Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Extravagantní Popelka v Národním divadle sklidila mnohaminutové ovace

  12:55aktualizováno  12:55
Baletní soubor Národního divadla ve čtvrtek úspěšně uvedl českou premiéru klasického baletu Popelka v netradiční verzi francouzského choreografa a režiséra Jeana-Christopha Maillota.

Z baletu Popelka (Adéla Pollertová, Alexandre Katsapov) | foto: Hana Smejkalová

Protagonisté slavné pohádky, kterou pro baletní scény zhudebnil ruský skladatel Sergej Prokofjev, si od téměř vyprodaného hlediště vysloužili několikaminutové ovace. Zejména pak představitelé hlavních rolí Adéla Pollertová a Alexandre Katsapov.

Z baletu Popelka (Adéla Pollertová, Alexandre Katsapov)

Z baletu Popelka (Adéla Pollertová, Alexandre Katsapov)

Popelka se premiéry na prknech historické budovy ND dočkala už pošesté. Tentokrát ale ve zcela novém, moderním kabátě. "Jde o šarmantní verzi vynikajícího choreografa a režiséra Jeana-Christopha Maillota, dlouholetého šéfa slavného souboru Balet Monte Carlo, pro který bylo toto představení před dvanácti lety vytvořeno," uvedl k novince umělecký šéf baletu ND Petr Zuska.

Sám Sergej Prokofjev prohlásil, že "Popelka není jen pohádková postava, ale rovněž živá bytost, která cítí a žije". Režisér Maillot tak Popelku představuje nejen jako utlačovanou dívku, čistou a zádumčivou, ale také jako zamilovanou a šťastnou bytost.

Z baletu Popelka (Pavla Hrubešová, Edita Raušerová, Adéla Pollertová)

Z baletu Popelka (Pavla Hrubešová, Edita Raušerová, Adéla Pollertová)

Důležitou složkou v jeho pojetí klasického baletu je i dynamické osvětlení a extravagantní kostýmy. "Jejich autorem je Jerome Kaplan, ale na první pohled vypadají, jako by byly z dílny návrháře Jeana-Paula Gaultiera," řekla mluvčí baletu Helena Bartlová. Vizuální zážitek umocňuje i hudební doprovod v podání orchestru Národního divadla pod taktovkou Davida Švece. "Tato mimořádná podívaná není určena jen dětem, ale díky jedinečné fantazii tvůrců může zaujmout i dospělé. Hlavně svým humorem a svěžestí," doplnila Bartlová.

Francouzský choreograf a režisér Jean-Christophe Maillot je znám především výtvarným pojetím svých baletů. "Jeho rukopis je čitelný nejen ve složce choreografické, ale i ve složce hudební, výtvarné a režijní," uvedl dramaturg baletu ND v Praze Václav Janeček. Představení je tak podle něj divákům důvěrně známé i neznámé zároveň.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Michele Kalmandy jako Renato a Veronika Dzhioeva jako jeho manželka Amélie v...
RECENZE: Atentát na Maškarním plese. Autor zraněním podlehl

Série operních pohrom, kterou produkuje současné Národní divadlo, je vskutku ojedinělá. Zařadila se do ní i nová inscenace Verdiho Maškarního plesu. Vyznačuje...  celý článek

Záběr z představení O medvědovi, který plul na kře
RECENZE: Islanďanka Eliška Křenková s řehtačkou loví zatoulaného medvěda

Veselé i poetické představení plné moderní choreografie a akrobatických výkonů připravila do La Fabriky Jana Burkiewiczová se svým souborem. Inspirovala se...  celý článek

Vilma Cibulková ve hře Kalifornská mlha
Střet matky s učitelkou. Vilma Cibulková rozplétá gordický uzel

Škola na předměstí Chicaga. Dvě ženy, učitelka a matka školáka, řeší zásadní problém. První nechala vyloučit syna té druhé na pět dní ze školy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.