Pocházíš ze Slovenska, jak jsi se dostal do Prahy?
Přišel jsem do Prahy v době, kdy se tu otevřel klub Radost, v němž jsem společně s Loutkou a s Bidlem tenkrát hrál. Byly tu daleko větší možnosti než na Slovensku.
Dnes se zabýváš v podstatě jen technem, co tě na něm tolik zaujalo?
Techno je postavené v maximálně možné míře na harmonickém základu a lidi k harmonii také svým způsobem nutí. Člověk se pak také dokáže jinak dívat, přemýšlet a hýbat se.
Jaká atmosféra by podle tebe měla na party být?
Představuju si, že by lidé měli šílet z té hudby. Tady vidím problém, co se týče party, v muzice podle toho jaká se hraje a také jak se hraje. Myslím, že ji tu lidé na party často ani moc neposlouchají. Je to buď způsobené tím, že ji nechtějí slyšet nebo je to kvůli tomu, že ani pořádně slyšet není. Neznám totiž široko daleko žádný klub, ve kterém
Namixoval jsi poslední Techno Energy, které obsahuje i tvé vlastní skladby. Jaký rozdíl je mezi mixováním na CD a mixováním na party?
Ten rozdíl je opravdu velký. V časopisu Živel se objevila na toto CD kritika od Rodrigueze, ale měl by si uvědomit některé věci. První předpoklad u kompilace je takový, že se na ni netancuje a tudíž se také nebude hrát na party. Lidé ji budou poslouchat někde v klidu, třeba doma nebo v autě, a tak by měla být nevtíravá a hlavně přehledná. Problém Techno Energy je v tom, že desky, které jsem dostal pro tuto práci do ruky, jsou tak dva roky staré. Lepší by bylo hrát aktuální věci, které lidé ještě neznají. Ale myslím si, že je to namixované tak, že z žádné desky nechybí hlavní myšlenka. Doma mám ještě jednu verzi Techno Energy, udělal jsem ji jen podle sebe a je daleko kratší. Trvá necelých padesát minut, což je oproti CD rozdíl, protože to muselo mít přes sedmdesát.
Jak se vůbec díváš na časopisy, které u nás taneční
scénu mapují?Myslím, že jsou všude zmiňované úplně stejné desky, CD a také akce. Kolikrát vyjdou v jednom měsíci tři různé časopisy s téměř stejným obsahem. Hodně článků je převzatých z různých zahraničních časopisů, tak v některých českých časopisech můžete vidět texty, které pocházejí z anglického časopisu Mix Mac.
Od podzimu minulého roku jsi začal dělat vlastní techno party, co tě k tomu vedlo?
Vymýšlím party, protože mám vlastní představu o tom, jak by měla vypadat a cítím potřebu ji realizovat. Jde mi hlavně o výborný zvuk, hudbu a světla. Na Over There Party se dá také dobře využít laser, který je podle mě vůbec nejinteligentnějším světlem. A to z toho důvodu, že je velmi přesný, rychlý a má neomezené možnosti ve využití barev,
Taneční hudba je často spojovaná s podpůrnými látkami jako jsou například extáze. O technu se mluví v souvislosti s drogami daleko tvrdšími. Vidíš v tom nějako
u spojitost?Těžko říct. Myslím, že lidé vnímají techno jako tvrdou nebo o něco tvrdší hudbu, která je samozřejmě rychlejší a tak si to také asi spojují s patřičně tvrdými drogami. Já myslím, že by to mělo být naopak. Lidé by měli být na party natolik zaměstnáni muzikou, laserem, světlama a celkovou atmosférou, že by na nic jiného neměl zbývat čas. Techno je opravdu hodně harmonické a v případě nějaké kombinace s drogama se člověk připravuje o slušný zážitek.
1. května bude techno party na Brumlovce, jejíž program si vymýšlel, na co se mohou návštěvníci těšit?
Jde mi hlavně o kvalitu zvuku, kde by mělo být slyšet naprosto všechno, třeba i smítko, které spadlo ve studiu na desku. Prostě muzika, kterou člověk může vnímat do posledního detailu. Jelikož je Brumlovka celá totálně černá, tak si myslím,. že tam bude vidět správný účinek laseru. Budou tam i dobrá světla a všechno pojede samozřejmě dohromady s muzikou. Zahrají dobří DJové a venku bude chill out, protože to bude první květnový den a mohlo by být hezky.
Bližší informace o party najdete na adrese www.overthere.cz
.