎ:
Mám pocit, že zrovna v této poznámce J. Hrušínského je přítomna zloba, bulvárnost a nenávist.
28.5.2008 11:35
OTÁZKA:
Dobry den. Muzete mi prosim vysvetlit, jak mohla divadla zit predtim,nez se vubec zavedl grantovy system a ted kdyz bezi, tak breci, ze skonci,protoze nestaci to co dostanou? To neni utok, jen dotaz, na kteryjsem zatim nedostala odpoved.Dekuji.P.
Petra
ODPOVĚĎ:
Vycházíte z poněkud mylné informace radního Richtra. Divadla byla dotována před rokem 1989 i po roce 1989. Grantový systém se postupně vytváří a vyvíjí podle toho, jak přibývá soukromých, nezávislých aktivit. Zároveň jsou divadla, která zřizuje město, transformována a tak se stávají součástí tohoto systému. Na váš dotaz mohu taky odpovědět jednoduchým faktem: ve čtvrtek a pátek minulý týden jsme měli vyprodané divadlo a každý večer jsme přitom prodělali asi osm tisíc. Diváci byli spokojeni, my také, ale bez dotace bychom si to představení nemohli dovolit.
28.5.2008 11:38
OTÁZKA:
Nikoliv dotaz, jen poznámka. Připadá mi, že vůbec neodpovídáte na dotazy Vám položené. Chápu, že Vám při těch třenicích má diskuze sloužit k prezentování Vašich názorů a pohledu na věc, ale pro nás, co chceme zjistit něco konkrétního, je to dost k ničemu.
Jana
ODPOVĚĎ:
Já ten pocit nemám.
28.5.2008 11:40
předchozí | 1 2 3 4 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.