Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proč nás zajímá jen smrt? Nejen Třískův život stál za víc

Prosím, už dost! Snad jenom lidé, kteří Jana Třísku osobně nepoznali, se mohou vyžívat ve spikleneckých teoriích o hercově údajné sebevraždě a jejím záhadném pozadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a19r43t10i69n 97D60u39b85e35n 4325668714968

Po delší době mohu konečně pochválit Mirku Spáčilovou za dobrý článek. I když stejně tak, jako bychom se měli zabývat spíše hercovým životem, tak bych chápal, že takový zvláštní skon lidi šokuje... včetně toho, jak dlouho trvalo, než mu někdo pomohl.. (v této části bez ohledu na to, zda šlo o úžasného herce - pomoci se mělo komukoli...)

0/0
29.9.2017 8:32

A43n45t88o29n26í77n 56S91á76d57l55í78k 7838269633753

Hezky napsáno, nelze jen souhlasit.Díky!

+1/0
27.9.2017 23:19

R46o92m53a22n40a 90N76. 7690779740642

Naprosto souhlasím. Jako když zemřel Bowie - tři dny předtím se o jeho desce, kterou vydal, zmínilo pár nadšenců, jeho opravdových fandů. Jakmile zemřel, Blackstar rapidně stoupla poslouchanost (na Spotify se to ze dne na den skokově zvýšilo právě v den jeho smrti). Smrt holt prodává no. JInak na Třískově místě bych mohla klidně umřít kdykoli poté, co bych si zahrála v díle Arthura C. Clarka ;-D (ne, že bych někde viděla zmínku o tom, že Tříska hrál v 2010: Druhé vesmírné odysee - ale ne každý je cvok do sci-fi žánru, žejo ;-D).

+1/0
27.9.2017 15:01

K33a21r35e64l 22N62o54v40o81t60n58y 2761195799330

Mate pravdu, to jsem vubec netusil - a to se za fanoska scf-fi docela povazuju a Clarka mam prectene krizem krazem nekolikrat... Pravda, 2010 jsem videl jen asi jen 2x a uz je to dloho...

0/0
27.9.2017 22:12

L42u85b54o89m23í43r 74K20a88m38e22n59s65k51ý 3680288513506

nesmyslný komentář v rubrice kultura, bulvár samozřejmě zajímá jen smrt, tak to vždycky bude. Nesmíte hodnotit lidi jen podle bulváru.

+2/−2
27.9.2017 13:50

J22a33n79a 51N91ě43m26e38č85k81o25v86á 3263444421176

Šmarjá panno, paní Spáčilová, protože píšete pro zpravodajský server! Když někdo natočí film, uděláte recenzi nebo rozhovor o filmu. Když umře, tak se píše nekrolog. Když se smrt vyšetřuje, píšou se zprávy z vyšetřování... a konkrétně VÁŠ server jich nasekal tolik, že nechápu, jakým právem ryjete do čtenářů, že je zajímá "jen smrt". Nejdřív zameťte před prahem vlastních šéfů, a hned potom se prosím zamyslete, nakolik je tahle vaše stížnost obsahově nesmyslná z hlediska vaší profese... :-/

+4/−1
27.9.2017 13:45

M20a72r84i57e 92C93h12m22e77l27a58ř92o77v13á 8635886907759

Potkala jsem ho 2x a když jsem ho vyděla naposled tak sešel za ten půlrok hodně. Hrál si na fit třicátníka ale věřím že za rok by cupital jak Hrabal a krmil holuby. Jako dabing výborný ale jako herec příšerně afektovaný. Přestaňte z něj dělat druhého boha za Kájou.

+5/−14
27.9.2017 12:22

K78a15r65e44l 24J49a96n69d82a 5782896481856

"vyděla"! Radši už nic nepište

+16/0
27.9.2017 12:24

S64l67a96v14o24m75í73r 64B16e43n23e31š 6842397940434

Lidé si vymyslí nějakého Boha a tomu se klaní. Pamatujeme si například celosvětovou hysterii kolem princezny Diany nebo kolem ruské tenistky Anny Kurnikovové. U nás před léty byla vlna hysterického obdivu k Heleně Růžičkové, teď je to Jan Tříska.

+5/0
27.9.2017 15:35

V37í52t46ě14z79s72l85a37v 75P58e44č59i33n20k32a 1323380401938

Doba už je taková. Před 100 roky vyhnali dívku z domu, když se spustila s "komediantem". S rozvojem filmu a televize přišla potřeba vytvořit celebrity, což je společný zájem s médii. Objektivně když se zamyslíte, není to nijak náročné povolání a ani studia. Většina herců také v rozhovorech přiznává, že jim to ve škole moc nešlo a tak šli na DAMU. Většinu dispozic mají od pánaboha a v genech, typické je také rodinkaření. Nepopiratelným faktem je, že herci jsou narcisisté. a egocentristé . Jsou okouzlení sami sebou a propadají touze po obdivu a uznání. Proto si třeba pan Tříska nemohl zřejmě pomoci a musel nám sdělit svá "moudra" při letošním předávání ceny na Febiofestu. Kdyby si tohle odpustil.... Dobře, je jeho věc, že - jak se tady v rozhovoru hrdě přihlásil - je fanoušek Hillary Clinton, ale kde oni berou tu sebejistotu a sebevědomí "kázat" celému národu...to opravdu nevím.

+11/−5
27.9.2017 12:16

T35o80m98á49š 22S27v20o71b70o51d23a 2382194125351

tak v 80ti na to snad má nárok ne?

+2/0
27.9.2017 22:52

M55a36r52k43é16t90a 80D68v37o64ř41á24č41k94o21v90á 2918543451688

A kde vy berete tu bohorovnost? Pro mnoho lidí to byl člověk s charakterem, a je dobře, že charakter je vlastnost, která je pro mnoho lidí důležitá. Znamená to, že společnost na tom není ještě tak zle. Bylo mnoho kvalitních herců, ale jejich charakter a způsob života nedává důvod k nim vzhližet. Jan tříska nebyl dokonalý, ale byl to velice kvalitní člověk. A je správné, že národ si vytváří ikony právě z takových lidí.

0/0
1.10.2017 12:35

P61a37v12e34l 86P68o10s24p84í62š29i34l 7560962648948

Nás? Snad především vás... hlavně vy o zemřelém vyprodukujete okamžitě 20 článků během několika málo dní po jeho smrti a jde to komplet napříč médii... Tomu se nejde vyhnout, možná jen někde na samotě u lesa bez televize, rádia i internetu ;-)

+6/0
27.9.2017 11:44

L78e94n34a 13P53á21t71k83o80v12á 8781763584609

Jen smrt nás určitě nezajímá. Třeba v Blesku vytáhli k příležitosti smrti Květy Fialová ještě její znásilnění z roku 1945 a to je už hodně starý kostlivec. Krev prodává, slovy klasika "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."

+3/0
27.9.2017 11:19

J30a83n 73Š42p72a28t33n27ý 2553462896665

replika pekna .... v tomto konkretnim pripade však nemistna .... když něco vyzadujete, tak se vždy najde někdo, kdo vam to da .... a naopak

+1/0
27.9.2017 11:25
Foto

H83a73n44a 16A66n43t40o25n22o95v29á 6427259494654

Vytáhli to i tady a hned v několika článcích: https://kultura.zpravy.idnes.cz/kveta-fialova-portret-06c-/filmvideo.aspx?c=A170926_180138_filmvideo_spm

https://kultura.zpravy.idnes.cz/bob-klepl-a-kveta-fialova-08w-/filmvideo.aspx?c=A170926_100640_filmvideo_spm

https://kultura.zpravy.idnes.cz/zemrela-herecka-kveta-fialova-d2a-/filmvideo.aspx?c=A170920_125846_filmvideo_spm

+4/0
27.9.2017 13:56

T27o53m83á88š 33H65e34r41t45i60g 4230346465705

Armagedon přijde až umře božský Karel. To bude peklo minimálně půl roku.

+13/0
27.9.2017 11:13

O60t48a86k23a86r 37Š96p49a73č45e45k 5461422472339

R^R^R^

+1/0
27.9.2017 12:30

S63l40a27v32o62m16í73r 70B56e65n10e59š 6412987550524

Mne by Tříškova smrt nezajímala, ale ostře se mi nelíbí, že když je někdo celebrita, tak najednou se bere za normální třeba to, že leze na zábradlí historické stavební památky, kde nikdo nemá co dělat.

V těch diskusích to byla hrůza! Prý pan Tříska měl už takový rituál a temperament:

Krotit svůj temperament musí každý člověk. Každý z nás se denně musí omezit ve spoustě věcí, které by chtěl udělat, a musí naopak udělat spoustu věcí, které by udělat nechtěl. Říká se tomu ukázněnost a říká se tomu také sebekontrola Patří to k základní výbavě každého člověka.

To, že to pan Tříska neudělal a spadl, je smutná věc. Nebyl to tak strašný přečin, abychom jej kvůli tomu museli zatracovat, ale dělat z něho Boha, který měl právo na všechno, to byla přehnané.

Je smutné, že zemřel, ale pravda je také to, že jeho smrt měla přímou souvislost s tím, že dělal něco, co je zcela správně zakázané.

+9/−7
27.9.2017 10:51

L19u92k54á60š 57H41á29j38e22k 1671773787487

Pane Beneši, pletete se. Nebere se to za normální. Pan Tříska byl upozorněn, že na zíďce nemá co dělat stejně tak, jak byste byl upozorněn vy nebo já.

Máte pravdu v tom, že se denně musíme přizpůsobit a třeba se i trošku omezit, ale na druhou stranu, vy jste nikdy z té cestičky malinko neuhnul? Nevím jaký měl p. Tříska rituál, ale třeba vznikl už v jeho mládí, kdy třeba neměl tolik rozumu (který mladý má, že?) a nechtěl ho z pověrčivosti opouštět.

Ano, dělal něco, co je zcela správně zakázané a krutě se mu to vymstilo. Více, než by si za svůj prohřešek zasloužil.

+13/0
27.9.2017 11:00

V53ě86r32a 85K18a81b29í95č11k83o64v86á 7774406560857

Některé rituály z mládí je dobré ve vyšším věku opustit.

+5/0
27.9.2017 11:19

L76u65k50á27š 92H35á52j87e86k 1751313217887

To se nerozporuje s mým tvrzením. Zkrátka jsou mezi námi lidé, kteří jsou silně pověrčiví a své rituály nedokáží opustit.

+3/0
27.9.2017 12:12

J20a93n 37Š94p32a12t77n77ý 2733332266365

hrat si vlastní pomatenou polivcicku tvrzenimi typu: "dělaji z něho Boha, který měl právo na všechno", muze jen neskutecny hlupak, sorry benesi

+9/−2
27.9.2017 11:22

S55l18a19v88o73m79í11r 71B51e44n12e37š 6602547270444

Omlouvat se nemusíte.

Nezlobím se na vás, že jste na tom tak špatně, že nechápete, že mám pravdu.

Úroveň vaší inteligence a vaší kulturnosti je váš problém, nikoli můj, takže se mi doopravdy omlouvat nemusíte.

+3/−4
27.9.2017 11:47

D43a97d41a59k 17P17e89t88r 7361900544378

Paní Spáčilová, je to jasné. Pražská kavárna rozhodla, byla to jen nehoda. Tak co to dál řešit.

+6/−14
27.9.2017 10:41

J77a17k13u41b 33Z90e46m27á42n97e23k 2954293481468

Proč to potřebujete dál řešit, proboha?

Co budete mít z přesvědčení, že se někdo zabil sám? Měl byste z toho nějaký zvláštní požitek?

Opravdu tuhle potřebu zpochybňovat nehodu nehápu, co z toho máte a z jakého důvodu si potřebujete myslet, že to nehoda nebyla? To máte nějakou duševní nemoc?

+5/−3
27.9.2017 10:50

L91e10n43a 76P84á43t43k74o91v65á 8291483274299

To sem nevěděla že Pražská kavárna se teď říká i policii. To policie to vyšetřila jako nešťastnou náhodu

+12/−3
27.9.2017 10:56

M62a81r34e72k 93D43e40m69č13á69k 9185104116455

OK, takže tu máme další článek o Třískově smrti, tentokrát o tom, že by nás neměla zajímat tak jako jeho skutky za živa, kterým byla věnována jedna věta, a sice "A v případě Jana Třísky toho zůstalo naštěstí dost.".

+7/−2
27.9.2017 10:40

J83i44ř39í 67H69o24v95o36r57k77a 2526437730381

Tak doufejme, že dneska už vysílání pojede v běžných kolejích, když 2 dny nám TV program sestavuje zubatá...

+1/0
27.9.2017 10:38

J49i66ř71í 96H10a22v45e41l 5718569546135

Proč by někoho zajímala jen smrt? Vždyť proto, že Jan Tříska zemřel, připomněli jsme si v některých médiích mnohá jeho díla. A kdo by se chtěl zajímat více, vždy si něco najde.

Nedělejte z nás paní Spáčilová tupé stádo.

+10/0
27.9.2017 10:35

J44a31n 95Š72e67s84t42á97k 3898569359604

Celkem překvapující komentář v zemi, kde se důkladně rozebírá už to, když hvězda zakopne na jevišti a spadne, aniž by umřela.;-D

0/0
27.9.2017 10:32

A77l12e33š 36C33h56u30d59ý 1693126306468

Jenom novináře zajímá smrt. Novináři jsou zodpovědní za smrt třeba Ivety Bartošové nebo princezny Diany. Běžného člověka zajímá hlavně ten život a co po člověku zůstane. Hezký zbytek dne přeji.

+8/−5
27.9.2017 10:30

J97a20n 98Š87e10s52t72á82k 3238669799744

Takže novináři si to co píšou čtou a kupujou sami?;-D

+1/−1
27.9.2017 10:35

A39l84e19š 67C11h75u47d91ý 1403216286968

Já nevím, třeba Jan Tříska mě oslovil za můj život nespočetně krát. Nejenom teď. Proč si myslíte, že Spáčilová napsala tento komentář bez jakékoliv hodnoty? Hádejte?

0/0
27.9.2017 10:42

S88l18a17v24o35m93í42r 42B11e59n74e57š 6842537960464

Iveta Bartošová zemřela, protože nedodržovala životosprávu.

Princezna Diana zemřela, protože automobil, v němž cestovala, jel zcela nepřiměřenou rychlostí a řídil ho opilý a zdrogovaný šofér.

Nedělejme operetu ze sice smutných, ale v podstatě přízemních věcí.

+2/−4
27.9.2017 10:41

A83l52e46š 21C32h58u95d48ý 1473616586938

Váš názor, který Vám v žádném případě neberu. Hlavně v klidu.

0/0
27.9.2017 10:45

V63e38r15o86n90i12k98a 90V45o57l56h28e33j47n72o78v19á 9600822563779

Je to pravda. Jenže kdyby pana Třísku zradilo srdce nebo něco podobného, lidé si řeknou: no, bylo mu osmdesát, škoda, ale požehnaný věk. Takhle... nějak se s tím člověk mnohem hůř smiřuje. Taky mi ta honba za senzacemi leze krkem, na druhou stranu zase souhlasím s tím, co kdosi napsal na Facebooku: Umřít z frajeřiny v osmdesáti letech, to je pro chlapa důstojná smrt. (Jen s tím mohl počkat do nějakých devadesáti nebo tak. Bude strašně chybět.)

+17/0
27.9.2017 10:28

R10o17m87a73n 17M74i40r22o67s76l73a45v 4487773717546

Paní Spáčilová, vaše postřehy vždy rád čtu, jsou dobré. Myslím si ale, že tentokrát jste se netrefila do desítky, ani do šestky, ani do dvojky...Myslím si, že většina lidí cítí k panu Třískovi úctu a vděk a že v nich nepřevládá nějaká nevkusná záliba v pitvání jeho smrti.

+5/−1
27.9.2017 10:25

K86a65r82e54l 16J11a35n94d27a 5872846841276

Tak to jste asi nečetl některé diskuze i tady na iDnes. Na druhou stranu, je možné, že sem většinově píšou věční zastánci konspiračních teorií.

0/0
27.9.2017 12:29

T38o85m78á11š 25B62r30y26k23n83a36r 1675787763802

To ale paní Spáčilová pláčete na nesprávném hrobě. To máte říct Vašim kolegům v novinách a jiných médiích, kteří se v tom vyžívají. Mě je způsob smrti pana Třísky naprosto lhostejný, prostě bohužel umřel a hotovo. Desítky článků o spekulacích o jeho smrti mě vůbec nezajímají, tak je nečtu, vadí mi jen to množství titulků (dál už samozřejmě nečtu)....čili znovu, pláčete sice hezky, ale na nesprávném hrobu ;-)

+19/0
27.9.2017 10:20

M82a82r83t68i10n 34K32u93l10i12š 4706986816926

Článek ku příležitosti Třískovy smrti kázající o tom, že by se neměly psát články ku příležitosti Třískovy smrti. Tak to jo. ;-DRv

+6/0
27.9.2017 10:18

M55a29r89e55k 93N38i89k93o44d33ý25m 6514374730

Neměly by se vytvářet konspirační teorie, o tom je článek.

0/0
27.9.2017 10:32

V81á55c86l37a33v 54V21i44l13í25m83e91k 2167907785971

Nedivím se. Mě to napadlo také, že vědomě ukončil život. Byl to frajer ( v pozitivním smyslu) a hrdý chlap.

A myslím, že tak frajeři umírají.

0/0
27.9.2017 12:50

J53i63ř48í 33H66o64v46o22r83k47a 2896887470601

Nejlíp to pojal Blažek z ÚSTRKu.

Z bohatého díla Jana Třísky vytáhl tu čurdu v Zemanovi, kde hrál Mašína a pak upozornil, že oproti všeobecně publikovaným nekrologům ve skutečnosti Tříska nepodepsal Chartu, ale naopak je signatář smutně proslulé Anticharty :-)

V nekrolozích se už Blažek blíží Rejžkovi ;-D

+3/−1
27.9.2017 10:12

R53o58m96a57n 22K53r25a43t74o37c80h21v25í73l 6706127326974

Antichartu?

0/0
27.9.2017 10:15

J24i45ř78í 60H13o13v17o27r18k73a 2526857630321

Jo, Antichartu, takovéto ponižující podepisování (nejen) v ND :-)

+3/0
27.9.2017 10:37

R95o52m71a35n 94K57r78a34t82o20c87h21v51í55l 6486727506804

Vím co to byla anticharta.

Jsem myslel, že Jan Tříska podepsal právě Chartu 77.

0/−1
27.9.2017 10:46

R24o91m73a12n 80K91r55a92t50o93c45h50v89í88l 6726587246714

Tady není:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Anticharta

+1/0
27.9.2017 11:02

P12a45t17r74i28k 89N62i67k72e90l 8601607775450

Tak především byl spolupracovníkem STB měl mít krycí jméno TOMAN s evidenčním číslem 5680, čili byl kolega majitele této stranické tiskoviny Andreje Babiše agenta Bureše.

+3/−2
27.9.2017 10:25

O33t70a70k70a57r 93Š70p78a78č11e17k 5841882412299

Tak nesporně, v Cibulkově seznamu spolupracovníků StB Jan Tříska je, i se svým datem narození. Tím se vůbec nechci dotknout jeho cti nebo charakteru.

Jenom nám to připomíná, jak těžké bylo odolávat tlaku zrůdného systému. Jestli podepsal Chartu, Antichartu nebo obojí, to už dnes taky není tak důležité. Prostě ve slabé chvilce podlehl, jako mnoho jiných, čestných lidí.

Nakonec to řešil odchodem do exilu.

Kdo ví, možná že ten jeho rituál "děkování za job", a to hlazení křížku na Karlově mostě, byly ve skutečnosti jeho pokáním, kterým se vypořádával se svým svědomím.

Těm spekulacím o sebevraždě nevěřím. Neměl motiv, byl šťasten, na svou novou filmovou roli se intenzivně připravoval.

To bych spíš věřil té konspirační teorii, že mu někdo "pomohl" uklouznout.

Zlověstné spáry StB mohou dodnes fungovat k vyřizování starých účtů....

Čest jeho památce a mír jeho duši !

0/0
27.9.2017 12:24







Najdete na iDNES.cz