RECENZE: Gorillaz vyrazili proti Trumpovi. Ale mohlo to dopadnout lépe

Damon Albarn a jeho kreslené „opičky“ přicházejí po sedmi letech s deskou Humanz. Naživo ji představí na turné, které se 14. listopadu zastaví také v pražské O2 areně. Problém s novým albem je ten, že ač jeho politický postoj je silný, hudebně trochu nudí.

M54i64r76o57s92l11a60v 21S59t77a21s75t13n25y 7794143966551

Album jsem ještě neslyšel, pouze těch 5 songů, které vypustili asi před měsícem. Čtyři z nich se mi líbily, jen bych preferoval, kdyby tam byl víc slyšet Albarn.

0/0
5.5.2017 10:35

A30l22b44e44r20t 35M64a62c21h68e20k 8613213139953

Pane Hnátku,

pravidelně se mi při pročítání zpráv řazených do sekce kultura nadzvedává obočí. Většinou se poslední dobou jedná zejména o Vaše, směšně krátké, povrchní, nezajímavé recenze doplněné o poznatky, které velkým obloukem obkračují realitu. Naposledy jsem se už spíše jenom zasmál nad vaší internetovou masturbací nad levným a křiklavým dokumentem o ještě nudnější, vyhasínající popové zpěvačce Lucii Bílé, která se snad za celou svou hudební kariéru nedokázala ve své tvorbě posunout ani o píď. Pokud byste někdy nahlédl třeba i mimo tuzemskou scénu zjistil byste co vlastně Gorillaz představují. O tom, že z Gorillaz se stal multižánrový alternativní kult není nejmenších pochyb zrovna tak, jako že se jim podařilo ovlivnit desítky světově známých, ale i neznámých interpretů. A nyní je tomu trochu jinak. Do populární hudby se již najisto natlačil rap a žánry s ním úzce spojené a Gorillaz jsou těmi kdo se do tohoto světa vrací a jsou touto skutečností ovlivněni a na novém albu se s tím neskutečným způsobem vypořádávají. O tom, zda se Vám hudební složka líbí nebo ne tu není žádná řeč, koneckonců ať si každý poslouchá co chce dle jeho vlastního vkusu. Od žurnalisty, který má objektivně recenzovat album světového významu současné hudby je však opravdu směšné jako téměř jediný dojem z alba slyšet, že "trochu nudí." Dále je spíše než směšné až zarážející, že jakožto hudební recenzent na poměrně významném internetovém médiu, považujete jména jako Grace Jones, Zebra Katz, Vince Staples, či Pusha T za "vesměs neznámá jména." Samozřejmě, že typickému tuzemskému posluchači, který je Vám jistě dosti blízký mohou být tato jména neznámá, ovšem abyste Vy tato jména označil ze svého pohledu jako neznámá - to jenom dokazuje Váš nulový rozhled a přehled v současné světové hudbě. A nakonec, to, že album dokážete nazvat jako "ražení proti Donaldu Trumpovi" jenom dokazuje to, že jste celé album zkrátka vůbec nepochopil....

0/0
4.5.2017 16:53

V93i45k15t87o16r 23C21z89e17r15n53ý 6363837143305

Líbí se mi tenhle komentář, ale pravdou je, že je to od Gorillaz slabší projekt..

+1/0
4.5.2017 17:16

A80l30b63e72r18t 10M61a57c19h56e44k 8583653499843

To záleží samozřejmě na každém posluchači a jeho osobních hudebních preferencích. Sám si dost dobře dokáži představit důvody kvůli, kterým bych mohl mít problém s přijetím samotného alba, či jeho poslechem a přesně o tom by dle mého názoru měla být hudební recenze obecně, včetně tohoto případu. Proto mě mrzí, že v takto masově čteném internetovém médiu dostavají prostor pro psaní lidé jako je pan Hnátek, kterým chybí základní žurnalistické zkušenosti a hudební znalosti.

0/0
4.5.2017 23:39

M94i24l98o16š 92K63r68u10m10p 2604837174