- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobře dělá,l zcela ji chápu. Má pravdu, v nejistotě nelze pernamentně žít. Co kdyby se Fidlovačka stala příspěvkovou organizací města?
I divadlo je business jako každý jiný. Tak jak nedostává dotaci pekař a musí si na sebe dokázat vydělat sám, tak by to mělo platit i v kultuře. Místo na stát by se měli herci a divadelníci obracet na mecenáše. Jsem odpůrcem jakých koliv dotací a podobně. Jediné, co dělají je, že křiví trh. Dobré divadlo si na sebe vždy vydělá a lidé tam rádi zajdou. Pokud to nedokáže, pak je lepší když skončí.
"Dobré divadlo si na sebe vždy vydělá" - Podobné obecné výroky neplatí skoro v žádném oboru na světě (podle čeho se hodnotí kvalita? jaké je vstupné? jaké náklady?) a u českých divadel už vůbec ne (herci mají většinou podprůměrné platy a nějaké dotace berou prakticky všechna divadla). Zrušení dotací by samozřejmě bylo možné provést, ale počet českých divadel by se *výrazně* zmenšil.
Tahleta šmíra si granty nezaslouží.
Nezbývá, než doufat, že se divadlo opět nepromění v ruinu a ze střechy zas neporostou břízky...
Spíš bych se zajímal, kterou část divadlo nesplnilo, a tim na grant nedosahlo. Jestli je to jen mlžení grantové komise a "zákulisní boj", nebo zda opravdu nebyla nejaká z podminek splněna. Ad divadlo a "uživení se" – kolik divadel se uživí bez příspěvku státu? A pokud, uvadí nejaké "neotřelé" či "avantgardní" kusy? Spíše dává prověřený mainstream, aby chodilo dost lidi a podařilo se prodat listky, které divadlo živí. . . A jestliže je soubor "nabitý" poměrně známými herci, pak se prostě uživit jen ze vstupného asi nelze. . . tím spíše, když strategický sponzor též odejde. . .
No zřejmě hrají něco, co lidi nezajímá, jinak by to šlo i bez grantu. Fňukat, že mi někdo nedal peníze na moje podnikání je nehoráznost.
Vzpomněla jsem si na divadlo Na Jezerce, které funguje bez grantů a lidi ho zvolili v nějaké anketě mezi 3 nejlepší kulturní počiny za 25 let.
To muselo bejt teda dost strašnejch 25 let. První byl Klus, druhej Viewegh, třetí tohle...
To je život. Pokud zavřou, otevírá se tu příležitost třeba pro nějaké autorské divadlo. Pro něco nového, neotřelého.
co můžě bejt na divadle nový a neotřelý? už pár desetiletí je to mrtvá forma, která jenom dožívá.
Proč by měli lidé z daní dotovat kde co různé podnikatele, zemědělce, herce atd. Když na sebe nevydělají tak ať zavřou není co řešit.
A proč třeba zdravotnictví, že? Pokud byste těžce onemocněl, prostě bychom Vás hodili do škarpy u silnice a bylo by vyřešeno.
Njn, ne každý má na to být i dobrým podnikatelem...