RECENZE: Nětrebko vedla hvězdné kvarteto. Show ale ukradl basista

Hned čtyři operní veličiny, známé i z kinopřenosů z Metropolitní opery, se sešly na pátečním galakoncertě v Obecním domě. V jejich čele byla Anna Nětrebko, která se do Prahy vrátila po třech letech. Mezitím se ale objevila třeba v projekci Verdiho Macbetha.

P80e27t92r 55P95a72v66l12a85s 7147856957943

Při vší úctě ke všem zúčastněným. Je velmi tristní, že podle programu 4 "špičkoví" sólisti světových parametrů (alespoň média tak uvádí) zazpívali dohromady ubohých 13 arií. To je velmi ...velmi málo a v zahraničí by se něco takového nestalo ani při charitativní akci. Netrebko je už jen jméno, ve světě jsou daleko lepší a preferovanější sopranistky. Už by to mohli pochopit i zdejší producenti. V době internetu není problém si cokoliv najít a poslechnout.

0/0
18.7.2015 22:36

H96e29l61e81n51a 49Č41í94ž49k79o54v63á 9931601932308

Představení jsem bohužel nebyl přítomna, nemůžu tedy posoudit, nakolik se Anně Nětrebko povedlo či právě naopak (mohlo se stát, že zrovna neměla svůj den). Ale přesto musím říct, že tuto pěvkyni naprosto zbožńuji. Zejména mě okouzlila ve Figarově svatbě (k vidění a slyšení např. zde: https://www.youtube.com/watch?v=R3A7FZUcXDE); je to představení, které dodnes budí kontroverze (pomalejší tempo, trošičku jiné posazení hlasových partů, nezvyklá -- ale pro mě subjektivně příjemná -- "umírněnost" orchestru; no -- a konečně poněkud strohé jevištní ztvárnění). Co u ní obzvláště oceňuji, je, vedle famozního hlasového projevu, i herecký potenciál; její vystoupení, jak je zaznamenávám z netu, nejsou prkenná, jsou živá, procítěná. Ale nejsem odborník, jen obyčejný fanoušek zpívané klasiky.

0/0
12.7.2015 17:16

I47v20a88n 93Š94t98í66p89e21k 3372198470549

Ty KMČ nespraví nikdo a nikdy. Po revoluci jsme ztratili další čtvrtstoletí příštipkaření. A výhled nepotěší. Zlomil jsem nad našimi symfoňáky hůl. Ovšem, uživit se můžou. Co taky jiného, když vlastně nikoho nezajímají jinak než jako excelovská tabulka v rozpočtu.

0/0
11.7.2015 23:50