Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Když tříletý syn vidí, jak táta kope do mámy, udělá to taky

Hned třikrát všechny prokázaly výjimečnou odvahu. Poprvé, když celé roky snášely partnerovo týrání. Podruhé, když se konečně odhodlaly od něho odejít. A potřetí, když o svých zážitcích veřejně promluvily v dokumentu Z lásky nenávist, který ČT 2 uvedla v premiéře v úterý večer a zopakuje 26. června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e39t75r 14B66á47č14a 8745126505975

Odvaha je snaset tyrani? aha

0/0
25.6.2017 22:35
Foto

V49a11l83e48n54t18i76n 27P14a85p86a90z22i79a43n 6866894251931

Lékem na poruchy osobností mužů i žen bylo a je evangelium. Co bude ovocem tohoto pořadu? Zvýšené opovržení vůči mužům a za rok vůči tyranizujícím ženám nebo zvýšená evangelizace (učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa)?

0/−9
22.6.2017 8:42

J66i13ř98í 62J96u30ř44i45c75a 2788913181

A kolik stránek se jí denně? Po jídle nebo před?

0/0
23.6.2017 15:36

I71r11e32n29a 85H80r13u94b35á 7779286609169

Po přečtení diskuze je mi špatně. Nemůžu vůbec pobrat, kolik lidí zpochybňuje pravdivost případů anebo když už ji připustí, shodí to zase na ty ženy - hloupé, tupé poddajné, dobře jim tak.... nebo se dožadují vyjádření druhé strany... tak třeba u popisu vraždy či jiného trestného činu - že bychom dávali prostor pro vyjádření druhé strany ;-O

+10/−1
21.6.2017 20:55

V69l34a88d27i74m35í34r 40K25r60y82c55h43t80á48l91e21k 4562819687202

Irenko, i vrah má možnost se v průběhu trestního řízení vyjadřovat k úkonům kriminálky, státního zástupce, posléze má možnost hájit se před senátem trestního soudu.

Domácí násilník nemá právo na nic. Povětšinou ani před trestním soudem nestane a vše jede jen v rámci zvláštního soudního řízení, proti kterému není obrany, nelze očistit své jméno.

+2/−4
22.6.2017 8:26

V17e98n13d18a 42B63e70n38d22o63v17á 4732847777

Lžete, v žádném ZŘS nelze dostat tresty ala trestní zákoník, které byly zmíněny na konci. A pokud jste se vy před trestní soud nedostal, mohl jste podat tr. oznámení za pomluvu...

Ale tak kolik procent z násilníků či násilnic to vlastně kdy přizná a netvrdí, že se stali obětí komplotu...? A ve vězení máme vlastně všechny nevinné...

+2/0
22.6.2017 15:09

V68l37a74d50i89m74í42r 45K76r91y13c35h96t57á60l53e38k 4352499597872

Ne, ve ZŘS Vás můžou pouze na základě žvástu vaší bývalé partnerku na půl roku vyhnat z domu.

Ano. Trestní oznámení za pomluvu na bývalou můžu podat, můžu chtít v civilním řízení odškodnění, ale k čemu mi to bude, když mě může bývalá kdykoliv kdykoliv opálit na dítěti nebo si jít nechat zvednout alimenty, že?

+1/0
22.6.2017 15:14

A65n78d19r75e31a 26N97o60v88a 3548424795732

Vsimla jsem si vas uz ve vice diskuzich a nechapu, proc zeny-diskuterky oslovujete zdrobnelinou jejich jmen. Vas tak nekdo oslovuje?

+3/0
22.6.2017 15:21

T74e17r42e86z53a 92H68a27j33k69o71v64a 5717662124250

Tenhle pan potrebuje za kazdou cenu mit pocit nadrazenosti nad zenami.a to i pod takovym clankem.... s takovymi je diskuze marna.

+1/0
23.6.2017 7:10

A15n55t29o55n51i29n 77C86h83a21l64o66u24p60k92a 8528466519240

Vy se cítíte podřazená, když vás někdo osloví zdrobnělinou? Zkuste se poradit s odborníkem. To bych ostatně doporučil i na základě vašich ostatních komentářů v této diskusi

0/0
23.6.2017 13:09

T80e79r63e28z16a 72H43a72j19k91o51v60a 5537422884320

Kdyz jeden dospely druheho bez vyzvani osloveuje zdrobnelinou , tak je to vyraz nadrazenosti.

0/0
23.6.2017 13:19

J52i26ř73í 27J54u60ř89i66c75a 2168843151

Spíše stupidity.

0/0
23.6.2017 15:38

L68u13c56i14e 77H24y65l72š89o74v49á 7912339222141

Docela by mne zajímalo, proč ti, kteří napsali, že by se měla vyjádřit i druhá strana, dostali -.

Jak můžu vědět, že si tyto ženy něco nebo všechno nevymyslely?

Bohužel vím, že nebylo řečeno vše.

+2/−12
21.6.2017 16:09

P52e21t11r 71F25i63a16l59a 9623236983973

Bohužel to nevíte. Film byl o případech vyšetřených a uzavřených.

+13/0
21.6.2017 16:12

V16e61n18d66a 26B15e67n65d34o85v81á 4572967377

Asi proto, že si někteří vůbec neumíme představit chování,které by ospravedlnilo takovéto zacházení. A je opravdu fuk které pohlaví tyranizuje a které je obětí- je to hnus. A představa, že po ČR chodí hejna žen, která prahnou vymýšlet si domácí násilí (a asi si fingovat zranění) či znásilnění (když víme jak se většina lidí opravdu stydí popisovat sex, natož vynucený, před OČTŘ a soudy) je zcestná. Btw předpokládám, že u každé z žen existuje dokumentace obsahující řadu důkazů, se kterou se tvůrci seznámili....

Ale jinak, musím říct, také bych se moc ráda obeznámila s profily a výpověďmi pachatelů..

+9/0
21.6.2017 16:23

V20l17a85d53i82m52í15r 67K66r54y70c62h72t14á95l86e92k 4972279607512

Lucie, v ČR bylo z domovů kvůli domácímu násilí vyhnáno 12000 mužů. Pár z nich se logicky musí objevit na diskusi.

A nejlépe pak víme, jaké žvásty v BÍLÉM KRUHU BEZPEČÍ radí ženám, "obětem domácího násilí" říkat u policejního výslechu, jak napsat návrh na vykázání k soudu.

Mimochodem. Fízly na rozpoznání domácího násilí školí taktéž dobrodinci z BKB.

+1/0
21.6.2017 16:42

J72o91z67e86f83a 65N95o98v84a54k76o84v43a 7166195320524

TO by mne zajimalo, jak je to reseno v pripade, ze nasilnik je vlastnik nemovitosti? To muze byt taky vykazan?

0/−1
21.6.2017 16:48

V15e22n53d33a 19B13e98n58d60o96v13á 4602817847

ano, pokud se jedná o společnou rodinnou domácnost (přestože vlastníkem je jen jeden)

+1/0
21.6.2017 16:52

J69o13z39e91f56a 44N79o89v84a27k83o10v57a 7706775280364

to je asi jediny bod, se kterym nesouhlasim - pravo vlastnictvi je na prvnim miste... At si tam ten uchyl klidne koupi voskovanou figurinu a na ni se ukaji, ale co si koupil, to mu patri... Stejne z dlouhodobeho hlediska to nemuze dopadnou jinak, nez ze tyrana osoba musi odejit..

0/−1
21.6.2017 17:00

V20e53n86d87a 94B17e45n59d47o43v76á 4802667467

Právo vlastnictví je na prvním místě? Jako třeba nad zájmem dětí? Co když žena nemá vyřešeno náhradní bydlení, tak má vzít děti z přirozeného prostředí do azyláku, když je terorizovaná vlastním mužem? Nebo je tam nechat?

A co když byt / dům je napsaný na jednoho, ale druhý ho rekonstruoval, vkládal do něj prostředky atp. ?

On mu to vlastnictví nikdo nevezme, jen se předběžně řeší těžká situace, která se takto řeší nehledě na vlastnictví právě pro to, že se za a) bere v potaz zavinění pachatele, za b) je zájem chránit členy domácnosti, kteří situaci nezavinili....a je mi jasné že tu zas bude polemiků, že si jí určitě zavinila oběť a děti atd....:-/

+6/0
21.6.2017 17:22

J48o87z51e25f13a 57N45o15v91a60k58o77v73a 7426345840244

Mno, ja to vidim jinak. Vlastnik je vlastnik. Ja osobne bych neinvestovala do nemovitosti, pokud bych nemela vyresene vlastnicke pravo.

Tady se argumentuje, ze je problem poznat, kdyz ma nasilnik vysoke IQ a svuj sadismus taji..

Ja myslim, ze v takovem pripade si nasilnik tak jako tak dovede poradit.. Objedna si firmu na vymenu zamku, objedna si firmu na deratizaci proti krysam, necha odpojit elektrinu, vodu atd atd.. Je blahove se spolehat na pomoc statu a zakonu, kazdy si musi umet poradit sam....

0/−1
21.6.2017 18:41

T58e12r35e34z42a 54H73a26j26k50o95v49a 5977292524500

Vlatnik zustane vzdy vlastnikem. I kdyz je vykazan.

+3/0
21.6.2017 19:16

V49l13a43d21i32m89í75r 20K17r95y51c82h13t56á86l81e73k 4112529947512

Násilník nesmí půl roku disponovat se svým majetkem. Absolutné to nechápu. Měl jsem půl roku klidu na to si v klidu promyslet, jak to s bývalou vyřídit. :)

0/0
21.6.2017 19:29

V87e45n61d26a 82B57e82n28d88o50v64á 4192787537

A vy nevěříte, že v ČR jsou ženské oběti domácího násilí nebo jak lze vašim komentářům rozumět?

+5/0
21.6.2017 16:50

V89l83a44d21i25m90í12r 44K65r43y66c30h73t67á91l91e21k 4472779487962

Já neříkám, že domácí násilí neexistuje. Já jen říkám, že instituce státu Česká republika s ním neumí nic dělat.

Co jsem se setkal já, od policistky, před ospod, po soudkyni totální ignorace, hloupost, neschopnost problém řešit jiným než tvrdým způsobem. Na tento postup neexistuje nic jiného než tvrdá odplata.

+1/−4
21.6.2017 19:27

G17a90b32r86i37e59l37a 58I22v32a92n62c91o 1764128299219

Na tento postup existuje dle mého názoru mnoho možností rozličných reakcí, a to i v průběhu celého procesu. Možná právě to, že máte takto vyhraněný názor a nepřipouštíte alternativy, Vám mohlo celou situaci zkomplikovat. Neříkám, že tvrdý boj nemůže být dobrá věc, ale je otázka, jestli opravdu v každé situaci, a jestli jste ve Vaší konkrétní situaci volil správně.

+3/0
21.6.2017 20:06

A68n60t40o72n54i58n 81C26h23a25l97o24u81p71k26a 8668166219440

Proč hledáte vinu jen na jeho straně? Těžko budete připouštět alternativy, když naprosto selhaly. Konkrétní případ neznám, ale z popisu předpokládám, že pán pouze reagoval na věci, které někdo podnikl, a to dost nevybíravým způsobem. Možná proto mají muži tak vyhraněné názory, když jsou to téměř vždy oni, kdo se musí bránit a obhajovat. Stejně jako v tomto případě, pán je hned v podezření, protože byl přece vykázán. Ale nikoho nenapadne, že si to třeba manželka vymyslela a že orgáni to potvrdili, protože to prostě bylo tak nejjednodušší a nechtěli se s tím špinit

0/−2
21.6.2017 22:11

G47a13b33r67i25e16l16a 16I17v17a51n74c39o 1104438449579

Nemyslím, že hledám vinu pouze na straně předmětného pána. Ale mám za to, že mu (zřejmě) ukřivdila partnerka, ale už bych byla opatrná u těch úřadů. Víte, nejsem si jistá, jestli to, co Vy a kolega prohlašujete za neschopnost, neznamená alespoň zčásti spíš to, že prostě úřady zpočátku nebyly na vaší straně a úředníci nedělali to, co byste si představovali, že by měli dělat. Toto jsou podle mého názoru dvě rozdílné věci, a být naštvaný, že se úředník neangažuje podle mých představ, mi přijde neoprávněné, na rozdíl od toho, kdy jste naštvaný, protože nedělá dobře (míněno v souladu se zákonem, apod.) svou práci. Mám sice taky se státní správou své bohaté zkušenosti, ale rozhodně tam nemohou být neschopní naprosto všichni - pokud to tvrdíte, tak prostě objektivně nemůžete mít pravdu. Mimo jiné mám, stejně jako Vy, zkušenosti s policií v případě vloupání do bytu a krádeže kol z automobilu - pachatele nevypátrali ani v jednom případě, ale nikdy bych si nedovolila tvrdit, že proto, že byli neschopní. (A ne, nedělám na ospod ani na jiném úřadu, ani nemám úředníky nijak zvlášť v lásce, jenom nejsem úplně příznivcem toho, nechat emoce cloumat svým majestátem a v důsledku toho nemít objektivní pohled na situaci).

+2/0
22.6.2017 11:45

V37l37a56d59i59m41í78r 76K21r45y95c33h77t79á29l60e44k 4232989337222

Gabrielo, ještě jednou a pomalu. Já jsem byl vykázán za brutální fyzické a psychické domácí násilí na manželce. Všemu měl být přítomný 4 letý syn, po celou dobu jeho života!!!

Bez jakýchkoliv psychologických nebo psychiatrických vyšetření mi byl syn svěřen do společné péče a to ještě v trvání mého soudního vykázání, kdy byl ohroženou osobou.

Vám to přijde normální? Mně tedy ne.

0/0
22.6.2017 14:47

V36l48a85d42i75m19í17r 18K90r72y17c41h25t32á71l62e17k 4192569737172

Manželka za celou dobu soužití se mnou NIKDY nevyhledala lékařské ošetření a NIKDY u nás nezasahovala policie. Ani městská, ani státní.

0/0
22.6.2017 14:48

G83a37b38r94i71e20l28a 95I58v79a82n98c44o 1374138439339

Máte pravdu, tohle mi normální úplně nepřijde, tady bych s Vámi souhlasila, že úřady mohly pochybit. Já nicméně myslela, že si stěžujete na to vykázání z bytu - tady bych subjektivně na Vašem místě asi byla naštvaná, ale na druhou stranu objektivně by mě asi spíš potěšilo, že k tomu došlo, tzn. že se úřady snaží chránit domněle ohrožené osoby, aniž by předtím dlouze zkoumaly, jestli je nařčení oprávněné, a nechaly je tak v ohrožení (byť domnělým) agresorem. Předpokládám, že se pravděpodobně shodneme na tom, že v momentě, kdy je oznámení o domácím násilí učiněno, nejsou úřady schopny jednoznačně určit, na čí straně je pravda, a tak si prostě musí vybrat a až následně situaci řádně zkoumat.

0/0
22.6.2017 15:38

V21l55a45d11i11m37í87r 42K15r72y86c44h22t50á46l26e13k 4782749777582

Ano. Pokud je učiněno oznámení o domácím násilím má policie jednat rázně. Ovšem jednat tak mají policisté s vysokoškolským vzděláním v oboru psychologie, ne obvodní policistka co umí sotva číst a psát.

0/0
22.6.2017 20:03

A47n79t22o45n79i53n 20C81h45a49l71o28u79p16k23a 8498956379900

Jestli s dovolením můžu za sebe - já vím, kde je pravda. Ano, něco můžu vnímat zkresleně, něco účelově. Ale stoprocentně můžu říct, že jsem někde byl, něco udělal nebo že jsem třeba manželku neuhodil. A pokud manželka bude tvrdit opak, tak jednoduše lže. Pak se nemůžete divit, že postup úřadů, které jednají na základě lži v můj neprospěch, budu vnímat jako křivdu. A jako jejich neschopnost.

Nemůžu se s vámi ztotožnit v tom, že bych měl být potěšen, když mě vykáží z bytu, protože se snaží chránit ohrožené osoby. Prostě ne! Kdyby vás na rok zavřeli do vazby, aby ochránili oběť TČ, byla byste potěšena, přestože jste nevinná? Já jsem vykázán nikdy nebyl a ani si to nedovedu představit. Nemáte dítě, nemáte svoje věci, možná nemáte kam jít, jak chodíte do práce? Pro mně to je naprosto nepředstavitelná křivda, se kterou se prostě nedá jen tak smířit.

Co se týká vaší pochybnosti, že všichni na úřadě jsou neschopní, tady prostě nezbývá než si počkat na vlastní zkušenost. To je prostě něco nepřenositelného a už jsem se snažil vám to vysvětlit jinde. Možná vám pomůže informace, že na neschopnosti ospodu a soudů 1. stupně jsme se s manželkou shodli. Prostě nikoho nezajímáte, každý se vás snaží zbavit a jen si odkroutit svojí práci. Už jste se někdy soudila? Už jste zažila tu bezmoc, že se v podstatě nedostanete ke slovu, co napíšete, to nikdo nečte a soud rozhoduje podle křišťálové koule? To víte že jsou i výjimky, ale téměř vůbec v rodinných věcech. A to vám říkám zcela objektivně, jsme na anonymní diskusi. Je to X zážitků u různých úředníků a soudců.

Kdybych tu zkušenost neměl, tak panu Krychtálkovi nevěřím ani slovo. Ale teď vím, že minimálně v části je to pravda. Nakonec vás ta mašinérie semele a stane se z vás nepřizpůsobivý asociál, chronický kverulant, stejně jako to sdružení otců kolem tuším p. Fialy. A nikdo vám nevěří. Jestli máte návod, jak to dělat lépe, sem s ním

+1/0
23.6.2017 13:29

A37n92t43o32n84i89n 85C91h48a86l92o89u86p40k53a 8468766859620

A ještě doplním, všichni, včetně psychologů, radí, vykašlete se na to. Zničíte si svůj život a dítěti nepomůžete. To samé s tím vykázáním. Jasně, můžete se bránit. Soudy, odvolání, trestní oznámení a roky běží, přijdete o všechny peníze, dost možná přijdete o práci. A najednou dítě maturuje. Takže rada je, vykašlete se na to. Měl jsi děti, ale už je nemáš. Vždyť se nic neděje, ne?

Já jsem zažil "šťastný" konec. Všechny soudy jsem pravomocně vyhrál. Trvalo to pět let, stálo to spoustu peněz. Stálo to spoustu vztahů, když vám lidi přestanou věřit. A děti jsou nenávratně zničené. Gratulujeme.

Kdybych znal výsledek, vykašlal bych se na to? Asi ano.

+1/0
23.6.2017 13:34

G25a51b61r60i61e15l98a 71I78v28a45n96c65o 1344818319569

Děkuji za Vaši upřímnost. Návod samozřejmě nemám, jelikož nemám s něčím podobným osobní zkušenost, tudíž by se jednalo tak akorát o knížecí rady. I když možná přece - je fakt, že mně kdyby se něco podobného přihodilo (vykázání z domu, i to vzetí do vazby), tak mě to zřejmě existenčně neohrozí, pravděpodobně budu mít kam jít, pravděpodobně budu mít někoho, kdo mi pomůže a se situací si v rámci možností poradím. Je to nicméně tím, že na něco mám štěstí (třeba rodinné vztahy v mé rodině, i širší) a na něčem se dlouhodobě snažím pracovat (finanční nezávislost, okruh dobrých přátel, vztahy v partnerově rodině, a samozřejmě i ten partnerský vztah). Pokud možno za všech okolností se snažím dívat na situaci objektivně a oprostit se od emocí, a ještě si myslím, že je to tak dobře :-). Všechno také dělám pouze ve mně komfortních mezích, nemyslím si, že by dlouhodobě mohla fungovat jakákoli míra přetvářky či potlačování vlastních potřeb. A vybrala jsem si partnera, u kterého znám jeho žebříček hodnot (a on zná můj), a vím, že vždycky bude mít za to, jaký je, minimálně můj respekt a úctu. A tudíž si neumím představit, že by mě křivě obvinil z domácího násilí, protože to by odporovalo jeho žebříčku hodnot. Oprávněně, to zas ano, to kdybych vůči němu byla násilnická, tak by se týrat nenechal a situaci by pravděpodobně okamžitě řešil, ale zase já jsem taková, že bych v tomto případě odpovědnost samozřejmě přijala. A z toho, co vím, máme zhruba stejnou představu o tom, co je to domácí násilí, takže k nějakému nedorozumění by tady asi dojít nemělo. Ale celkově si myslím, že bychom případné neshody řešili dříve, než by došlo na násilí. A taky si trochu myslím, že byť máme s partnerem zkušenosti z jednání s úřady a u soudu v odlišných oblastech, zřejmě bychom dokázali úředníky i soudy aspoň trochu přimět, abychom je zajímali, anebo bychom alespoň věděli, kdy ten nezájem je oprávněný a nenechali se tím stresovat.

0/0
26.6.2017 12:18

A52n28d12r57e68a 29N95o52v11a 3848344885282

A jak si tu odplatu predstavujete?

+1/0
22.6.2017 15:24

K82a95t59e60r15i73n72a 27Z79a32n39á34š86k48o24v24á 1710506433873

teda znasilneni me, coby matky pred mmy ditetem, to prece musi otevrit oci i te nejmene sebevedome zene. jak ma decko s takovym obrazem pred ocima zit?

+5/0
21.6.2017 15:45

M21a93t64ě16j 76J96a49š14n91a 8419193554709

Snášet roky partnerovo týrání rozhodně není odvaha, jak se uvádí hned na začáku úvodního odstavce.

+6/−2
21.6.2017 15:38

K92a92t56e77r81i38n31a 69Z50a78n54á83š76k45o89v70á 1640616693193

taky to tak nejak citim. nemyslim zbabelost, ale ne odvaha. poddani se. strach. cokoli. odvaha nee.

+1/0
21.6.2017 15:44

O26n77d49ř17e48j 65Š50r66u94b30a40ř 1285461925776

Ta stejnou myslenku jsem dostal nemalo minusu

0/0
21.6.2017 15:57

B91o53l30e77s93l64a15v 81C72h93m65e97l51a65ř 4364560508

Je to tak, když si ženy něco vymáhají historickými scénami, tak to děti dělají taky.

+1/−5
21.6.2017 15:26

I47r90e18n33a 83K39r10o42u30p82o13v10á 4210593637462

Co myslíte tou "historickou scénou"? Výuku dějepisu? Ochotnické divadlo? To je celkem ušlechtilá zábava, proč by se jí děti nemohly věnovat?

+11/0
21.6.2017 15:38

A26n52t76o86n69i25n 88C47h83a83l11o65u92p55k11a 8958776739900

Tak si pan spletl slovo, no bože :-)

0/0
21.6.2017 16:20
Foto

J89a51n39a 11B45í96l93k63o64v72á 1613881902647

Nemá používat cizí termity ;-)

+5/0
21.6.2017 16:23

L86u91d12ě89k 39N96ě69m14e48c 5175941902254

Když vy na něho hnedka historicky nastoupíte...

+2/0
21.6.2017 16:42
Foto

B58r28o27n20i54s19l62a84v 71G35a62b35r56y67š 2792909531

Pořád po dětech chceme, aby se chovaly slušně, ale nejdříve musíme začít u sebe, jaký příklad jim dáváme.

Dítě ve škole samo šikanovat nezačne. Musí to odněkud mít. Zajímal bych se o rodinné poměry agresora.

+10/−1
21.6.2017 15:12

J29o28z38e13f14a 64N45o19v84a71k10o60v54a 7696965950894

Jedna vec by mne zajimala. Opravdu si ty zeny nevsimly zadneho naznaku nasili pred tim, nez si sveho manzela vzaly? A nebo je trochu imponovalo, ze ma jejich nastavajici kule?

Podle mne povaha se nemeni a pokud je nekdo grazl po svatbe, tak urcite byl grazl i pred svatbou..

Asi ano, nekdy to sadista muze maskovat, ale pokud s partnerem naplno zijete jeste pred svatbou, tak se to preci musi v nekterych okamzicich projevit....

+7/−6
21.6.2017 14:36

K98a71t48e23ř42i70n79a 20P76u39č26á27l13k44o44v56á 3797367130474

Také jsem nad tím přemýšlela. A také si myslím, že některé varovné signály lze rozeznat. Jenže ono je někdy těžké přiznat si to a těch důvodů proč si to nechcete přiznat a proč setrváváte ve vztahu, který vede do pekel může být 1000 + 1. Záleží na tom, jaká je člověk osobnost, jaké má zkušenosti, v čem vyrůstal, jestli jsou v tom vztahu už děti, jestli má oběť kam utéct ... Není to černobílé. A varovné signály rozhodně agresora neomlouvají. Navíc, jak sama píšete, spousta agresorů to dokáže dobře maskovat. Dokonce i po tom, co doma partnera týrají, jsou ve společnosti považováni za milé, zábavné lidi. I proto je pro oběť těžké přiznat sobě i okolí problém, protože "kdo by mi to uvěřil?"

+11/0
21.6.2017 15:07

J95o39z88e23f15a 88N72o52v10a98k34o12v80a 7866705830114

Ja rozhodne nemluvim o omlouvani chovani agresora... Nicmene nikdo nemuze ocekavat, ze sadista prestane byt sadistou, to je uz proste geneticky zakodovane.. Jedine reseni je prevence.... V odstinech sedi je hlavni postava taky sadista, ale protoze je multimilionar, tak to zenam nevadi...

+1/−2
21.6.2017 16:38

K53a56t78e25ř70i43n83a 35P41u54č55á82l56k19o34v49á 3257627950344

No myslím, že není úplně vhodné uvádět jako příklad k domácímu násilí literární brak Odstíny šedi...:-) Tam to myslím bylo o dobrovolně podstoupeném erotickém dobrodružství... ale možná se mýlím, nečetla jsem.

Máte pravdu, že sadista nepřestane být sadistou. Ale agresor nejdříve potřebuje oběť získat a tak to prostě nedá najevo, svou pravou povahu skrývá, týrání dávkuje po kapkách...

+5/0
21.6.2017 16:49







Najdete na iDNES.cz