To vyšlo zprvu ve Francii a pak v Česku, kde se stalo platinové. Litvinov si koupilo více než dvacet tisíc lidí.
"Iva Frühlingová mě okamžitě zaujala. Prosadila se ve Francii a Belgii, až potom v Česku. Komu se něco takového podaří?" říká Miroslav Žbirka, který s Frühlingovou natočil duet Někdy stačí dát jen dech.
Jsou to moji kluci
Dnes se Iva Frühlingová cítí více doma v Česku. Ostatně vzala si zde zpěváka Richarda Krajča a na domácí koncerty vyráží se svou tříčlennou kapelou. Chtěla by ji představit i Francouzům a Belgičanům spolu s dvanácti novými písněmi.
RECENZI CD BABY DOLL A UKÁZKY NAJDETE ZDE
"Novou desku budu prezentovat s kapelou. Jsou to moji kluci, jak ráda říkám, určitě bych je tam chtěla mít s sebou," míní zpěvačka, která se cítí dobře všude, kde má své blízké lidi. Patří k nim i zpěvačka Valerie Chauvey z vyškovské kapely Here, která pro ni napsala francouzský text písně Jamais. Je to malý pozdrav bulvárním novinářům.
"Český text se mi nepovedl asi proto, že některé články mě hodně štvaly. Zavolala jsem Valerii a vysvětlila jí, co chci. Ona to napsala francouzsky lépe než já," říká Frühlingová, která dokáže volně přeskakovat z francouzštiny na češtinu.
Přezpívané Baby Doll
Podobně se na její desce střídají francouzští a čeští autoři včetně domácích Bratří Orffových nebo barda Serge Gainsbourga, od něhož si zpěvačka vypůjčila svobodomyslnou skladbu Harley-Davidson. Slova k osobní písni Věřím, upředené z tónů kytar a živé či programované rytmiky, si napsala Frühlingová sama.
"Věřím, že mě znáš, když se ráno usmíváš, věřím v Radiohead a v krabičky cigaret, které máš rád," zpívá. Původně chtěla vytvořit více českých textů než dva, ale přirozeně vplula spíš do francouzštiny.
Pro francouzský trh přezpívá české písně na albu tak, aby jim zahraniční posluchači rozuměli. "Když mi to venku nepůjde, budu úplně v pohodě. Nechtěla bych tam jet na příliš dlouhou dobu, ale já vlastně nikdy přesně nevím, co bude," říká zpěvačka, která rozhodně nešílí po kariéře v zahraničí. Přesto už do světa patří.
Každý po svém
Její písně jsou zcela jiné než skladby jejího manžela Richarda Krajča, frontmana skupiny Kryštof. Frühlingová není tak dramatická, vypjatá, nechává se nést náladami. Nechce posluchače ihned přesvědčit. Její písně přicházejí jako prchavé obláčky, do kterých člověk buďto vstoupí, a pak bude příjemně lapen, nebo je nechá plynout dál bez povšimnutí.
Oba manželé si narýsovali jasnou dělicí čáru. Každý má svou uměleckou dráhu a hudbu, je samostatným zpěvákem. Ostatně album Baby Doll vznikalo v Bratislavě a ve spolupráci s jinými lidmi, než se kterými pracuje Krajčo.
Mohli s Ivou Frühlingovou natočit duet. Dokonce už takovou píseň měli, ale zpěvačka se chtěla odstřihnout od všech pochyb nebo zlých řečí, které by mohla společná píseň vyvolat. Radši si potvrdí vlastní deskou, že dokáže stát na svých nohách. "Pak budu klidná a budu moci udělat ten duet," dodává Frühlingová.
Důležitá je však jiná věc. S výbornou deskou Baby Doll se prezentuje česká zpěvačka, která přirozeně vstoupila na evropskou scénu. Spolu s ní se hlásí o slovo nová generace.