Výtěžek z koncertu i z prodeje alba jde nadaci Healing The Divide, kterou založil herec Richard Gere a jež mimo jiné podporuje tibetské mnichy, žijící v nedůstojných podmínkách v utečeneckých táborech.
To je také důvod, proč celou akci, která se odehrála 21. září 2003, "posvětil" samotný Dalajláma a pronesl úvodní řeč, kterou také cédéčko, které vyšlo na hudebně "fajnšmekrovské" značce Anti, začíná.
Společnost se na jevišti sešla skutečně různorodá. Přímý kontakt s tibetskou kulturou obstaral sbor Gyuto Tantric Choir, jehož typický hrdelní zpěv je de facto spojnicí s filozofickou školou, založenou v 15. století, jež po čínské okupaci Tibetu musela být přesunuta do Indie.
Jakýmsi kulturním pozdravem země, hostící dnes tisíce tibetských emigrantů včetně Dalajlámy, bylo vystoupení nejslavnější indické hráčky na sitár Anoushky Shankar (dcery významného virtuosa na tentýž nástroj Raviho Shankara a nevlastní sestry popjazzové hvězdy Norah Jones).
Mimořádně zajímavá byla i setkání, v nichž se setkali představitelé různých hudebních kultur: tiberský avantgardista Nawang Khechog s indiánským flétnistou R. Carlosem Nakaim a slavný americký skladatel a pianista Philip Glass s gambijským virtuosem na africký lidový nástroj kora Fodayem Musou Suso.
Vrcholem koncertu ovšem bylo padesátiminutové vystoupení svérázného písničkáře Toma Waitse, tentokrát za doprovodu progresivního smyčcového kvarteta Kronos, se kterým se umělecky sešel poprvé právě na této akci. Sestřih na albu uvádí čtyři ukázky z tohoto bloku.
Waits kromě známých písní (např. Way Down In The Hole) zahrál také dosud nenahranou skladbu Diamond In Your Mine, kterou album vrcholí. Tento "patron ztracených existencí" se zdánlivě z kontextu vesměs duchovně silně založených spoluúčinkujících poněkud vymyká. "Dlužil jsem Jeho Svatosti protislužbu: ve škole za mě psal všechny úkoly," vysvětlil s typickou ironií Waits své angažmá.