Ironie a vtip, které mnozí považují za důkaz opravdové duševní svobody, silně ovlivnily vídeňské umění devadesátých let, největší odezvu pak našly kolem roku 1995 v pracích mladé a střední generace autorů. V Galerii Oskara Kokoschky tento trend dokládá tvorba více než čtyř desítek umělců.
Část z nich se nechala inspirovat běžnými předměty denní potřeby, které po jejich "zásahu" získaly zcela jinou dimenzi. Jako příklad může sloužit esteticky dokonalá lopata Fridolina Welteho, která je plná symetrických děr.
Díla některých autorů nesou silný erotický náboj. To se týká prací Renate Bertlmannové, Gotfrieda Eckera či Ronalda Kodritsche. Nechybí však ani parodie na Franze Schuberta vznášejícího se majestátně nad Vídní autora Roberta Zeppela-Sperla.
Galerie Oskara Kokoschky se nachází v přízemí Rakouského kulturního fóra. Vedle výstav důležitých rakouských umělců a uměleckých spolků klasické moderny, meziválečné a poválečné doby jsou zde prezentována také díla současných rakouských tvůrců. Kromě toho pořádá galerie jednou ročně výstavu, která se věnuje přímo Oskaru Kokoschkovi.
Der Ironische Blick |
Galerie Oskara Kokoschky (RKF) Jungmannovo náměstí 18 Otevírací doba: pondělí až pátek, od 10 do 17 hodin Vernisáž: 20.6. v 17 hodin |
Uwe Bressnik: Heiko Bressnik. Fotografie z výstavy Der Ironische Blick v Galerii Oskara Kokoschky na Jungmannově náměstí v Praze. |
Gudrun Kampl: Dickdarm, Dante Rosa. Fotografie z výstavy Der Ironische Blick v Galerii Oskara Kokoschky na Jungmannově náměstí v Praze. |
Gudrun Kampl: Dickdarm, Dante Rosa. Fotografie z výstavy Der Ironische Blick v Galerii Oskara Kokoschky na Jungmannově náměstí v Praze. |