RECENZE: Gladiátor či Mojžíš, kus jako kus, věří Ridley Scott v Exodu

V desítkách zemí už se hraje, u nás jde film Exodus: Bohové a králové do kin na Boží hod. Ale s křesťanskou tradicí se příliš nezdržuje, stačí mu souboj dvou paličáků a Bůh coby strůjce dávných digitálních efektů.

V59ě46r76a 74L63o17r18e32n80c24o41v79á 5396190914

Vážená Mirko Spáčilová, jste zapšklá a danému tématu vůbec nerozumíte. Film je skvělý, takto nějak ty scény ve skutečnosti vypadaly - jak deset božích ran, tak i přechod přes Rudé moře. Nic není nadsazeno, nic přibarveno. Jděte raději dělat něco jiného, děkuji.

0/0
29.12.2014 9:07
Foto

J50a79n 20H63o38l25o46v76s19k90ý 6857359921

Gladiátor není nadhodnocený ani omylem. Jen málokterý (pseudo)historický film je tak strhující a vypiplaný. Řada scén je vyloženě památných a hudba se pouští doteď.

+2/0
23.12.2014 14:35

T30o87m64á42š 53M30o34t86l 4793828569887

A to Ridley tenkrát v rozhovoru říkal, že kdyby dostal víc peněz jako někteří jiní, že by tam zapracoval i ty souboje s nosorožci!!! Ale producent mu to zamítl.

0/0
23.12.2014 15:41

T65o56m83á63š 18M17o46t28l 4613548589737

1) Vyčítat tomuto historickému filmu "lidového vůdce ve jménu revoluce" je zcestné. Pokud si režisér vybírá taková témata a takové postavy, nic jiného mu nezbude! Tohle by se pak muselo vyčítat i u Kubrickova Spartaka, Statečnému srdci, Johance z Arcu, nebo i režisérovi případného antického Hannibala. Prostě to tak bylo.

2) Film z Antiky (sandále a meče) do příchodu Ridleyho Scotta mívali jen "mluvící hlavy", velké ateliérové dekorace a panoramatické širokoúhlé záběry. Scott však přidal (vedla Mela Gibsona) exteriéry, dynamiku děje, lyričnost, a do té doby nevídané bojové scény á la Vojín Ryan. Prostě tyhle scény jsou od té doby poznávací značkou. Takže bych mu je v histor. filmu nevyčítal...

3) Co se týče triků  a výpravy, je jasné, že nemohl mít komparz jako Ben Hur a ani to není v dnešní době třeba, ale tenhle film není jenom o tricích jako mnohé dnešní komiksové adaptace! Použito bylo nadstandartních 4000  komparzistů a natáčecí štáb čítal 1000 lidí. Postavena byla 1 km dlouhá a 1,5 km široká dekorace egyptského města. Bodejt´ by ve filmu nebylo velikášství, když Ramsese II byl největší faraón všech dob - to byste divila jak velkej! Takže vytýkat velikášství filmu je špatně, naopak, kdyby to tomu filmu chybělo, to ba bylo teprve hodně špatné!

4) Já bych u Ridleyho dlouhodobě pochválil střih - jeho filmy nemají moderní blockbusterové záběry a trvají vždy o něco déle. Navíc jeho hudba bývá vždy nadstandartní a správně ve filmu použita (oproti např. Tróji)

5) Čekat dnes nějaký existencionální historický film s takovým rozpočtem jako od Vláčila nebo Bergmana to může jen vážně artová filmová kritička nebo bezbřehý optimista. Já bych u Scotta ocenil, že se coby Evropan, nepřizpůsobuje až tak moc jako někteří jiní v tom Hollywoodu svými moderními bezpohlavními bezkrevnými blockbusterovými podívanými pro facebookové teenagary (Emmerich, Peterson nebo i Bay).

6) Myslím že označit takového Balea za nezajímavého herce je špatně. Herec se na roli svědomitě připravoval.

+6/0
22.12.2014 22:38

T92o47m82á23š 69M67o83t77l 4813248129917

Prostudoval množství literatury. Prvních pět knih Starého zákona, Korán, klasiku od Louisa Ginzberga, Židovské legendy a dílo od Jonathana Kirsche Život Mojžíše. Kvůli tomu odmítl i Noa u Aronofského.

7) Ridley pracuje vždy rychle - hotovo měl už za 74 dní u takové produkce. Z minima vždycky vytěží maximum a oproti konkurenci, která pracuje s dvojnásobným rozpočtem (viz Trója), nevypadají rozhodně jako béčkové filmy. To je ta kvalita režiséra.

8) To že se moře zázrakem nerozestoupilo, ale přišla jen tsunami, bych viděl jako realistický pohled a nápad. To že měl i Noe ve filmu potopu - to s tímhle filmem přece vůbec nesouvisí! A než s Noem nebo animovanou pohádkou Princ egyptský by se měl film rozhodně srovnávat s historickým filmem ze starověkého Egypta (jako byla Kleopatra nebo Mumie) nebo Desatero přikázání - v kterém ten Mojžíš též je.

9) Srovnávat velkofilm (Noe, Exodus) s pouhým televizním projektem a produkcí typu Biblické příběhy - to je úplně jiná liga po všech řemeslných stránkách (pokud to nerežíruje takový Scorcese)! To na tu osvětu si rovnou mužu pustit kvalitní dokument o tématu.

+3/0
22.12.2014 23:01

T59o98m35á19š 84M15o70t95l 4623738729677

O.K! Ridley dle Mirky není v 77 letech ve své vrcholné formě, ale musím konstatovat, že ani paní recenzentka Mirka není ve své vrcholné z doby před 10-15 lety, kdy psávala úplně jiné recenze co do kvality! (viz Pán prstenů, Tim Burton apod.). Objektivně musím konstatovat, že u ní vidím jasný kvalitativní  sešup a dnes si raději spíš otevřu Premiere, Cinemu nebo čsfd! Navíc její současné jednohubkové recenze by tam nejspíš ani neotiskli! sama není ani na těch 50% a to ani těmi prewiew vůči sama sobě před lety! (V 77 letech by mohla jít se svojí druhou mízou možná zase opět nahoru a na iDnesu se tak konečně dočkali opět nebulvární to hlubokomyslné novinařiny a filmové a kulturní rubriky jako tomu bylo před dávnými lety nebo aspoň takové kvalitativní úrovně  jako dnes jsme svědky už jen ve specializovaných periodikách! Tot´ zatím vše.

+5/−2
22.12.2014 19:20

T62o23m10á82š 48M16o40t75l 4393898489167

Za ty roky co tu práci filmové kritičky dělá je samozřejmě nadprůměrnou znalkyní filmového umění (i když rozhodně ne všech žánrů). Kritizujeme, že její "recenze" nejsou skutečnou recenzí (jakou najdeme v časopisech Cinema a čsfd), ale pouze jednohubkové povrchní glosy a její nynější "recenze" neumí vyzvednout klady a zápory daného filmu a srovnat ho s nejlepšími kousky daného žánru. Je příliš emotivní, zakyslá až hysterická (viz Karlovy Vary a její reakce a bezpředmětné plky na Olivera Stone - to přece nebyla žádná polemika!), neumí film zhodnotit s chladnou hlavou nebo nadsázkou a humorem (který tak po filmařích sama vždy vyžaduje - i tam kde nejde o komedii nebo satiru). Nevytýká konkrétní věci, často používá tzv. abstraktní intelektuální "pseudokecy". Film bud´ vychválí až do nebes (průměrná Nymfomanka - o které navíc snad napíše milión prvních dojmů, glos, recenzí a já nevím kdoví čeho všeho) nebo ho úplně pohaní a zatratí, aniž by našla aspoň jedno zrnko kladu. Neměří stejným metrem. Českým filmařům (zvlášt´ pravdoláskařům) evidentně nadržuje v porovnání se světovými fimaři. Přitom výsledný tvar a udělená procenta těch filmů ve vzájemném porovnávání a filmařském řemesle neodpovídají shlédlé realitě. Její nadpisy jsou bulvární jak z Blesku (viz Ridley Scott točil Mojžíše jen kvůli kobylkám a tsunami- to je přece k smíchu, neb hned 1 větou v traileru to samotný Ridley popřel a osvětlil! ). Její současné recenze jsou navíc slabým odvarem a kvalitativně o několik tříd zaostávají za těmi, které psala před 10,15 lety, kde uměla vystihnout podstatu filmu, přiblížit děj filmu a zhodnotit jednotlivé řemeslné složky filmu... Zkrátka ty její výtky bývaly k věci. A to je na profesionálku špatně! Prostě úroveň kulturní  rubriky na iDnesu klesla a ona se tomu propůjčuje a zaprodává. Nic víc, nic míň. Má srovnávat, analyzovat, klidně i subjektivně! Kde je srovnání s Hestonovým Mojžíšem? Johnu Hustonovi by taky vytýkala ten osvobozenecký revoluční boj?! Očekávám lepší recenze!

+3/−1
22.12.2014 19:52

T46o21m27á22š 98M78o16t50l 4543908139197

Zná vůbec tahle ta naše filmová kritička nějakého herce, který by nechtěl hrát v historických nebo sci-fi filmech tohoto režiséra?! Odpovím si sám Nezná! ...Já také ne. To vypovídá o kvalitách tohoto umělce mnohé... A napsat nadpis jako onehdy v 1. dojmu skoro vypadá jak kdyby šlo o český remake nějakého jeho slavného historického filmu s padesáti komparzisty na place... Ted´ to zase podle nadpisu, když je to zaměnitelný kus za kus možná kdejaký čtenář chápe, že to opět bude oscarový film! Wow! Bravó! Ale Mirka při tom chtěla říct opak-Ridley, ty packale, styd´ se!

Budeš od příště za trest točit jen pro FAMU a Českou televizi! ...A pozvánku do Varů na chlebíčky nečekej!!Ad Gladátor. Kolik historických filmů z antiky vzniklých za poslední čtvrstoletí lepších než Gladiátor vlastně vzniklo a znáte??? Názor na Gladiátora vám neberu, zkuste se zaposlouchat už jen do jeho soundtracku! Mimochodem film byl oceněn Oscarem za nejlepší film roku! A Russell Crowe tam hrál taky tak blbě, že Oscara dostal taky! To jsou ty špatné herecké výkony, čili nekvalita a brak??? A i ta Cinema z původních 60% po letech uznala svůj omyl a hodnocení napravila! Čas ukáže! Navíc bych si místo kinoverze počkal až na skutečný režisérský sestřih a né verzi producentů, tak jako u jiných Ridleyho filmů! U Ridleyho bych ocenil, že si navíc vybírá ke zfilmování těžké projekty, na kterých by si průměrný režisér vylámal zuby nebo o nich raději ani neuvažoval! Závěr:Tak Ridley Scott je značka kvality prověřená časem. Zvláště jde-li o velkolepé historické filmy. Velký filmař, velký umělec velký malíř filmového plátna. Udával vývoj žánrů a inspiroval ostatní filmaře. I když dnes už je možná i ovlivněný hollywoodským mainstreemem a internetovou dobou (ale kdo není?) a novými technologiemi. Bud´me rádi, že takový režisér je furt mezi námi a tvoří své filmové obrazy podle svého vnímání světa filmařiny a umění!

+4/−2
22.12.2014 20:11

L80u37b43o56m82í61r 21K28a73m24e59n55s66k10ý 3380758833366

taky mám pocit, že ze současných recenzí paní Spáčilové lze vydedukovat mnohem víc o jejich osobních problémech než o vlastním hodnoceném filmu. Tento její literární útvar si stále své fanoušky najde, ale prostě jako recenze filmu  pro potenciálního diváka, který ví, co chce a rád by věděl, zda to dostane, už dnes mají prakticky nulovou hodnotu. Možná nějaká společenská rubrika ve specificky zaměřeném časopisu odmítačů všeho komerčního a amerického.  Zejména to druhé si u nás vždy spoustu příznivcl najde, takže by takový "nekomerční" časopis mohl mít i komerční úspěch.

0/0
23.12.2014 9:48

J62i68ř59í 29S72t72r87m57i96s82k67a 7329232705193

Gladiator nadhonocený? Nejlepší historická fikce co jsem viděl...

+4/−2
22.12.2014 17:02

M90i12c21h71a83l 91Š77t78e29i42n31d60l70e54r 9974502408667

No já si to myslím taky. Rodokaps v hollywoodském balení.

0/0
22.12.2014 21:22

J28a38k44u58b 61S64a70m68e34k 9630377601512

Přemýšlím, jak by se měl film o exodu zdržovat křesťanskou tradicí.

+2/0
22.12.2014 16:18
Foto

M11i87c46h74a97l 27B13r98e43š83k89o40v86e50c 4211268134976

Christian Bale by si už konečně zasloužil pořádný film. U mě se zapsal ve výborném filmu Equilibrium a od té doby sice samé AAA filmy, ale všechno slátaniny.

+2/0
22.12.2014 14:12

O42s37k65a93r 42K74o42v49a56ř11í25k 8667233506687

Trilogie Temný rytíř patří mezi nejlepší filmy vůbec. Říše slunce- famózní. Ve Fighterovi podal naprosto skvělý výkon.

+2/0
22.12.2014 17:10
Foto

M89i29c71h34a79l 10B32r36e66š83k53o53v28e74c 4231588514316

Já nevím proč, ale nový Batman mi nějak nesedl, mám prostě rád toho Burtonovského a třeba Terminátor Salvation bylo úplné zklamání.

0/0
22.12.2014 17:49

O64s93k33a85r 16K55o70v42a57ř70í12k 8837753696487

Batman mě nikdy nebral. Až do chvíle, než se ho "ujal" Nolan.

Se Salvationem souhlasím. Tohle nemělo vůbec vzniknout, stejně jako předchozí díl, který byl ještě slabší.

+1/0
22.12.2014 22:09

T70o95m30á48š 91R32e97k20t10o97r 1198874317249

Fascinuje mne to klišé. kdy je starý židovský národ popisován jako chudáci otroci prchající před zlým faraonem. Nikdo nenatočí díly, kdy se nejprve celý národ zdržoval mimo zemi zaslíbenou, kde zesílil (několikánasobný počet bojovníků, vojenský výcvik) a pak dobil území izraele a palestiny "ohněm a mečem" (vyhladili celá města)...

+2/0
22.12.2014 14:12

M73i42c51h73a44l 58Š55t45e14i22n26d62l46e51r 9614332828177

Vždyť to máte prašť jako uhoď - všechno jsou to povídačky starých Hebrejců.

0/0
22.12.2014 21:24

O82s14k56a78r 91K19o58v97a66ř83í32k 8867953666497

Na tento film jsem se těšil celý rok. Věřím, že se Christian Bale konečně dočká Oscara za nejlepší mužský herecký výkon.

0/0
22.12.2014 14:07
Foto

P28e83t37r 59K19r41á21l 7915350904173

Jestli měl Bale za něco dostat Oscara, tak to byl Mechanik. Vzhledem k tomu, že tady to bude spíše o výpravě a efektech, na sošku to ani letos nevidím.

+2/0
22.12.2014 14:20

O32n38d84ř55e57j 76S25t11a15r26o66c93h 5500423242454

Hlavní hrdina amerického filmu už nemůže být nikdo jiný, než mladý, krásný svalovec, který vše vyřeší milionem explozí a desítkami akčních scén.

A je jedno, jestli je to Gladiátor, Mojžíš, Abraham Lincoln - lovec upírů, nebo (původně) dumající Sherlock Holmes. Všichni jako podle kopíráku.

+1/0
22.12.2014 13:41

D90a71n22i27e25l 59K23r28o67n33e73r 7724754716217

...proto je nejlepsi GoT, kde hlavni hrdina neni a kdyz uz je nekdo skoro hlavni hrdina, tak brzy chcipne ;-)

0/0
22.12.2014 15:00

H30y86n83e86k 30Š22l21a35h55ů71n94e61k 4329603886869

Ale mladí a krásní tam jsou taky. O to víc vynikne, když jim někdo roztrhne hlavu :-)

0/0
22.12.2014 15:47

P27a94v94l29a 30K22v73a91p71i24l66o87v34á 7129518354427

Jj doporučuji shlédnout tak dva tři díly velmi letitého seriálu Já Claudius. Sice to je co se týče výpravnosti a stylu opravdu jen jednoduchá konverzačka, ale ty typy lidí jsou boží. Jeden ošklivější než druhý a pak sem tam nějaká kráska či svalovec opravdu vyniká. Myslím, že už jsme skoro zapomněli, že lidi moho vypadat "normálně" ;-D

+1/0
22.12.2014 18:42

T14o45m17á66š 54M92o32t79l 4453668559307

No, když si zrovna Ridley Scott pro roli svou netradiční verzi Robina Hooda vybral místo krásného a mladého svalovce toho zralého chlapa ve středních letech Russela Crowea, byla to myslím právě zrovna paní kritička Spáčilová, která mu vytýkala, že ten jeho Robin Hood není mladý jinoch, ale "obtloustlý" Russel! Tak si pak vyberte...:-) (Mimochodem ta Marion v podání Cate Blanchett tam taky nebyla typická plakátová kráska). To tu zase nevidíte...

0/−1
22.12.2014 18:49

L97u89b66o77m46í55r 76K80a52m89e17n23s91k24ý 3150558333116

Gladiátor mi i teď s odstupem pořád příjde jako velice koukatelný film, takže pokud se kritika současně naváží i do něj, těžko má pro mě tato recenze nějakou vypovídací hodnotu a nezbývá než se podívat a udělat si názor sám. V čem vlastně spočívá hodnota těchto recenzí? Člověk si chce zajít do kina na nějakou podívanou, která ho vtáhne do děje, přinese mu zážitky, které jinak nemá šanci prožít, a na konci filmu je spokojen. Tedy neznuděn, nedrásán mučivou trapností, hloupostí, přilišným moralismem, či příliš hlubokou intelektuální hloubkou díla, ani depresí a sebevražednými sklony po přijetí nesnesitelně mučivého poselství filmu. Prostě spokojen po skouknutí dobře namíchaného koktejlu zážitků, podívané, vzrušení, nečekaných zvratů, pár pěkných myšlenek, přiměřeného vítězství dobra, a emocionálně snesitelného konce. Osobně od recenze očekávám informaci, zda je ten koktej správně profesionálně namíchán, jak chutná a jaký má aftertaste. Tedy jeslti za své peníze dostanu kvalitu jakou očekávám. Myšlenky typu, že cukr je sladký a sůl slaná, chilli papřičky pálivé a citrón kyselý, nejsou příliš přínosné, to všechno víme, mě jen zajímá zda se to podařilo namíchat tak, aby stálo za to se napít. A to jsem se opět nedozvěděl, případně má degustační stupnice je zcela jiná. Ten film může být opravdu špatný, ale z téhle recenze to nepoznám.

+8/−2
22.12.2014 13:24

O52n29d68ř28e27j 24S81t29a71r11o71c48h 5840543282704

Já myslím, že vaší pasáží:

"...tedy neznuděn, nedrásán mučivou trapností, hloupostí, přílišným moralismem, či příliš hlubokou intelektuální hloubkou díla, ani depresí a sebevražednými sklony po přijetí nesnesitelně mučivého poselství filmu.."

Jste celkem přesně shrnul bídu většiny současných amerických blockbusterů. Tedy kromě hluboké intelektuální hloubky. To moralizování, poselství za každou cenu a pořád dokola lze nalézt snad ve všem.

0/0
22.12.2014 13:38

L73u33b98o19m86í56r 73K53a89m23e37n92s73k40ý 3870768563446

Tak vždycky se tam něco z toho dostane, otázka je jeslti je to za hranou mučivosti :) Třeba filmy jako Plán útěku, Rivalové, Lucy pro mě byly naprosto pohodové biáky, které jsem si v kině užil, zatímco tolik opěvovaná Gravitace byla o ničem.

+1/0
22.12.2014 13:53

M24o35n60i78k72a 51H95a26b83a75n19o13v15a 7628943317506

Což je divné, protože Gravitace podle mne splňuje přesně popis vašeho dokonalého filmu v prvním příspěvku. :-)

0/0
22.12.2014 14:03

L80u55b23o23m94í54r 25K38a13m85e88n55s41k23ý 3930908503396

to je absoluně prázdný film, žádný příběh, nic

0/0
22.12.2014 14:09
Foto

F91i19l94i60p 56J22a70r71a97b 1433857180747

Vyčítat filmu bez příběhu, že nemá příběh, je jako vyčítat hokejistovi, že nehraje fotbal.

0/0
22.12.2014 21:48

T97o52m88á16š 30M42o30t28l 4803458499687

Doufám, že vás uspokojil rozdíl mezi Prvním dojmem a recenzí filmu. Můj názor je snad zcela jasný...;-D

0/0
23.12.2014 0:27

M64o17n70i51k61a 24H21a64b32a12n22o54v30a 7978113527336

No, ale vy chcete vlastně od recenzenta říct, zda se film bude líbit vašemu vkusu, což vám žádný recenzent nikdy přesně neřekne. Musíte si najít takové se kterým se nejčastěji shodnete. Já postupně přes veškerou kritiku Mirky Spáčilové tady na diskuzích si začínám všímat, že se s ní shodnu docela často. Nenechá se opít blockbusterovým rohllíkem a proto vzbuzuje tolik kritiky. Já jsem si podle té recenze udělala o filmu docela dobrý obrázek, ostatně možná to bude i tou narážkou na gladiátora, se kterou souhlasím a přitom třeba začátek Gladiátora považuju za perfektní a i v TV se vždycky podívám alespoň na první půl hodinku.

+4/0
22.12.2014 13:58

L56u80b51o94m21í89r 12K51a17m72e57n29s21k21ý 3720548913916

tak jasně existuje víc cílových skupin, které očekávají od kina něco odlišného. Někdo tam právě jde kvůli těm intelektuálním hloubkám nebo nesnesitelně trýznivým poselstvím. A pak je stále dost lidí, kteří se královsky baví při sledování babovřesků, kde by jiný trapností umřel. Myslím, že by z dobré recenze mělo být jasné, která z těchto cilových skupin si přijde na své a pro kterou to rozhodně není. No a tohle mi právě chybí. Jinak, při prvním koukání na Gladiátora mi vadil konec, při druhém jsem pochopil, že to je vlastně happyend a líbí se mi ještě víc.

0/−1
22.12.2014 14:08

T15o98m30á45š 28M73o52t52l 4943408439857

Tak jestli jste si udělala podle té recenze obrázek o filmu - o.k. Asi je recenzentka váš šálek čaje. Ale obrázek o filmu by si měl člověk udělat rozhodně sám po shlédnutí filmu... některé důvody, proč by tomu tak rozhodně mělo být, jsem snad v diskuzi výše vyjmenoval. Ale názor vám neberu...

0/0
22.12.2014 23:34

J31i41r77i 94S33u63r97y 1724533260

Vy jste teda literární artista. Tak prostě nečtěte recenze, hlavně ne ty od paní Spáčilové, když už Vám tak leží v žaludku, a jděte do kina rovnou.

0/0
23.12.2014 14:53

T67o98m54á50š 63M44o21t90l 4483108379167

Já jen kopu za lepší filmovou rubriku pro fanoušky filmu na nebulvárním iDnesu. Jí zas leží v žaludku Ridley Scott a Oliver Stone, těm byste to řekl taky?

0/0
23.12.2014 15:45
Foto

J95i52ř12í 20R62o77h52a67n 5944718177315

Jako vždy se s paní Spáčilovou neshodneme. Ona tomu dala (relativně) vysoké hodnocení, já to hodnotím jako odpad už po shlédnutí traileru. Mojžíš má být starý dochovní vůdce židovského národa, a ne mladý akční hrdina.

Schválně jsem si to našel v Bibli: Exodus 7.7. "A byl Mojžíš v osmdesáti, Aron pak v osmdesáti a třech letech, když mluvili s faraonem."

Nemám nic proti tomu, když režisér po svém nově zpracuje starý námět, ale když to takhle půjde dál, v příštím filmovém zpracování se židé budou z Egypta probojovávat pomocí světelných mečů.

+12/0
22.12.2014 13:14

D51a26v51i25d 86Z19a56h28r47a87d41n30í90č76e20k 3177417146901

Lépe bych to nenapsal.R^

0/0
22.12.2014 13:44

M43o57n25i45k35a 92H23a11b29a30n84o30v95a 7918333987466

Odpad se fakt nejhorším filmům, kde dostane na prcku režisérské řemeslo, scénář i výkony herců. Kdo chce Spáčilovou být, hůl si vždy najde. ;-)

+1/0
22.12.2014 14:06
Foto

J92i95ř13í 38R53o19h68a17n 5204808297845

Já to nenapsal jako kritiku paní Spáčilové, ale jako kritiku filmu. Nesouhlas s její recenzí nemusí být nutně kritika paní Spáčilové.

Tohle ale je prostě film, který mě odpuzuje už od traileru, a to i přes to že mám rád biblické motivy. Pokud máte na ten film jiný názor, neberu Vám ho.

+1/0
22.12.2014 14:24

L66u44d36ě90k 79F73u72x35a 9796250314727

Vy chcete být Spáčilovou? Tak si vezměte Spáčila, třeba bude umět česky;-)

+4/−1
22.12.2014 15:24

T18o36m97á61š 66M45o38t66l 4763728249457

Kdyby to nenatáčel Evropan Ridley, ale třeba Emmerich či Bay v takovém Hollywoodu, tak vám z toho Mojžíše dnes ale nejspíše díky té jejich politické korektnosti udělali Černocha, Araba nebo Indiána! Asi takhle... Chtít v nákladné hstorické produkci, aby hlavní postavu hrál navíc 80 letý stařík, tak nevím co na to ti producenti? To by asi neprošlo! Bud´me rádi, že jím není nějaký metrosexuál ála Stmívání, nehledě na skutečnost, že asi i samotný Ridley Scott se poučil z Gladiátora, kdy během jeho natáčení zemřel Oliver Reed-jedna z hlavních postav filmu-Proximus! Co pak s tím natočeným filmovým materiálem?! Vyhodit nebo s prosíkem jít za producenty, at´ ještě nasypou pár desítek mega, že se to musí přetočit s jiným hercem nebo s nákladnějšími digitálními triky? Nebo tu postavu dohrají 3 další rozdílní herci jako tomu bylo u Gilliama s Heath Leadgerem?!... Fajn, příště to dejte tedy Bayovi a máte tu pouhý letní popcornový blockbuster jak vyšitej jen pro teenagery, hey!...  A i s těmi autoroboty, psst, slovo laserové meče před ním raději pro jistotu ani nevyslovujte!;-D

0/0
22.12.2014 18:36
Foto

J10i62ř88í 48R55o38h24a21n 5934258617855

Naprostý souhlas. Politická korektnost je oprátka, na které se jednou jako lidstvo oběsíme. Ale osmdesátiletou postavu nemusí hrát osmdesátník, měl by tak alespoň vypadat. Tahle postava prostě vyžaduje více šedin a méně svalů.

0/0
22.12.2014 19:48

T58o39m25á27š 59M73o65t76l 4733398309267

To asi ano, ale podle traileru vypadá že Bale tam stárne. Počkal bych si na samotný film a jak bude vypadat Bale v samotném závěru filmu a jak se na něm maskéři vyřádí...

0/0
22.12.2014 23:40
Foto

P21e16t49r 74P52r62o17c93h30á90z90k27a 3832346792514

Vymyslet nebo najít dobrý námět pro film je dneska těžké.Skoro vše už tady bylo a vzhledem k tomu jak stoupá náročnost diváků je třeba vše,co jen trochu jde zapráskat různými efekty.Tak se stává,že se film od filmu dá jen velmi těžko rozlišit.Těch opravdu kvalitních je pomálu.Do kina jdu jen na to,co mě zajímá,na to ostatní kouknu klidně s odstupem času na počítači.Vzhledem k tomu,že za léta co se paní Spáčilová živí hodnocením filmů si dovedu udělat obrázek jaké to ve skutečnosti asi bude,tenhle možná bude stát za zhlédnutí.Ještě nevím kde,ale vypadá to nadějně..:-)

0/0
22.12.2014 12:57
Foto

R11o20m78a91n 73P21o13t37o29c21z16n13ý 5160465702695

Přiznám se, že mě podobné soudy vždycky pobaví. Předpokládám, že "všechno už tu bylo" už si říkali návštěvníci kina v padesátých letech minulého století. Navíc mě vždy fascinuje, jak lze poznat předem (tedy, než vidím film), co je kvalitní film a co ne? Dle mé dlouhodobé zkušenosti s chozením do kina v podstatě na všechno, mám zkušenost, že většina lidí navštěvuje v poslední době naprosté nesmysly, případně skvěle reklamně zvládnuté napudrované pozlátka a na kvalitní filmy zejí sály prázdnotou. Ale kdyby nic, zhlédnutím na počítači jste to zabil ;-), protože počítačový monitor je jistě médiem, pro které se filmy točí (obzvláště Exodus) a kde si je lze skvěle vychutnat ... o etice stahování z webu nemluvě ... :-) PS: Při vší úctě k paní Spáčilové, kdyby si občas musela na nějaký ten film koupit lístek a neobrážela jen novinářské projekce, tak by jej možná ve výsledku taky viděla jinak ;-) ...

0/0
22.12.2014 13:15
Foto

P41e71t36r 49P87r48o68c41h18á67z65k66a 3482976422344

Co je a co není kvalitní film?Někdo pokládá za kvalitu takový druh,jiný zase něco jiného.Obrovská návštěvnost,dokonce ani Oskar,nebo jiná cena nejsou ještě důvodem k označení filmu za kvalitní.No a někdo zase nepůjde na naprostou špičku v kině náročného diváka proto,že mu to nic neříká.U některých filmů vím dopředu že je chci vidět a že je chci vidět v kině a není mi líto vstuponého.U některých mě opravdu stačí monitor,nebo televize.A nemusí se jednat o nelegálně získaný film.Spoustu kupuji na DVD a sleduji je s odstupem času.A na některý jdu po shlédnutí na PC do kina proto,že si ho chci vychutnat.Paní Spáčilová je kritik a jako takový musí vidět,co nejvíc aby mohla psát.Je to však subjektivní hodnocení,ale po letech se dá srovnat její názor s tím jakýá si udělám já a podle toho se zařídit.

0/0
22.12.2014 13:28

R92u24d75o62l59f 38R52e98c13l21í55k 5413552132868