RECENZE: The Cure předvedli ospalou show, zachránily ji až přídavky

Sobotní koncert anglické kapely The Cure aspiruje na jednu z nejrozporuplnějších akcí, jež se letos v naší největší hokejové hale konaly. Nedá se říct, že by hudebníci hráli špatně, přesto větší část vystoupení lákala spíš k zívání než k tanci.

Foto

L84e98n72k77a 11C87h90y22l52í32k17o32v97á 3372258296

Robert Smith byl hlasově indisponován. Nebýt toho, že za celý večer vypil tak ze tři litry džusu a že měl hlas položený níže než obvykle, tak by mi to vůbec nedošlo. A pokud někdo odcházel v půlce koncertu, neměl tam vůbec lézt a měl lístky nechat skutečným fanouškům.

0/0
27.10.2016 16:14

P63e85t81r 15L35i91d34i71n81s12k66ý 2681395650928

V zásadě souhlas s autorem recenze, jen bych volil o něco horší hodnocení. Podle místních reakcí by se ale autor možná dočkal objetého auta...

Osobně si už nevzpomínám, kdy jsem naposledy slyšel takhle tragický koncert. Odcházeli jsme přibližně po půli a rozhodně ne sami.

0/−1
25.10.2016 8:30

T94o94m 79S31a31u21e27r 8677918572314

Nemáte správné ucho pro hudbu Cure, ale to nic, na názor máte právo jako kdokoliv jiný;-)

0/0
25.10.2016 11:21

Z89d14e13n28ě10k 66B85l91a59ž21e89k 1559953231270

To jste vstupenky kupovali přes Slevomat?

0/0
25.10.2016 11:23

J69a20n42a 58S34v28o56b37o36d10o75v25á 2979604714386

Tak pokud panu šéfredaktorovi ani vedoucímu kulturního oddělení nevadí, že mají v novinách text, který je horší než slohová práce na základní škole, a nebo jsou nakonec snad rádi (protože negativní reklama je pořád lepší, než kdyby to nikoho nezajímalo), proč se nad tím rozčilovat? Jasně, že lepších koncertů u nás letos moc nebylo. Jasně, že v LN, Novinky.cz i jinde vyšly dobře napsané reportáže.

Já se zas budu smát, až mi někteří někteří mediální odborníci budou vysvětlovat, že za poklesy nákladu prý může internet... nene - problémem je amatérismus, způsobující, že už nikdo nerozpozná bulvár od zpravodajství, že můžou do celostátního deníku psát podobní lidé a že tomu šéfují nýmandi, kteří to nepoznají.... (a upřímně - to, že může vyjít podobný text je pro mě mnohem větší neštěstí než to, kdo ty noviny vlastní...)

+3/0
24.10.2016 18:16

V60á25c30l88a16v 70Z24v25ě74ř18i28n75a 3476974802624

Lidi nerozčilujte se!

Byli jste na jednoznačně nejlepším koncertě Cure v Praze.

Otázkou je, proč iDnes platí recenze člověku, který zjevně nechápe, co je kritika a dokonce se s ní snaží živit.

Není splněna základní podmínka práce kritika:

" Kritik se musí s kritizovanou věcí do hloubky seznámit, aby ji dokázal porovnat s jinými a dokázal přiměřeně rozlišit její dobré a špatné, slabé a silné stránky."

Příklad fundované kritiky:

Cure nejsou zjevně šálkem kávy pana Hnátka, takže pokus o kritiku podle toho dopadl. Nahlédl jsem do jeho předešlých pokusů o recenze a zjevně ho fascinuje česká popová scéna, event.Bryan Adams("za kterého se už Kanada omluvila":)). Takže je jasné, že dotyčný pořádně nevěděl, kde je a co poslouchá, a jeho "recenze" tomu odpovídá.

+4/0
24.10.2016 11:27

Z60d20e78n68ě42k 73B10l92a63ž13e36k 1139123161240

Nejde vůbec o to, že jsem fanoušek The Cure. Nejde vůbec o to, že panu Hnátkovi koncert nemusel líbit. A nejde ani o to, že pan Hnátek The Cure zná nejspíš jen ze sbírky svých rodičů. Hlavní problém je ten, že pan Hnátek hudbě opravdu rozumí jen minimálně a důvody, proč dal včerejšímu koncertu tak nízké hodnocení, jsou neprofesionální, neobjektivní a skoro až směšné. Ale já ho lituju. Tam kde ostatní unáší atmosféra, tam kde dokážou číst mezi řádky, dávat si i ty nejmenší nuance do souvislostí a slyšet to, co netřeba hudebně "vyslovit", ale cítit, tam pan Hnátek sedí s točeným staráčem za čtyři pětky a čumí, jak mu padá pěna.

+9/0
23.10.2016 20:34

M63a98x 94Š68a66l89a51m13o53u45n 9341390589806

Václav Hnátek je Mirka Spáčilová hudební publicistiky...

+3/0
23.10.2016 20:02

M58i55c72h49a65l 46J38a28l96o37v66e61c27k62ý 9125683170112

Tak to jsem byl asi včera jinde než recenzent. Za mě skvělý koncert a to nejsem velký fanoušek, na koncert jsem se dostal náhodou. Tancoval jsem celých 2h 40min. A hlavně poslední přídavek byla pecka.

+2/0
23.10.2016 17:52

J20a18r32d17a 79V17a39v59ř16i74n53a 2386833914517

Kdyby Cure byli takoví amatéři, jako je autor tohoto článku, nevyprodali by ani hospodu u nás v Úvalech. Fakt nechápu, jak může jít někdo na koncert Cure a čekat, že si to tam tzv. "užije" jako na nějaký taneční párty. Pro joudy autorova typu fakt takový koncert není. Už jsem shlédl hodně koncertů a i poměrně různorodých, a musím říct, že Cure jsou jedni z největších profíků, přičemž toto byl jeden z nejlepších koncertů, co jsem viděl. Ano, nebylo to tak magické a bouřlivé jako v 90. letech, ano, začátek nebyl zvukově ideální, ale během prvních dvou skladem si to sedlo a na O2 arenu to bylo super. Publikum bylo klidnější, ale o to víc bylo znát, že většina je tam kvůli hudbě a ne kvůli žranici a popíjení ve skyboxu nebo na klubovce, případně u bufíků...Jako lidsky stárnou Cure, stárne i jejich publikum, včera odhaduji věkový průměr celé haly kolem 40 let a to ho řádně snížily naše dvě děti (9+10 let), nicméně i tak hala na konci bouřila a finální děkovačka ve stoje pro Roberta hovoří za vše! Cure předvedli famózní výkon!, a třeba Forest byl zahrán nejlépe, co jsem zatím viděl a slyšel. Za mě jasných 100%. Na závěr drobné doporučení pro redakci - pana Hnátka posílejte spíš na Elán, Chinaski a podobné klenoty, aby si mohl řádně zahrozit a rozvlnit špíčky, třeba pak jeho recenze budou radostnější a fundovanější, než je tato. ;-O

+17/0
23.10.2016 16:27

M47a89r63t69i66n 72D87y26b35a42l43a 1501147875813

doufám, že Hnátka pošlou i na Biebera;-D

+8/0
23.10.2016 13:54

J94a52k34u26b 17M51a10l50á25r 9235428898916

Absolutni naloz a neuveritelne silny zazitek. Proboha co je tohle za recenzi, mate pane "redaktore" vubec naposlouchanou tvorbu kapely?

+9/0
23.10.2016 13:38
Foto

A10l44e15š 85K28a70b63e91l45a 1953295838840

Nechápu tu negativní recenzi, mně se koncert líbil. Je sice fakt, že byl možná zbytečně dlouhý, ale je vidět, že je hraní stále baví a nechtěli diváky ošidit o žádný hit. Spát se mi tam rozhodně nechtělo a ačkoliv jsem stál, tančilo kolem mě taky dost lidí. Možná by měl recenzent hodnotit hudbu, která se mu líbí, asi je proti Cure nějak vysazený.

+3/0
23.10.2016 12:57

M74i87l65a75n 29Š56m64o63l49í37k 3307414902110

Opravdu nechápu, jak někdo může zaměstnávat pana Hnátka na pozici hudebního redaktora. Jeho výkony v této roli jsou trvale otřesné. Možná bych pochopil mu dát pár měsíců hájení, nicméně je to stále beznadějné. To opravdu nemůže iDnes sehnat kompetentního člověka ?

+4/0
23.10.2016 12:36

D31a75v31i79d 73N72o53v21o49t24n71y 3860224516857

Nenadavejte recenzentovi, teprve se uci. Uz vi, ze The Cure jsou ospali.

0/0
23.10.2016 11:46

P74a68v49e50l 28K85o34b30i68á57n 9786507643783

+5/0
23.10.2016 11:27

J12i23ř83í 95G93a42l21a71j33d75a 5714444606257

peklo

+1/0
23.10.2016 21:30

M77a62r76t70i88n 94D98y85b12a55l65a 1791627285513

Bez zbytečných debat a jakýchkoliv pochybností. The Cure odehráli koncert roku a možná i desetiletí

Headliner·23. říjen 2016

Pokud patříte k těm, co rádi čtou sofistikované a fundované recenze proběhnuvších koncertů se vším tím objektivním hodnocením kdo co blbě zahrál, jaký byl zvuk v páté řadě napravo a jestli zazněly všechny zásadní songy a v jakém sledu, tak hned přeskočte jinam a nečtěte dál. Tohle je totiž čistý emocionální výlev a s objektivitou nemá nic společného.

Napadla mé taková paralela, o které vím veskrze houby, ale v teoretické rovině funguje skvěle. Představuju si, že rybář prostě chytá celý život ryby, protože ho to baví. Nějakým způsobem ho to naplňuje, uklidňuje, o adrenalinu asi moc řeč být nemůže, i když, kdo ví. Tahá sem tam z vody větší, či menší ryby, vždycky, když to brnkne o návnadu, pocítí lehké vzrušení. A pak jednou přijde ten den D. Všechno probíhá stejně, ale od začátku visí ve vzduchu, že tentokrát to bude jiné. A také je. Nepopsatelné, euforické a neopakovatelné.

Chodím na koncerty dlouho. Moc dlouho. Muziku dělám sám taky dlouho, už ani nespočítám, kolik let přesně. Je to můj život. Jen tak z něčeho si nesednu na zadek, jsem trochu snob, ale pořád mě obě roviny, ta pasivní i ta aktivní, baví. The Cure jsem už párkrát viděl. Miluju jejich desky. Ne všechny stejně, ale paradoxně je to jedna z mála kapel, jejíž kompletní diskografie mi něco dost zásadního říká. Jejich hrací maratony, jakkoliv mohou být zábavné a hudebně edukativní, jsou ale trochu moc. Tříhodinový koncert v dnešní instantní době, kdy nám dělá problém dočíst i post na Twitteru? Sorry, tři hodiny jsou fakt hodně.

+7/0
23.10.2016 10:32

M38a18r92t50i97n 64D27y77b54a10l79a 1621987955143

S touhle mantrou jsem šel na jednu z top hudebních akcí letošního podzimu. A hele, vyloupl se z ní skoro životní zážitek. O2 Arena je zabiják zvuku. To se ví, šušká, i já jsem měl tu čest to několikrát odskákat. Jenže tentokrát se někde něco podělalo a kurvení zvuku se nekonalo. The Cure hráli jako z desky. Nejenom, že to tak precizně a s lehkosti sami hráli, ale stejně tak to hrálo i ven. Dokážu být asi hodně patetický, když už mám něco vypito a konstelace je teatrálnosti neobvykle příznivě nakloněna. Jenže teď jsem nepil nic a už s první věcí jsem byl naměkko. Je občerstvující v dnešní prohnilé a profízlované době bez emocí odesílat a dostávat zprávy od svých naoko drsných pokérovaných kamarádů, jak byli v ten či onen moment koncertu v slzách a snažili se to skrývat a pak už ani ne. Protože takový ten koncert byl. Nehrál na city, ale zároveň byl každým drobným, mikroskopickým úhlem pohledu tak náhodně a přitom cíleně emocionální, až to snad ani není možné. Robert Smith je prostě totální antihrdina, nějaký prototyp komiksové postavy, která dostala lidskou podobu.

Robert Smith je prostě totální antihrdina, nějaký prototyp komiksové postavy, která dostala lidskou podobu. Stárne komiksově, ale přitom si ponechává člověčí identitu s podivnou chůzí a gesty někde mezi Střihorukým Edwardem a Beetlejuicem. Je goofy, ale jeho roztomilá roztržitost a nemotornost v kombinaci s nespornou brilancí je dech beroucí a slzy do očí vhánějící. Ano, ke konci tříhodinového setu už musel v některých věcech sotva znatelně improvizovat a některé party si transponovat, sám přiznal lehkou hlasovou indispozici a byla i slyšet, ale! Nebylo by to bez ní až příliš pohádkové a dokonalé? A kolem toho všeho tři hodiny tančící Simon Gallup, každého basáka sen a noční můra zároveň. Jeho hra a zvuk jsou to, co dělá The Cure kompletní a nenapodobitelné, přestože podstata všeho rotuje pochopitelně kolem Roberta Smitha.

+6/0
23.10.2016 10:32

M89a13r17t71i52n 96D68y83b50a77l76a 1551567145433

Je geniální, že tahle kapela může i dneska být vlastně hipsterský háček stejně, jako potrava pro staromilce.

Netřeba zmiňovat zbytek skvělé kapely, devadesátkové projekce na plazmy, velmi úsporné, ale funkční pódium a adekvátní světelný park. Je geniální, že tahle kapela může i dneska být vlastně hipsterský háček stejně, jako potrava pro staromilce. Nic z jejich produkce není “out of the date” a zároveň si to hrdě, ale nenápadně ponechává punc doby. Miluju The Cure a jestli byl tenhle koncert něčím výjimečný, tak leda dalším stvrzením naší lásky. Bez zbytečných debat a jakýchkoliv pochybností, tohle byl koncert roku a možná i desetiletí.

+5/0
23.10.2016 10:33

M75a89r81t62i39n 34D73y79b42a47l32a 1621967185893

Autor Karel Buriánek pro Headliner.

+3/0
23.10.2016 10:34

N97i94k94o97l47a 93Č36e64c58h 9671879396

Zrovna Kay je člověk, u kterého nemůže být pochyb, že ví, o čem píše. R^

+4/0
23.10.2016 11:46

M26i94c50h60a83l 11M64a27r27e32k 7737313343575

Pan recenzent byl patrně na jiném koncertu, nebo The Cure nezná. Viděl jsem je již vícekrát a pokaždé jsem byl nadšený a z reakcí okolí by se recenze dala sestavit v superlativech. Doporučuji všem rozumbradům a zejména rádoby umělcům učit se profesionalitě jakou s přibývajícími léty předvádí právě The Cure.

+3/0
23.10.2016 10:04

Z64b83y18n55ě88k 77K84o55l81d77a 6179619762774

Já bych se recenzenta trochu zastal. Bylo tedy víc než 50%, ale má pravdu, chvilku to ospalý bylo, a má dojem že tam byla i píseň z jejich nejtemnějšího alba Faith. A reakce publika tomu odpovídala. Nejspíš to byl od kapely záměr. Předposlední koncert v Praze byl víc hitovkami rozvrstvený. Teď byly až na konci, ale za to jsem ještě neviděl skoro půlku haly vstát a tancovat. Já byl až na hoře na balkoně, zvukově se to tam trošku tlouklo, když to srovnám s minulým koncertě v září (Redhoti), byl jsem téměř na stejném místě, zvuk tam byl lepší a publikum v hale celý koncert vřelo. Tady bylo i to publikum až na ten konec koncertu ospalý. Ale jsou to Cure, jejich hudba byla vždy zasněná. Jen nás kapela nechala trochu uspat, aby nás probudila až na konec. The Cure byla vždy trošku jiná hudba, jinak pojali i koncert. Za mě 80% +10% za odvahu že tam nejspíš zazněli písně ze všech jejich alb.

+2/0
23.10.2016 9:51

M27a31r93t32i23n 39D32y29b57a46l67a 1441787845263

http://musicserver.cz/clanek/54322/ tak ma vypadat recenze

+12/0
23.10.2016 9:41

T75o69m47á43š 63P84ř79i74k80r82y42l 6572481868880

Dík za tento odkaz

0/0
23.10.2016 12:45

L82a16d83i42s33l93a19v 43A98n15t98o28š 6269736766149

Já jsem se bavil výborně. A víte co, pane recenzente? Tančil jsem téměř celou dobu koncertu, heč!

+5/0
23.10.2016 9:34
Foto

A61l18e84š 44K43a53b75e95l12a 1453485608740

Kolem mě taky poskakovalo dost lidí a to jsem seděl. Nechápu tu negativní recenzi, mě se koncert líbil.

+1/0
23.10.2016 13:05

J73o51z43e45f 51H62r34i21c83i74š81i76n 4643470250466

Nejsem fanoušek the Cure ( líbí se mi ale číro nenosím) a možná proto to vidím podobně než autor recenze. Seděl jsem daleko v hledišti naproti a že by byly lidi kolem mne ve vytržení? Tak to se říct nedá. Jinak palec nahoru za velkou porci hudby i za gradaci. Nicméně první hoďka a půl byla vlažná. Těch 50-60% odpovídá. Kdo si občas zajde do O2 na jiné akce, více dát nemůže. Chápu taky že ultrafanda co stál u stage to viděl jako pecku.

0/−3
23.10.2016 9:13
Foto

R21a13d70o29s73l56a22v 14J43a22n85ý13r 2479938719291

"líbí se mi ale číro nenosím" 8-o? "a možná proto to vidím podobně než autor" 8-o8-o8-o Dál jsem nečetl, nemělo by to smysl..

+9/−1
23.10.2016 9:43

K44a90r65e68l 57K64o90ř61e91n 3384785403306

Pane Hnátek, vy rozumíte muzice jak koza petrželi

+15/0
23.10.2016 9:12

M95i28r16o63s92l41a26v 73C13a61n69k18a30ř 2599478248403

Za me 90%. Hrali naplno, nechapal jsem, proc lidi dole v kotli jsou tak strnuli, na klubovem patre, alespon tedy v nasi casti, byli vsichni nadseni. Pecky jako Lovesong me vratily do dospivani. Diky !

+2/0
23.10.2016 9:02

J49i64ř40í 89K21a95d89l59e55c 8590213411490

Koncert byl naprosto úžasný. Přesně to co jsem od Cure čekal. No a že Robert netancoval na podiu - on někdy tancoval? Cure jsou o hudbě a textu, za mě 100 %

+9/0
23.10.2016 8:57

T42o36m26á85š 36G57r92e71g30o29r 3671664748811

Abych se pana recenzenta zastal. Měl jsem z toho podobný pocit. Hlavně mi vadil zvuk, který bývá v O2 aréně perfektní. Stáli jsme u zvukaře a přišlo mi, že z celého je perfektně slyšet jen bicí a basa. Kytary, zpěv a klávesy byly utopené a zahučené. To se zlepšilo až v přídavcích, které byly naštěstí dlouhé. Muzika šlapala ale když to není slyšet....

+2/0
23.10.2016 8:45

P44a18v20e50l 60K22o36b97i87á29n 9346167673603

Stál sem cca v polovině úplně vpravo a bylo to v pohodě. Občas mi přišly upozaděné klávesy, ale to byla malá vada na kráse.

+1/0
23.10.2016 8:48

J14i80ř98í 76N40e76u45m83e81i72s66t74e92r 2212805963641

Ja jsem teda v o2 nikdy perfektní zvuk nezažil.

0/0
23.10.2016 12:10
Foto

L18e75n86k79a 19C93h47y83l43í61k22o12v20á 3272748526

Zřejmě jsem byla na nějakém jiném koncertě. Byla to pecka od začátku do konce. Skoro žádné zbytečné přestávky mezi písničkami, před "přídavky" si akorát odskočit na toaletu. Zahráli i songy, které předtím naživo nehráli (a vím, o čem mluvím). Pro Vás, pane redaktorem, to nebyla zábava nejspíš proto, že jste si nemusel kupovat lístek že svého a abyl jste tam pracovně. A s největší pravděpodobností jste koncert trávil ve VIP patře, kde pro Vás bylo zajímavější jídlo, než poctivá muzika bez zbytečných kudrlinek. A podotýkám, že v jejich věku hráli Robert a spol. minimálně dvě a půl hodiny čistého času! Mnohdy ani mladší interpreti toho nejsou schopni.

Takže si vemte svých 50 % a táhněte k šípku.

+12/−1
23.10.2016 8:40

P21a72v53e87l 90K31o90b10i71á51n 9446567483403

Na toaletu a taky možná na panáka !

0/0
23.10.2016 8:43
Foto

A39l42e79š 53K46a35b58e65l66a 1963645258270

Mně se koncert taky líbil, je vidět, že je hraní v jejich věku stále baví. Možná jen tu délku bych bych o něco zkrátil. Seděl jsem a po třech hodinách jsme byl dřevěnej.

0/0
23.10.2016 13:09

T73o34m65á17š 29P55ř12i49k32r89y75l 6732181138450

Ty, jo... Koncert byl super, krásně gradoval přes Picture of you až po geniální The forrest - to byla bomba!, Lovecats, Fascination street - průřezem celé diskografie. Jo už Bob neskáče po pódiu jak v Budapešti v roce 1990, kde jsem byl na koncertě poprvé, ale skoro 3 hodiny koncertu ve skvělém stylu, prostě dík za to, že jste přijeli a že jste zůstali sami sebou.

+2/0
23.10.2016 8:38

D45a62v55i16d 54N11o80v68o64t83n67y 3180854236177

A Forest

0/0
23.10.2016 11:29

F38i69l26i95p 34V91a52l95d41e16r 1258508634684

Nebyl jsem, nemohu soudit. Ale recenze řeší leda technický aspekt show a pak nějaký subjektivní dojem ze skladby písní, která recenzentovi nesedla (asi že to není jeho krevní skupina).

Pak se naštěstí člověk z diskuze dozví, jak to bylo doopravdy...

+1/0
23.10.2016 8:35

J71a49n 11N89o95v20á60k 9527632437587

Recenze je kupodivu útvar subjektivní.

+1/0
23.10.2016 8:45

J18o50s96e97f 42P41e93k20a62ř 6726789487257

Pane redaktore když Vás ta práce tak nebaví tak ji prosím nedělejte. Po přečtení Vaší "recenze" jsem měl pocit že včera večer jsme byli každý na jiném místě planety. Ano asi pro Vás bylo zajímavější si dopřávat "tataráčky" a vínko v cateringu, s pocitem že tam něco zítra napíšete. Pane redaktore běžte dělat oprvdu něco co Vás bude bavit, prosím.

+7/0
23.10.2016 8:28

K60a49r13e55l 39R64u90b42e19š 4289632925716

Ano, běžte dělat něco jiného, pane redaktore. A bavit Vás to ani tolik nemusí, důležité je, že to bude určitě s lepšími výsledky...

0/0
23.10.2016 8:33

M97i35l70o53š 94K20r18u55m36p 2934197634

Co to je za recenzi? Autor nejspis znal jen dva tri nejvetsi hity a ocekaval nejakou veselou tanecni show

+7/0
23.10.2016 8:14

P46a95v62e77l 83K29o56b88i61á85n 9496807943613

Jestli pan recenzent nepovažuje za hity namátkou In Between Days, Lullaby, Lovesong, Pictures of You, Just Like Heaven, One Hundred Years, asi muziku The Cure moc nezná. Za mě také 100. Samozřejmě ta živelnost a euforie jako na mém prvním velkém koncertě po revoluci tam nebyla, ale i tak jsem byl naprosto spokojen. Vrchol večera podle mého The Forest. Takže Roberte díky a příště se opět budu těšit ! A ještě něco - Boys do Cry :))

+9/0
23.10.2016 7:59

M30a34r39t53i56n 35Z10á17m70o49s25t51n63ý 2333211305512