Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Foglar bude opět vycházet. Pro Albatros je cenný jako Harry Potter

Knihy Jaroslava Foglara patří k nejzásadnějším tuzemským dílům pro děti a mládež. Dnes je však v knihkupectvích nekoupíte. Tento nedobrovolný foglarovský půst skončí v září, kdy znovu vyjdou Hoši od Bobří řeky. Ilustrovat je bude mladá výtvarnice Ester Kuchynková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37a72v31e76l 18S47o55b20o82t66k29a 5790214

Zde je to i včetně zdrojů:

" Český sexuolog prof. Petr Weiss například věří, že pedofily byly takové osobnosti jako Hans Christian Andersen či Jaroslav Foglar, kteří dokázali své touhy přetavit v úžasná literární díla pro děti."

http://www.opsychologii.cz/clanek/143-pedofilie/

0/−2
30.4.2018 21:12

D18a71v40i45d 14M97a30c39k51ů 8420649130101

Nehledej za vším erekci...Rv

0/0
1.5.2018 9:09

D57a75v34i43d 31M17a43c80k11ů 8670509210401

Nejsem si jist, jestli dobrodružství, popisovaná ve Foglarových knihách, osloví dnešní mladé čtenáře. Skauty samozřejmě ano, k tomu syny těch, kteří ty knížky četli jako malí částečně také, ale víc tomu nevěřím. Když jsem se já s knížkami JF setkal na přelomu 60. a 70. let a většinu z nich do puberty s nadšením přelouskal několikrát, dalo se téměř vše z popisovaných příběhů tak nějak ještě někde prožít. Nekonkurovali tomu žádní hrdinové s nadpřirozenými schopnostmi, cokoliv dnes běžného a vmžiku dostupného na inernetu atd. atd. atd., byla zkrátka jiná doba a jiné století, ve kterém Foglarovi kluci žili a která dnes osloví jen opravdu romantické typy. Navíc si vzpomínám, že už za mých klukovských let část mých spolužáků nad tím vším ohrnovala nos a táhlo je něco zcela jiného, dnes ten rozdíl bude ještě větší.

0/0
30.4.2018 9:34

M94i30c66h35a16l 60M42e19s28i68c30e67k 4943404606428

nevim,nevim jestli s tim uspeji,nejpvre by si měli udelat anketu kolik % dnesni mlade generace vi kdo to byl Foglar

+1/0
29.4.2018 18:27

D39a51l91i34b74o81r 51M19a35t89y93á46š 1896116377588

Z vlastní zkušenosti každý ví, že platí přísloví: "Kdo to píše, ten to je."

0/0
29.4.2018 0:53

M43i45c56h19a97l 56S22u96š76i92c95k43ý 1258257613856

Prosím o vydání všech knih s ilustracemi Zdeňka Buriana, přiznám se, že ilustrace nových autorů chápu, ale nechci :) Zároveň by mě zajímalo jak chtějí 'pravopisně' zasahovat do textů... nerozumím.

+6/0
28.4.2018 19:01

P74a85v70e17l 18M81a87l13e94č91e53k 1634505177285

Pravopisne chapu tak, ze driv se psal treba syrup s ypsilonem a dnes se pise sirup.

+2/0
29.4.2018 8:44

P33e32t40r 66P66a81l26e95č81e42k 3920765614832

Přesně. Dříve se psalo krise a dnes krize. A takových změn je hodně.

+1/0
29.4.2018 12:08

D73a26v38i56d 78M31a37c25k61ů 8710719370481

V mém vydání Boje o první místo se hraje ještě football.

0/0
29.4.2018 13:41
Foto

P36a20v53e26l 15P33o39k54o36r95n91ý 2396554180282

V knihách jsou určitě chyby, i dnes bývá v knize občas chyba, třeba chybí písmeno či je navíc slovo či písmeno, v době počítačů se na chyby přijde snáze.

0/0
22.5.2018 14:44

V88í90t21ě98z54s19l27a39v 68P88e34č77i71n53k10a 1123510151198

Dodnes se trochu štítím bankovek a mincí; vždy si vzpomenu na tu episodu, jak nechali šípáci kolovat tu korunu v pytlíku s notýskem! :) Brr...

0/0
28.4.2018 17:20

D53a68n43a 15K81o33c45i78á50n85o82v29á 2823398969688

Tady nemůžu než zavzpomínat, když jsme cca před 20 lety připravovali pro Olympii kompletní knižní vydání Rychlých šípů,Vidět a přivonět k originálům, které jsme měli na omezenou dobu zapůjčené k naskenování byl neopakovatelný zážitek. Originály byly retušované, jak se v průběhu let vydavatelům to či ono nelíbilo a se sběrateli jsme hledali původní verzi. Krása!

+6/0
28.4.2018 16:33

A53l52f82r46e37d 37R64u43d97y75s 3648502295

Pan Foglar neměl označení "kluci" rád, přišlo mu vulgární. Správné - spisovnější- synonymum ke slovu hoši je chlapci. Ono je také nutno brát v úvahu kdy byly "foglarovky" psány. Jsou to 30.-40. léta. "Naši hoši v Evropě bojují za svobodu". Naši chlapci v Evropě bojují za svobodu. Naši kluci v Evropě bojují za svobodu. Jak vidíte tak hoši i chlapci zní lépe nežli kluci (a nikdo kluci ve spisovném projevu nepoužívá.) Kluk/holka je brán nejčastěji jako označení boyfriend/girlfriend (tedy pro partnera/partnerku v dospívání (teen) věku, nebo jako vulgárnější oslovení dětí a dospívajících (kluci jední zatracení !). Pan Foglar VELMI dbal na to aby čtenáře VYCHOVÁVAL a KULTIVOVAL. Proto používal spisovný jazyk, proto dbal na to aby mládež nekouřila, proto jsou v RŠ různé příklady správného chování. Ale to vše je v protikladu toho co čte mládež dnes - a to většinou spadá do toho čemu se kdysi říkalo brak a četba těchto knih byla trestána dvojkou z chování. (A brak je valná většina komerční literatury, brakové jsou zápletky filmů i videoher. Celá moderní pop kultura je postavena na braku. Didaktický a lidský Foglar (pomáhej ostatním nebuď sobec) se do dnešního světa nehodí...

+14/0
28.4.2018 14:21

D57a33v47i38d 52M66a23c78k46ů 8520649490361

R^

0/0
28.4.2018 16:07
Foto

R93a93d88i48m 48K94r51o70u70t14i81l 7600651706319

Máte pravdu.

Zrovna včera jsem si v metru říkal, kolik mladých Rychlé šípy nečetlo, protože si ve vagonech nesundavá batoh ze zad...

0/0
29.4.2018 10:28
Foto

R16a77d27o88s46l13a84v 45J62a71n58ý90r 2679268869391

Každý, kdo volal z legrace o pomoc, má na svědomí smrt toho děvčete! Taky ty, plantážníku!

+6/0
28.4.2018 14:13

T14o10m83á71š 25M16a14c80e74j11k80a 6621802767677

Já jsem tu ''nadávku'' plantážník do dnes moc nepochopil. To je takové slovo, že než mě napadne, než ho vyslovím, tak mě za tu dobu ten vztek snad i přejde. A nikde jinde než u Foglara jsem se s ním jako s nadávkou nesekal. Bůh ví, kde k němu přišel.

+2/0
28.4.2018 15:30

V47í83t61ě22z74s30l58a71v 19P15e57č85i62n12k41a 1793220791458

Trochu se obávám, že v dnešní "korektní" době by s tím mohl být problém. Není plantážní otrok (černoch) pracující na plantáži? To je dnes docela nebezpečné používat takové slovo jako "nadávku".

0/0
28.4.2018 15:48

T64o73m36á66š 31M31a15c12e81j41k31a 6201432817187

Já jsem si vždy myslel, že je to naopak ten který vlastní tu plantáž, ne ten otrok.

+4/0
28.4.2018 15:49

V76í24t10ě77z12s76l90a34v 62P22e53č96i98n33k87a 1483770311118

Máte pravdu...já si vlastně také myslel, ale nějak jsem se nechal strhnout touhle diskuzí... Pak je ovšem ta "nadávka" vlastně navýsost třídně uvědomělá :) https://www.odpovedi.cz/otazky/jaky-vyznam-ma-osloveni-ty-jeden-plantazniku

0/0
28.4.2018 17:11

J63a86k11u28b 86K84o18r98e37c 6654160321253

Podle mě je to majitel plantáže, třeba jako továrník továrny. Plantážník ale mohl být otrokář a proto možná ta nadávka

0/0
28.4.2018 21:47

P64a52v68e58l 70S45o64b44o86t71k58a 5740954

Foglar je dobrým příkladem, že i homosexuální pedofilie se dá zvládnout a použít ve prospěch společnosti.

+3/−21
28.4.2018 13:34

D67a91v58i84d 42M97a31c94k14ů 8860749590231

Pavle, vadí ti skutečnost, že Foglarovi literarni postavy byly ve věku, kdy je nějaká sexualita ještě vůbec nezajímala, nebo chceš jen plivnout na něco co jsi nikdy asi nepochopil? RvRvRv

+6/−2
28.4.2018 13:43

P75a82v89e15l 25S62o84b86o90t75k17a 5330944

Nepochopils.

Mnoho homosexuálních pedofilů chlapce v tomto věku zneužívá, ale Foglar jim pomáhal.

+1/−2
28.4.2018 13:44

D19a71v39i28d 31M65a41c25k36ů 8430139680731

Naopak, nepochopil jsi ty - práce s mládeží je, byla a vždy bude záslužná, že tomu JF věnoval celý život neznamená že měl neco společného s tim, z čeho ho obvinujes...

+2/−1
28.4.2018 14:01

P57a47v81e65l 30S72o54b82o69t15k31a 5200874

Foglara z ničeho neobviňuji, to je fakt:

"Informace, že by Jaroslav Foglar, tento bez nadsázky národní spisovatel, po celá desetiletí nejčtenější a nejoblíbenější, mohl být homosexuálním pedofilem, bude většinou společnosti brána zřejmě jako negativní, jako očerňující jeho jméno. Vyvolává potřebu po marginalizaci takového zjištění nebo jeho vyvracení. Stejně tak si počíná Miloš Zapletal ve své níže zmíněné knize. Ale já věřím, že to lze brát naopak jako něco zcela pozitivního, pokud Foglar skutečně boyloverem byl, jeho přístup k životu, jeho realizace své osobnosti, může být pozitivním vzorem takřka pro každého pedofila žijícího i v dnešní společnosti"

http://www.pedofilie-info.cz/byl-jaroslav-foglar-pedofilem/

+1/−3
28.4.2018 14:13

J68i68r79k15a 16K71o93p66a89c96e98k 4948253446413

Fakt to není. Jsou to jen spekulace. Někým jsou přijímány, někým pro změnu odmítány. A dneska už se nedozvíme, jak to bylo fakticky.

V daném kontextu tohoto článku jsou ale tyhle spekulace naprosto zbytečné.

Apropo, brát pedofílii jako něco "zcela pozitivního", to je už fakt nesmysl.

Samozřejmě že pedofílie je porucha.. tzn. rozhodně není "zcela pozitivní".

+1/0
28.4.2018 22:18

J90i19n51d73ř78i81c59h 26H23r42d38l34i66č73k45a 4276564589264

Tvrdit, že je to fakt s dokazovat to textem, ve kterém se to píše jen jako moznost, je docela slušná schiza. Ale trolling za to asi stal.

+1/0
28.4.2018 23:37

V31l37a66d 74R32y63b66i84c53k25a 3758338727584

Špinavec vidí všude špínu, že pane Macků???

+1/−1
28.4.2018 14:16

D67a34v72i40d 10M46a94c88k97ů 8540899580601

Opravdu? Máš potíže se čtením? Já se přece naopak vůči špíně házené na jistého spisovatelé vymezují! Ať tě provází síla...:-P

0/−1
28.4.2018 14:24

P37a64v39e35l 58S96o87b82o73t74k29a 5450224

To není špína, to jsou fakta.

0/−5
28.4.2018 14:26

P16e37t62r 55P57o84k19o90r50n71ý 4672875332523

Fakta, která nebyla prokázána.

+1/0
28.4.2018 20:06

J13i30r90k71a 84K33o18p75a36c91e86k 4208923476103

Pokud tedy nejsou prokázaná, tak to nejsou fakta, ale spekulace.

+1/0
28.4.2018 22:20
Foto

R69o45m89a65n 34K26o58z76e91l 4277376123134

V době, kdy jsem ho poprvé četl, v 11 letech, jsem o sexualitě moc nevěděl a neřešil. Je ale fakt, že s odstupem času mi Přístav volá příjde jako milostný příběh.

+2/0
28.4.2018 14:18

D52a55l48i83b85o39r 10M58a31t70y97á54š 1496316137538

Pedofilovi se tak pan Foglar může jevit.

+1/−2
28.4.2018 14:54

P78a30v91e31l 80S57o34b67o27t87k62a 5470954

To píšete z vlastní zkušenosti?

0/0
28.4.2018 15:12
Foto

M74i22r18o41s90l48a34v 88S44e63m54e62c23k40ý 3452419446625

;-D;-D Čekal jsem, kdy se nějaký takový komentář objeví. Daleko větší hodnotu pro lidstvo by mělo, kdyby se Jestřáb přiznal. Mohl to uvést v knize třeba jako Teplý proud na bobří řece, či tak něco. Tahle jeho památku podobné spekulace jen očerňují v očích veřejnosti. ;-(

0/0
30.4.2018 2:32

E27m13i36l 69D23u82d32a 8815602336663

Foglara jsem jako chlapec hltal, nejak sie ale neumim predstavit ze dnesni generaci nadchne.

+10/−2
28.4.2018 13:32
Foto

R36o61m70a81n 70K67o33z12e79l 4377226713624

Nápodobně...byla jiná doba,vzpomínám, jak v jeho knihách rodiče často chlapcům zakazují veškeré záliby, protože je odtahují od učení.

0/0
28.4.2018 14:11
Foto

K40a94r12e86l 26M13á70d54l85e 6514301134423

iDnes nás jako obvykle nerozmazluje a nechá nás, abychom si ukázky tvorby zmíněných ilustrátorů našli sami. Tak za mne oba dobří, ale k Foglarovi mi nesedí ani jeden. Ale třeba to vyjde, vždyť moje generace si těžko zvykala i na Marko Čermáka. Jen na ten kasovní trhák srovnatelný s Harry Potterem bych moc nespoléhal. Foglar se sice stále čte a číst bude, ale v té záplavě různých možnost trávení volného času je četba foglarovek bezvýznamnou kapičkou.

+11/−1
28.4.2018 13:30
Foto

M56i18r80o70s76l64a12v 16S82e40m86e36c60k69ý 3622709756395

Jsme platící klienti Idnes? Já tedy ne, takže jim nelze zazlívat, že odkaz na tvorbu mladých umělců, nepřipojili.:-)

0/0
30.4.2018 2:35



Najdete na iDNES.cz