Diskuze

RECENZE: Trička, kbelíky, razítka. Pád Arkuna se skácel do banality

První operní premiérou nové sezony Národního divadla byla rarita od Zdeňka Fibicha. Divadlo však přecenilo síly a výsledek je velmi problematický.

Na Pád Arkuna si ještě jednou každopádně zajdu. Protože první část jsem kompletně prospal. Druhá část byla naprosto strhující. A konec jsem nestihl, musel jsem chytit poslední spoj...  Arkun je plný skvělé hudby, která je občas spojená nezáživnými banalitami,  je to  dlouhý a je místy romanticky přepjatý a banální... Ale kvůli té hudbě půjdu znova. Dirigent a orchestr byli skvělí..  pěvecké výkony kvalitní. Hodnotil bych 70%

0 0
možnosti

Když pominu věcný obsah této "recenze", nad kterým lze snad mávnout rukou, nemohu pochopit, jak může takto erudovaná kritička nechat ve svém textu mluvnické chyby.

O lecčems to svědčí........

3 0
možnosti

Nechápu tak špatnou kritiku tohoto představení. Nejsem sice odborník, jen milovník opery, ale toto představení mne nadchlo, jak skvělými výkony sólistů, tak i orchestru. Neviděla jsem sice premiéru, ale zhlédla jsem včerejší představení, které mělo stejné obsazení. A posun do současnosti mne tady téměř vůbec nerušil. Nesouhlasím s tím, že nedisponujeme špičkovými pěvci, domnívám se, že tady jsou - Roman Janál, Martin Bárta, Adam Plachetka, Dana Burešová, Pavla Vykopalová, Alžběta Poláčková a řada dalších. Jako divák spíše vnímám problém v dramaturgii divadel, chtěla bych např. vidět více oper českých skladatelů, tyto tituly jsou přitažlivé i pro diváky ze zahraničí. Nedávno jsem byla svědkem nadšení několika cizinců na představení Jakobína v Národním divadle, kteří se nechali slyšet, že výkony našich pěvců byly srovnatelné, ne-li lepší, než např. ve vídeňské opeře. Souhlasím s tím, že kritika nemá být jen negativní, ale to je zřejmě současný trend, kdy málokdy ve sdělovacích prostředcích obecně lze zaslechnout, že se něco povedlo, že se můžeme něčím chlubit... Spíše jsme zahrnováni negativními zprávami. Doufám, že tady zafunguje pravý opak, že naopak kritika pí. Drápelové podnítí diváky, aby se na operu zašli podívat a vytvořili si svůj vlastní názor.

2 0
možnosti

Nejvyšší čas přestat do ND cpát prachy horem dolem a nechat je prokázat kvalitu v otevřené konkurenci.

1 5
možnosti

J21a72n 11H41e10l45l19e80r

10. 10. 2014 17:12

Otázkou je ... proč je tak důležitá "kritičnost" kritiky?

Dobře, nemáme zástupy světových pěvců.

Může být, že projev není bezchybný.

Stane se, že kritikovi záměr scénografa/režiséra/dramaturga unikne ... je to tím, že se pomýlil kritik, nebo je problém na druhé straně?

Nic proti kritikám, ono před sto lety nebyly asi o moc shovívavější ... ale přeci jen, když to tak člověk na idnes čte, když to není zaplacená reklama, jsou kritici povětšinou nespokojení a mrzutí. Což mi přijde zvláštní.

Že si třeba i na ne úplně povedeném díle nenajdou ty "lepší" momenty a věci, které by pochválili a vyzvdvihli.

V podstatě kriti pracuje tak, že přijde s notýskem nadepsaným 100% a pak už jen procenta ubírá a označuje, co přesně se mu nelíbilo, až dospěje k výsledným 40%

Jde to vzít i opačně, ne? Na prázdný papír si napsat 0% a pak zmiňovat a hodnotit ty lepší věci, díky kterým se člověk nakonec dostal až na těch 40% ...

Inu, tenhle přístup mi příjde pro čtenáře ve výsledku zajímavější a přínosnější.

Nepotřebuju vědět, co na daném kusu není dobré. Rád bych slyšel, co je dobré a jak moc - podle toho se rozhodnu, zda na to půjdu, nebo ne. :-/

8 0
možnosti

Milý pane Hellere, s Vaším příspěvkem plně souhlasím.Je mi líto,že se musím takto vyjádřit,ale mám dojem,že paní Drápelová je ubohá ,zlá a zakomplexovaná mrcha ,která už x let otravuje a ničí svými kritikami i ty skvělé muzikanty.Je děsivé, že tento nevzdělaný člověk kritizuje něco, čemu nerozumí jen, aby ublížil,ne aby ohodnotil práci umělců. Pokud si projdete veškeré kritiky, které kdy napsala,nenajdete nic než negativa,mnoho kolegů doslova rozcupovala a o zlobě,která z nich přímo čiší,ani nemluvím. Bohužel se nejedná o objektivní kritiku.Přečtětě si prosím kritiky dalších na http://www.operaplus.cz,sám pochopíte.Nejedná se pouze o tuto konkrétní operu. Naopak když se pak v Praze objeví známá osobnost ze světa,ať už se jedná o dirigenta zpěváka,či orchestr,nešetří superlativy,i když výkon nebyl v pořádku.Budiž příkladem nedávný koncert orchestru hl.města Prahy FOK se slavným a kdysi fenomenálním dirigentem Helmutem Rillingem,který dnes kvůli svému pokročilému věku již bohužel nemůže dobře fungovat. Během koncertu se dvakrát,vinou dirigenta, orchestr v podstatě rozpadl. Jaké pak bylo zděšení všech hráču tohoto orchestru,kteří se obávali zda koncert vůbec dohrají společně,když druhý den vyšla kritika p.Drápelové,kde píše ,že se orchestr konečně vzpamatoval a hrál jak měl. Jakoby snad na koncertě ani nebyla.Výkon byl prý skvělý jen díky dirigentovi.Ocenila tento koncert na 80%.Je to smutné,ale přestože již několikrát byly vyvinuty z mnoha stran pokusy o odejití této paní z její funkce kritičky(otevřený dopis ministru kultury ,mnoho dopisů do redakce atd.),odpověď vždy byla, že je svoboda slova,takže paní Drápelová nadále permanentně uráží a ničí všechny hudebníky,a přestože my všichni ji už známe,víme, co je zač,nedá se to nijak ovlivnit,a dnes se většina nad tím jen hořce směje...je smutné,že takovýto člověk,je na postu,kde může ovlivňovat názory lidí,kteří nejsou přímo z branže.Proto Vás za nás všechny prosím,abyste na operu zašel,a sám ji zhodnotil..Jen tak se dá proti t

3 0
možnosti