RECENZE: Gorillaz vyrazili proti Trumpovi. Ale mohlo to dopadnout lépe

Damon Albarn a jeho kreslené „opičky“ přicházejí po sedmi letech s deskou Humanz. Naživo ji představí na turné, které se 14. listopadu zastaví také v pražské O2 areně. Problém s novým albem je ten, že ač jeho politický postoj je silný, hudebně trochu nudí.

M11i87r48o80s80l40a10v 49S61t58a52s32t14n72y 7744873846261

Album jsem ještě neslyšel, pouze těch 5 songů, které vypustili asi před měsícem. Čtyři z nich se mi líbily, jen bych preferoval, kdyby tam byl víc slyšet Albarn.

0/0
5.5.2017 10:35

A84l25b15e35r43t 10M36a58c87h56e13k 8933403329773

Pane Hnátku,

pravidelně se mi při pročítání zpráv řazených do sekce kultura nadzvedává obočí. Většinou se poslední dobou jedná zejména o Vaše, směšně krátké, povrchní, nezajímavé recenze doplněné o poznatky, které velkým obloukem obkračují realitu. Naposledy jsem se už spíše jenom zasmál nad vaší internetovou masturbací nad levným a křiklavým dokumentem o ještě nudnější, vyhasínající popové zpěvačce Lucii Bílé, která se snad za celou svou hudební kariéru nedokázala ve své tvorbě posunout ani o píď. Pokud byste někdy nahlédl třeba i mimo tuzemskou scénu zjistil byste co vlastně Gorillaz představují. O tom, že z Gorillaz se stal multižánrový alternativní kult není nejmenších pochyb zrovna tak, jako že se jim podařilo ovlivnit desítky světově známých, ale i neznámých interpretů. A nyní je tomu trochu jinak. Do populární hudby se již najisto natlačil rap a žánry s ním úzce spojené a Gorillaz jsou těmi kdo se do tohoto světa vrací a jsou touto skutečností ovlivněni a na novém albu se s tím neskutečným způsobem vypořádávají. O tom, zda se Vám hudební složka líbí nebo ne tu není žádná řeč, koneckonců ať si každý poslouchá co chce dle jeho vlastního vkusu. Od žurnalisty, který má objektivně recenzovat album světového významu současné hudby je však opravdu směšné jako téměř jediný dojem z alba slyšet, že "trochu nudí." Dále je spíše než směšné až zarážející, že jakožto hudební recenzent na poměrně významném internetovém médiu, považujete jména jako Grace Jones, Zebra Katz, Vince Staples, či Pusha T za "vesměs neznámá jména." Samozřejmě, že typickému tuzemskému posluchači, který je Vám jistě dosti blízký mohou být tato jména neznámá, ovšem abyste Vy tato jména označil ze svého pohledu jako neznámá - to jenom dokazuje Váš nulový rozhled a přehled v současné světové hudbě. A nakonec, to, že album dokážete nazvat jako "ražení proti Donaldu Trumpovi" jenom dokazuje to, že jste celé album zkrátka vůbec nepochopil....

0/0
4.5.2017 16:53

V72i42k31t74o76r 22C22z98e49r36n88ý 6513987923775

Líbí se mi tenhle komentář, ale pravdou je, že je to od Gorillaz slabší projekt..

+1/0
4.5.2017 17:16

A79l97b45e21r63t 44M14a84c82h23e46k 8793133509603

To záleží samozřejmě na každém posluchači a jeho osobních hudebních preferencích. Sám si dost dobře dokáži představit důvody kvůli, kterým bych mohl mít problém s přijetím samotného alba, či jeho poslechem a přesně o tom by dle mého názoru měla být hudební recenze obecně, včetně tohoto případu. Proto mě mrzí, že v takto masově čteném internetovém médiu dostavají prostor pro psaní lidé jako je pan Hnátek, kterým chybí základní žurnalistické zkušenosti a hudební znalosti.

0/0
4.5.2017 23:39

M15i54l57o90š 80K94r11u55m62p 2504187124