Škola žen, Pohřeb až zítra, Moje malá úchylka (80 %)
V žánru komedie letos bodovaly tři novinky. Předně uveďme Moliérovu Školu žen v Divadle na Vinohradech, které, co se komedií týče, občas sklouzává k hodně laciným režiím: „Když je muž důstojný, důstojně umí nosit i parohy, zní jedna z hlavních idejí Molierova kusu. To se dá parafrázovat i na celou vinohradskou Školu žen. Když se inscenuje důstojně, lze důstojně nabízet i takto lehkou komedii,“ píšeme v pozitivní recenzi, kde vedle vydařené režie Juraje Deáka vyzdvihujeme především výkon Tomáše Pavelky (celou recenzi čtěte zde). Bodovalo i Švandovo divadlo, pro které napsala svou hru Pohřeb až zítra Natálie Kocábová: „Kocábová hru napsala lehkou rukou, její dialogy mají švih i vtip. V podobném duchu pak (Daniel) Hrbek režíruje své herce, kteří své promluvy dokážou pointovat a po několika reprízách dobře ví, kde se publikum bude smát,“ psali jsme (recenzi kusu čtěte zde). Mladé publikum pak osloví Moje malá úchylka v pražském A studiu Rubín: „ Autor hry Tomáš Dianiška a režisérka Adéla Stodolová totiž před publikum naservírovali mix toho nejlepšího, na co se do Rubínu chodí – alternativní divadlo, které se nebere vůbec vážně, ale díky zapojení talentovaných českých herců nabízí kvalitní a široce přístupný zážitek,“ psali jsme v březnu (celou recenzi najdete zde).