Dvořákova Praha, jejíž "zaváděcí" ročník končí dnešním vystoupením londýnského Královského filharmonického orchestru a dirigenta Charlese Dutoita, nicméně našla skulinku.
Po návštěvě několika koncertů i celkovém pohledu do programu nutno přiznat, že přehlídka nepůsobí tak nerozumně, jak by se snad na první pohled mohlo zdát.
Dvořákova Praha naznačuje, že bude stručnější, ale zato inteligentně sestavená. Prvnímu ročníku nelze upřít šťastnou ruku ve výběru sólistů.
Jedním z nich byl i mladý ruský pianista Nikolai Lugansky, který ve středu za doprovodu Berlínského rozhlasového symfonického orchestru oslnivě zahrál Rachmaninovův Klavírní koncert č. 2. Orchestr pod taktovkou Marka Janowského zaujal také přednesem skladeb Richarda Strausse Don Juan a Tak pravil Zarathustra.
Festival má nadějnou komorní a recitálovou řadu, která by rozhodně měla pokračovat, jakkoli bude teprve hledat své publikum. Záslužný je vstřícný krok vůči mladým divákům, kteří dostali šanci chodit na vybrané koncerty za výhodné ceny.
Ambiciózní festival musí pochopitelně vychytat některé "mouchy", vylepšit grafiku, festivalové programy a ještě více promýšlet dramaturgii, jeho budoucnost by však nemusela být špatná.