- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nemohu říct, že by mě pojetí nepřekvapilo. Vstupenky jsem kupoval jako dárek a v první fázi si ani nevšiml, že jde o premiéru a nečetl jsem ani režijní záměr.
S recenzí dost nekoresponduje asi 10 minut trvající potlesk na závěr míšený s frenetickými pokřiky některých diváků.
Za sebe musím říct, že alegorie na totalitu by asi více slušela něčemu jinému, než tomuto komornímu příběhu, který takto nepůsobí úplně věrohodně a logicky, zvlášť když v roce 1923 v se kulisách Mussoliniho fašismu zpívá o vítězství Bonaparteho a Volteriánech...
Pokud jde o zpěv a hudbu, neviděl bych to tak příkře, jak recenzent. Pokud jde o výpravu, asi to stálo dost peněz, protože řemeslně a technicky to vypadalo dobře, ale pravdou je, že k příběhu z roku 1800 to prostě působilo nepatřičně.
Souhlasím s tím, že jestliže režisér musí svůj záměr obšírně vysvětlovat, asi není něco úplně dobře...
??? hele byli jste tam vůbec...bylo narváno...mladých víc jak starších...jojo pojetí děsivé, ale pokud jste si přečetli předem nebo viděli v TV upoutávku, věděli jste všichni o "zvláštním" načasování...takže zase tady diskuse "z vody"...
No, do pekla se propada asi cela operni scena Narodniho divadla. Po posledni zkusenosti s Kouzelnou fletnou jsem se rozhodla, ze uz to byla posledni kapka a uz jim nedam sanci.
Tak ta recenze je naprostá blbost. Nové pojetí Toscy bylo zajímavé a alegorie na totalitní režimy naprosto aktuální. Je opravdu smutné, že v hledišti režisérův záměr nepochopili cca tři lidé (z nichž všichni vypadali jako typičtí představitelé ODS z Topolánkovi éry, což mnohé vysvětluje) a kritička, která by udělala lépe, kdyby se vrátila ke smetáku a nevyjadřovala se k věcem, kterým absolutně nerozumí a jako žena pravděpodobně ani rozumět nemůže.
A vy, jak se zdá, příliš nerozumíte gramatice. :-D
V posledních létech je skoro risk jít za velice drahé vstupné do ND. Ještě tak na scéně Smetanova divadla to ujde. Nekřesťansky drahé vstupné vůbec neodpovídá tomu, co diváka čeká. Již několik let raději chodím na Vinohrady, pod Palmovku, do MDP a dalších menších divadel. Tam se ještě ctí autor toho kterého kusu a nedělají se nesmyslné experimenty.
to musí být parádní masakr..., ještě že nemám kvůli diskuzím na iDnes čas na kultůru....
A nechtěl byste si udělat cas na něco jiného? Kupříkladu, kdybyste pěstoval včely, diskuzím by to prospělo.
Á, máme tu další pokus snahy být jen a jen "pozitivní, třeba jako paní Spáčilová.
Buď se bude stále hrát stejná a stejně pojatá klasika ...anebo je okamžitě nutné zkritizovat cokoliv, co by jí přidalo cokoliv novějšího.
Představení a pojetí mělo úspěch , soudě závěrečného několikrát opakovaného aplausu a vyvolávání,
což paní kritička pozapomněla zhodnotit. Kdyby to byl propadák, asi to po včerejším představení vypadalo trochu jinak.
Čas a více recenzí a názorů ukáže, zdali další vyprodáné reprízy diváky táhnou. Zatím je během jara vyprodáno a představení vypsána do října.
Tak zkuste být v další recenzi ne tak upjatá.
V ND je v podstatě všechno vyprodané. Kvůli zájezdům.
Asi se svým názorem zde propadnu, ale považuji Národní divadlo za historickou scénu, která byla vybudována za spoluúčasti a pomoci sbírek v 19. století. Měla by zachovávat své historické poslání, uvádět převážně klasická díla našich i světových
umělců. A přenechávat takovou zmiňovanou inscenaci menším experimentálním scénám, více finančně závislých na návštěvnosti a úrovni.
no ale tosca je přeci klasika od světového umělce... no a kde jinde by měli zkoušet nová provedení než plně dotovaném divadle, kde asi nemusí hlídat každou korunu za vstupného. právě Váš přístup dovedl ND k průměrnosti a synonymu pro atrakci venkovských zajezdů. jo občas se něco nepovede, ale kdo nic nového nezkusí, nic nezíská. konečně smetana a spol. ve své době také nebyli "klasiky"
Bohužel, Národní divadlo je aktuálně jedno z nejhorších divadel. Blbá představení, poloprázdné sály.
Recenze je podivná. evidentně recenzent nepochopil režisérovo pojetí, ten sám ho v jiných novinách vysvětloval takto: "Tosca v mém podání je především alegorií, kde se na pozadí osobních tragédií promítá tragická bezvýchodnost doby. Děj je apelem na hrůzy totalitních režimů, jejichž zlo se koncentruje do osudu nebohé Toscy... Zde právě tato na sebe ve své monumentální tragičnosti vezme toto nevýslovné zlo a i za cenu vlastní zkázy s ním na plecích zvolí raději propad do pekelných hlubin, aby osvobodila navěky lidstvo od bezvýchodného utrpení nejrůznějších totalitních režimů... Tosca takto pojatá je hrdinkou lidstva i své doby...". Takže recenzent tento režisérův náhled na Toscu nezná...
Režisér, který musí dovysvětlovávat svoje záměry, protože z díla nejsou patné, je hoden akorát tak lítosti. V lepším případě.