Macbeth - Too Much Blood (80 %)
Inscenací, jež dostaly vysokých osmdesát procent, bylo v tomto roce více, předně tedy jmenujme tři nejzásadnější. Hned za Lucernou totiž k divadelním událostem sezony patří experimentální Macbeth Davida Jařaba. „Ten si dovolil jedno ze stěžejních Shakespearových děl kompletně přepsat, zjednodušit a odehrát je v heslovitě neandertálské angličtině (s titulky). Hercům tak do úst vsadil často jen jednoslovné repliky a oni je divákům s gustem podávají v přehnaném důrazu na výslovnost i správné načasování,“ zahajujeme hodnocení květnové premiéry pražského Divadla Na zábradlí. „V kombinaci s překvapivou bluegrassovou estetikou, bendžem a dobrou hudbou vytváří specifický postmoderní mix našeho světa, kde má hlavní slovo jednoduchá heslovitá angličtina, se kterou se lze domluvit kdekoli. Na skotské vrchovině, jihu USA a stejně tak v jakémkoli hotelu,“ chválí recenze a dále poukazuje na výkony ústředního páru, tedy Anežky Kubátové a Miloslava Königa. (Celou recenzi čtěte zde.)