Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Umělé bubny, syntetizátory. Nejnudnější pop vznikal na začátku 80. let

Nejjednotvárnější byla populární hudba ve Spojených státech v polovině 80. let minulého století. Tvrdí to britští vědci z Královské univerzity v Londýně a londýnské Univerzity královny Marie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57o10s49e90f 68H63á79j28e66k 6258510279482

...jo nuda, něco jako Depeche Mode... konec ironie... :-P

+1/0
8.5.2015 21:55
Foto

Z20d98e89n32ě41k 86K92o98u23d27e26l63k36a 7799171269394

Nepotřebuji vědce abych si pamatoval že Nirvana sundala z vrcholu hitparád krále popu M. JACKSONA

0/0
8.5.2015 10:33

T74o54m74á34š 29M69o38t33l 4543868499317

1991 - optikou dnešní doby možná ten hip-hop, ale rozhodně tehdy to byla ve skutečnosti v tom roce 1991 grungeová vlna s Nirvanou (Nevermind) a Pearl Jam (Ten) v čele! A nástup Redhotů (prodejně též až na G N R, Pink Floyd, sólového Jon Bon Jovi s Blaze Of Glory a Queen). GRUNGE = "POSLEDNÍ SKUTEČNÁ REVOLUCE V HUDBĚ" To nám říkají i ti kritici v hudebních dokumentech...

+5/0
7.5.2015 21:24

M27i41l46a85n 42B87í52l35e21k 5344449611

No, já bych spíš řekl, že grunge bylo určitý završení; revoluci představoval spíš  nástup elektroniky, samplů atd.

0/0
8.5.2015 9:00

T10o58m85á32š 73M14o37t98l 4203498859757

Grunge nebyl žádné završení, to byla opravdová hudební revoluce (na rozdíl od Britpopu ve stejné době), která ve své době smetla popmetal (hairrock) z piedestalu!  A ta Elektronika byla přece už o desetiletí dřív a měla též zásadní význam v hudbě, to nikdo nerozporuje. Ale bavíme se o roku 1991 a pak o roku 1983-85. To už byla elektronika dávno zavedená.

0/0
8.5.2015 10:24

M72i73l84a79n 29B92í17l41e16k 5584919101

Revoluce znamená nějaký zásadní předěl ve vývoji. To se stalo např. s nástupem The Beatles (apod.) nebo později v menším měřítku s punkem. Grunge byla revoluce asi v tom smyslu, že se rock vrátil do čela hitparád. Ale když si vezmete vliv na další hudební dění, pak taková Screamadelica ukázala o mnoho víc cest než např. Ten (teď nemluvím o kvalitě, ale o jistém vizionářství). Elektronika ve smyslu ovlivnění celé scény tu byla opravdu až od devadesátek, kdy pronikla do rocku, popu, mnoha samostatných svébytných žánrů (od nejúmornější tucky po artové směry)...

0/0
8.5.2015 13:24

T84o26m49á47š 28M72o14t63l 4303398729287

1) grunge - předěl, revoluce to byla - podle mě a spousty jiných, povolanějších a samotných muzikantů té doby a i jejich pohledu po letech s odstupem na tu dobu. Chce to "sundat klapky z očí" a uznat stejné zásluhy i jiným hudebním žánrům, které zrovna nepreferujete... Jasně, každý hudební fanda prosazuje hlavně ty své, ale měl by akceptovat i ty jiné a ne je "jen" zpochybňovat. Např. "7 epoch rocku" - v tomto dokumentu to zase vidí jinak (a také to jaksi zjednodušují a něco též chybí) - ale podle nich to též byla revoluce v hudbě - v tom žánru určitě. Záleží jakého hudebníka a z jakého žánru se též zeptáme...a jak generačně starého.

2)Tak v neposlední řadě to "zkoumali" Britové, tak je jasné , že grunge, který vzešel ze Seattlu nebudou jaksi adorovat, řekl bych. Obdobně je třeba to vidět i opačně... To, že elektronika měla boom až v 90´s -  s tím se dá určitě souhlasit. Jo, jasně Woodstock podle anglánů asi též nenastartoval žádnou hudební revoluci... Podle jiných zas ano... A ted´ babo rad´...;-D

3) Na to že na hudebních službách je přes 30 mil. skladeb, je otázkou do pléna, nakolik těch cca. 20 000 skladeb je dostatečné množství pro spoustu hudebních fanoušků napříč hudebními žánry... A proč pouze jen ty hitparády (které vždy slouží jen mainstreamové hudbě pro masy).

4) Já zas za revoluci v popu v těch 80' s považuji právě vznik klipové MTV. A postrádám dřívější revoluce (v disco popu taková ABBA) i pozdější revoluce - Napster a mp3 revoluci...to že by nebyla revoluce? A později You Tube? Zdá se, že těch revolucí vyzkoumali nakonec nějak podezřele málo v té Anglii, ne?Rv ;-D

0/0
8.5.2015 21:58

M21i52l11a80n 81B22í31l17e90k 5604209681

Já grunge uznávám a mám rád, ale je nesmysl psát o "poslední skutečné revoluci v hudbě" - to je právě fanouškovsky nadsazené, to jsou ty "klapky na očích";-)

0/0
9.5.2015 9:41

T24o67m54á90š 41M37o29t93l 4103938329887

Však já to píšu v bodu 4) že byly i "další revoluce". Záleží jak kdo osobně chápe pojem " revoluce v hudbě". V dnešní době už tu všechno bylo tak trochu dřív... nu-metal je cross over jak vyšitej, alternativní rock současného desetiletí je návrat k ke kořenům rocku, nějakou novou elektronickou revoluci, která by (v době YouTube) měla celosvětový dosah a prodeje a nebyla to jen lokální záležitost - tedy prosím uvést. Ještě bych chtěl vidět a vědět, kterým dnešním hudebníkům nejde o peníze, videoklipy, prachy ze stahování a streamovacích služeb. To přece Jay-Z a ten jeho koupený Tidal v tomhle smyslu za revoluci opravdu nepovažuji (američtí umělci, kteří se topí v penězích chtějí vytřískat od lidí ještě víc! Nebo snad ne? Co udělali tak revolučního dnešní hudebníci pro lidi a fanoušky hudby? Nějak jsem si nevšiml... Chci vidět celospolečenský přesah, překračující hranice hudebního průmyslu! To je ta hudební REVOLUCE! Dneska je toho už hudebně RETRO a čerpá z odkazu r' n' r od 50' s až do 90's. To, že takoví Primal Scream nebo Arcade Fire dokáží udělat každou skladbu na albu v jiném stylu nepovažuji za revoluční počin, to je tak dočasný trend. Když to tak vezmu, je spousta hudebníků, kteří od pol. 60´s let prošla různými hudebními styly a proto takoví Arcade Fire nebo Beck nemůže být dnes revoluční, jak si to hodně lidí přeje a přisuzuje.

Ukažte mi druhého Cobaina nebo Veddera v kristalické podobě?! I s tím bojem za hudební fanoušky. Bojuje u nás někdo proti OSA? Už vidím nastartovaného Cobaina.... Rád si ty klapky sundám podle vás.:-)

0/0
9.5.2015 10:29

M86i86l61a90n 76B81í21l52e43k 5224619181

Takže vám jde o společenský přesah, ne o samotnou hudbu. Ovšem tady zapomínáte na výtky, jimž se třeba Pearl Jam dostalo už tehdy v časných devadesátkách. Když jim jde o fanoušky, proč nahrávají u major labelu (tuším že u Sony/Epic)...Ne, dělat z kapel grunge Mirky Dušíny, jimž nešlo o peníze, je mimo. Nezapomeňte, že tehdy fungoval hudební průmysl skvěle, i u tak malé firmy jako Sub Pop znamenaly statisícové prodeje CD výborné částky, o kterých se dnešním "nezávislým" kapelám ani nesní...A z podobného důvodu je skoro nemožné "udělat" dnes nějakou superhvězdu. Krachl nejen hudební průmysl, ale vliv přestala mít i druhdy nesmírně "stylotvorná" média (Rolling Stone, NME, Melody Maker to dokonce odpískal), jimž za mnohé vděčí i grunge - tehdy to byl opravdu "hype". A ani Cobain nedal svoje album "zadara", jako Radiohead "In Rainbows" (tím samozřejmě nechci říct, že by Yorke byl samaritán, Cobain ale taky ne:-)). Z pohledu společenského přesahu opravdu veřejností zamával víc nástup hip hopu (v USA určitě; v Evropě bych přidal tu elektroniku)...

0/0
9.5.2015 11:41

T50o15m60á33š 45M69o92t92l 4653398779137

1) pojem REVOLUCE v hudbě = hudba + společenský přesah (ale prostě tam musí být i ten přesah má-li být ta revoluce). Ta hudba je snad samozřejmá, že tam musí být! Já ji tam vidím (někdo asi ne). Na druhé straně, nemusíte být geniální kytarista, abyste byl revoluční.

2) To je teda umění ti Radiohead - dali to zadara snad u prvních dvou alb před 20 lety, nebo až byli za vodou a měli vybudovanou pevnou pozici? Stejně tak Beyoncé a Eminem. Trochu soudnosti a zdravého rozumu v této věci (a to já Radiohead mám rád). To by dokázal každý... Chvályhodné to ale je. Pravda, mohli by je jiní následovat, to ano... A udělali to v době hromadného stahování hudby - to je též trochu rozdíl... Za to bych Cobaina nekritizoval, že ho nedal v 90´s tehdy zadara - to snad nedal nikdo ani tehdy ti Radiohead.

3) Sub Pop - první kůň ve stáji byly přece Mudhoney. Nirvana u nich vydala své první album za 606 doláčů, na které si museli ale vypůjčit - Sub Pop jim to nahrávání ve studiu nezaplatil!... Měli s ním uzavřenou smlouvu na 3 alba, ale udělali s nimi jen ten debut - protože úspěch zavětřil David Geffen a jeho DGC a za půl mil. doláčů je vykoupil od Sub Popu.. Propagace od Sub Popu se nelíbila ani Cobainovi. Sub Pop opouštěl s hořkostí a úlevou. Já bych ty statisícové prodeje u debutu Nirvany a Sub Popu nespojoval s těmi výbornými doláčovými částkami - to jsou "kecy".  U Sub Popu to u Nirvany tak rozhodně nebylo - to si možná někdo přikrášluje dnes. Při vydání a křtu Nevermind v 1991 byli paradoxně dokonce vyhozeni Geffenem z vlastní oslavy...

4) Jestli bylo podobně tehdy zacházeno i s Pearl Jam... Pro mě je důležité jaký je Eddie Vedder člověk, jaké má názory a postoje v důležitých věcech. At´ si hudebníci nahrávají u koho chtějí. Vedder je prostě symbol Generace X, odmítající yuppíckou honbu rodičů za penězi. Nirvána a Pearl Jam tehdy prostě nehrály podle zavedených pravidel v hudební branži a dávali to nejrůznějšími cestami najevo.

5) Hlavně že dnešní hudební americký průmysl si ty superhvězdy je sc

0/0
9.5.2015 14:04

T15o58m72á87š 12M52o33t20l 4573788909937

schopen vyrábět...a že ti rappeři vlastní ta vydavatelství - to už vám nevadí? Hlavně že u Pearl Jam vadí, že si jen dovolili vlastně přestoupit do lepšího mančaftu, tak jako kdejaký talentovaný fotbalista nebo hokejista... Kdo by nepřestupoval, když jste opravdu dobrej a máte celosvětová úspěch!?

6) Hudební průmysl "fungoval skvěle" tehdy jak pro koho...

7) Nemám problém přiznat že v 90´s nastal boom elektronické hudby a i toho hip hopu. Když to tak bylo.

8) Cobainovi a Vedderovi já rozhodně nebudu upírat zásluhy, že se snažili v hudbě ve své době něco změnit! Což oceňoval vždy i starý bard Neil Young, který zažil i Woodstock.

9) Rok 1991 patřil hlavně GRUNGE. Jinak jsme se už hodně oddálili od tématu článku, který se přece týkal hudby 80. let.

0/0
9.5.2015 14:07

M34i69l25a24n 78B97í26l80e54k 5924819901

Mně vůbec nevadí, že Pearl Jam byli u major labelu, jen jsem dalek nějaké idealizace (a odsouzení dnešních kapel).

Ano, rok 91 patřil grunge, ale také např. oné zmiňované Screamadelice nebo Loveless od My Bloody Valentine. Obě to byla (a stále jsou) velmi inspirující díla...

0/0
9.5.2015 14:26

T31o68m69á63š 34M39o95t31l 4573828879707

Hurááá, souhlas. Ale ty alba asi přece jen neměnila celou hudební scénu... Dobře, že se dali MBV dali zase dohromady a zase něco vydali. A mimochodem, já dnešní kapely neodsuzuji... ale takový revolucionář jako Cobain není asi nikdo. (Jack White si to "podělal" s Tidalem). I když vizionáři a kvalitní počiny z různých žánrů tam nepochybně jsou! (To už jsme probírali v diskusi na iDnesu k albům roku 2014).:-)

0/0
9.5.2015 14:59

M32i47l63a41n 69B37í96l91e36k 5694389201

Já si myslím, že z hlediska dalšího hudebního vývoje byla tato alba vlivnější než grunge (ten drtivě vítězil z komerčního hlediska a celkově v USA; Británie byla byla také zasažena, ale také už od přelomu dekád solidně "roztančená"). A ještě bych přidal o rok mladší počin Pavement. Kostkovaným košilím za čas odzvonilo, kdežto prolínání kytar s elektronikou či dubem, lo-fi zvuk či psychedelické vrstvení stěn (i když i tohle bylo svým způsobem završení vývoje) mělo mít pokračování...

No, Cobain...těžko říct, jestli by byl brán takto ikonicky, nebýt toho nešťastného konce - ale to se týká i takového Iana Curtise.

0/0
9.5.2015 16:04

M10i77l77a85n 40B60í32l59e64k 5894969791

Revoluce v hudbě nemusí být vůbec spojena se společenským přesahem. Stravinského Svěcení jara, Schonbergova atonální hudba, Cageovy pokusy, Miles Davis v jazzu...Pokud myslíte jen populární hudbu, pak ano, tam to jde většinou souběžně. Nicméně grunge se v tomto nemůže rovnat třeba s punkem - nebo právě s hip hopem. Pokud to zúžíte na rock, pak možná ano, tam je to poslední "velký" styl...

Ohledně Radiohead - podobně se přece dá komentovat i Pearl Jam - to je umění, kázat proti honbě za penězi, když jsem upsaný u major labelu za těžký miliony;-)

0/0
9.5.2015 14:19

T82o63m55á33š 49M94o72t76l 4853368529557

Hlavně že Thom Yorke geniálně tehdy zpropagoval nové album, když ho dal zadara na web ke stažení - u následujících alb už se to jaksi nekonalo. Hlavně že dnes Yorkovi vadí, že hudba ze Spotify (myslím že to bylo právě Spotify), vydělává hudebníkům málo, takže svou hudbu raději proto stáhneme ze SpotifyRv. Jaképak kázání o... Též jsem si nevšiml, že by vyžadoval, aby jeho vstupenky stály polovinu současné ceny (i za cenu že nebudou LED obrazovky) - což teenageři dnes by ocenili. Je zajímavé že lístek na Pearl Jam mě stál do Prahy poněkud méně, než na jiné rockové veličiny. To přece též o něčem svědčí! R^ Asi to přece jen nakonec nebyl tak marný boj, jak se před 10, 15 lety psalo...

K PUNKu - takový Iggy Pop asi britský punk moc nemusí, stejně tak Ramones - ti uznávali americký proto-punk konce 60. let. Takže revoluce "jak se to vezme. " Možná to jejich "No Future" je jen jeho vyostřenější verze. Navíc takoví Sex Pistols měli bídnou prodejnost oproti hudebním art rockovým dinosaurům té doby. Ale význam se jim musí také uznat. Já si též myslím, že ten americký proto-punk je spíš garage rock. Ale pár neznámých kapel je opravdu punk- 3 minutová rubárna. Ale prostě je to USA, takže Britové tu scénu ignorovali a novináři tehdy vyzdvihovali psychedelic ze San Francisca s Hendrixem (oprávněně).

Samozřejmě že myslím rock and rollovou éru v hudbě a ne vážnou hudbu.:-)

0/0
9.5.2015 14:48

M59i62l49a84n 65B83í97l94e98k 5414539331

Už jsem psal, z Yorka absolutně nedělám svatouška, ale taky si neidealizuju jiný kapely...

Jasně, v punku na obou březích Atlantiku byl rozdíl, ale to hlavní bylo, že lidi, ačkoli znali třeba tři akordy, vzali do ruky kytaru a dělali muziku sami. Viděl jste Nonstop party? Tam je docela vtipně (i sebeshazovačně) ukázán vývoj od punku přes Factory records po madchester...

0/0
9.5.2015 16:11

T61o27m45á27š 31M64o20t67l 4573658609857

Osobně z 90´s Brit-popu (mediální bublina) mám coby rocker takové Primal Scream nebo Pulp a Jarvise Cockera a Reef mnohem a mnohem raději než mediálně v té době protěžované tuctové duo Oasis a Blur, ale mám dojem, že počátkem 90. let kopírovali Nirvánu a Cobaina  i takoví Radiohead-viz. jejich koncerty té doby, je to evidentní, viz takoý song Creep Live atd. Minulý rok měli na albu i psychedelic... Grunge nebyl jen hudební směr, ale ovlivnil i módu-ošuntělost (Kate Moss), film (Johnny Depp) a hlavně měl názor- Pearl Jam mimochodem bojovali za nepředražené vstupenky na koncerty s obrem Ticketmasterem, Nirvana ignorovala hitparády (The Top of The Pops). Co se týká hudby a klipů neoslavovali už kypré prsaté děvy a bouráky a macho postoj, ale outsidera. Estetika + naléhavost!  Klipy typu Jeremy, o studentovi, který se ve škole před spolužáky odddělá nebo od Soul Asylum Runaway Train o pohřešovaných osobách, byly prostě do té doby na MTV tabu a tohle už byla sama o sobě revoluce! O ty hitparády a tu prodejnost jim vůbec nešlo... navíc ovlivnili baby typu Alanis, Lindy Perry, Joan Osbourne, Sheryl Crow tehdy! Dále post-grunge (Creed, Audioslave, Reef...). Já jako rocker musím říct, že elektronika pro mne představuje 70´s vizionáře typu Kraftwerk nebo Tangerine Dream, Jarre a možná to byla právě  ta jejich nenapodobitelná nadčasová genialita, která  právě nevyvolala tu vlnu a celou hudební scénu, protože předběhli dobu!...Možná by to takhle cítili i samotní Radiohead, Massive Attack, New Order i ti Primal Scream a další současní elektroničtí hudebníci jako např. Trent Reznor.

0/0
9.5.2015 7:38

M73i51l68a85n 74B65í43l24e50k 5354399791

Z toho, co píšete, ale stejně nevyplývá, že grunge představovalo hudební revoluci. Bylo to završení vývoje, u jehož kořenů byly na jedné straně kapely jako Black Flag, Hüsker Dü, Pixies, na druhé hardrockové veličiny atd. atd., těch vlivů by se našlo samozřejmě víc. Jenže tohle revoluci nedělá (tedy jak ji chápu já). Píšete o následovnících - jenže zase jde o konvenční (třebas i kvalitní) rock/pop. Pro srovnání s tím, jak na scénu zapůsobila elektronika, stačí uvést (když už byla řeč o ženských) jedno jméno, které je známé i těm, kteří tuto scénu nesledují - Björk...

Píšete, že grunge ovlivnil i mimohudební svět. Jasně, o tom není sporu, ale to přece skoro každý hudební styl. O hip hopu není třeba mluvit (a nejedná se zdaleka jen o bouráky, kvéry a prsaté děvy - viz např. film Spika Leeho "Jednej správně" s hudbou Public Enemy), ale elektronika má svůj "zářez" také velký - utajené parties, putující soundsystémy, oprášení punkového hesla "udělej to sám", celospolečenské pozdvižení (Criminal Justice Act 94 v Anglii), filmy (Lola běží o život, nakonec i ten Trainspotting:-).

Možná právě proto, že elektroniku stále vnímáte prizmatem 70. let (a vlivy jdou ještě dál, třeba k Stockhausenovi nebo Satiemu), právě ukazuje, jak moc velká změna v hudebním dění nastala v 90. letech. Ale to se stalo nejednomu renomovanému kritikovi...

A ohledně britpopu, zas tak velká mediální bublina to nebyla, ty desky vůbec nebyly špatné - a nakonec Damon Albarn z Blur si střihl odbočky s Gorillaz, The Good, the Bad and the Queen - je to velmi talentovaný skladatel;-)

0/0
9.5.2015 9:38

T97o82m74á98š 15M98o84t83l 4313128989877

Do jisté míry máte o vlivech na grunge pravdu, ale přesně tak to je s tou elektronikou a vlivem 70 -kových Kraftwerk atd. Damon Albarn není hudební veliká ani génius. Jinak Björk určitě ovlivnila více hudebníků než Albarn, někdo ale namítat: nebyla to ale P.J.Harvey. Hnidopich ještě řekne, že před Beatles byla ještě revoluce v elektronice v podobě Pulstar od Tornatores... Takže možná mají ještě větší vliv než ti Beatles a je to tak větší revoluce (a hádejte se s nimi):-)

0/0
9.5.2015 10:38

M76i37l58a63n 70B42í87l12e95k 5884989911

No proto jsem psal, že nejen Kraftwerk, ale i Stockhausen, Satie, můžeme přidat minimalismus Glasse nebo Reicha atd. atd....Ale na rozdíl od grunge se dokázala elektronická scéna rozvíjet (dnes už zase spíš v klubech nebo undergroundu) a ovlivňuje hudební dění i nyní (např. dubstep, který se stal součástí mainstreamu).

A k Albarnovi - jasně že to není hudební génius, to ale není ani Vedder nebo Cobain...

0/0
9.5.2015 11:49

M42a38r18t34i74n 19L19ž20i91č15a47ř 9325817452674

Žádná zmínka o Depeche Mode nebo Erasure, to je teda bídný článek...

+1/0
7.5.2015 16:02

J51i66n74d11r51i48c69h 97K96u38c83e59r78a 7918515761125

Protoze to byla opravdu bida,i kdyz prave tito dva jeste cure meli alespon invenci.Vzpomente si,cim nas tehdy krmila Bratislava v poradu triangel. A Meky Zbirka na ta leta vzpomina jako na zlaty vek cesko(hlavnezasluhou bratislavy)slovenskeho popu.

0/0
7.5.2015 18:00

T92o74m17á72š 69M76o59t56l 4913888769847

Já jako rocker musím říct, že z popu tehdy ani takoví Eurythmics nebyli špatní. Nebo Roxette. Popíkoví Queen taky kvalita. Koneckonců i ten pop-metal měl tehdy pár zajímavých balad. SYNTH-POP sice nic moc, ale syntezátory na způsob Vangelise a tehdejšího Blade Runner-co chcete víc?! Nebo Moroderova Scarface! Jarre též! A Japonec Kitaro též...To vše je přece super kvalita! Nebo ten Michael Jackson tehdy v popu! I ten Elton John byl ve formě. Celkově ale pravda, že slabší doba a éra - hlavně vyměklí hard-rockeři (nepočítám metal a tu NWOBHM). Sandra a C.C. Catch z euro-disco-popu se dá i dnes poslechnout a zapařit... Ital-disco Al Bano a Romina Power je taky nadčasová melodická hudba, na rozdíl od jiných! (Furt lepší než Michal David nebo Jason Donovan apod.). Z POPU ještě pamatuju Barbra Streisand, něco i Bonnie Tyler, Cher, FGTH, u nás Gombitová a popovější Rottrová!... a ještě by se jistě našlo-třeba The Smith a jiné kytarovky... (Dire Straits , Phila Collinse nebo Prince do Popu ani neberu...ani začínající U2 a Bon Jovi, G N R a Springsteena též). Já myslím, že na "úpadku populární hudby té doby" měla obecně hlavní vliv a vinu formující se MTV (cca 1983) a tvorba klipů pro hlavní cílovku prodejnosti=popcornové americké teenagery. Před tím to bylo v 70´s objemově opravdu kvalitnější (i co do žánrů a podžánrů: viz. formoval se  space-rock, prog-rock, hard-rock, jazz-rock, glam-rock, punková vlna + přetrvával folk rock, blues-rock, country rock a acid-rock (psychedelic), elektronická hudba, bubble-gum pop byl jinak v každé éře... Abba vlastně už skončila kolem toho roku 1982. Možná někdo ještě na něco kvalitnějšího z POPU cca 1983 vzpomene a doporučí....nějaký pamětník té doby.:-)

0/0
7.5.2015 21:11

P31a21v40e88l 95Š29e60s38t23á96k 1490933686197

já si myslím, že do kvalitního 80s popu se dají ještě zařadit třeba Pet Shop Boys, Ultravox, OMD, Visage, Icehouse nebo i Alphaville a The Twins ... a to přesto že tam je samý synťák :) a pak třeba Falco, Cars, Enya, Cyndi Lauper, Mike Oldfield, Mylene Farmer, INXS, koncem 80s začinala kapela Texas ... a ještě by se určitě někdo našel.

Myslím si, že každý má oblíbenou tu dobu (a styl) která ho nějak zasáhla. Já vyrostl na pop 80s, kolega v práci je rocker a ten vyznává Led Zeppelin - prostě kapelu svého mládí, tak jako já. A tak bych řekl, že ten kdo teď "miluje" třeba Lady Gaga, tak tomu se bude líbit i za 20 let.

Jsem sice popovej, ale od dob internátu se mi líbí první alba Iron Maiden.

Malé selfpromotion http://www.hitparady80s.estranky.cz/clanky/oblibene-skladby.html :-)

+2/0
7.5.2015 22:32

T36o46m35á59š 41M98o63t69l 4303878699607

Ještěj jsem si vzpomněl na pol. 80´s, že to opravdu nebyla špatná hudební éra. Kromě POPU ještě: noise (Jesus and Mary Chain nebo Sonic Youth), word music (Simon, Plant, Gabriel), The Cramps a jejich psychobillly, minimalismus (Laurie Anderson, Philip Glass),  Scorpions, obnovení Deep Purple a jejich Perfect Strangers, vlastně i sóĺový Gillan měl na počátku osmdesátek pár podceňovaných alb, které by se měli revidovat, Bowie a Young koketovali nic moc se synt´áky, zapomenout by se nemělo na Grace Slick v Jefferson Starship nebo Heart a Thin Lizzy ... a začátkem osmdesátek určitě, Rush, Saga, soundtracky od Basile Poledourise,...kvalitní byli Joy Division! Ale to vše není POP na způsob té tehdy protěžované Madonny od MTV.:-)

0/0
9.5.2015 7:10

M78i95l96a51n 94B56í79l30e22k 5164729281

Třeba New Order. Ti měli obrovský vliv nejen na madchesterskou scénu, ale obecně ne elektroniku a prolínání kytar s novými trendy. Dále R.E.M. (např. Murmur), později s power-popem Pixies, dream pop spoludefinovali Cocteau Twins, ska s novou vlnou kombinovali Madness...

0/0
8.5.2015 8:53

T89o95m31á26š 72M79o77t66l 4773118669327

Záleží co si kdo zařadí a představí pod pojmem POP. REM a Pixies bych do Popu moc neřadil, To by vám Cobain dal...:-). Ale jako příklad kvalitní hudby té doby - souhlas.

Spíš jsem uváděl opravdu ty POPové umělce. Jinak bychom museli tam zařadit i Ozzyho, thrash metal (Metallica, Megadeth, Slayer, Antrax), black metal a Venom, AOR (Foreigner), Iron Maiden, ACDC, Nick Cave, sólový Plant a Jagger, pomp rock, na vrcholu byl Motley Crüe, Tha Clash, Van Halen a Whitesnake v pol. 80. let na vrcholu, P. Gabriel, Alice Cooper a jeho shoaggaze rock, Waters i Pink Floydi, Tina Turner, Police, Smashing Pumpkins, Primal Screams, atp. Pro někoho je zásadní i Satriani a Vai atd.

Prostě těch dalších kvalitních umělců by se hafo našlo - ovšem to už není jaksi ten "POP" co  má na mysli autor článku. Jde i o to co člověk nastrká pod SYNTH POP a NEW WAVE - Novoromantici nebo i NVBHM (Saxon, Iron Maiden, Mötorhead)...

0/0
8.5.2015 10:45

M19i66l39a45n 84B67í50l20e10k 5354689801

Já myslím, že Kurt by to vzal v klidu:-)

Jasně, jde spíš jen o naše vzpomínání, protože onen výzkum se týkal amerických hitparád. A už jste o tom psal - proběhl nástup MTV, který měl velký vliv. Takže se dá říct, že dle výzkumu nejnudnější byla hitparáda z osmdesátek, což však nemusí znamenat celou popovou scénu.

0/0
8.5.2015 13:54

M41a26r55t54i46n 87L87ž24i39č61a41ř 9505127412534

Smekám, tak takový přehled a zkušenosti zdaleka nemám, jinak jsem ročník 1976 :-)

0/0
8.5.2015 11:38

T56o18m91á92š 10M94o39t29l 4843888499847

Málo posloucháte...nebo jen prostě zapomínáme.;-DR^

Tak já též - a je to venku;-D Raději jsem to snad neměl ani psát...;-D. Ale potěší to ego, to zas jó, to přiznávám;-D.

Mně stačí, když něco z uvedených kvalitních hudebníků bude inspirovat i mladší generace čtenářů, co znají tak akorát např. jen ten dnešní hip hop -jak tak pozoruji ve vlaku... Třeba by mohli objevovat i jiné kvality a jiné hudební legendy z různých dob i žánrů...

0/0
8.5.2015 22:16

R36o48m32a17n 89B69í62l44ý 5400625325227

To ještě nezkoumali jednotvárnost komunistických braků, které ani nedokázali pořádně zkopírovat ty západní umělé bubny

+5/0
7.5.2015 15:17

J41a22r78o17m79í14r 97K93r81á35l 4950629904439

;-D Máte na mysli "Janečkův kolovrátek" ? ;-D

+2/0
8.5.2015 7:50

J74a80n46a 85K36u68b56o48v13á 6879892398330

Propána, já četla "Umělé buzny..." a říkala jsem si, že svět už fakt míří do záhuby ;-D

0/0
7.5.2015 14:27

T60o42m78á19š 26P54í69c80l 3686813601217

No, kdyz se kouknete na nejakou hairmetalovou kapelu te doby... :-)

+6/0
7.5.2015 14:45

M15i83c51h90a53l 23K35r54e97j36č87í 1626920761943

Přesto jim holky padaly k nohám.

+1/0
7.5.2015 21:03

I53v83a73n 74P29a88p 9748742

A co Eva a Vašek? -)))))

0/0
7.5.2015 14:26

Z42u49z55a86n46a 45Č72e93k22a64l35o24v62á 1727964221445

Ti tahali kacera:-D

0/0
8.5.2015 16:58

A76l13e77x 62Š15t90a55j32n77e73r 7361844175843

Ono ještě existuje něco nudnejšího jako je hip hop?

Bruce Willis: Chceš mě vidět brečet? Pusti mi rap... ;-);-D;-D;-D

+19/0
7.5.2015 14:07

J91o25s19e75f 57H13á66j48e17k 6618620939502

...jo, Poslední skaut byl plnej dobrejch hlášek (teda původní VHS dabing), ale za většinu z nich bych tu přišel vo íčka.....:-)

+1/0
7.5.2015 17:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.