RECENZE: Gladiátor či Mojžíš, kus jako kus, věří Ridley Scott v Exodu

V desítkách zemí už se hraje, u nás jde film Exodus: Bohové a králové do kin na Boží hod. Ale s křesťanskou tradicí se příliš nezdržuje, stačí mu souboj dvou paličáků a Bůh coby strůjce dávných digitálních efektů.

V37ě65r34a 22L21o63r56e91n37c60o17v87á 5806110824

Vážená Mirko Spáčilová, jste zapšklá a danému tématu vůbec nerozumíte. Film je skvělý, takto nějak ty scény ve skutečnosti vypadaly - jak deset božích ran, tak i přechod přes Rudé moře. Nic není nadsazeno, nic přibarveno. Jděte raději dělat něco jiného, děkuji.

0/0
29.12.2014 9:07
Foto

J94a40n 50H97o31l42o22v15s97k27ý 6597149101

Gladiátor není nadhodnocený ani omylem. Jen málokterý (pseudo)historický film je tak strhující a vypiplaný. Řada scén je vyloženě památných a hudba se pouští doteď.

+2/0
23.12.2014 14:35

T51o90m70á23š 43M51o30t44l 4833178899857

A to Ridley tenkrát v rozhovoru říkal, že kdyby dostal víc peněz jako někteří jiní, že by tam zapracoval i ty souboje s nosorožci!!! Ale producent mu to zamítl.

0/0
23.12.2014 15:41

T71o74m80á23š 96M46o75t34l 4803758639917

1) Vyčítat tomuto historickému filmu "lidového vůdce ve jménu revoluce" je zcestné. Pokud si režisér vybírá taková témata a takové postavy, nic jiného mu nezbude! Tohle by se pak muselo vyčítat i u Kubrickova Spartaka, Statečnému srdci, Johance z Arcu, nebo i režisérovi případného antického Hannibala. Prostě to tak bylo.

2) Film z Antiky (sandále a meče) do příchodu Ridleyho Scotta mívali jen "mluvící hlavy", velké ateliérové dekorace a panoramatické širokoúhlé záběry. Scott však přidal (vedla Mela Gibsona) exteriéry, dynamiku děje, lyričnost, a do té doby nevídané bojové scény á la Vojín Ryan. Prostě tyhle scény jsou od té doby poznávací značkou. Takže bych mu je v histor. filmu nevyčítal...

3) Co se týče triků  a výpravy, je jasné, že nemohl mít komparz jako Ben Hur a ani to není v dnešní době třeba, ale tenhle film není jenom o tricích jako mnohé dnešní komiksové adaptace! Použito bylo nadstandartních 4000  komparzistů a natáčecí štáb čítal 1000 lidí. Postavena byla 1 km dlouhá a 1,5 km široká dekorace egyptského města. Bodejt´ by ve filmu nebylo velikášství, když Ramsese II byl největší faraón všech dob - to byste divila jak velkej! Takže vytýkat velikášství filmu je špatně, naopak, kdyby to tomu filmu chybělo, to ba bylo teprve hodně špatné!

4) Já bych u Ridleyho dlouhodobě pochválil střih - jeho filmy nemají moderní blockbusterové záběry a trvají vždy o něco déle. Navíc jeho hudba bývá vždy nadstandartní a správně ve filmu použita (oproti např. Tróji)

5) Čekat dnes nějaký existencionální historický film s takovým rozpočtem jako od Vláčila nebo Bergmana to může jen vážně artová filmová kritička nebo bezbřehý optimista. Já bych u Scotta ocenil, že se coby Evropan, nepřizpůsobuje až tak moc jako někteří jiní v tom Hollywoodu svými moderními bezpohlavními bezkrevnými blockbusterovými podívanými pro facebookové teenagary (Emmerich, Peterson nebo i Bay).

6) Myslím že označit takového Balea za nezajímavého herce je špatně. Herec se na roli svědomitě připravoval.

+6/0
22.12.2014 22:38

T48o11m60á24š 60M36o93t61l 4593568509457

Prostudoval množství literatury. Prvních pět knih Starého zákona, Korán, klasiku od Louisa Ginzberga, Židovské legendy a dílo od Jonathana Kirsche Život Mojžíše. Kvůli tomu odmítl i Noa u Aronofského.

7) Ridley pracuje vždy rychle - hotovo měl už za 74 dní u takové produkce. Z minima vždycky vytěží maximum a oproti konkurenci, která pracuje s dvojnásobným rozpočtem (viz Trója), nevypadají rozhodně jako béčkové filmy. To je ta kvalita režiséra.

8) To že se moře zázrakem nerozestoupilo, ale přišla jen tsunami, bych viděl jako realistický pohled a nápad. To že měl i Noe ve filmu potopu - to s tímhle filmem přece vůbec nesouvisí! A než s Noem nebo animovanou pohádkou Princ egyptský by se měl film rozhodně srovnávat s historickým filmem ze starověkého Egypta (jako byla Kleopatra nebo Mumie) nebo Desatero přikázání - v kterém ten Mojžíš též je.

9) Srovnávat velkofilm (Noe, Exodus) s pouhým televizním projektem a produkcí typu Biblické příběhy - to je úplně jiná liga po všech řemeslných stránkách (pokud to nerežíruje takový Scorcese)! To na tu osvětu si rovnou mužu pustit kvalitní dokument o tématu.

+3/0
22.12.2014 23:01

T89o92m53á38š 79M48o20t32l 4593218589677

O.K! Ridley dle Mirky není v 77 letech ve své vrcholné formě, ale musím konstatovat, že ani paní recenzentka Mirka není ve své vrcholné z doby před 10-15 lety, kdy psávala úplně jiné recenze co do kvality! (viz Pán prstenů, Tim Burton apod.). Objektivně musím konstatovat, že u ní vidím jasný kvalitativní  sešup a dnes si raději spíš otevřu Premiere, Cinemu nebo čsfd! Navíc její současné jednohubkové recenze by tam nejspíš ani neotiskli! sama není ani na těch 50% a to ani těmi prewiew vůči sama sobě před lety! (V 77 letech by mohla jít se svojí druhou mízou možná zase opět nahoru a na iDnesu se tak konečně dočkali opět nebulvární to hlubokomyslné novinařiny a filmové a kulturní rubriky jako tomu bylo před dávnými lety nebo aspoň takové kvalitativní úrovně  jako dnes jsme svědky už jen ve specializovaných periodikách! Tot´ zatím vše.

+5/−2
22.12.2014 19:20

T41o91m10á80š 82M79o29t74l 4363778749427

Za ty roky co tu práci filmové kritičky dělá je samozřejmě nadprůměrnou znalkyní filmového umění (i když rozhodně ne všech žánrů). Kritizujeme, že její "recenze" nejsou skutečnou recenzí (jakou najdeme v časopisech Cinema a čsfd), ale pouze jednohubkové povrchní glosy a její nynější "recenze" neumí vyzvednout klady a zápory daného filmu a srovnat ho s nejlepšími kousky daného žánru. Je příliš emotivní, zakyslá až hysterická (viz Karlovy Vary a její reakce a bezpředmětné plky na Olivera Stone - to přece nebyla žádná polemika!), neumí film zhodnotit s chladnou hlavou nebo nadsázkou a humorem (který tak po filmařích sama vždy vyžaduje - i tam kde nejde o komedii nebo satiru). Nevytýká konkrétní věci, často používá tzv. abstraktní intelektuální "pseudokecy". Film bud´ vychválí až do nebes (průměrná Nymfomanka - o které navíc snad napíše milión prvních dojmů, glos, recenzí a já nevím kdoví čeho všeho) nebo ho úplně pohaní a zatratí, aniž by našla aspoň jedno zrnko kladu. Neměří stejným metrem. Českým filmařům (zvlášt´ pravdoláskařům) evidentně nadržuje v porovnání se světovými fimaři. Přitom výsledný tvar a udělená procenta těch filmů ve vzájemném porovnávání a filmařském řemesle neodpovídají shlédlé realitě. Její nadpisy jsou bulvární jak z Blesku (viz Ridley Scott točil Mojžíše jen kvůli kobylkám a tsunami- to je přece k smíchu, neb hned 1 větou v traileru to samotný Ridley popřel a osvětlil! ). Její současné recenze jsou navíc slabým odvarem a kvalitativně o několik tříd zaostávají za těmi, které psala před 10,15 lety, kde uměla vystihnout podstatu filmu, přiblížit děj filmu a zhodnotit jednotlivé řemeslné složky filmu... Zkrátka ty její výtky bývaly k věci. A to je na profesionálku špatně! Prostě úroveň kulturní  rubriky na iDnesu klesla a ona se tomu propůjčuje a zaprodává. Nic víc, nic míň. Má srovnávat, analyzovat, klidně i subjektivně! Kde je srovnání s Hestonovým Mojžíšem? Johnu Hustonovi by taky vytýkala ten osvobozenecký revoluční boj?! Očekávám lepší recenze!

+3/−1
22.12.2014 19:52

T90o16m83á57š 23M37o36t25l 4333448339137

Zná vůbec tahle ta naše filmová kritička nějakého herce, který by nechtěl hrát v historických nebo sci-fi filmech tohoto režiséra?! Odpovím si sám Nezná! ...Já také ne. To vypovídá o kvalitách tohoto umělce mnohé... A napsat nadpis jako onehdy v 1. dojmu skoro vypadá jak kdyby šlo o český remake nějakého jeho slavného historického filmu s padesáti komparzisty na place... Ted´ to zase podle nadpisu, když je to zaměnitelný kus za kus možná kdejaký čtenář chápe, že to opět bude oscarový film! Wow! Bravó! Ale Mirka při tom chtěla říct opak-Ridley, ty packale, styd´ se!

Budeš od příště za trest točit jen pro FAMU a Českou televizi! ...A pozvánku do Varů na chlebíčky nečekej!!Ad Gladátor. Kolik historických filmů z antiky vzniklých za poslední čtvrstoletí lepších než Gladiátor vlastně vzniklo a znáte??? Názor na Gladiátora vám neberu, zkuste se zaposlouchat už jen do jeho soundtracku! Mimochodem film byl oceněn Oscarem za nejlepší film roku! A Russell Crowe tam hrál taky tak blbě, že Oscara dostal taky! To jsou ty špatné herecké výkony, čili nekvalita a brak??? A i ta Cinema z původních 60% po letech uznala svůj omyl a hodnocení napravila! Čas ukáže! Navíc bych si místo kinoverze počkal až na skutečný režisérský sestřih a né verzi producentů, tak jako u jiných Ridleyho filmů! U Ridleyho bych ocenil, že si navíc vybírá ke zfilmování těžké projekty, na kterých by si průměrný režisér vylámal zuby nebo o nich raději ani neuvažoval! Závěr:Tak Ridley Scott je značka kvality prověřená časem. Zvláště jde-li o velkolepé historické filmy. Velký filmař, velký umělec velký malíř filmového plátna. Udával vývoj žánrů a inspiroval ostatní filmaře. I když dnes už je možná i ovlivněný hollywoodským mainstreemem a internetovou dobou (ale kdo není?) a novými technologiemi. Bud´me rádi, že takový režisér je furt mezi námi a tvoří své filmové obrazy podle svého vnímání světa filmařiny a umění!

+4/−2
22.12.2014 20:11

L92u46b53o42m65í41r 42K36a51m91e81n68s36k23ý 3770788363746

taky mám pocit, že ze současných recenzí paní Spáčilové lze vydedukovat mnohem víc o jejich osobních problémech než o vlastním hodnoceném filmu. Tento její literární útvar si stále své fanoušky najde, ale prostě jako recenze filmu  pro potenciálního diváka, který ví, co chce a rád by věděl, zda to dostane, už dnes mají prakticky nulovou hodnotu. Možná nějaká společenská rubrika ve specificky zaměřeném časopisu odmítačů všeho komerčního a amerického.  Zejména to druhé si u nás vždy spoustu příznivcl najde, takže by takový "nekomerční" časopis mohl mít i komerční úspěch.

0/0
23.12.2014 9:48

J19i22ř28í 21S47t73r63m62i19s32k83a 7429432965673

Gladiator nadhonocený? Nejlepší historická fikce co jsem viděl...

+4/−2
22.12.2014 17:02

M95i86c46h35a86l 19Š94t45e47i89n97d33l25e31r 9104582568887

No já si to myslím taky. Rodokaps v hollywoodském balení.

0/0
22.12.2014 21:22

J58a34k20u83b 81S97a79m77e12k 9320197521192

Přemýšlím, jak by se měl film o exodu zdržovat křesťanskou tradicí.

+2/0
22.12.2014 16:18
Foto

M58i84c10h39a35l 41B53r48e65š23k75o80v30e49c 4491488414186

Christian Bale by si už konečně zasloužil pořádný film. U mě se zapsal ve výborném filmu Equilibrium a od té doby sice samé AAA filmy, ale všechno slátaniny.

+2/0
22.12.2014 14:12

O72s36k53a84r 71K57o22v15a47ř54í19k 8167723356947

Trilogie Temný rytíř patří mezi nejlepší filmy vůbec. Říše slunce- famózní. Ve Fighterovi podal naprosto skvělý výkon.

+2/0
22.12.2014 17:10
Foto

M80i49c48h24a90l 73B27r12e50š91k20o43v13e60c 4581408384706

Já nevím proč, ale nový Batman mi nějak nesedl, mám prostě rád toho Burtonovského a třeba Terminátor Salvation bylo úplné zklamání.

0/0
22.12.2014 17:49

O23s46k25a64r 73K23o52v27a30ř92í98k 8397583506507

Batman mě nikdy nebral. Až do chvíle, než se ho "ujal" Nolan.

Se Salvationem souhlasím. Tohle nemělo vůbec vzniknout, stejně jako předchozí díl, který byl ještě slabší.

+1/0
22.12.2014 22:09

T84o49m98á10š 33R49e44k54t33o12r 1918604237189

Fascinuje mne to klišé. kdy je starý židovský národ popisován jako chudáci otroci prchající před zlým faraonem. Nikdo nenatočí díly, kdy se nejprve celý národ zdržoval mimo zemi zaslíbenou, kde zesílil (několikánasobný počet bojovníků, vojenský výcvik) a pak dobil území izraele a palestiny "ohněm a mečem" (vyhladili celá města)...

+2/0
22.12.2014 14:12

M53i87c23h79a45l 58Š88t78e25i75n35d71l73e53r 9334132218427

Vždyť to máte prašť jako uhoď - všechno jsou to povídačky starých Hebrejců.

0/0
22.12.2014 21:24

O69s92k27a20r 58K39o15v30a78ř90í90k 8627803616387

Na tento film jsem se těšil celý rok. Věřím, že se Christian Bale konečně dočká Oscara za nejlepší mužský herecký výkon.

0/0
22.12.2014 14:07
Foto

P18e76t14r 84K58r23á91l 7615160344333

Jestli měl Bale za něco dostat Oscara, tak to byl Mechanik. Vzhledem k tomu, že tady to bude spíše o výpravě a efektech, na sošku to ani letos nevidím.

+2/0
22.12.2014 14:20

O74n61d74ř90e30j 30S90t58a90r29o89c42h 5390833742244

Hlavní hrdina amerického filmu už nemůže být nikdo jiný, než mladý, krásný svalovec, který vše vyřeší milionem explozí a desítkami akčních scén.

A je jedno, jestli je to Gladiátor, Mojžíš, Abraham Lincoln - lovec upírů, nebo (původně) dumající Sherlock Holmes. Všichni jako podle kopíráku.

+1/0
22.12.2014 13:41

D79a96n86i62e93l 72K42r64o75n29e28r 7614284776407

...proto je nejlepsi GoT, kde hlavni hrdina neni a kdyz uz je nekdo skoro hlavni hrdina, tak brzy chcipne ;-)

0/0
22.12.2014 15:00

H21y85n34e64k 52Š54l86a69h70ů70n31e70k 4199283436749

Ale mladí a krásní tam jsou taky. O to víc vynikne, když jim někdo roztrhne hlavu :-)

0/0
22.12.2014 15:47

P11a83v98l21a 63K28v71a39p11i28l19o24v11á 7119398394227

Jj doporučuji shlédnout tak dva tři díly velmi letitého seriálu Já Claudius. Sice to je co se týče výpravnosti a stylu opravdu jen jednoduchá konverzačka, ale ty typy lidí jsou boží. Jeden ošklivější než druhý a pak sem tam nějaká kráska či svalovec opravdu vyniká. Myslím, že už jsme skoro zapomněli, že lidi moho vypadat "normálně" ;-D

+1/0
22.12.2014 18:42

T87o78m55á14š 28M31o68t91l 4363268909717

No, když si zrovna Ridley Scott pro roli svou netradiční verzi Robina Hooda vybral místo krásného a mladého svalovce toho zralého chlapa ve středních letech Russela Crowea, byla to myslím právě zrovna paní kritička Spáčilová, která mu vytýkala, že ten jeho Robin Hood není mladý jinoch, ale "obtloustlý" Russel! Tak si pak vyberte...:-) (Mimochodem ta Marion v podání Cate Blanchett tam taky nebyla typická plakátová kráska). To tu zase nevidíte...

0/−1
22.12.2014 18:49

L12u33b46o42m54í27r 76K29a65m75e91n24s94k62ý 3340458723686

Gladiátor mi i teď s odstupem pořád příjde jako velice koukatelný film, takže pokud se kritika současně naváží i do něj, těžko má pro mě tato recenze nějakou vypovídací hodnotu a nezbývá než se podívat a udělat si názor sám. V čem vlastně spočívá hodnota těchto recenzí? Člověk si chce zajít do kina na nějakou podívanou, která ho vtáhne do děje, přinese mu zážitky, které jinak nemá šanci prožít, a na konci filmu je spokojen. Tedy neznuděn, nedrásán mučivou trapností, hloupostí, přilišným moralismem, či příliš hlubokou intelektuální hloubkou díla, ani depresí a sebevražednými sklony po přijetí nesnesitelně mučivého poselství filmu. Prostě spokojen po skouknutí dobře namíchaného koktejlu zážitků, podívané, vzrušení, nečekaných zvratů, pár pěkných myšlenek, přiměřeného vítězství dobra, a emocionálně snesitelného konce. Osobně od recenze očekávám informaci, zda je ten koktej správně profesionálně namíchán, jak chutná a jaký má aftertaste. Tedy jeslti za své peníze dostanu kvalitu jakou očekávám. Myšlenky typu, že cukr je sladký a sůl slaná, chilli papřičky pálivé a citrón kyselý, nejsou příliš přínosné, to všechno víme, mě jen zajímá zda se to podařilo namíchat tak, aby stálo za to se napít. A to jsem se opět nedozvěděl, případně má degustační stupnice je zcela jiná. Ten film může být opravdu špatný, ale z téhle recenze to nepoznám.

+8/−2
22.12.2014 13:24

O68n40d91ř57e30j 49S86t70a81r62o40c28h 5370123792664

Já myslím, že vaší pasáží:

"...tedy neznuděn, nedrásán mučivou trapností, hloupostí, přílišným moralismem, či příliš hlubokou intelektuální hloubkou díla, ani depresí a sebevražednými sklony po přijetí nesnesitelně mučivého poselství filmu.."

Jste celkem přesně shrnul bídu většiny současných amerických blockbusterů. Tedy kromě hluboké intelektuální hloubky. To moralizování, poselství za každou cenu a pořád dokola lze nalézt snad ve všem.

0/0
22.12.2014 13:38

L98u94b72o80m56í83r 61K20a56m22e85n41s18k64ý 3950338283676

Tak vždycky se tam něco z toho dostane, otázka je jeslti je to za hranou mučivosti :) Třeba filmy jako Plán útěku, Rivalové, Lucy pro mě byly naprosto pohodové biáky, které jsem si v kině užil, zatímco tolik opěvovaná Gravitace byla o ničem.

+1/0
22.12.2014 13:53

M56o60n79i53k13a 96H54a83b44a24n88o47v48a 7898433377636

Což je divné, protože Gravitace podle mne splňuje přesně popis vašeho dokonalého filmu v prvním příspěvku. :-)

0/0
22.12.2014 14:03

L39u71b90o21m84í77r 81K11a18m63e54n61s27k65ý 3160988683546

to je absoluně prázdný film, žádný příběh, nic

0/0
22.12.2014 14:09
Foto

F29i86l55i90p 75J35a72r49a47b 1303197720947

Vyčítat filmu bez příběhu, že nemá příběh, je jako vyčítat hokejistovi, že nehraje fotbal.

0/0
22.12.2014 21:48

T97o80m11á66š 60M36o56t71l 4813978529947

Doufám, že vás uspokojil rozdíl mezi Prvním dojmem a recenzí filmu. Můj názor je snad zcela jasný...;-D

0/0
23.12.2014 0:27

M43o10n31i27k57a 81H47a79b45a24n49o18v47a 7958653487446

No, ale vy chcete vlastně od recenzenta říct, zda se film bude líbit vašemu vkusu, což vám žádný recenzent nikdy přesně neřekne. Musíte si najít takové se kterým se nejčastěji shodnete. Já postupně přes veškerou kritiku Mirky Spáčilové tady na diskuzích si začínám všímat, že se s ní shodnu docela často. Nenechá se opít blockbusterovým rohllíkem a proto vzbuzuje tolik kritiky. Já jsem si podle té recenze udělala o filmu docela dobrý obrázek, ostatně možná to bude i tou narážkou na gladiátora, se kterou souhlasím a přitom třeba začátek Gladiátora považuju za perfektní a i v TV se vždycky podívám alespoň na první půl hodinku.

+4/0
22.12.2014 13:58

L40u60b91o44m67í56r 80K25a97m55e71n22s82k47ý 3880128953426

tak jasně existuje víc cílových skupin, které očekávají od kina něco odlišného. Někdo tam právě jde kvůli těm intelektuálním hloubkám nebo nesnesitelně trýznivým poselstvím. A pak je stále dost lidí, kteří se královsky baví při sledování babovřesků, kde by jiný trapností umřel. Myslím, že by z dobré recenze mělo být jasné, která z těchto cilových skupin si přijde na své a pro kterou to rozhodně není. No a tohle mi právě chybí. Jinak, při prvním koukání na Gladiátora mi vadil konec, při druhém jsem pochopil, že to je vlastně happyend a líbí se mi ještě víc.

0/−1
22.12.2014 14:08

T35o50m32á88š 48M70o91t58l 4823408929297

Tak jestli jste si udělala podle té recenze obrázek o filmu - o.k. Asi je recenzentka váš šálek čaje. Ale obrázek o filmu by si měl člověk udělat rozhodně sám po shlédnutí filmu... některé důvody, proč by tomu tak rozhodně mělo být, jsem snad v diskuzi výše vyjmenoval. Ale názor vám neberu...

0/0
22.12.2014 23:34

J64i70r17i 36S50u46r59y 1594743520

Vy jste teda literární artista. Tak prostě nečtěte recenze, hlavně ne ty od paní Spáčilové, když už Vám tak leží v žaludku, a jděte do kina rovnou.

0/0
23.12.2014 14:53

T50o11m59á36š 74M67o61t75l 4603158509637

Já jen kopu za lepší filmovou rubriku pro fanoušky filmu na nebulvárním iDnesu. Jí zas leží v žaludku Ridley Scott a Oliver Stone, těm byste to řekl taky?

0/0
23.12.2014 15:45
Foto

J39i96ř22í 50R22o30h52a18n 5724498327785

Jako vždy se s paní Spáčilovou neshodneme. Ona tomu dala (relativně) vysoké hodnocení, já to hodnotím jako odpad už po shlédnutí traileru. Mojžíš má být starý dochovní vůdce židovského národa, a ne mladý akční hrdina.

Schválně jsem si to našel v Bibli: Exodus 7.7. "A byl Mojžíš v osmdesáti, Aron pak v osmdesáti a třech letech, když mluvili s faraonem."

Nemám nic proti tomu, když režisér po svém nově zpracuje starý námět, ale když to takhle půjde dál, v příštím filmovém zpracování se židé budou z Egypta probojovávat pomocí světelných mečů.

+12/0
22.12.2014 13:14

D90a10v14i56d 95Z51a51h46r66a81d98n30í39č21e95k 3337967166791

Lépe bych to nenapsal.R^

0/0
22.12.2014 13:44

M86o78n10i41k19a 23H98a34b39a17n65o78v10a 7788793457736

Odpad se fakt nejhorším filmům, kde dostane na prcku režisérské řemeslo, scénář i výkony herců. Kdo chce Spáčilovou být, hůl si vždy najde. ;-)

+1/0
22.12.2014 14:06
Foto

J63i15ř79í 18R62o13h95a56n 5974918217105

Já to nenapsal jako kritiku paní Spáčilové, ale jako kritiku filmu. Nesouhlas s její recenzí nemusí být nutně kritika paní Spáčilové.

Tohle ale je prostě film, který mě odpuzuje už od traileru, a to i přes to že mám rád biblické motivy. Pokud máte na ten film jiný názor, neberu Vám ho.

+1/0
22.12.2014 14:24

L34u28d21ě65k 69F44u98x89a 9686930424957

Vy chcete být Spáčilovou? Tak si vezměte Spáčila, třeba bude umět česky;-)

+4/−1
22.12.2014 15:24

T97o51m58á75š 31M69o90t36l 4703348749137

Kdyby to nenatáčel Evropan Ridley, ale třeba Emmerich či Bay v takovém Hollywoodu, tak vám z toho Mojžíše dnes ale nejspíše díky té jejich politické korektnosti udělali Černocha, Araba nebo Indiána! Asi takhle... Chtít v nákladné hstorické produkci, aby hlavní postavu hrál navíc 80 letý stařík, tak nevím co na to ti producenti? To by asi neprošlo! Bud´me rádi, že jím není nějaký metrosexuál ála Stmívání, nehledě na skutečnost, že asi i samotný Ridley Scott se poučil z Gladiátora, kdy během jeho natáčení zemřel Oliver Reed-jedna z hlavních postav filmu-Proximus! Co pak s tím natočeným filmovým materiálem?! Vyhodit nebo s prosíkem jít za producenty, at´ ještě nasypou pár desítek mega, že se to musí přetočit s jiným hercem nebo s nákladnějšími digitálními triky? Nebo tu postavu dohrají 3 další rozdílní herci jako tomu bylo u Gilliama s Heath Leadgerem?!... Fajn, příště to dejte tedy Bayovi a máte tu pouhý letní popcornový blockbuster jak vyšitej jen pro teenagery, hey!...  A i s těmi autoroboty, psst, slovo laserové meče před ním raději pro jistotu ani nevyslovujte!;-D

0/0
22.12.2014 18:36
Foto

J83i21ř31í 87R34o15h87a53n 5224408437805

Naprostý souhlas. Politická korektnost je oprátka, na které se jednou jako lidstvo oběsíme. Ale osmdesátiletou postavu nemusí hrát osmdesátník, měl by tak alespoň vypadat. Tahle postava prostě vyžaduje více šedin a méně svalů.

0/0
22.12.2014 19:48

T54o14m68á71š 82M90o50t73l 4943538989497

To asi ano, ale podle traileru vypadá že Bale tam stárne. Počkal bych si na samotný film a jak bude vypadat Bale v samotném závěru filmu a jak se na něm maskéři vyřádí...

0/0
22.12.2014 23:40
Foto

P61e34t12r 57P29r39o98c20h34á85z84k82a 3212176912174

Vymyslet nebo najít dobrý námět pro film je dneska těžké.Skoro vše už tady bylo a vzhledem k tomu jak stoupá náročnost diváků je třeba vše,co jen trochu jde zapráskat různými efekty.Tak se stává,že se film od filmu dá jen velmi těžko rozlišit.Těch opravdu kvalitních je pomálu.Do kina jdu jen na to,co mě zajímá,na to ostatní kouknu klidně s odstupem času na počítači.Vzhledem k tomu,že za léta co se paní Spáčilová živí hodnocením filmů si dovedu udělat obrázek jaké to ve skutečnosti asi bude,tenhle možná bude stát za zhlédnutí.Ještě nevím kde,ale vypadá to nadějně..:-)

0/0
22.12.2014 12:57
Foto

R50o57m89a67n 18P77o30t26o11c29z52n78ý 5820105182395

Přiznám se, že mě podobné soudy vždycky pobaví. Předpokládám, že "všechno už tu bylo" už si říkali návštěvníci kina v padesátých letech minulého století. Navíc mě vždy fascinuje, jak lze poznat předem (tedy, než vidím film), co je kvalitní film a co ne? Dle mé dlouhodobé zkušenosti s chozením do kina v podstatě na všechno, mám zkušenost, že většina lidí navštěvuje v poslední době naprosté nesmysly, případně skvěle reklamně zvládnuté napudrované pozlátka a na kvalitní filmy zejí sály prázdnotou. Ale kdyby nic, zhlédnutím na počítači jste to zabil ;-), protože počítačový monitor je jistě médiem, pro které se filmy točí (obzvláště Exodus) a kde si je lze skvěle vychutnat ... o etice stahování z webu nemluvě ... :-) PS: Při vší úctě k paní Spáčilové, kdyby si občas musela na nějaký ten film koupit lístek a neobrážela jen novinářské projekce, tak by jej možná ve výsledku taky viděla jinak ;-) ...

0/0
22.12.2014 13:15
Foto

P22e80t36r 10P12r39o33c82h41á32z55k68a 3282846592754

Co je a co není kvalitní film?Někdo pokládá za kvalitu takový druh,jiný zase něco jiného.Obrovská návštěvnost,dokonce ani Oskar,nebo jiná cena nejsou ještě důvodem k označení filmu za kvalitní.No a někdo zase nepůjde na naprostou špičku v kině náročného diváka proto,že mu to nic neříká.U některých filmů vím dopředu že je chci vidět a že je chci vidět v kině a není mi líto vstuponého.U některých mě opravdu stačí monitor,nebo televize.A nemusí se jednat o nelegálně získaný film.Spoustu kupuji na DVD a sleduji je s odstupem času.A na některý jdu po shlédnutí na PC do kina proto,že si ho chci vychutnat.Paní Spáčilová je kritik a jako takový musí vidět,co nejvíc aby mohla psát.Je to však subjektivní hodnocení,ale po letech se dá srovnat její názor s tím jakýá si udělám já a podle toho se zařídit.

0/0
22.12.2014 13:28

R98u43d32o47l63f 40R41e82c13l84í56k 5103862292368