Čechomor se v rámci oslav svých letošních pětadvacetin zastavil i v Karlových Varech.

Čechomor se v rámci oslav svých letošních pětadvacetin zastavil i v Karlových Varech. | foto: Dan Materna, MAFRA

RECENZE: Kapely Vanessa a Čechomor novými alby potěšily, Blunt zklamal

• 6
Těsně před Vánocemi posílá na hudební trh povedenou desku česká kapela Vanessa. Čechomor vydává záznam z letošního úspěšného koncertu v Českém Krumlově. S dalším albem přichází i anglický písničkář James Blunt.

Vanessa: Antidotum (80 %)

Obskurní, temná, drsná a nechutná je podle očekávání nová deska klasiků tuzemského EBM. Temnou energii nahrávky i tentokrát podtrhují syrové texty Samira Hausera, který svým neotesaným hlasem a se smyslem pro zkratku vypráví drsné příběhy, v nichž teče krev teenagerů, tančí se nekrodisko a holky z Moravy naletí albánskému pasákovi. I tentokrát je to zkrátka hudba, na kterou musí mít posluchač kuráž.

Čechomor: Český Krumlov Live (75 %)

Pětadvacet let existence slavila kapela Čechomor celý letošní rok. Největší pozornost však věnovala koncertu v Českém Krumlově, na který pozvala řadu hostů včetně Lenky Dusilové, komorní filharmonie či Kühnova smíšeného sboru. Záznam pořízený Českou televizí, který nyní vychází na CD i DVD, sice působí obrazově strnule, ale o to živější je muzika. I díky hostům je Čechomor ještě barevnější.

James Blunt: Moon Landing (40 %)

Britský zpěvák a písničkář s cukrárnou v hlase svoje rozhodnutí dát si pauzu od hudby nevydržel dlouho. Na čtvrté desce se vrátil k producentovi úspěšného debutu Back to Bedlam. A výsledek ani v jedné minutě nepřekvapí. Bluntovu čtvrtou desku tvoří povětšinou písničky středního tempa, které pojednávají především o lásce. A působí jako přeříkávání a drhnutí jedné zamilované formulky pořád dokola ve snaze zopakovat úspěch You’re Beautiful. Což se neděje.