Jde sice o záznamy, ale z posledních let. Mozartův Don Giovanni, odvysílaný ve středu, zahajoval loňskou sezonu, kdy jej živě přenášela britská kina.
Covent Garden tak následuje nový fenomén, s nímž přišla newyorská Metropolitní opera. Přenosem provázel hudební ředitel Antonio Pappano, nechyběla exkurze do zákulisí.
Samotná inscenace Francesky Zambellové ovšem nezanechala zvláštní dojem. Neinspirativní abstraktní scéna s půlkruhovou otáčivou stěnou a historizujícími kostýmy postrádala jasný názor.
Byl tu však orchestr vedený Charlesem Mackerrasem a pěvecký ansámbl v čele s barytonistou Simonem Keenlysidem, jehož "Don" sice nevyzařoval takové charizma jako Hamlet v Metropolitní opeře, ale přesto byl herecky i pěvecky precizně vypracován do rtuťovité a sadistické podoby.
Další hvězdou byla Joyce DiDonato jako technicky bezvadná Dona Elvíra, Kyle Ketelsen jako Leporello a Ramón Vargas jako kultivovaný, byť strnulý Don Ottavio. Naproti tomu Marina Poplavskaya v roli Donny Anny nezastřela technické problémy.
K projektu CineMaestro patří i tištěné programy s obsahem a životopisy a úvodní slova muzikologa. Prostředí s vůní popcornů může zkrátka svědčit i opeře.
HODNOCENÍ MF DNES 70%