Diskuse k článku

Točit, či netočit? Koncert skrz mobil je půl zážitku, vadí umělcům

Některé hudebníky telefony v rukou publika obtěžují, jiní je využívají. Vzdát bychom se jich však měli hlavně kvůli sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i62c31h93a45l 37M72a52r47e76č13e95k 7425656398873

Nefotit, netočit, ale myslet :)

0/−1
9.4.2018 19:44

D55a69v51i20d 10Š78l91a87c22h68t32a 6655320546562

Já nevím jsem ten typ, co si udělá fotku natočí si max tak 40 sekund nějaké písničky a pak to schová a radši si koncert užívá naplno, o tom to je a proto tam jdu, ne něco natáčet ale užít si to. Jiná věc je když se ty mobily při nějaké "baladě" rozsvítí a tvoří to atmosféru, to ok. Jinak co se týče nahrávání koncertů, byl jsem třeba na Metallice a na památku jsem si pak koupil kvalitní audio z celého koncertu v mp3 za 200 korun, to mi přijde jako fajn věc. :-)

+2/0
8.4.2018 10:22

T34o15m13á56š 70K51u37b62a23l75á51k 3366239406829

Ale jo, driv jsem to taky delal. Dokonce jsem vybiral telefon podle toho, aby zvladl natacet videa s cistym zvukem (coz je problem i u tech dnesnich). Ted se za to stydim :-/. A i kdyz mam telefon, ktery je schopny natocit skvele koncertni video, uz to davno nedelam.

A ti z vas, kteri pisou, ze udelaji jen par snimku, kratke video a rychle schovaji telefon do kapsy, by si meli uvedomit, ze ono to uplne staci. Takovych jako vy jsou tam stovky a tisice. Je asi jasne, jak to potom dopada...

+1/0
6.4.2018 20:13

P27e55t57r 30Č60e82j74k30a 7106975399652

Tohle je komplikovaná otázka - co člověk, to názor..... a to samé platí asi i pro ty kapely. Obrovskou škodu v tomhle ovšem napáchal hudební byznys sám sobě.

1.) sám za sebe na koncerty nedám dopustit a ano - lesy rukou s mobilama mě štvou. Mobilem něco točit nedává příliš smyslu, ale ono to natáčení mobilem je odrazem doby (to na jednu stranu) a na stranu druhou hlavně obrovskou dírou na trhu, kterou většina kapel vůbec asi ani nechce "vykrýt". Pro zjednodušení to rozdělim na dva protiextrémy - jsou lidi, kteří jdou na koncert prostě a čistě jenom s tím "aby mohli říct, že tam byli"...... a pak jsou lidi, co tu kapelu žerou a součástí fanouškovského sběratelství jsou i bootlegy (kam spadají i nahrávky z koncertů - a vůbec nejde o novej jev, spadá to klidně i do doby 60. let). Zatímco ten první extrém si to natočí, aby to mohl dát na někam na facebook, instáč, a pochlubit se.... tak ten druhý seriózně tu nahrávku do sbírky chce (přiznám se, patřím k těm šílencům, co nahrávky z koncertů na kterých byl, sbírá, pokud existují ;-D - někdy stojí za zdrávas králové, někdy jsou na úrovni horšího ofiko živáku). Je tu mezera na trhu, jenom některé kapely jí zaplnily - a například audionahrávku z pultu nechaj smíchat a prodaj ven (takhle třeba existuje pražský koncert Genesis 2007 - v podstatě oficiální živáky z celého tour), Metallica nahrávky z koncertů prodává online.... Tady natáčení na mobil opravdu smysl nedává.

+1/0
6.4.2018 17:27

P71e89t80r 48Č47e44j29k41a 7536155129262

2.) Ale je tu i problém v degeneraci hudebního průmyslu, který i z posluchače dělá tak trochu ovce - a to díky pošahané honbě za umělou dokonalostí. Živáky jsou toho tou nejtvrdší obětí - a tady si myslím, že některým kapelám vůbec nemusí jít o to, aby si užili diváci koncert líp, ale někdy půjde o cílené zakrývání reality. U některých kapel si dělám srandu, že by se jejich živáky měly přejmenovat na "Live at" - a název studia, kde to bylo přetočené. ;-D Ne, živá alba dneska často opravdu nejsou odrazem toho, co od kapely dostanete na koncertě. Příklad? Připadá vám normální, aby dnešní "požadavky hudebního průmyslu" vedly k tomu, že přes autotune proženete koncertní zpěv Mercuryho? Já chápu živáky na způsob, kdy natočíte turné a pak z jednotlivých štací vyberete nejlepší verze daných songů - v pořádku - kompilační živé best of z tour. Ale tak trochu za podvod považuju živáky, se kterýma se významně pracuje ve studiu - a to jsou dneska na trhu skoro všechny. A proč kapely bojují proti nahrávkám z koncertů - ono díky nim právě zjistíte, že to v reálu bylo tak trochu jinak, že tady je přetočený kytarový sólo, že tady to ujelo zpěvákovi, tady praskla struna atd.... Já to nemyslim jako kritiku - to k živému hraní patří! Ale hudební průmysl tohle zabil - produkt musí být perfektní (což živý koncert skutečně nikdy nebude) - a tak Mercuryho zpěv proženete zločinným autotunem.... Část lidí chce autentičnost - ne falešnou dokonalost. A průmysl vám tu autentičnost neposkytne. Vůbec by mi nevadilo, kdyby třeba kapely vydávaly "lowend" DVDčka z koncertů (obraz jenom z kamer pro plátna - což třeba dělali The Who), ale ať do toho sakra nikdo nešahá!

0/0
6.4.2018 17:39

L21u14k43á37š 79M27a60r46e40d91a 6181494907128

"A navíc tím můžete otrávit někoho za sebou."

Ale to jen v pripade, ze za vami stoji nekdo kdo zrovna taky nema ruku s telefonem nahore a necumi do displaye.... coz se zridkakdy dnes stava.

0/0
6.4.2018 17:13

R54o57b93e49r40t 66K89o13c89i28á93n 5439967316207

Toto jsem nikdy nepochopil. Zaplatit 1500 za vstupenku a poté dobrovolně degradovat svůj vlastní zážitek tímto způsobem, to snad nikoho normálního, kdo má hudbu a daného interpreta skutečně rád, nemůže ani napadnout, natož aby to realizoval... Ale je to jen další důkaz dekadence společnosti a jejích hodnot.

+2/0
6.4.2018 16:28

F24r71a23n22t29i50š43e31k 37V89r17á89n89a 5739682443331

Já se nad točením na mobily nepohoršuji, někdy je dokonce večerní koncert se svítícími mobily jako kdyby hořely tisíce svíček ;-)

Druhá věc je, kdo a kdy se na to dívá. Ti, kteří vyhledávají koncert kvůli zážitku určitě ne. Spíš bych to viděl jako mezeru pro nějakou hudební službu typu Spotify, která by mohla zprostředkovávat záznamy z koncertů na profesionálnější úrovni než je mobil návštěvníka svým platícím zákazníkům.

0/−1
6.4.2018 15:59
Foto

R54a97d13i61m 51K49r24o83u32t76i16l 7210261646559

Zakázat mobily u vstupu? A co takhle zakázat vstup lidí do haly? Koupili by si jen vstupenky, na nich by byl QR kód s odkazem na záznam koncertu na Youtube a hudebníci by byli spokojení :-P

0/−3
6.4.2018 15:49

V47i34k20t50o73r 28J62a21n46e66b13a 4745718324665

Díky bohu. Nenávidím tupany s mobily. Jak skvělý byl např. koncert Rival Sons ve Futuru, kde kapela vyhlásila "dvě fotky a dost" a ochranka lidi s krámy nad hlavou rovnala. Žádný les svítících šmejdů nad hlavami, atmosféra jak prase. Na Helloween si nějaký imbecil natáčel půlku setu desetipalcovým tabletem.

+2/0
6.4.2018 15:47

P58e91t24r 41P90a57l16e36n90č93a17r 3107128848873

Udělat si pár foteček na památku, OK, nic proti tomu, ale točit kdo ví jak dlouho, klidně i celý koncert, to je fakt vopruz, nejraději mám když si takovýhle "kameraman" stoupne přede mne a překáží mobilem ve výhledu...

+7/0
6.4.2018 15:43

M83a13r78e66k 25B71a21r57t96o65s 8506323416387

Ja koncerty na telefón natáčam, no a čo! Vždy stojím vzadu, telefón držím "na výšku", maximálny zoom, a občas si i trsnem. YouTube po mojích videách prahne.

+2/−8
6.4.2018 14:21

S84t90a32n69i89s84l57a14v 89N73o60v39o33t18n64ý 2853446599429

Možná by pomohlo kdyby kvalitní záznamy z koncertů umělci dávali sami na net, pak by uřčitě nikde nebylo napsané, že hrají tak hrozně a na koncerty by přišlo daleko víc lidí a nebo taky ne kdyby to bylo ještě horší než ty nekvalitní z mobilů.

+1/−3
6.4.2018 14:14

M79a50r41t63i23n 35K10ř18í68ž 9813132160657

Udělat záznam s koncertu, pod který se byl ochoten někdo podepsat, je velká práce.

+5/0
6.4.2018 14:18

S83t66a11n18i58s94l22a21v 36N53o78v70o11t39n36ý 2603246279259

To nechám na umělcích koho si najmou, aby jim to udělal, ale hlavně dle jejich představ ne něco pochybného z mobilu.

0/−1
6.4.2018 14:38

M18a68r27t13i84n 82K62ř86í86ž 9783902300337

Když se vyráběla deska Made in Japan, Ritchie Blackmore skládal svá sóla že všech (tusim čtyř) koncertu, než byl ochoten to vypustit ven. Dělat něco podobného pro každé turné je naprosto nereálné.

+3/0
6.4.2018 14:51

S71t52a79n37i94s53l59a89v 79N70o77v20o14t12n98ý 2183836989109

Tak ať pak nefňukají ti co šli na koncert jim zaplatili vstupné tak o co jde ať si klidně neco nafotí nebo nahrají, ale ono jde hlavně o peníze.

0/−1
6.4.2018 14:59

P63e98t31r 82K30o78s24t38k66a 6740879481826

Jo, taky to nesnáším. Na Kellys přede mnou stála holka, která měla doslova celý koncert zapnutý Skype a videopřenášela ten koncerta kamarádce. A pořád si o tom povídaly, což znamenalo, že křičely, aby se slyšely. Opravdu úžasný způsob, jak si užít koncert.

+3/0
6.4.2018 14:12

M72a50r74e57k 79B46a79r53t48o14s 8136653286947

Tie spevácke rychlokvašky sú teda ale netýkavky! Nemôžete si ich natočiť, nemôžete si s nimi spraviť selfíčko, nepodpíšu sa Vám na hruď ani sa Vám nezaručia na hypotéku. Do čerta aj s takým šoubisnisom!

+2/−1
6.4.2018 14:10

J10o82s62e33f 86Š57v17e10c 6535576244233

Točit, netočit?

Řešit to v době, kdy si někdo telefonuje v bance, tramvaji,... a huláká okolo sebe?

Je to jejich problém. Záznam je stejně nekvalitní a místo zážitku dávají pozor, co točí.

0/0
6.4.2018 14:02

T62o17m14á75š 27B39r95a29b40e67c 2328546685796

Ta první fotka je jak z hlasování komunistické strany :-P;-)

+1/0
6.4.2018 13:56

M95i43l44o14š 30K10r66u55m36p 2804587734

"když místo prostého sledování nějakého vystoupení tu událost fotíte, hůře si pamatujete, co se tam vlastně odehrávalo"

omg, a co za rok? Za rok vzpomínky vyblednou, ale fotky zůstanou stále stejné. A co teprv za 10 let!

+1/−1
6.4.2018 13:54

D43a90v68i59d 87B67ö53h13m 2287509573298

Ale tady neřeší fotky ale hlavně natáčení

Fotku si udělám na koncertu taky, ale že bych natáčel třeba 30 minut?

Nebo se za 10 let budete dívat na sůj záznam koncertu, když jsou oficiální, lepší.

+2/0
6.4.2018 13:59

M35i30r85e29k 87Z82á36v17o42d97n31ý 7422637870728

Hádejte, co to je? Je to bezohledné a naprosto k ničemu? No přeci ruka natažená nad sebe s mobilem v ruce. Stejně si nikdo normální ten neskutečně nekvalitní záznam z telefonu nikdy nepustí.

+6/0
6.4.2018 13:54

V17a66c51l37a74v 36D48l80o96u49h16y 5606988707773

Já jakékoli i krátké natáčení nechápu, stejně to slouží pak jen pro pochlubení a nikdy a nikdo (ani ti kvůli kterým to točite) se na to stejně nepodívá. Jak říká Louis CK, dejte tam jen první vteřinu záběru a pak na zbytek videa natočte svoji prd.l a stejně budou všechny komentáře o tom jak je to úžasný , Taky si vždycky vybavím jak si šel Ronaldu uličkou tribuny pro pohár z ME a lidi se otáčeli zády a dělali selfie a nebo čumeli nahoru do telefonu při natáčení , máš metr od sebe jednoho z nej hráčů historie a ty čumíš do krabičky, nepochopím

+3/0
6.4.2018 13:40

T10o24m47á66š 52Z53m51e41k 7459695353958

Ano, přiznám se, že si rád vytáhnu telefon a rád udělám fotku, nebo krátký záznam. Ale pak ho rychle schovám, protože pak nemohu tleskat a užívat si ten zážitek. :-) Taky nechápu ty, co to celé dvě hodiny natáčí a nebo rovnou streamují na fb a youtube.

+3/0
6.4.2018 13:32

J94i40t95k60a 98K29o53c46á94n62o75v85á 6241359292

Hm, tak nám co máme metr padesát je to úplně jedno, protože jak jsme dál, než v první řadě, stejně nevidíme nic ;-D Párkrát jsem zkusila fotku nebo video (pár vteřin, ne půlku koncertu), ale rychle jsem zjistila, že kvůli mizerné kvalitě to je k nepoužití...

+1/0
6.4.2018 13:32
Foto

P26e15t36r 91P94r41o77c88h21á56z37k52a 3802706512424

Ty jo, ať si každý dělá co chce. Záznam takto pořízený je k ničemu, snad jen k machrování, že ten člověk na koncertě byl. Často je tam i taková akustika, že pokud neznám danou skladbu tak ani nevím, co hrají a zpívají, když nejsem v předu tak na pódium nevidím. Rozhodně bych nikoho neomezoval, koncert není divadlo, ani kino, kam opravdu mobil nepatří. Když to někomu dělá radost tak ať si točí. Pokud se to nelíbí vystupujícím, tak mají přestat hrát, nebo nutit diváky ať mobil před vstupem odloží a bude záležet na tom kolik jich pak na takový, obvykle značně předražený koncert dorazí. Jako by nestačilo, že už si tam ani pití nemůže člověk vzít vlastní a musí za drahé prachy kupovat co tam nabízí pořadatel. To nemluvím o tom, že před koncertem musím vyslechnout různé předskokany, kteří mě nezajímají a na které jít nechci. Tak že asi tak.

+1/0
6.4.2018 13:23

S43t40e87p81a77n 95T68o64t46h 8948909845888

byl jsem na pár koncertech poslední doby a mě rozhodně vadí, když mi celý koncert svití do očí cizí displaye... ale asi sem stará škola...

+1/0
8.4.2018 6:46

T27e49r46e27z58a 45K13u90č46e84r51o66v87á 5242894568

No jo, to je holt trend posledních let. Nejde o to mít zážitek, ale záznam, že jsem tam byl, ať všichni vidí. Ač nejsem uplnej dinosaurus, před koncertem mobil vypínám a pouštím ho znovu až před halou. Během koncertu chci hlavně poslouchat hudbu, zpívat, tancovat, vychutnat si to a nenechat se rušit připitomělým focením či natáčením.

+2/0
6.4.2018 13:19

M86a19r15t17i79n 97K89ř54í69ž 9813302240507

a jak pak Vaši přátele na facebooku uvidí, že jste byla na koncertě?

0/0
6.4.2018 13:20

T13e77r90e40z71a 61K21u33č60e44r85o10v74á 5552254968

Bohužel o ten zážitek přijdou, bo jim o tom barvitě povypravim:-)

0/0
6.4.2018 13:31

M35a90r85t63i56n 66K96ř11í40ž 9283442280327

:-D

0/0
6.4.2018 13:35

T75o54m66á21š 59B74r32a40b43e36c 2798136565216

Je třeba nemít facebook :-P;-)

0/0
6.4.2018 13:57

M62a89r19t54i16n 13K90ř22í25ž 9333232200847

Ne každej má dost síly na to, aby šel takhle extrémním způsobem proti proudu.

0/0
6.4.2018 14:07

T42o72m18á94š 16B53r21a11b68e62c 2688416295456

Jsem úplně v poho :-)

0/0
6.4.2018 15:12

M93a77r78t33i73n 46K21ř89í96ž 9493152280947

Zrovna teď jsem na youtube hledal Jožina z Bažin a těch tragických pokusů o nahrávky je tam plno, ale nic, kde by bylo aspoň něco vidět a hlavně slyšet. Takže jestli někdo chodí na koncerty, aby pořídil tohle, pak je mi ho skutečně líto.

+2/0
6.4.2018 13:18

M19i64c69h33a48l 51M78e26č85i31a35r 1200490869785

Videá celých koncertov natočené na mobil majú asi podobnú sledovanosť, ako novoročný ohňostroj... niektoré sa neprehrajú už nikdy

0/0
6.4.2018 13:18

K42a54r25e75l 37K79o26ř75e14n 3424255703786

Jak už bylo řečeno, udělat fotku, dvě nebo krátké video proč ne. V momentě kdy přede mnou někdo natáčí víc jak 1 písničku zaťukám na rameno a slušné požádám, aby toho nechal. Zatím jsem po hubě nedostal a proběhlo to v klidu :)

0/0
6.4.2018 13:12

P76e97t39r 46A29n72d58r88ý46s82e20k 9933341536907

Mam skoro dva metry, mne takove veci neovlivnuji, jsem v jine vyskove hladine nez zbytek salu vetsinou :)

0/0
6.4.2018 13:08

Z10d89e29n30ě44k 62W27o32l39f 9241610927935

Umělci by to okamžitě přivítali, pokud by se to dalo zpoplatnit. Jinak je to každého věc.

+1/−2
6.4.2018 13:05

J89a19k71u53b 49Z79e65m57á76n30e13k 2134673481298

Ne, obtěžovat ostatní není každého věc.

+6/−1
6.4.2018 13:17

F71r84a36n88t96i54š68e78k 97O47s49t98r24ý 4145441557203

Řešení je úplně jednoduché. Organizátor koncertu ať nahrává koncert sám a každý, kdo si koupil vstupenku si pak bude moci jeho záznam stáhnout z Internetu.

Kdo si bude natáčet koncert, když si bude moci pořídit podstatně lepší záznam jako bonus k samotnému koncertu?

+8/−1
6.4.2018 12:57

M11a14r49t66i27n 61K27ř13í50ž 9863412510987

K čemu je záznam koncertu? Není pak lepší si pustit nějaký skutečný živák? Aby ta nahrávka za něco stála, musí se to udělat pořádně.

+4/0
6.4.2018 13:01

F58r59a36n37t34i84š55e82k 94O56s49t20r56ý 4485141337553

Zkus si to přečíst ještě jednou.

0/0
6.4.2018 14:26

S56l71á80v45e85k 16F31o26l31t96ý93n 7478973944182

udělat si pár fotek je v pořádku ale stát na koncertě v sekci na stání nebo stání u pódia celou dobu za dvěma 180cm vysokými typky, kteří tam celý koncert hajlujou s nikon či sony zrdadlovkami je vážně na pěst. vrcholem byl koncert poslední radiohead v Praze, kde kdosi vyhlásil fan akci a natočením amatérského záznamu celého koncertu sestřihaného právě z těchto videí. a protože se toho chtělo zúčastnit dost lidí, tak pro ten les zvednutých ruk nebyli radiohead prakticky vidět

+1/0
6.4.2018 12:55

M52a70r22t64i53n 41P19e87t15r98t53ý65l 5453431700142

A co něco jako tohle? https://i.ebayimg.com/images/g/474AAOSwo4pYNJ51/s-l1600.jpg Sice budou lidi vypadat jak 'debilové', ale ruce volné, zážitek sdílený... :-P

0/0
6.4.2018 12:48

M54a32r14t11i35n 30K81ř36í62ž 9413882360887

bože můj....

+1/0
6.4.2018 12:50

R46a39d33e43k 84Č66e24r38n25ý 8278553120164

Náhodou dobrá věc. Nemyslím hned na natáčení koncertů, ale možnosti jsou další. R^ :-)

0/0
6.4.2018 12:53

M44a12r24t11i75n 93K26ř94í68ž 9273252670557

Skvělý způsob, jak se v davu odlišit...například. Na první pohled všichni uvidí, že máte apple a o kolečko víc :-D

+2/0
6.4.2018 12:58

Najdete na iDNES.cz