z muzikálu Golem

z muzikálu Golem | foto: Divadlo Ta Fantastika

Golemovi předcházelo jedenáct verzí scénáře

Ještě před rokem byl na místě dnešního Divadla Hybernia chátrající palác U Hybernů a z muzikálu Golem byl hotový jen námět, ale ani nota nebo stránka scénáře.

Po dvanácti měsících vyrostlo v útrobách paláce moderní muzikálové divadlo, které dnes otevírá původní česká novinka libretisty Zdeňka Zelenky, skladatele Karla Svobody, textaře Lou Fanánka Hagena a režiséra Filipa Renče.

„Je to rekordní čas, například Karel Svoboda musel složit hudbu zhruba za sedm měsíců,“ říká Zelenka, jenž nakonec napsal celkem jedenáct verzí scénáře příběhu, který se točí kolem lásky a nesnášenlivosti a v němž Golem dostal do vínku lidské city.

V muzikálu se představí plejáda tváří českého showbyznysu, premiéru budou zpívat například Josef Vojtek, Lucia Šoralová či Tomáš Savka.

Nicméně pouze jedinému herci, Jiřímu Kornovi, napsal scenárista Zelenka roli židovského obchodníka Mordechaje na tělo.

„Každá role je velká odpovědnost. Na jejím vzniku se podílí řada profesí: autoři námětu a scénáře, skladatelé, textaři, choreografové, výtvarníci kostýmů, maskéři, osvětlovací a zvuková technika a další. Nerad bych zničil jejich práci,“ přemítá Korn, zda takové angažmá nese větší odpovědnost.

Vykutálený Mordechaj je typ figury, jaké se Kornovi v muzikálové branži dostává často. „Tyto role jsou si v něčem podobné. Ale muzikály nevznikají kvůli rolím. Autor do tématu vsadí určité typy osob a producentům jsem se do těchto úloh hodil. Ale hrál jsem i Babu Jagu, Šaška či teď naposledy Panglose v opeře Candide. A to jsou role dosti odlišné. Takže nemám pocit, že jsem v nějaké škatulce,“ říká Korn.