- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co slovo, to perla. Bolševika v sobě nezapře.
Viděl jsem, Jožo, jeden z vašich posledních koncertů a vyloženě z vás všech na podiu stříkalo, jak vás to nebaví a děláte to jenom kvůli prachům. Tak jsem to vypnul abych si zachoval ještě pár pěkných vzpomínek na to, když jsem z vaší hudby měl společně s váma radost ... Díky, ale ten vlak už jel
Nejlepší desky Beatles, Rolling Stones, Claptona, Dylana a dalších jsou taky z doby "za komunistů".
"Fanoušci mají nejradši to, co jsme udělali za komunistů . . . " Hmm, to Nohavica říci nemůže
Pamätám si ako sa Ráž nadchýnal nad tým starým smradom Mečiarom. Nazýval ho "alfa samcom" slovenskej politiky. Po nejakých rokoch zas tento titul v nejakom rozhovore "udelil" Ficovi. To ma už "dorazilo". A z jeho názorov na dobu v bývalo režime je mi na grcanie. A kvóty v rádiách ? Nech si ich strčia do zadku. Ľudia majú dnes rôzné iné možnosti ako počúvať hudbu, ktorú chcú. Upozorňujem, že nemám nič proti dobrej slovenskej muzike...
Nemůžu si pomoci, ale pokud si důkladně poslechnete např. texty kapely Bez ladu a skladu, nemůžete už pak ty "výpovědi" Elánu brát vážně. Ano, jiná scéna, jiný žánr, jiné prostředí, jiná cílová skupina, možná i jiné kulturní prostředí (Trenčín vs Bratislava), takže tady fakt míchám hrušky s jabkama, ale nedá mit to. Jedna země a takový propastný rozdíl v tom, koho vnímáme jako předního představitele slovenské hudby.
Nikdo nemůže Elánu upřít schopnost složit a zaranžovat v rámci žánru výborné pop-rockové písně.
Samozřejmě to neplatí o všech, např. "Zanedbaný sex" je ta největší blbost, co jsem v životě slyšel.
Ale to je prostě celkový problém mainstreamu - závislost na příjmech z autorských práv. Když se pak srazí tihle tvůrsi s realitou dneška, neumí si s ní poradit.
Jakmile čtu v jakémkoliv rozhovoru s muzikantem cokoliv o tom, že dneska už to není co bývalo a že se hudbou neuživí... Tak pánové promiňte, ale snažte se. Když se neprodávají desky, jezděte koncerty. Když lidi přestanou chodit na koncerty, napište nové album v jiném stylu, něco změňte, založte novou kapelu s někým jiným, prostě cokoliv, jen ne sedět a bečet.
Znáte například kapelu Longital? Shodou okolností taky z Bratislavy. Kdysi se jmenovali Dlhé diely. Každé album jiné a při tom konstantně kvalitní. A i když nahrají své staré písně znovu, tak v jiném kabáte a zase to funguje.
Jinak souhlasím s názorem, že Patejdl vidí věci ze "Elánů" všech nejrealsitičtěji a troufám si tvrdit, že on jako jediný be neměl probém si poradit i bez odkazu Elánu.
Lidi maj nejradši co jste dělali za komunistů? Na tom přece není nic divného, pouhá nostalgie a lidé toužící být opět na chvilku ve svém dětství. To samý je s míšou davidem a jemu podobným...
ja jsem na davida od detstvi alergicky co se tyce hudby jsem do stadia nostalgie zatim nedosel a to nejsem nejmladsi
Měl jsem je rád, byl jsem i na koncertě
Až jsem se v jednom rozhovoru dozvěděl, názor p.Ráže na fanoušky a na "obyčejný" lid. Tím u mě skončil. On i celá skupina
Jinak, jasně. Za komunistů udělali to, co mají fanoušci nejraději. Když pominu jakousi kvalitu jejich tvorby (byla dobrá, na Slovensku se dařilo pár kapelám znít překvapivě moderně, třeba Fermáta), tak ty postoje pramení z jiného těžiště - v té době byl prostě omezený výběr. Lidi měli rádi Gotta, Elán a Davida, protože toho jinak moc ve veřejném prostoru nebylo.
To, co chce Ráž je zaručený vysílací prostor (reklama zadarmo), v případě veřejněprávních médií dokonce placených z daní. Ano - to nese peníze.
Ovšem naprosto pochybuji, že taková umělohmotná regulace jakkoliv přispěje k růstu slovenského kulturního prostředí. Už jen proto, že největším zastáncem jsou předdůchodci s Rážem v čele. A za nimi v pelotonu poběží producenti kdejakých rychlokvašek. Tam, kde se kultura tvoří skutečně, tam, kde ji lidi dělají PRO kulturu, tam bude ten support jako obvykle nulový.