Diskuze

RECENZE: Dají si po čuni. Místo zločinu Ostrava jako skanzen šovinismu

První dva díly série Místo zločinu Ostrava, již v pondělí večer zahájí ČT, jsou lepší než Místo zločinu Plzeň. Jednak by sotva mohly být horší, jednak se ukáže, s čím přijdou ostatní tvůrci týmového projektu.

Vážení Pražáci, tyto seriály si točte v Praze o Pražácích. Tento hélepražský seriál nemá s životem v Ostravě ani s Ostraváky žádnou souvislost. Podobně jako Vinaři před časem.Pouze jste si zase na Moravu přijeli vydělat. Poslouchat jak herci mluví je děs! Na Moravě je dost vynikajících herců, ale pokud se nepřestěhují (jako desítky jejich kolegů) do Prahy, mají smůlu. Obsazují se pořád stejné pražské "ksichty" , stejní kamarádičci!

3 1
možnosti
Foto

Já jsem na těch záběrech zaznamenal zejména Michálkovice. Tato čtvrť Ostravy na Moravě neleží a nikdy neležela. Když chcete tady někoho osočovat, že je ignorant a za to ignorantství mu nadáváte, tak si sám doplňte vzdělání. Těšínské knížectví, Těšínsko, různá stavovská panství (status minor), Rakouské Slezsko... :-) A ono Těšínské knížectví - zaměřte se na to, kdo mu vládl, vůči komu měli tamní vládci lenní závislost, vůči komu byli vazalové, jaké kulturní a jazykové vlivy se ta mísily, komu to po vymření tamní knížecí větve připadlo. A hlavně za koho se tamní obyvatelé v průběhu historie považovali, jak se identifikovali. Opět Moraváci volají po respektu západních hranic Moravy a brečí, že je každý ignoruje a nerespektuje, ale přitom oni sami nerespektují ty hranice východní. Ignorují naši od nich odlišnou historii: holasické kmeny, Těšínské knížectví, Opavské knížectví, Ratibořské knížectví, Krnovské různá stavovská panství (bohumínské, frýdecké, fryštátcké, rychvaldské aj.), Rakouské Slezsko, Pruské Slezsko, Pruské království, Německé císařství, československé Slezsko.. Dle nich nikdy neexistovalo snad. Viz program strany Moravané. :-)

0 1
možnosti

No.., bylo strašný.Viděl jsem asi půlku prvního dílu. Stejně slabé zápletky a hrůzné výkony herců jako u Specialistů a Modravy, zde ještě umocněné povinnou výchovností a vědomím, jaký škvár se točí za povinně odevzdávané veřejnoprávní desátky. Majer jako obvykle hroznej (jediný kdo v díle vypadal na pedofilního úchyla, bohužel byl ovšem na straně policie), paní hérečka (neznám) by snad mohla hrát nějakou zelenou anarchistku, ale jako policajtka je směšná, jedině Taclík to trochu herecky zachraňoval a také potěšil "Lupták" v roli kriminalisty, asi v duchu když má Nova ve Specialistech Laviho, tak my nasadíme Luptáka (Hrouzek by asi v takové hrůze odmítl hrát). ;-)

3 2
možnosti

V Ostravě si chlopi daju po pysku (pysčisku), tež po hubě, ale ni po čuni.

4 0
možnosti

Po čuni může člověk dostat na Moravě

2 0
možnosti

no, nelíbilo se mi to. Zápletka předvídatelná, šlo jen o to, která z mužských postav to bude...a tady se porušilo pravidlo pátera Knoxe, protože pachatelem byl ten,, který se až do odhalení v ději jen mihl.

6 1
možnosti

Mi je divné, že na začátku přijede trolejbus 104 na konečnou do Michálkovic, kšandy má za jízdy stažené, takže je to i na provoz na aku a přitom tam jsou na sloupech natažené troleje. Proč huntuje aku, když může jet na 230V... ;-D

2 0
možnosti

J19a84n 86B75u32c25h60a61r

7. 1. 2020 10:30

Bohuzel dalsi femisticka agitka z dilny ČT. Ze jako zena vede policejni oddeleni, ktery dela i vrazdy... naprosto nerealne. Jen by se z toho slozila. Akorat matou hlavy mladejm holkam, ktery nastoupi k policii a divi se pak, ze nedelaji nic jineho, nez ridi dopravu. Ze videli v serialu, ze zena je uspesny detektiv...

2 8
možnosti

..ve Zlíně dělá na "vraždách" jedna známá..a občas ve slabé chvilce mi popisuje hlavní oblast její činnosti..jezdit k mrtvolám osamělých lidí v panelácích, které často musí nosit ve kbelíku, dle stavu rozkladu..a vyšetřit, jestli se jedná nebo nejedná o cizí zavinění..je to fakt jenom pro otrlé a trochu je to vzdálené od televizních detektivek...doslova se tam prý všichni "těší" na klasický mord!

7 0
možnosti

..myslím si, že by v takovém seriálu měli mít větší místo z ostravského nebo těšínského divadla...jsou velmi dobří a určitě by si vedle Pražáků také rádi vydělali..třeba i ve vedlejších rolích vedle "pražských superhvězd"..chodím rád na ostravské a těšínské divadlo a jsou naprosto srovnatelní s pražskými...a nejen Norbert Lichý..!

12 0
možnosti

To by Pražáci přišli o kšeft.

1 1
možnosti

Tak zaprvé jsem si nevšiml, že by v pondělí šly dva díly, šel jenom ten první.... pak souhlasím s jinými čtenáři v tom, že když už je něco z Ostravy, tak to má znít ostravsky. Tu a tam se někdo snaží, ale většina dílu má čistou, ostravsky neautentickou češtinu. Chápal bych, že některý policista je převelen odjinud, ale celkově, zrovna v případě Ostravy, což je "region razovity", to fakt tahá za uši. Kdyby to bylo místo činu České Budějovice, tak to nikdo neřeší. Pak musí souhlasit se Spáčilkou v tomto:

"Jednotlivé díly jsou podle ČT inspirovány případy, které policie vyšetřovala na Ostravsku během několika uplynulých let. To je vděčné zaklínadlo, jenže vyžaduje cit pro míru. Například v úvodním dílu, jenž od prvního záběru osamělé školačky dává tušit, že půjde o dětskou pornografii, se předkládá rekordní výskyt úchylných mužů na metr čtvereční: otčím, trenér, učitel, snad každý s výjimkou policistů se třese na holčičky"

Přirovnání ke Specialistům sedí rovněž. Shodou okolností je pak babička chtěla pustit a bylo to lautr totéž: nahrané situace, které vedou k umělému napětí či vyvolání kýžené situace: holčička jde sama pátrat po úchylovi, druhá holka jde sama do podzemí stadionu, policistka jde sama pátrat do baráku podezřelého....ještě chyběla ta dementní rekapitulace děje a příčin, která je na konci Specialistů. Chyběla tomu prostě uvěřitelnost. Tak snad se to ještě rozjede, šanci tomu dám.

11 1
možnosti

Kdyby detektivové mluvili ,,ostravsky" zbytek republiky by hercům nerozuměl :-)

2 4
možnosti

ale ta Ostrava při pořádných filtrech a v RGB režimu vypadala dobře, ne? bohužel to je to absolutně jediné, na co se dalo koukat. scénář megakatastrofa, herecké výkony megakatastrofa, režie mordor, dialogy škoda mluvit, neuvěřitelná kupa nesmyslů, které nemá cenu ani rozebírat, pro milovníky žánru nekoukatelné...

4 1
možnosti

Taky mne mrzi, ze se tam nemluvi "ostravsky". To by dneska Slovacko sa nesudi taky tocili spisovnou?