Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Mašínovi vedli děti k pravdě. Bratry může soudit pouze jejich otec

Děkujeme ČT za odvahu. Zrušte ČT, která oslavuje vrahy. To jsou dva typy reakcí na zprávu, že v cyklu GEN uvede Mašínovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i36r91i 15S46o35u63p41a87l 1254224825426

„Z hlediska vyššího principu mravního vražda na tyranu není zločinem.“ A komunisté byli tyrané, vraždili bezbranné, loupili, zavřeli celý národ za dráty nabité elektřinou.

+1/0
14.10.2017 19:49

J35i22ř21í 46T54o84b43o95l47k93a 5842883376444

Ať si každý udělá vlastní náhled.

https://www.youtube.com/watch?v=OaFve8hPB1E

(Josef Mašín - Show Jana Krause 10. 6. 2011 - čas 14:30 - 15:25)

,, Já myslím, že tomu policajtovi to bylo docela dobrý, kdyby když, kdyby byl, kdyby jsme se ho zbavili jiným způsobem, kdyby jsme ho zabili nějakým jiným způsobem tak by to pro něj bylo rozhodně horší než předtím něž byl omámen. "

+1/0
12.10.2017 16:50
Foto

R93a13d51o16s12l13a71v 89J43a71n96ý77r 2319608259221

To musí být krásný národ, jehož elita podřezává krky svázaným lidem. R^

+5/−2
12.10.2017 15:27

M33i72l84a41n 11V92o21s29t64r52ý 6499206584414

Prostřílení se přes hranice, ozbrojený boj proti tyranii to vše beru jako statečnost, ale podříznutí spoutaného a omámeného považuji za válečný zločin (budu-li vycházet z toho že byly ve válce), zabití člověka jehož největší chyba byla, že měl u sebe peníze a bránil je považuji za vraždu a střelbu na hasiče co hasili požár považuji také za slušné svinstvo...

+5/−2
12.10.2017 12:10

J16a26r18o90s69l37a45v 18N19á79p70r44s78t48e48k 6755636

" Mohli mít kluci, tehdy deseti- a dvanáctiletý, dokonalejší vzor hrdiny?"

Roztomilá paní, vy vycházíte z předpokladu, že hrdinství a poctivost jsou dědičné vlastnosti. Není to ani první ani poslední případ, kdy příkladní rodiče přivedou na svět lidský odpad. Je to smutné, ale stává se to.

+1/−1
12.10.2017 7:30

M82i79r34o70s21l13a94v 42B11u91č32e50k 6593623601414

Případ Mašínů vždy spolehlivě prudí. Odpůrci praví, že porušovali bolševicko totalitní zákony a mají pravdu. Chybí ovšem odpověď na otázku, jak se má člověk vlastně bránit ? Bylo to vůbec možné ? Jde o to, že v době míru - Komunisté popravovali , kradli legálně nabyté majetky živno dříčů, vystěhovávali je a pro jistotu odsunovali jejich členy na okraj společnosti. O to vlastně režimu šlo. V podstatě rudo křesťanský zvrácený systém - Zničím tě, neklaď odpor - Naopak nastav druhou tvář ! ... :-)

+3/0
12.10.2017 5:51

J11i64ř80í 68Ř40e89z87n76í24k 4632152703655

sadím se, že jednání bratří Mašínů by bylo trestně stíháno i v rámci prvorepublikové jurisdikce i té dnešní. Vystřelit někomu oko jenom proto, že chrání pole před zapálením stohů, tak to už za hranou. Ten hasič ani nepopravoval, ani nekradl, ani nevystěhovával.

+1/0
12.10.2017 7:06

M23i72l79a88n 88V66o40s33t69r93ý 6229236574674

Měli se kde učit... ;-) Propouštění profesionálních vojáků z armády (kteří ve své podstatě nic jiného dělat neuměli) protože sloužili v té špatné armádě, znárodnění soukromého majetku (ano s vyplacenín komických náhrad, aby bylo vše košér), to vše tady bylo už před bolševikem...

0/0
12.10.2017 12:16

J45a23r66o58s26l19a13v 76N82á67p16r33s91t91e57k 6555576

On jejich strejda Ctibor Novák se z toho modelu poněkud vymykal. V roce 1945 vstoupil do strany a stal se velitelem sběrného tábora pro Sudeťáky čekající na odsun. Jako velitel tábora se choval tak, že je to dodnes dáváno za příklad komunistické zvůle. A zatímco jiní předváleční důstojníci byli degradováni, on byl povýšen na majora a v ČSLA sloužil až do důchodu.

0/0
12.10.2017 15:26

M97i34c75h86a28e51l 61C70h95a30r17v40á69t 9679558813312

Pravda, odpovědnost čest a hodnoty? Jakou hodnotu pro tyto stvůry měl život jiného člověka? Kvůli penězům zavraždit účetního, převážejícího výplaty do továrny? Zapalovat stohy? Podřezávat svázané a omámené lidi? Tak za tohle jim pan Topolánek a pan Vondra udělili vyznamenání?

Snad na to voliči při nadcházejích volbách nezapomenou.:-/

+3/−2
12.10.2017 4:18

J51a63n 56F14r87a61u62e46n88b22e81r64g 7735474757240

Bratři Mašínové vraceli bolševikům jejich vlastními metodami vše, co bolševici prováděli jejich rodině a nejen jí. Kdyby takových lidí bylo víc, byli by dávno bolševici zapomenutí. Přinejmenším...

+5/−1
11.10.2017 20:58

P46e24t87r 81Š80k26o70d14a 5877300874940

Komentář paní Spáčilové celkem rozumný, objektivní. S tím, že jediný, kdo by měl bratry Mašíny soudit, je jejich otec, naprosto souhlasím. A že se kolem toho dělá zbytečné haló, taky souhlasím.

Generál Mašín byl vlastenec, stál u zrodu republiky. Takoví lidé tady už dneska téměř nežijí, naprostá většina z nás bere ČR jako normální stav.

+3/−1
11.10.2017 14:11

V45l23a98d60a50n 69Č49e93r97n52ý 8192716223506

Jděte to říct pozůstalým po obětech jejich vraždění, kterým zničili život, že by je měl soudit pouze jejich otec. :-P Zločince má soudit soud! A ten rozhodl, že vraždili. Pokud budete chtít argumentovat tím, že to byl soud komunistický, pak o tom, jestli Mašíni byli vinni svědčí už to, že nikdy nesebrali odvahu přijet, přestože už komunistický režim dávno padl. Oni sami totiž nejlíp věděli, jaké pohnutky je vedly a co spáchali.

+5/−9
11.10.2017 14:17

P39e38t79r 15Š32k81o40d26a 5337520664980

Nepochopil jste, věci nerozumíte, ale máte jasno. Klasika, netřeba dál komentovat ;-)

+3/−2
11.10.2017 14:22

V50l35a91d52a26n 67Č73e66r10n75ý 8222316233136

Jasně... argumenty nejsou, tak přicházejí slova o nepochopení a zbytečnosti dál komentovat. Klasika...

+3/−4
11.10.2017 14:31

K97a81r25e92l 15A26d68á39m85e42k 4349811978151

Běžte s takovou obhajobou k pozůstalým po umučených a zavražděných komunistickým režimem .................

+5/−1
11.10.2017 14:44

J64i29n88d56ř92i51c29h 23N11o55v35ý 3515974552505

Zajímavé je, že někteří diskutující odsuzují bratry Mašíny, ale nevadí jim, že komunisti vraždili a zavírali nevinné, kradli majetky, rozbíjeli rodiny, a nejhorší je, že podle volebních průzkumů dostanou více než 10% hlasů. Možná, že kdyby bylo víc takových Mašínů.....

+6/−1
11.10.2017 14:01

P63a25v58e90l 28O83b57d11r39ž47á50l40e20k 6486594278442

Komunisté dostanou přes 10% hlasů, protože ostatní strany jejich voličům nic zajímavějšího neumí - 28 let po revoluci - nabídnout. Nic více, nic méně.

+2/−1
11.10.2017 14:02

P69e67t12r 79Š85k65o37d71a 5837830804680

Ty hlasy dostanou, protože už je volí generace, která tu dobu nezažila a historie je buď nezajímá, nebo spolknou jen to, co jim kdo naleje do hlavy.

+3/0
11.10.2017 14:03

V66l63a27d23a88n 32Č26e74r89n79ý 8312166283596

A jak to víte, že jim to nevadí? 8-o To jako fakt žijete v černobílém světě a považujete fakt, že někdo odsuzuje Mašíny automaticky za důkaz toho, že podporuje komunisty a nevadí mu jejich zločiny? :-P

+1/0
11.10.2017 14:09

J19a51k20u18b 74Z51e37m90a80n

Na toto si stezujte u Havla, ne odpurcu Masinu. Masini byli jen obycejni vrazi. Ale to, ze tu dnes jsou komuniste tak ve velkem, to je vina Havla a spol. protoze je potrebovali, aby se dostali k moci.

+1/−2
11.10.2017 14:11

V40l52a69d77a59n 30Č29e43r98n76ý 8412716823336

Komunisté, o kterých mluvíte, rozhodně nejsou v KSČM. To je zcela jiná sorta lidí a dnes jsou to naopak často ti největší komunistobijci. ;-)

0/0
11.10.2017 14:13
Foto

R26a31d26e42k 51K53ř89á46p95e61k 5367567849603

Diskutující odsuzují Mašíny za to co udělali a ještě dostali metál. Nikdo tady neplete bolševika. Když Mašíni chtěli bojovat s komunistama, měli se jim postavit a né vraždit a sprostě zdrhnout

+2/−3
11.10.2017 14:56

S75t19a38n40i75s81l85a70v 28K53r66e53j70c45a31r 6387856863354

Nu je to sporné - jak dalece byli Mašínové zbojníky jako Juraj Jánošík, Ondráš nebo Bandera ? Nikdy není nic černé nebo bílé - ale může být i kropenaté! Převažovaly jejich činy více jako kriminální nebo politické? Kdo byl větším hrdinou Mašíni- Palach- Zajíc? Osobně by měli být pohnáni k odpovědnosti in memoriam ti ministři poválečné vlády, jež umožnili převzetí moci Gottwaldovými komunisty!!!! Pokud by nebyl Gottwald nebyl by ani Mašín ani Palach a Zajíc !![>-] ,

0/0
11.10.2017 19:43

Z28o93r85a 58N19a84v46r90á93t55i17l51o12v45á 9676678893486

No, dobrá rada nad zlato. Proti komunistické vražedné a zlodějské mašinerii se postavila malá skupinka vlastenců - jenže nebyli blbí, sami by to nedokázali. Museli utéct - ano, utéct mladý muži. Tato republika byla obehnaná ostnatým drátem a NIKAM nesměl nikdo, kdo nebyl správně myslící a nejlépe spolupracující STB. A když se někomu podařilo utéct, komunisti se mstili celé jeho rodině, přátelům, o zabaveném majetku nemluvě. To, co dokázali Mašínové zaslouží pochvalu, poctu a dík. Je to ukázka, že přece jen tady nebyli jen hlavy skloněné a komunistům sloužící.

+2/−1
11.10.2017 20:43

J10a95k11u46b 55Z12e71m75a97n

CT uz oznamila dalsi osobnosti v GENu. Za ctrnact dni Stodola, dalsi tyden Kajinek a nasledujici Hepnarova. O dalsich se pry jedna.

+5/−11
11.10.2017 13:36

J82a53r24o67s74l48a31v 66N66á88p60r29s55t39e89k 6915246

O Hepnarové byl už celovečerní film. Ale na Mrázka se úplně zapomíná.

+1/0
11.10.2017 20:18

P21a12v63e18l 13O77b41d88r85ž90á33l81e47k 6836854438862

U Mašínů mladších mi vadí hlavně to, že proti komunistům vlastně nic významného neudělali. Ze zabitých lidí nebyl nikdo v nějaké funkci a místo zaměření na významnější cíle se raději rozhodli zmizet z ČSR. Přitom kdyby opravdu chtěli, tak alespoň nějakého řadového člena StB by nebyl takový problém najít a zlikvidovat - když jejich předchůdci za 2. sv.v. v mnohem horší situaci zvládli zabít předního představitele okupační armády.

+1/−1
11.10.2017 13:29

J63a47r78o86s41l12a80v 78H10o77l39e29č54e66k 7212539406901

Ale přesně kvůli tomu přece chtěli vzít ty zbraně na služebně SNB. Konkrétní cíl jejich akce, kterou už měli promyšlenou byl útok na nové členy STB, kteří jezdili pravidelnou cestou na cvičák. Měli obhlédnutou trasu, vyhlédnuté místo, zjištěné počty a výzbroj. Jenže při tom přepadení stanice se to zvrtlo a bylo po akci.

+3/0
11.10.2017 13:32

P69a21v88e79l 75O81b78d88r57ž96á83l28e15k 6736854678742

A co udělali potom?

0/0
11.10.2017 13:58

J52a22r37o78s98l82a39v 12H10o12l69e41č34e22k 7372179916251

Detaily si můžete přečíst v knize Zatím dobrý, nebo si ji poslechnout na youtube. Tam je to detailně popsáno.

0/0
11.10.2017 14:01

P31a97v83e71l 96O18b52d54r82ž93á80l71e64k 6436864908672

V pořádku, ten příběh znám ... a pořád mi v něm chybí nějaká akce namířená proti komunistům a státnímu zřízení jako takovému.

Akce, která by se dala srovnat s nějakou podobnou z doby války.

+1/0
11.10.2017 14:03

J40a13r21o69s37l58a76v 75H78o18l57e33č84e55k 7212229586631

A ten autobus estébáků je Vám málo? Jenže se jim nepodařilo sehnat zbraně a pak už museli zdrhnout.

+1/0
11.10.2017 14:05

P68a90v80e25l 28O36b54d10r45ž30á37l47e35k 6546434538962

O autobusu uvažovali, ale nic nerealizovali. Zbraně získali při přepadení policejní stanice - včetně samopalů. Ale už je pak proti komunistům v rámci odbojových akcí nepoužili ... jen k úniku pryč z ČR. což už ale za odbojovou akci počítat nemůžu.

+1/0
11.10.2017 16:07

P13e80t54r 93Š48k16o94d27a 5987940314960

Tak asi nečekali, až si pro ně přijdou, že? Takže zcela logicky utekli.

+1/0
11.10.2017 14:02

S47l69a58v15o79m27í98r 86B24e84n84e25š 6362237550474

Víte, to, že peníze, které odcizili po zastřelení účetního, použili ve svůj prospěch, výrazně naklání náhled na ně právě tím negativním směrem.

Připouštím, že v určitých případech by mohlo být správné usmrtit někoho z protistrany. Příklad: Kdybych za protektorátu měl za sousedku mladou a krásnou ženu, která by však udávala české lidi Němcům a přivodila smrt pěti mých sousedů, třeba bych ji někde potají beze svědků zlikvidoval. Udělal bych to ani ne tak ze msty, jako proto, že tehdy nebyla jiná možnost zamezit její další udavačské činnosti. Udělal bych to prostě proto, abych zachránil ty, které by udala zítra nebo za týden.

Ale i kdyby byla mladá a nádherná, určitě bych ji před její smrtí neznásilnil. Přestože bych si třeba myslel, že za to, co udělala Valáškovi, Hanušové, Doudovi a Soukupové (vymyšlená jména) by si zasloužila před smrtí ještě něco vytrpět, ani v takovém případě bych ji neznásilnil. Chtěl bych, aby to, že ji zavraždím, mělo v sobě skutečně pouze charakter odstranění kolaboranta. Když to udělám tak, abych z jejího odstranění neměl žádný osobní užitek, hned to vypadá jinak, než když to udělám s jakýmkoli osobním užitkem (finančním, sexuálním, vyřizování si osobních záležitostí apod.). Na odstranění kolaborantky jsem měl právo, ba možná to byla i má povinnost, ale pouze na to odstranění. Na jakýkoli osobní prospěch už jsem právo neměl.

Kdyby Mašínové ty peníze tehdy použili výhradně pro odboj, bylo by to něco jiného, než když je použili i k osobním potřebám.

+5/−5
11.10.2017 13:05

J41a82r13o89s40l58a17v 41H13o68l30e84č84e97k 7282419336121

K osobním potřebám rodin jejich kamarádů, které komunisti svou perzekucí dohnali pomalu k smrti hladem. Jejich děti chodily jak trhani a byla jim zima, protože jejich táta dřel v komunistickém lágru.

+4/−4
11.10.2017 13:30

V96l60a77d41a55n 36Č43e66r81n28ý 8952396663346

Jasně... z té motorky se ty chuděry děti najedly!

+1/0
11.10.2017 13:40

J60a57r85o26s91l41a65v 88H61o27l12e20č96e23k 7122269656521

Jak byste hledal cíl k útoku na autobus estébáků a jak byste unikal z místa činu. Já nevím, nikdy jsem nic takového neplánoval, ale věřím, že je dobré být na to motorizovaný. Na druhou stranu je možné, že když už peníze pro správnou věc získali, nechali se zlákat jejich leskem a pro svůj prospěch si koupili třeba i pocukrovanou koblihu.

+1/−1
11.10.2017 13:43

P91a34v26e93l 69Z98a36j75í55č73e75k 8884450736110

ne pred snb budou behat... a ti v ramci rovnych sanci budou behat za nimi... vy si to fakt predstavujete jak hurvinek valku

0/0
11.10.2017 13:44

V94l34a37d21a11n 49Č91e45r18n98ý 8602396443396

Zato vy umíte u jasných vrahů vymýšlet obhajobu, i kdyby to měl být sebevětší blábol. Je neuvěřitelné, jak pokřivenou mají někteří lidé morálku a dokáží zarputile hájit jasnou sprostou vraždu jako hrdinský čin.

+3/−4
11.10.2017 13:48

P30a64v64e62l 52Z47a42j18í65č87e86k 8894250846910

jiste protoze ti s nepokrivenou moralkou adoruji totalitni rezim ktery vrazdil a bidacil tuhle zem a jejich prisluhovace nazvou nevinnymi... jsem docela rad ze takovou moralku nemam

+4/0
11.10.2017 13:52

V22l71a80d38a18n 12Č88e73r15n63ý 8132106873186

Kdo tady adoruje minulý totalitní režim? To je jenom výplod vaší bujné fantazie. Já tady nikoho takového nevidím.

+1/0
11.10.2017 14:11

J94a18r68o90s46l35a19v 21H36o92l36e68č85e68k 7492349216331

Vidíte svět černobíle. Je to tak pro Vás lepší. Reálný svět je příliš složitý a je těžké se v něm orientovat.

+1/−2
11.10.2017 13:54

P16a53v94e36l 79D11a35r36d40a 1898597977484

Nabízím ještě další pohled na věc. Tím že při násilném odchodu ze země kradli, naznačili možnost jak režim rozložit. A tím byl vlastně položen základ slavnému - kdo nekrade okrádá rodinu. Což v konečném důsledku mělo na pád celého východního bloku rozhodně větší význam než dramatikovy slátaniny.

+2/−2
11.10.2017 12:51

J47a53r10o69s78l27a97v 78K59a81d11l45e87c 5111499252301

Mašínové se zachovali jako ta nejhorší spodina ve jménu své osobní pomyslné svobody. Pokračujte dál v duchu prosazování té správné svobody a demokracie vražděním nevinných, kterým je vaše vnucování pod zády.:-P

+4/−13
11.10.2017 12:39

M34o79j52m79í92r 44V22r67t38o66c64h 2190933292602

Kolik že lidí zlikvidovali komunisté jen na hranicích, v lágrech při justičních zločinech a často s přispěním pozorných občanů ? Kolik jich za to bylo potrestáno ? Spousta lidí v tom totiž jela s komunisty společně. Často ze zbabělosti nebo prospěchu. Proto je u nich odezva na Mašíny tak podobná jako předtím v Protektorátu na parašutisty za atentát na Heydricha. Nedokážou se s vlastní zbabělostí srovnat a tak jí alespon ospravedlnují haněním těch co se nebáli. Pořád ti stejní a totalita jejejich semeništěm a příležitostí. Takové totiž diktatura potřebuje jako opory. Nepotřebuje ale parašutisty nebo Mašíny.

+8/−2
11.10.2017 12:23

J38a53k88u24b 85Z97e69m17a22n

Tak srovnavat vrahy Masiny s atentatem na Heydricha, to uz je sila. Kdyby byli Masinove frajeri, tak si take pockali na celniho predstavitele a ne na nejakeho ucetniho. O vyznamu atentatu na Heydricha se da vzhledem k nasledkum pochybovat. O statecnosti toho cinu nikoliv. U Masinu nemuze byt o nejake statecnosti vubec rec.

+6/−9
11.10.2017 12:28

P53a55v71e93l 90Z90a98j85í21č20e64k 8794540686530

proc mate neustale utkvele predstavy o celnych predstavitelich... kdybych osobne chtel skodit tak vyhodim do luftu chemicku a pod... tim bych komunistum uskodil vic nez cekat nekde na nejake celne predstavitele, ktere jsou schopni kdykoliv nahradit.

+2/−1
11.10.2017 12:39

J19a87k12u50b 59Z42e69m65a61n

Takze parasutiste byli podle vas uplni pitomci a udelali to spatne.

+1/0
11.10.2017 12:41







Najdete na iDNES.cz