Domácí autorskou komiksovou tvorbu jsme mohli donedávna vídat v horším případě pouze na specializovaných serverech, v lepším případě v nepříliš známých malonákladových magazínech jako Aargh!, Zkrat nebo Bedeman.
Inseminátor – spolu s lednovým hororovým almanachem O (ne)mrtvých jen dobré a chystaným manifestem Czekomiks – představuje solidní důkaz, že současný český komiks nepředstavují jen jména Mareš a Gašparec.
Samotný název sborníku je mírně dvojsmyslný: nejenže vyjadřuje nečekaně objevenou pravdu o mimozemském původu komiksového postižení (nejen) otištěných autorů, ale zároveň si klade za cíl "inseminaci" veřejnosti povědomím o nastupující komiksové generaci.
"Je to takový boršč," prohlásil Jakub Němeček o svém scénáři komiksu Maso, jejž v téměř fauvistické barevnosti vyvedl absolvent AVU Karel Jerie.
Přirovnání k obsahově pestré polévce sedí na celý sborník. Scifistické zastřešení pod sebou ukrývá jak trojblok sytě komiksových anekdot z pera a štětce stávajícího kreslířského esa, ironického realisty Jiřího Gruse, tak titulní snové podobenství o lákadlech a nástrahách života Vzlety a pády, nad nimiž vydavatelé brněnské revue Aargh! Tomáš Prokůpek a Tomáš Kučerovský strávili devět let práce a které Kučerovskému vynesly comiCZaward za nejlepší loňskou kresbu.
Ve volně prokládané inzerci dovedl Jiří Zimčík svou čistou linku až k vitrážové stylizaci, jejíž protiváhu tvoří hyperrealismus Adolfa Lachmanna (s Grusem jsou odchovanci téhož ateliéru realistické malby na AVU a držiteli komiksových ocenění z předchozích let).
Už coby smetana na talíři působí doprovodné materiály: profily autorů, skici ke komiksům a kompletní anglický překlad. Poněkud rozčepýřenou koncepcí celého sborníku i jednotlivými výtvory prolíná jemný, uznalý humor a nadsázka, která po dočtení knihy donutí mlasknout – tak jako po posledním soustu výživné polévky.