Za hrou Federer – Nadal inspirovanou životy tenisových velikánů stojí Jakub Prachař, který oslovil dramatika Petra Kolečka. U Kolečka by se totiž kusy inspirované skutečnými osobnostmi a sportovním prostředím daly považovat za linii tvorby. Je autorem Soumraku bodů, jednoaktovky na principu antické tragédie, textu Britney Goes to Heaven, v němž popovou zpěvačku, která se kromě zpěvu proslavila i svou účastí na divokých večírcích, umístil do reality show situované do očistce. S Janem Prušinovským napsal seriál Okresní přebor a s Tomášem Svobodou hru Jaromír Jágr, Kladeňák.
Tenis je levnější
Po hokeji a fotbalu došlo také na bílý sport – i když Jakub Prachař tvrdí, že původně mělo jít o střídačku v kolektivním sportu, jenže na tu je potřeba šest herců, zatímco tenis o dvou protivnících stojících na opačných stranách dvorce je prostě levnější.
"Je to pokus o spojení všech druhů umění na téma tenis," říká Petr Kolečko s tím, že tvůrčí metoda byla zcela opačná než u Jágra, Kladeňáka. "Důležitější, než sport je příběh, přestože se děj odehrává na kurtu tady a teď. Mezi výměnami vedou hráči vnitřní monology, v nichž se vyjevují věci z jejich životů," popisuje dramatik.
Při psaní hry vyšli ze skutečných charakterů obou tenisových velikánů Rogera Federera a Rafaela Nadala – samozřejmě tak, jak se dají odpozorovat na kurtu nebo z vyjádření do médií.
"Federer, to je disciplína, zabejčenost a víra v sebe sama. Je to zasmušilý rutinér. Nadal je infantilnější a hodně běhá. U obou je však společné, že nemají vlastně nic než tenis," vypráví Kolečko. Skoro to působí jako dojemná studie osamělosti vrcholových sportovců, kombinovaná s biografií. Kdo ovšem zná Kolečkovu tvorbu i osobnosti obou herců Jakuba Prachaře a Marka Taclíka, může si být jistý, že tak tomu nebude. "Dramatik tentokrát opravdu slouží hercům," vtipkuje Jakub Prachař o Petru Kolečkovi, který do hry také sám zasáhne jako rozhodčí na empiru. Dá se říct, že tento kus v A Studiu Rubín vznikl hlavně pro radost Petra Kolečka, Jakuba Prachaře a Marka Taclíka. Všichni tři se totiž podíleli i na režii.
I pro milovníky Agathy Christie
Kolečko slibuje fantazmagorickou linii, razantní humor a nadsázku. A Prachař dodává, že na své si přijde ten, kdo má rád tenis a královnu detektivky Agathu Christie. Diváci se například dozvědí, jaký příběh stojí za tím, že si Nadal stále při hře upravuje zařízlé trenýrky. Humor vychází i ze zobrazení tenisu přímo na jevišti, na podrobnosti jsou však tvůrci trochu skoupí.
"Můžu prozradit, že je to zcela autentické, i když se míček objevuje jen ve zvukové stopě. Tenisté dovedou hrát třeba šest hodin a pak jsou úplně vyřízení, my to takhle dokážeme šest minut a jsme vyřízení stejně. Jen je tam prostě divadelní zkratka," směje se Jakub Prachař.
Nadalovy pohyby a drobné rituály nacvičil u videa, ostatně z dětství má tenisovou průpravu, takže tenisovou terminologii se učit nemusel. "Tu ale skvěle zvládá i Federer Marek Taclík, jenž tenis nikdy nehrál," dodává Jakub Prachař.