Komorní expozice ve Schwarzenberském paláci v Praze představuje malířovy působivé olejomalby, které vycházejí z brueghelovské tradice a okouzlují atmosférou, prací se světlem, jemnými detaily, ale i precizním (a mnohdy trochu komickým) vykreslením živočichů.
Na obraze Krajina s ptáky (1622) vedle sebe smířlivě posedává pštros, pelikán, kachna a symbolicky nade všemi kraluje orel. Z obrazu Drůbež, který Savery vytvořil o čtyři roky dříve, je zřetelné, že majestátního orla maloval podle stále stejného a zřejmě vycpaného modelu.
Smysl pro humor a schopnost vidět i syrové detaily prozrazují subtilní kresby a rytiny, které zachycují život v Praze – Chata u kanálu v jemných liniích zobrazuje sedláka vykonávajícího potřebu.
Roelandt Savery nabízí všímavému divákovi dobrodružství z odhalování skrytého, ale jinak výstava příliš neohromí.
HODNOCENÍ MF DNES 60%