Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Landa se odkopal: skinheadský Orlík není minulost

Daniel Landa odehrál v sobotu v Letňanech svůj Velekoncert. Nebylo to běžné hraní, mělo jít o jakési ohlédnutí ve velkém stylu. Ohlédnutí za životem "velekněze".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F78a42n23y 12S62t90e17h26l47í84k 7210643333113

Odporný člověk Bezr, píše odpornosti. Ať si frajer vezme kytaru a předvede se. Závistivý ubožáku Bezře, jsi tupoň na entou...

0/0
27.10.2015 7:59

M48a90r52t19i78n 22N20o77v77o24t18n56ý 3606656661444

rtyuiorttyyuiiippppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp

0/0
21.9.2015 18:12

I63l97o37n39a 27V88e78s23e93l26á 4170616755185

Pane Bezr (autor údajně seriózních novin).Za takto nekvalitní práci (lži) vás měli vyhodit na dlažbu!Pan Landa je lidem uznávaného jako člověk, kterému není lhostejno co bude   s Českem a českou státnosti, na rozdíl od Jinejch kteří to tu od 90let rozkrádání a tunelujou!!!A ještě nám  sem pustej tisíce parazitů!!!

+2/0
21.9.2015 16:55

P23a41v75e21l 21Š56i38m87á58n44e56k 4510138954225

Nikdy jsem Landu rad nemel, nemam a mit rad nebudu, ani jako zpevaka a ani jako cloveka. Nektere typy lidi se mi proste hnusi a nic s tim nenadelam.

+1/0
18.9.2015 20:27

L82u76b23o98m40i33r 44B56l20ü69m71l 5783415617498

Zfetovaní fanatici Orlíku a Rychlého procesu mě před lety totálně ničili auto za 400 000.- včetně ukradených SPZ na který si vzali plnou nádrž benzínu pro jejich drogovýho dealera...Auto stojí poničené už 4 roky...u polámaných zrcátek jsem našel CD - čko Rychlý proces a zjistil jsem na internetu že se jedná o koncert s Matáskem v Bzenci kde se heilovalo...Landu měli zakázat...Mohl jsem mít auto dnes ješt+ auto pojízdné.

+1/0
17.9.2015 9:19

M33a60r42t31i71n 15F60i47a81l88a 6312638670136

Nácek zůstane náckem jako komouš komoušem;-€.Figy.

0/0
16.9.2015 17:31

K93a70r78e19l 51N24e83č54a21s 5513569800200

Je to Landův dobrý byznys.Spoléhá na patetické národovectví  českých pivních tatíků se zlatýma ručičkama.Kdo skutečně u takového patetického kýče podlehne pokušení a padne na kolena před těmi pimprlovými rytírnami,hábity a řády,aby v zápětí u této hudební melasy vyskočil a v extázi zařval,že je Čech,musí mít opravdu nějakou krizi identity.:-)

+8/−5
14.9.2015 22:41

K13a15r60e18l 55N97e36č80a88s 5473189350430

...a absenci vkusu.

+5/−3
14.9.2015 22:42

A73l35e97š 25F84a22r91d98a 9386586676733

Landa R^, autor Rv

+5/−4
14.9.2015 21:56

M80a52r92c35e33l60a 41B34r96o34t14h18á63n32k47o81v90á 5110704492596

A co je vlastně na té písni "Jsi Čech" tak tupého? Nebo má někdo z takových písniček strach, zejména dnes?

+11/−1
14.9.2015 19:33

P82a50v13e11l 28M26e32d30e77k 1780182351145

Ale kdeže, to asi jen autor článku měl potřebu svyslovit svůj velmi.. VELMI zaujatý osobní postoj, kde otočil na faktu, že existoval Orlík, Landa byl jeho členem, a že ho evidentně nemá rád. Já nejsem ani Landův fanoušek, ani odpůrce a nezaujatě musím říct, že takhle neobjektivně napsanou recenzi jsem dlouho nečetl. Chápu, že každý kritik musí být tak trochu egoista, aby prezentoval nějaké stanovisko, ale nemělío by být subjektivní až příliš, pak se to mění v šaškárnu.

+11/0
15.9.2015 13:54

M47a44r14c42e17l55a 16B63r92o24t52h57á21n83k92o75v76á 5180794882646

No to je "glosa" na úrovni :-D. Do které zadele potřeboval autor vlézt?

+8/−3
14.9.2015 19:29

T54o48m54á89š 29R27e34k77t89o69r 1208924217749

"Jsi Čech, Čech, Čech! zpíval Landa desítkám tisíc diváků"  No a co by jim jako v Čechách měl zpívat "jsi arab jsi arab, jsi arab"??

+23/−1
14.9.2015 17:54

J36o96s97e34f 93T41r78n93k84a 1571618724350

Co třeba lásko má já stůůůňu ... :)))

+6/−1
14.9.2015 17:56
Foto

L13u12c53i10e 28M64r93á53z33i39k16o19v57á 6804695611453

Dobrý den,

takže co jsem se vlastně z glosy dozvěděla:

Podle autora se písničky, které nazpívala skupina Orlík, vyznačují "nekonečnou tupostí".

Autor si nezjistil, proč hrál Daniel na koncertu písničky skupiny Orlík a tak si prostě něco vymyslel.

Autor rozděluje společnost na dvě sorty lidí:

1. Lidé, kteří Daniela milují a pak píše nebo nemají žádný názor - a tady to nechápu. Tak buď Dana miluji a nebo na něj nemám žádný názor. Ale milovat Dana a nemít na něj názor, je tak trochu nesmysl ne? Takže jste nám vlastně do jedné sorty rovnou zapletl dvě sorty lidí.

2. Třetí (podle článku tedy spíše druhou) sortou lidí je autor sám a lidé jemu smýšlející.

Hmm fajn, jelikož je to glosa, což se řadí mezi SUBJEKTIVNÍ útvar, tak je mi to celkem jedno, co tady autor píše.

S autorem nesouhlasím a podle mě je jeho názor hodně mimo od pravdy, ale jeho názor respektuji.

Tato glosa skvěle posloužila a nejspíš vyvolala diskuzi, kterou vyvolat chtěla.

+12/0
14.9.2015 16:35

J57o71s63e31f 29T50r72n16k36a 1871468894540

Nebo si prostě autor myslí něco jiného než většina jeho fanoušků ...;-)

+4/0
14.9.2015 16:46

O10t66t89o 21H24a30l18í10ř 9573577628126

Podle diskuze soudím, že autor má pouze dva fanoušky a vy jste jedním z nich.:-P

+2/−1
14.9.2015 17:08
Foto

O71l75i77v83e30r 34O52r15t48m66a17n72n 4682236903

3.

+6/0
14.9.2015 17:17

J38o79s19e63f 46T95r70n36k43a 1431798964480

Nejsem na fotbale abych fandil. S autorem ale v mnohém souhlasim. To je snad v pořádku ne? Navíc nejsem vulgární ani nikoho nenapadam jako spousta lidí tady...

+4/0
14.9.2015 17:37

Š37t92ě51p33á95n 23F56r80a59n25c96l 8184369354170

Jenže autor píše něco jiného, než vy mu podsouváte. Do první skupiny řadí jak lidi, co Landu milují (Landu, nikoli jeho hudbu), tak ty, co na něj sice nemají názor, ale jeho tvorbu konzumují - je to tedy skupina těch, co Landu z nějakého důvodu poslouchají. No a proti nim je položena druhá skupina těch, co Landu "tak nějak nemusí" - ať už pro jeho nekvalitní texty, prostoduchou produkci nebo prostě proto, že si o něm myslí že je pako.

+4/−1
14.9.2015 17:46
Foto

L14u95c62i76e 80M49r21á60z30i64k20o78v75á 6614315131693

Dobrý den, tak v tom případě mohl napsat, že jsou dvě skupiny lidí - ty, co ho poslouchají a ty, co ho neposlouchají... Asi jsem tam hledala větší hloubku, no...

+3/−1
14.9.2015 18:04

Š19t54ě96p22á41n 98F68r71a59n23c56l 8394979134250

Přiznávám, že je to napsaný dost neobratně - taky jsem chvíli dumal nad tím, "co tím básník mínil".

0/0
14.9.2015 18:08
Foto

L40u59c57i67e 80M58r93á77z27i47k54o20v64á 6234875181983

Děkuji. :)

0/0
14.9.2015 18:20

J11o49s77e38f 32T91r72n45k14a 1191108904270

Myslím, že pak jsou lidi co neřeší jeho ani ejho texty a líbí se jim prostě hudba ... a lidi kteří řeší jeho a jeho texty a hudba se jim zase nelíbí  právě kvůli osobě Landy a jeho textů,¨m (nebo např. kvůli tomu jak zprznil Morituri te salutant např) - jinak by je nechával v klidu...

0/0
14.9.2015 18:10
Foto

L81u12c26i65e 67M21r47á42z93i69k18o14v28á 6824185171953

Ano, máte také své rozdělení. Právě proto se domnívám, že skupin lidí, které Dana poslouchají či neposlouchají, je daleko více než jen dvě (pokud bych to rozebírala dopodrobna jako autor). Vždy záleží na úhlu pohledu... :)) Proto se mi autorovo rozdělení na tyto "sorty" nelíbí... Ale tím už jsem stejně asi dost odbočila od tématu... :)

+1/0
14.9.2015 18:20

J36o55s14e56f 47T80r30n22k24a 1931898554420

Souhlas :) Díky za dobrou diskusi :)

0/0
14.9.2015 18:26
Foto

L25u98c18i19e 43M36r37á55z15i91k81o53v96á 6924405571123

Také děkuji... :)

0/0
14.9.2015 18:48

Š78t57ě51p24á62n 66H75o27f73m92e82i38s40t65e41r 5508214262216

Podle mě je Landa tupec. Ten názor mám už asi 20 let a nehodlám ho nijak měnit. Je mi smutno z lidí, kteří třepou hlavama na jeho koncertech. Pan Landa má pocit, že existují nějaká jednoduchá a rychlá řešení problémů, které neumí pořádně sám pojmenovat. Jeho názor bohužel sdílí spousta lidí. Většinou to pramení z téměř nulových znalostí a neochoty porozumnět složitosti dnešního světa (viz jeho projev na Slavíkovi v roce 2012). Co se týká hudby, pan Landa má jistě charisma, ale zpěvák opravdu nic moc, hudebně tu je a byla celá řada zajímavějších kapel a skladatelů žánrově obdobného ražení. Pan Bezr si do celé té Landovské aury a jeho fanoušků nepokrytě rýpl a nyní podle těch reakcí musí mít radost. Jinak jeho recenze je o ničem.

+6/−1
14.9.2015 21:42

P21e87t35r 16D38a47m 8835406509899

Jediné, co jste se z glosy dozvědět mohla, je to, že autor článku nemá D. Landu rád.

A že si myslí, že lidé, kteří ho rádi mají, jsou primitivové.

Až budu velký, budu novinářem.

Krásná práce - budu moct ventilovat své frustrace a ještě mi za to zaplatí...

D. Landa je především obchodník a jak je vidět, svůj kšeft vede dobře.

Pokud někomu vadí, že prodal metr pronajatého letiště ve Vysočanech za x peněz, je to jen jeho problém.

Autorovi bych poradil, ať zkusí prodat lístky na podobnou akci, kde bude hlásat pravdu a lásku.

Lístků prodá néně, než desetinu z těch, co prodal Landa.

A co myslíte - svědčí to o něčem?

Ač nepovažuju tvorbu Daniela Landy za etalon umění, každý má právo se umělecky vyjádřit ke svému pohledu na cokoliv - třebas to není každému po chuti. A Landa to očividně umí...

+1/0
14.9.2015 23:37

J71a62k55u29b 41S64e58m89e10r73á87d 2907976311471

mozna by mi to mel autor vysvetlit, ale pokud to bylo ohlednuti za celozivotni tvorbou, nebylo by jaksi divne nedat tam par pisnicek i ze zacatku? :-)

+2/0
14.9.2015 16:17
Foto

P11a49v76e53l 96D23o55p13i67t93a 9568590262

Není někde audiostopa koncertu ke stažení? Rád bych si udělal vlastní názor :-). bull004@seznam.cz. díky.

0/0
14.9.2015 16:09

P85r64o71k65o12p 39K81o94p60e89k 7394250645

Stejně mám pocit, že je tehle článek jen lakmusový papírek nakolik je nynější společnost zblblá soudobým režimem a kolik se proti němu ozve ještě normálně smýšlejících lidí. Zatím dobrý, pravím. R^

+3/0
14.9.2015 15:32

P96a23v12e64l 18S29o41b59o78t30k97a 5740774

Jenže situace je ještě daleko horší:

"Daniel Landa již v Afghánistánu pro vojáky několikrát hrál. Nyní je v této oblasti s českou delegací vedenou ministrem obrany Martinem Bartákem a senátorem Vladimírem Drymlem. Společně navštívili ve čtvrtek Kábul a poté se přemístili na vrtulníkovou základnu Sharana, kde se střídaly kontingenty.

Zdroj: http://www.lidovky.cz/landa-v-afghanistanu-musel-zrusit-koncert-na-zakladnu-se-strilelo-1cs-/zpravy-domov.aspx?c=A100430_212328_ln_domov_mev"

http://www.lidovky.cz/koalice-se-pre-jestli-ma-hymnu-pro-oslavy-karla-iv-psat-landa-plw-/zpravy-domov.aspx?c=A150518_160557_ln_domov_ELE

0/0
14.9.2015 15:31

J33o69s33e72f 33T79r73n29k73a 1451758734870

Jo o tom hraní jsem slyšel :) CHlapec místo aby jim zahrál tak si jel plnit svoje sny a hrát si na vojáčka ...

0/0
14.9.2015 15:33

P42a23v28e68l 89S97o32b98o47t76k79a 5960704

Hlavně to že Landa má tolik příznivců mezi politiky a elitními vojáky je dost drsné.

0/−2
14.9.2015 15:38

J82o35s45e21f 45T97r30n35k64a 1921628464710

Ani ne ... Vojáci nejsou žádní intelektuálové a jeho jednoduché texty a rádoby drsné kytarové odrhovačky jsou prostě Michal David pro drsňáky .) A politici tak sbírají body. Je fuk jestli se jde na koncert Landy nebo Luneticu ... Důležitý je být viděn mezi lidmi a ukázat, že jsem jedním z nich a ne ten elitář co chodí na jazz nebo klasickou hudbu :)

+2/−2
14.9.2015 15:45

J69i35ř66í 73K23o64p86ř38i31v70a 3754520839858

Moravák, Moravák, Moravák.!!;-D

+1/0
14.9.2015 15:28

H39o79n12z44a 68K78o70b43r 3117596488783

tedy, nepodložen fakty až na vyjímky. Velmi podezřelé se mi zdá užívání germánských symbolů, zejména toho užívaného SS. Neměl by se Landa snažit o nácku co nejlépe distancovat? Obrázek hajlujícího Landy netřeba zminovat ...

+1/−1
14.9.2015 15:18

H12o60n33z54a 84K95o97b23r 3557476238173

Pardon, mělo patřit k mému příspěvku níže

0/0
14.9.2015 15:18

S96v76a62t12o14p64l12u20k 84S58i51l32n14ý 4692176609758

Jsem člověk ;-)

+1/0
14.9.2015 15:15

S70v21a20t35o10p56l89u60k 68S68i71l86n81ý 4752536309598

Jsem evropan ;-)

+1/0
14.9.2015 15:15

R22o63b18e63r81t 35B87a36l67a76b59á75n 9642343362

Landa nadhodil udičku a Bezrové spolehlivě zabrali.

+4/0
14.9.2015 14:01

P39e51t67r 65K47o63l75a26ř50í47k 2944113295833

nechce se mi věřit že tenhle blábol ala kojzar z rudýho práva vyšel v roce 2015 na iDnes ... je opravdu neuvěřitelný co zase začíná bejt možný ...

+16/0
14.9.2015 13:56

A96d31a83m 55H53o93u51b36a48ř 2419688525687

pokud si dobre pamatuju, tak v te dobe orlik mel i pisnicku, kde se zpivalo neco jako fasos tu nechceme. takze tezko mohl byt nacek nebo fasoun.

+7/0
14.9.2015 13:23

H61o92n24z43a 27K30o75b85r 3617906568973

Tvrdit o Orlíku že to nebyla kapela s fašistickým podtextem je nesmysl ... Jestli je chcete soudit podle jedné písně bez ohledu na ty další tak prosím ...

+4/−3
14.9.2015 13:38

A75l65e20x24a21n55d85r 56C67h24y17t97i81l 2494892185181

Stejna otazka na Vas. Tvrdit o Orliku, ze to byla kapela s fasistickym podtextem, je nesmysl. Jestli je chcete soudit podle jedne pisne bez ohledu na ty dalsi, tak prosim. Protoze Orlik skoncil zejmena prave proto, ze tam zacali chodit radikalnejsi skinheadi aka fashos. Coz uz se Landovi pochopitelne nelibilo. Zde je k tomu jedna studentska prace: https://otik.uk.zcu.cz/bitstream/handle/11025/5695/diplomovapraceriskymilan.pdf?sequence=1

+1/0
14.9.2015 14:28

H75o81n14z56a 16K76o50b83r 3377806898733

Máte pravdu. Fašismus se skutečně nerovná rasismus. Omluva tedy k mému příspěvku, rasistické podtext však texty měly. pak je na místě otázka, zda skutečně existují skini kteří mají rasistické texty ale nejsou orientováni na fašismus. Ač Orlík fašistické texty nemá, s tím v zásadě souhlasím, fašismus a nacismus je s rasismem a národním šovinismem (i takové prvky podle mě texty a kapela celkově vykazovaly - jen můj názor) úzce  spjat. Osobně si myslím že téměř všichni skini kteří jsou schopni akceptovat rasismus (původní skinheads, pripomenme byli proti rasismu) a nebyli by orientováni na neonacismus či neofašismus. Ač se to třeba nemusí odrážet v textech, myslím že ne. To je ale moje čistá dedukce a názor, nepodložen fakty.

+1/0
14.9.2015 15:14

H96o49n63z69a 48K55o21b12r 3457396328923

Pardon za zkomolenou větu v půli textu, myslím však že chytřejší si to domyslí ;-)

0/0
14.9.2015 15:15

A70l64e15x85a47n92d43r 92C94h95y86t92i16l 2444162275641

Vicemene chapu, jenze samotne principy se s casem menily, orientace leva se postupne dostala napravo a mnozstvi ruznych skinheadskych skupin bylo pomerne velke. A kazda mela trochu jine nazory obvykle prezentovane nejakym jejich vedenim. Jak jsem psal v jinem vlakne, byvaly spoluzak byl u jedne odnoze, ktera byla nazorove Landovi pomerne blizka, takze ja ze sve realne zkusenosti vim, jak se ta konkretni odnoz chovala. Bitky s temi opravdu pravovernymi nacky byly pomalu kazdy tyden na hokeji a dokonce byl mezi temi "landovci" jeden cikan. Coz pochopitelne ty nacky o to vic stvalo. Nicmene se dobre pamatuju, ze ho napadlo pet cikanu ve meste za bileho dne, jen proto, ze mel bombra a kanady. Od te doby byl vuci cikanum obezretnejsi. Nicmene jsem ho nikdy neslysel nadavat na cikany jako celou skupinu.

 Dokazu teda pochopit, diky teto osobni zkusenosti, ze Landa nacky proste rad nemel, ale samozrejme nemel zrejme rad i neprizpusobive a rekl bych ze dnesni vlna nejen IVCRN jen ukazuje, ze podobne uvazuje hodne lidi. A ackoliv vicemene sympatizuji s hnutim IVCRN, hrube se mi nelibi nektere extremni vyroky, ktere tam zaznivaji.

+1/0
14.9.2015 16:05

M12i19c19h56a34l 73B53i51t91t94n12e96r 8742254807856

Autor článku by měl skočit proti zdi.

+4/0
14.9.2015 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.