náhledy
Galerie hlavního města Prahy otevřela nový výstavní prostor: Dům fotografie v Revoluční ulici. A zahajuje výstavou Slovenská nová vlna. Tvorbu takzvané Generace 1960 představuje až do 16. března. Na snímku Zlobení od Tona Stana
Autor: Galerie hlavního města Prahy
Generace slovenských studentů pražské FAMU, kteří v polovině 80. let výrazně vstoupili na scénu tehdejší československé fotografie a následně ji "převedli" do let devadesátých, se do dějin zapsala právě pod názvem Slovenská nová vlna (Jano Pavlík, Bez názvu).
Autor: Galerie hlavního města Prahy
Vztahuje se na slovenské fotografy, kteří se narodili kolem roku 1960 a spojilo je prostředí katedry fotografie (Vasil Stanko, Dvojice 1).
Autor: Galerie hlavního města Prahy
FAMU byla v 70. a 80. letech jedinou vysokou školou s výukou fotografie ve střední Evropě (Tono Stano, Ať žijou naše ruce)...
Autor: Galerie hlavního města Prahy
... proto je překvapivé, že generace Slovenské nové vlny zůstala nekontaminovaná tradicí české fotografie a na půdě pražské FAMU vyrostla jako osobitý solitér (Peter Župník, Kočka, která chtěla být tygrem).
Autor: Galerie hlavního města Prahy
Výstavní a publikační projekt českého kurátora Tomáše Pospěcha a slovenské kurátorky Lucie Fišerové představuje osm autorů včetně Kamila Vargy (na snímku jeho Dvě polokoule).
Autor: Galerie hlavního města Prahy
Všichni dlouhodobě tvoří v Česku nebo jsou s tímto prostředím bezprostředně spjati (Rudo Prekop, Moře).
Autor: Galerie hlavního města Prahy
Poměrně jednotný vizuální jazyk Ruda Prekopa, Vasila Stanka, Tona Stana, Martina Štrby, Mira Švolíka, Kamila Vargy, Petera Župníka a dnes již nežijícího Jana Pavlíka představoval jeden z prvních projevů fotografické postmoderny u nás (Martin Štrba, Přelet).
Autor: Galerie hlavního města Prahy