hudba - koncert

hudba - koncert, ilustrační foto | foto: MF DNES

Jak palba z kalašnikova

Jestlipak meziválečným kolážistům také pořád otloukali o hlavu, že "jen" recyklují nepůvodní materiál, tak jako to slýchají dýdžejové?

Ti z generace Manuela Depedra (tedy Američana, jenž si říká Kid606) už nekombinují zvukové citáty na gramofonech, nýbrž v počítači.

Autor a vydavatel si v posledních pěti letech získal renomé intenzivní prací, ale zejména stylem freneticky husté muziky, která jako kalašnikov chrlí fragmenty funku, popu, starých rock’n’rollů či vánočních cajdáků.

Drť pop-music všeho druhu, valící se z Depedrova hrnečku, vař, se dá vnímat jako silná metafora, nebo jen takové zábavné fackování paměti (a snad i tanečního svalstva) progresivní klubovou subkulturou.

Každopádně si nezaslouží skepsi: Kid606 musí mít jemně naladěné ucho – a pak odvahu. Patří k pionýrům, kteří hudbu, před patnácti lety nemyslitelnou, vysnili od píky, lépe řečeno od prvních kilobajtů.

Resilience (Ohebnost) je výjimečná vláčnější kolekce, ale pořád vedená touž mánií dravě kombinovat klišé i periferní příznaky všech možných žánrů.

Kida naživo představí nový pražský festival Sperm (dne 25. února v klubu Abaton). Uvádí jej nová generace pořadatelů, která vidí, že vývoj taneční hudby skončil – a slušně vybírá mezi pohrobky, kteří na ni s odstupem reagují.

Festival Sperm signalizuje i vědomí o mediální proměně: regulérní nové hvězdy přicházejí ze středních a malých labelů, jejich věhlasu pomáhá internetová publicistika. Jak a proč v takové éře psát glosy do papírových novin?

KID606: Resilience
CD, stopáž 57:26 minut, vydala firma Tigerbeat6