Hlavní a jedinou postavou provokativního představení, které mělo derniéru roku 2002 a jeho nynější uvedení je tedy velkou výjimkou, je Bob neboli Robert Wilson. Nejedná se však o realistickou biografii jednoho z největších současných divadelních tvůrců.
Inscenace, jež bude překládána do češtiny, je sestavena ze sbírky rozhovorů a autentických dokumentů, které Wilson během své kariéry poskytl.
Představení v režii jedné z nejvýznamnějších současných amerických režisérek Anne Bogart je tak spíše sondou do americké kultury a umění. V titulní roli se představí člen The SITI Company Will Bond.
Americká divadelní kritika považuje Anne Bogart za nejvýznamnější teoretičku divadelní režie a herectví od dob Stanislavského a Brechta. Její teorie herecké práce, kterou nazvala Viewpoints (Úhly pohledu), je dnes uplatňována na většině uměleckých škol.
Spolu s japonským divadelním režisérem a teoretikem Tadashi Suzukim je ředitelkou The Sarartoga International Theatre Institute (SITI).
Robertu Wilsonovi se ve své tvorbě podařilo propojit americkou pop-kulturu s tzv. "velkým uměním". Dokázal, že i experimentální tvorba může být zároveň velkou podívanou, čehož mohli být svědky i čeští diváci.
V roce 1994 uvedla Archa jeho berlínskou inscenaci textu Gertrudy Steinové Doctor Faustus Lights the Lights. V roce 2002 inscenoval operu Osud v Národním Divadle.
Robert Wilson poprvé zaujal svět inscenací pětihodinové opery Philipa Glasse Einstein on the Beach, která se stala zlomovým představením v chápání současného divadla a ohlásila nástup minimalismu.
Jeho pozdějšími spolupracovníky byli např. spisovatelé Heiner Műller, William S. Burroughs, Allen Ginsberg, Susan Sontagová či hudebníci Tom Waits, David Byrne nebo Lou Reed.