Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemřel herec Vladimír Brabec, představitel seriálového majora Zemana

Ve věku 83 let zemřel Vladimír Brabec, představitel titulní role v seriálu 30 případů majora Zemana. Hercovu smrt oznámila jeho vnučka na Instagramu. Brabec se v poslední době věnoval spíše dabingu, objevil se ještě v seriálu Stopy života.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e10t98r 94N88o50v12á10k 3713486284574

Nevím proč má každý plno keců o STB.

Seriál s majorem Zemanem byl vždy super a sleduju to i nyní, je to pořád lepší než ty cypské krimi NCYS, LA.....

Doba byla jaká byla, ale herecky to bylo na 100%! A to je důležité!

+1/0
5.9.2017 14:54

V77l75a62d41i24m35í33r 55M15a50c80a52n 4108913221954

...Spojoval žánr krimi s komunistickou ideologií, přesto se i po listopadu 1989 vrátil na obrazovku, byť byl nejprve doplněn dokumentem, který popisované události uváděl na pravou míru....

Prostě dneska se opět musí tzv. "NASTAVIT ZRCADLO! Metody a prostředky jsou stejné, ať už vládne bolševik, anebo havlista...

0/−3
4.9.2017 14:25

D62a59v77i44d 85M55a15c70k77ů 8450259430591

Havlista? 8-o8-oRvRvRv

0/0
5.9.2017 10:14

J48a61n 29Š18m21í71d19a 7335328279792

Ano pane, havlista = bohém a kavárenský povaleč...

0/0
8.9.2017 8:05
Foto

F65r23a48n14t29i56š93e95k 37Č15e47r22n70ý 2827711328700

Seriál byl až na 2 díly (studna+mimikry jako komedie) naprosto plný bolševických zmetků a nemá žádnou hodnotu a co se týče herců ? Ti byli vždy až na pár výjimek poplatní jakémukoli režimu.

+1/−1
4.9.2017 8:53

K91a63r77e20l 89D94r65d88a 6604432887

Vzpoura na lodi "Major Zeman", zajímavé. StB cestou MV si zadala námět, kde poslední díl musí vyznít jako pranýřování disentu. Sequens to ale natočil jako hloupou kriminální zápletku pokud možno bez politiky. Přes ostré protesty KSČ, MV a StB to Sequens ustál. Nabízí se konspirace, že na agenta KGB nějaká česká StB neměla. Sequens začínal na školách v SSSR.

Za natáčení Majora Zemana byly vypláceny mimořádně vysoké honoráře, na tehdejší dobu. Hercům se finančně vyplatilo získat zde roli. Uvádí se kolik Sequens a Brabec dostávali.

A pak, náměty psali důstojníci MV, VB, StB... Za každé odvysílání berou i dnes tantiémy.

0/−1
4.9.2017 10:03

K30a12r71e39l 41D96r78d71a 6164112517

Popraveni byli: Antonín Mityska, Antonín Plichta st., Drahoslav Němec, František Kopuletý, Antonín Škrdla, Pater Jan Bula, Pater Václav Drbola, Pater František Pařil, Gustav Smetana, Jaroslav Melkus a Stanislav Plichta. Další tisíce lidí skončily v Jáchymovech. Šlo o akci StB na likvidaci statkářů, živnostníků a duchovních. Šlo o prosazení kolektivizace.

Vladimír Brabec byl tváří agitky StB, která oběti ztvárnila jako zlé a zákeřné nepřátele naší společnosti a oslavila komunistické vrahy v podobě majorů Zemanů jako hrdiny. Vladimír Brabec s dalšími herci se podepsal pod to, že na popravené a oběti se zcela záměrně zapomnělo a naopak povstali ve filmu StB znovu jako lháři a podvodníci v roce 1968, kdy byli opět po právu odsouzeni.

Pokud tady klikáte minusy za kritiku majora Zemana, abyste věděli na čí hroby plivete. Rv

+2/−2
3.9.2017 21:47

P31e51t29r 15K53r11a48t58o34c49h48v48í41l 9687493696740

Pane Drdo máte plnou pravdu o bolševických a STBáckých zvěrstvech, ale to nikdo naprosto nikdo nepopírá. Jen musím konstatovat, že tento seriál by byl natočen stejně i kdyby tam Brabec nehrál, tak by tam hrál někdo jiný. Ale odsoudit by jste musel Jiřího Štěpničku za Gottwalda (s ohledem na osud jeho matky) atd. V dobách normalizace přece jiné seriály i některé filmy nevznikaly. A nemá cenu je tady vypisovat. Kdyby všichni odmítli hrát v těchto seriálech a filmech, tak by se jen v divadlech těžko uživili . Ideologie bolševika byla přece úplně ve všem a protože Vladimír Brabec byl vynikající kumštýř nestraník, tak já si ho velice vážím. Na rozdíl od ,,kumštýřů" straníků, kteří neuměli nic.Kvůli jedné roli odsoudíte člověka a tím to pro Vás končí. Takhle to právě dělali komouši buď jsi s námi nebo proti nám. Nic mezi tím. A já ještě dodávám, že trestat je lidské, ale odpouštět božské.Ovšem v žádném případě ne STBákům, bolšánům a různým Vašům apod.

+8/0
3.9.2017 22:53

K28a82r24e67l 22D14r74d34a 6424172797

Seriál StB Major Zeman naprosto převrací nechutné komunistické zločiny na obdivuhodné hrdinské činy a velkou osobní statečnost. Ochota tento seriál odsoudit je právě tady naprosto nulová. Naopak je omlouván. I Vy ho omlouváte. Navíc omlouváte kolaboraci herců, kteří totalitnímu režimu propůjčili své tváře.

Odmítnutí bylo těžké. Zásadový herec by si nezahrál ani na divadle. Zlikvidovaných umělců komunisty byla přece celá řada.

Přesto bylo odmítnutí správné, kolaborace nesprávná a všichni herci co se jí propůjčili si zaslouží odsudek. Co na tom chcete měnit? Tak je to správné. Lze odpouštět, ale není možné kolaboraci proto omlouvat.

Nemám potřebu soudit Vladimíra Brabce, to je otázka jeho vlastního svědomí. Ale fakt jeho kolaborace s komunistickým režimem by měl být natvrdo uváděn. Zvlášť když jde o obhajobu zločinů StB.

A čím se liší virtuální Vaš na plátně, který má fanklub a lže na obrazovkách dalším a dalším generacím diváků o skutečných zločinech od pravého Vaše co ty zločiny páchal? Moc rozdílů nevidím. Dvě strany jedné mince. Ten virtuální je dnes nebezpečnější.

+1/−3
4.9.2017 0:56

D73a14v98i26d 68M50a42c35k89ů 8840509640491

Karle, nejsme sice soudruzi, ale tykám ti, protože píšeš jako fanatik. 30 případů mjr. Zemana je jenom a pouze dodnes známý seriál, nic víc. Nejde o zpravodajství Čs. televize z té doby, která skutečné události oznamovala jinak, zkresleně nebo úplně opačně. Pro většinu národa to byly tenkrát jen kriminálky, zasazené pochopitelně do dobových kulis, občas na pozadí skutečných případů (o nichž ale většina národa měla buď kusé nebo žádné informace). Že bylo vše odvyprávěno stylem, který byl v 70. letech běžný není třeba dnes, v 21. století, už komentovat a nějak se tomu divit, prostě to tak bylo a vnímavý divák to brzy odhalil. Dnešní přístup k informacím a možnostem si leccos skutečně ověřit a nebo zpochybnit je zásadně rozdílná než v době, kdy seriál vznikal, navíc tenkrát ne každý měl přehled jako je v dnešní době normální. Režim chtěl lidi s názorem jeho strany, ne nějaké "oportunisty", kteří by to komunistům chtěli nějak kazit či dělat po svém - to se trestalo. Herec, který ztvárnil Zemana nijak a ničím nekolaboroval, hrál v seriálu podobně jako x jiných, kteří byli populární a úspěšní v dalších věcech v televizi a ve filmu. On byl vlastně první známá televizní postava svého druhu u nás, navíc ze seriálu z prostředí SNB, který běžný občan raději obcházel. Že byla spousta věcí odvyprávěna a prezentována tendenčním způsobem dle dnes známé prosovětské propagandy víme, že se skutečné události zfilmovaly jinak také. Nešlo o dokument, stále to byly jen kriminálky, i když mnohdy hloupé. Dál to je ale jenom 40 let starý seriál, který je dnes zajímavý už jen dobou svého vzniku a herci, kteří v něm byli tenkrát mladí. Dnes se točí jinak, v jiném prostředí a za jiných technických podmínek. Policisté se už neoslovují soudruzi, řeší ale dál trestné činy, které jsou trestné podle současného práva, Zeman nezeman...:-P

+2/0
4.9.2017 9:58

K12a18r49e80l 63D40r70d91a 6364142527

Netykejte mi. Nejsme mezi soudruhy. Omluvíte to tak, že máte potřebu mě tykáním urážet. No to je tedy omluva... Rv:-P

Třicet případů Majora Zemana byl podle historiků v prvé řadě politický seriál tvořený dle zadání MV, StB, KSČ. Což je rozdíl oproti ostatním seriálům, kde šlo skutečně např. o detektivní příběhy odpovídající prostředí VB. Nemáte pravdu pokud tvrdíte, že jde o pouhou kriminálku. Nejde.

Seriál je agitací komunistické politiky a překrucováním komunistických zločinů. Od prvního dílu do posledního.

Co si vzpomínám, v době, kdy se četlo mezi řádky, vyvolával polemiky diváků a zájem podívat se na skutečné případy a kritizovat takto předkládané komunistické lži a špinavosti. Seriál byl předmětem vtipů a špatné postavy motivovali mládež k následování. Příliš tohle dílo soudruhům nevycházelo.

Po sametu směl Major Zeman na obrazovky jen společně s debatou historiků, kteří probrali, co vše je v konkrétním díle zavádějící, zkreslené a vylhané.

To padlo a dnes je seriál na obrazovkách jen pro zábavu a pro prodej reklamy. Především mladí diváci vůbec netuší, že koukají na naprosté politické lži. Takové vodítko dnes chybí. A většina diváku to popíše asi jako Vy, pouhá kriminálka poplatná době. Dnes je Major Zeman svým lhaním mnohem nebezpečnější, než kdy v minulosti. Šíří komunistické vidění světa v době, kdy má být KSČM zakázána. Je to stejné jako sledovat v TV pro zábavu nacistickou propagandu a tvrdit, že jde jen o zábavu poplatnou době. Rv Hájíte nesmysly. Rv

0/−2
4.9.2017 11:01

K33a85r82e18l 46D53r79d21a 6924682837

motivovaly

0/0
4.9.2017 11:03

D30a49v32i78d 89M35a23c79k88ů 8770279740651

Tykám ti dál, neboť jsi nesmlouvavý a tvrdohlavý jako skutečný soudruh, kterého popuzuje něčí odlišný názor. V ostatním s tebou ale souhlasím, netvrdil jsem nikdy opak, jen mám výhrady k příliš ostrému hodnocení seriálu jako takového a V. Brabce vůbec. Seriál jsem viděl jako kluk premiérově, pamatuji i pozdvižení, které vyvolal kdysi (v 90. letech) nový mladý ředitel televize s tím, že ho po letech znovu nasadil (a byl propuštěn). Dnes je to už jen bouře ve sklenici vody na téma, které dnes nikoho nezajímá a je jedno, jak se do vzniku toho všeho zapojila StB nebo jen Ministerstvo vnitra. Propagandistickou úlohu ve své době Zeman a jeho případy nesplnily, jsou dodnes jen ukázkou tehdejší televizní tvorby s kriminální zápletkou a jednou postavou v hlavní roli. Howg!

+2/0
4.9.2017 11:38

K13a64r93e70l 11D45r86d46a 6104562917

Tu propagandu naplňuje bohatě dnes, kdy již "nikoho nezajímá". Jen svobodné volby v demokratickém Česku vychází tak, že někdejší soudruzi z StB pláčou dojetím. Rv;-D

0/0
5.9.2017 15:27

Z82d67e34n87ě45k 15S39k70ř79i27v87a98n 5574830509456

Když jste zmínil tu kolektivizaci - až odejde pan Satoranský do hereckého nebe, bude paní Spáčilová psát, že zemřel nejmladší z rodu Hamrů?

Pozn.: Panu Satoranskému se omlouvám.

0/0
4.9.2017 0:20

Š78á56r24k74a 15M21a26t14y81á59š18o19v57á 1801475302929

a proč ne, vždyť za tu roli dostal Zlatého krokodýla....

0/0
4.9.2017 11:22

Š40á95r32k11a 34M43a83t47y56á93š48o25v65á 1451865602109

;-) Jirka Štěpnička to bude mít s tím Klémou horší ...

0/0
4.9.2017 11:23

M18a88r84k80é85t70a 50Š29v16a84r95c30o22v98á 8784664157272

Považuji pana Brabce za vynikajícího dabéra, bez něj by Někdo to rád horké nebo MASH nebylo tak dokonalé, ale souhlasím, že v seriálu Major Zeman hrát neměl, je to nejhnusnější, nejprolhanější a nejmanipulativnější věc, co byla v České televizi natočena a tento paskvil by se měl pouštět jen s komentářem nebo studentům FAMU, aby viděli, že 100x opakovaná lež se stává pravdou!!!

+1/−2
4.9.2017 10:50

P86e27t43r 53N22o39v36á57k 3273766874254

No někdo hraje mmajora Zemana no a?? Co dělají nynější producenti? V rámci korektnosti zprzní jakýkoliv historicky laděný film....Rv

Která doba je tedy horší??

0/0
5.9.2017 14:57

P24e31t57r 56K71r57a44t22o53c35h81v81í27l 9577873276440

Skvělý herec, báječný dabér, vynikající muzikálový herec, který vytvořil spoustu rolí ve filmu, v TV i na divadle. Tolik kumštu co vytvořil, to dokázal jen skutečný pan herec. Ať již jdou všichni kritici o seriálu do pr...le. Kolik herců tam hrálo ? Kdo jim co vyčítá ? To, že teď běží seriál na různých TV stanicích nikomu nevadí? Po panu Brabcovi něco zůstane, ale po mnohých kriticích jen to v čističce odpadních vod.

+6/−1
3.9.2017 19:40

K93a69r58e59l 28D98r43d66a 6634762557

Protiřečíte si, píšete nesmysly. Pošlete kritiky majora Zemana kamsi a pak se podivujete, že ten seriál nikomu nevadí? Logika a sprostota k pohledání. Rv

+2/−2
3.9.2017 21:27

D53a37v53i73d 40M90a70c74k72ů 8640369300311

Ten seriál už dnes nikomu nevadí, nemá žádný význam (a nikdy ani neměl).

0/−1
4.9.2017 10:17

A92l72e61x44a61n36d63r 51Š19í23r 5321170393

Soudit je snadné. Ať si každý poslouží, podle svého gusta. Já v tomhle případě nesoudím. Herci jsou snadným terčem. Herec (zejména dobrý herec) asi těžko může jít topit do kotelny, ani nemůže hrát "do šuplíku" Dvě poznámky na okraj. 1) P. Brabcovi byl předložen plán natočení tří kriminálek se Zemanem, které mu připadaly docela dobré. Pak, když se propaganda v pozdějších dílech přitvrzovala, už asi bylo těžké z vlaku vyskočit - kolik je takových hrdinů, kteří by takovou hereckou sebevraždu spáchali. 2) P. Brabec odmítl vstoupit do KSČ. K takovému odmítnutí - na rozdíl od pouhého nevstoupení - muselo být dost hrdinství - kolik takových bylo?

Pozn. Jsem antikomunista.

+1/0
3.9.2017 14:38

K65a95r31e23l 89D17r80d88a 6674252817

Lžete. Brabec uvádí v médiích, že natočili prvních 10 kriminálních dílů, než pochopili, že jde o politiku. Maličkost, žádných 10 pouze kriminálních dílů se v této rudé politické agitce nikde nevyskytuje.

Marně hledám jeho odmítnutí vstupu do KSČ. Nikde o tom není ani slovo. Pouze, že nevstoupil.

0/−3
3.9.2017 16:16

O18d50s36t86r23a54n78ě67n48ý 36U65ž54i46v97a14t37e22l

Uživatel požádal o vymazání
+4/−1
3.9.2017 17:30

K13a44r23e30l 65D11r34d74a 6524582747

Jen dohady a lži. Vladimír Brabec v posledních vystoupeních pro média bagatelizuje natáčení Majora Zemana. Pokud by se mohl pochválit za příkladné odmítnutí nabídky členství v KSČ, tak to udělá. Akorát mluví jako někdo, komu minulý režim zas tak nevadil.

Z toho vyvozuji, že chválit ho za příkladný protikomunistický postoj je nesmysl a lež. Prostě tady všichni lžete, abyste svoji vlastní špatnost a komunistické zločiny v Majoru Zemanovi obhájili. Rv

0/−2
3.9.2017 21:10

K28a49r42e35l 56D79r36d21a 6984762387

Mám kamaráda, který dělal za bolševika na prestižním místě a začala kolem něj kroužit StB. Zařídil si vyhazov na minutu a druhý den nastoupil vykládat vagóny. StB ztratila zájem. Manželka to neunesla a rozvedla se s ním.

Majora Zemana točila StB jako svůj pracovní nástroj na ohlupování české veřejnosti a lhaní o komunistických vraždách a vrazích. Jde o šíření komunistických lží a manipulaci myšlení diváků. Jde o skvělou omluvu bolševických zločinů. Takto škodí Major Zeman i dnes. Přesto je v TV 2x do roka a komunističtí vrazi mají jistých 15% voličů. Jsme stále jen bolševickou zemí bez morálky.

Herci a umělci byli k natáčení Majora Zemana nahnáni přes vydírání a jejich účast se rovnala spolupráci se StB. Neexistuje omluva pro takové jednání. Kdo by odmítl, už by si nezahrál. To je pravda. Šlo ale o vědomou spolupráci se StB na lživé komunistické propagandě. Všichni, kdo se v tomto seriálu mihli, si to museli srovnat se svým svědomím.

To je zásadní rozdíl oproti jiným komunistickým seriálům, které se točily pod dohledem ÚV KSČ a StB. Tady nešlo o pouhý dohled a cenzuru, ale přímo o špinavou práci pro StB.

Je otřené kolik lidí tady dokáže Majora Zemana omlouvat. Vladimír Brabec s ostatními herci mohou posloužit jen jako vzor kolaborace s totalitním režimem, který by se už nikdy neměl opakovat. Žádná tolerance a omluva není na místě. Protože jde o bagatelizování skutečných vražd a urážení skutečných obětí, které seriál jen pomlouvá a špiní, přesně podle scénáře StB. Rv

Fakticky diváci TV dovolují StB pracovat na jejich vnímání světa i 25 let po sametu. Odpudivé a šokující. Rv

(Smazáno cenzorem iDNES 1x za 100 bodů, vypouštím nadávky diskutujícím a umělcům.)

+2/−7
3.9.2017 11:14

D63a44v63i68d 13M98a50c83k24ů 8840799680841

Ten seriál byl především kriminální, s tím nehneš Karle. Politický podtext je mu samozřejmě přisuzován oprávněně, ale zčásti je to jen proto, že je o práci tehdejších bezpečnostních složek, kterými se obecně pohrdalo. Stále se ale jednalo vyšetřování nějakých kriminálních činů, jedno v jaké době. Že do toho byla zapojena propaganda je vzhledem k době vzniku logické, o ohlupování nešlo ale ani náhodou - racionálně uvažující občan to poznal např., že v dílech z let 68/69 není ani slovo o okupaci a neřešil to, každému bylo jasné, že to je tabu, tak o. Řešilo se jen filmové zpracování nějakých trestných činů a jejich vyšetřování, ke kterým zcela určitě nějak tak došlo. Je třeba se smířit s faktem, že v letech vzniku seriálu se sice říkalo lidově policajt, oficiálně šlo ale stále jen o soudruhy příslušníky (VB/SNB). Že seriál získá až kultovní, i když současně posměšný, status, tenkrát nikdo nemohl vědět. Všichni herci na světě totiž hrají role, se kterými se ve svém soukromí nemusí ztotožňovat, tzn., že tvoje paralela o automatické spolupráci s StB je prostě jen možnost v případě některých účastníků natáčení. Je nesmysl obviňovat Brabce z nějaké kolaborace s režimem, on jen jako dobrý herec získal titulní roli, o které sní každý, tzn. prosadit se co nejvíc to jde - na divadle i ve filmu + televizi. Angažoval se copak nějak víc? Mluvil o lásce k SSSR a Gottwaldovi někde na tribuně? Sotva.

+4/−2
3.9.2017 13:33

K32a12r60e51l 48D11r21d69a 6944142497

Nejsem soudruh jako Vy, netykejte mi. A poposedněte si. Seriál falšoval historii ve prospěch komunistického režimu. Od prvního dílu. Pouze "soudruh" Vladimír Brabec tvrdil nyní bulváru, že natočili 10 prvních kriminálních dílů a teprve pak si uvědomili, že jde o politiku, ale to již nemohli vystoupit z rozjetého vlaku. Jak hloupé. Svoji vinu si vzal na věčnost.

Prvních 10 dílů: Udávání gestapu, odsun Němců, černý trh v přídělovém systému, Banderovci dle pohledu StB, únor 1948 a vlastizrádci, útěky na Západ, opět černý trh v přídělovém systému, případ bratří Mašínů, agenti Západu, akce StB Babice.

To je plejáda kriminálních případů jak vyšitá. Jen tak mimochodem, arogantní prolhaný floutek Daneš je Václav Havel podle StB.

Díly 68/69 jsou pouze vrcholem obhajoby komunistických vražd. O nějakou okupaci vůbec nešlo. Podle mě, Vy vůbec netušíte na co se to koukáte a ještě si to dovolíte obhajovat. Nebo moc dobře víte co hájíte, komunisto. Rv

0/−2
3.9.2017 16:08

K97a93r40e96l 66D70r92d38a 6444742807

Oprava. 68. se věnovaly díly 67., 68. a 69. Tedy tři díly. Rok 1969 je Studna.

0/−1
3.9.2017 16:26

K78a65r96e97l 34D33r67d44a 6884482807

Také dobré, Studna byla velmi populární a prý se také nejvíce shoduje se skutečným kriminálním případem.

Až na maličkost, přeživší syn byl komunistický vědec a režim potřeboval hodit vraždu na otce. Syn pak pracoval na tajných výzkumech pro armádu v Moskvě a v ČSSR. Pachatelem byl patrně on.

Takže i zde je konspirace, že celý případ je vymyšlený StB.

0/−1
3.9.2017 16:41

M56i12l54o28s84l71a96v 64S67e67d40l24á69č18e67k 6534274524911

V tom případě jste kolaboroval i Vy, Vlastně my všichni co jsme v tom režimu pracovali. Zrovna teď se dívám na jeho medailonek v ČT. A tam krásně řekl že taky nepřesvědčoval dělníka který třeba nevěděl, nebo i věděl, že jeho výrobek se použije v sovětských raketách ,aby dal výpověď a odmítl se na této výrobě podílet. Proboha uvědomte si konečně co to bylo za dobu? Odmítnout se nedalo pokud člověk nechtěl skončit v kotelně nebo ještě hůř. Smutné je to, že se to svezlo všechno jenom na něj. Přitom tam hrála celá herecká elita z Prahy i jiných divadel. Pokud by odmítl on i všichni ostatní, tak je monstrproces a nevím na co by jsme chodili do kina, do divadel. A v televizi byla samá politika. popřípadě sovětské ideologické filmy. A o mrtvých jen dobře. Byl to umělec tělem i duší. A to vynikající. A pokud by tedy všichni udělali to co ten Váš kamarád, tak tolik vagónů tehdy nebylo v celé "Evropě" aby jejich vykládka uživila 14 miliónů Čechů a Slováků.

0/0
3.9.2017 17:27
Foto

F51i33l20i51p 32J93a53r50a75b 1863127600247

Ale to víte, že se odmítnout dalo, dost lidí to udělalo (pravda, dost taky ne).

Na Brabce špínu neházím, ale nesnáším tahle tvrzení typu "dělal to každý, tak to bylo vlastně v pořádku". A srovnávat dělníka v továrně s hlavní tváří propagandistického seriálu taky není úplně košer...

+1/0
3.9.2017 20:40

M10i27l47o38s52l48a85v 31S40e78d17l22á47č51e36k 6884664794501

Ale zase tak moc od věci to není? Propaganda bylo kde co. Dnes a denně se v tisku a v TV objevovali tváře předních dělníků různé brigády soc, práce. Skoro na každé návsi byla velká tabla " NAŠI NEJLEPŠÍ" Dnes je každý silný jak silnice a tehdy byli všichni podělaní až za uši. Mimo disentu. A ani se nedivím že tehdy většina mlčela. Životní úroveň a vybavení domácností bylo o dva fousy lepší, Mohlo se jezdi na zahraniční zájezdy a rekreace, Pravda jen do tzv. LIDO-DEMO. Tak proč si zadělávat na problémy. Staří si v poklidu užívali minidůchodů , střední generace si budovala domácnost a chalupy a mladí na politiku kašlali. prožívali první lásky a chtěli se bavit a užívat si mládí. A když sem viděl co udělali mým kamarádům který haftli na srpnových demonstracích r.69 tak jsem taky stáhl ocas mezi nohy. Tehdy měli ještě velkou moc A jako pojistku proti změnám režimu, dočasně umístěná sovětská vojska. A Brežněv nebyl Gorbačov, Ten by to v krvi utopil. Nejvíc keců mají ti kteří tehdy nebyli na světě , nebo byli ještě batolata. Kdo to tehdy nezažil, nepochopí, tak jak dnešní generace Izraelců nepochopí že jejich předkové za války, šli jak ovce na porážku do táborů smrti. Můžeme být jen rádi že už je to za námi .

0/0
4.9.2017 11:59

J90i96n96d57ř45i59c31h 33Č40í30ž31e77k 9640172256239

Podle tvojí fantasfilozofie kolaborovalo 99 % národa jenom tím, že chodili k volbám. Kde si byl, pane statečnej, když se vyhazovalo z práce a zavíralo z dnešního pohledu za prkotiny?

0/0
3.9.2017 17:43

K52a70r39e11l 78D66r69d21a 6534132397

Zrovna volby s 99% hlasů pro režim je vzorová kolaborace. A co jako? O nic snad nešlo? Kritiku si to nezaslouží? Co se z toho poučit a dát to do učebnic? Co dát kolaboraci Vladimíra Brabce do učebnic? Jaký je v tom rozdíl?

0/−2
3.9.2017 21:19
Foto

L84u52b27o60š 19H17a61n69u27s 4137687111772

Všiml jsem si, že se tady dost často propírá, jestli to měli ti či oni herci zapotřebí, hrát v takovým bolševickým škváru, byť mistrně natočeným...

Inu - ne všichni měli takový koule jako Petr Čepek, který odmítl roli Pavla Daneše s tím, "že by si musel naplivat do ksichtu..."R^

+6/0
3.9.2017 8:31

M30a24r54t10i19n 11K51r15a31l 7373830273367

Daneš byla ale kladná postava.

0/0
4.9.2017 8:30

Š78á71r34k36a 85M13a42t30y46á80š23o68v21á 1701135472979

;-D

+1/0
4.9.2017 11:25

E20r82i69k 61Ž79l63u21v68a 3126513619337

Ten dabing ;-D To jsou perly! To byl génius.

+5/0
2.9.2017 21:47

J62o25z42e43f 82K37o89s44t90e27l64a67n56s82k42ý 8405402969406

J.Brabca som mal rád. Dlho som si ani neuvedomoval, koľko rôznych postáv daboval.

A rád by som vedel, čo robili za komunistov tí, čo tak veľmi vyčítajú Brabcovi ten seriál 30 prípadov majora Zemana.

Nemyslím si, že by tá zaškatuľkovanosť bola spôsobená tým, že seriál bol "napáchnutý" komunistickou ideológiou. Zaškatuľkovanosť postihla mnohých ďalších, aj zahraničných hercov. Napr. predstaviteľke Angeliky Michelle Mercier táto rola rovnako zničila jej kariéru. Alebo predstavitelia anglických Profesionálov z prelomu 70. a 80. rokov už potom žiadne veľké roly nezískali. Alebo inšpektor Columbo alias Peter Falk.

Ja nie som veľký znalec filmového umenia, ale podobných príkladov by sa našlo oveľa viac - a aj u nás.

+2/−2
2.9.2017 21:31

M47o67j33m27i10r 57P74e97ř17i22n66a 6828610806

Nevím čím to je, že lidé stále opakují ten nesmysl, že někdo vyčítá Brabcovi majora Zemana. Pokud vím, vyčítal si to Brabec hlavně sám a považuje to za svoji největší chybu v životě.

Jinak většina příspěvků se týká seriálu samotného. Většina ho označuje za komunistický škvár a tím také byl.

+2/−1
2.9.2017 22:21
Foto

M96a83r65t80i35n37a 42D23v12o16ř91á27k11o14v95á 2315793379140

Nějak jste si to pomotal . . . nikdy si to nevyčítal! Naopak, stále opakoval, že se nemá za co stydět.

+2/0
3.9.2017 1:26

A21l23e64x38a96n41d84r 18Š38í81r 5321330433

Jinde citují jeho slova, že se za některé díly styděl.

0/0
3.9.2017 14:13

R13i86c59h98a76r59d 15K68r96á33l 4658277350823

Vážený pane Peřino, škvárem je váš příspěvek. Měl jsem možnost s panem Brabcem několikrát mluvit a četl jsem i jeho knihu Jak já to vidím. Nikdy nepovažoval účast v seriálu za největší chybu ve svém životě, byl přesvědčen (stejně jako spousta rozumně uvažujících lidí), že šlo o řemeslně výbornou práci. Jen na okraj, abyste nevytáhl obvyklý argument, že "musel" obhájit svou účast před KSČ - ta kniha byla napsána a vyšla v roce 1999.

0/−1
3.9.2017 10:53

Š55á69r12k85a 41M39a78t50y66á41š54o67v48á 1491295142409

pokud si to vyčítal,tak jen proto,že si ho tak všichni zaškatulkovali...

0/0
4.9.2017 11:26
Foto

L78u82b57o24š 24H53a96n53u29s 4327447231882

A co má teprve říkat Pierre Brice...;-D

+1/0
3.9.2017 9:31

J98o21s71e58f 39P47o36n95e89r93t 9648620302288

I když na něj byl vyvíjen obrovský tlak, tak nikdy nevstoupil do KSČ !!

+8/0
2.9.2017 19:18

M54o18j21m64i49r 92P92e85ř43i76n67a 6418260146

R^

0/0
2.9.2017 19:26

V41ě21r16a 44V36á76c41l42a94v88í20k81o77v44á 2877887924607

Kdyby tady v devadesátých letech byl služba zabývající se ochranou ekonomiky jako vámi opovrhovaná StB,tak by zde bylo méně miliardářů a pravděpodobně by jsme nebyli jenom montovnou.Tady nejvíce diskutují lidé,kteří jsou ovlivněni současnou propagandou a tu dobu nezažili.Většinou to jsou mlaďáci.

+9/−12
2.9.2017 18:44







Najdete na iDNES.cz