Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hollywood po chudém létě zažil i nejhorší září za posledních šest let

Že pořád není nač jít do kina? Amerika to ví taky. Sotva sečetla ztráty slabého léta, děsí se nad startem podzimní sezony. Tržby zámořských kin spadly v září proti loňským výsledkům o jedenáct procent. A spása je v nedohlednu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e21t22r 93S53z44e78j89u28t 9730375279

Ještě bude Annabelle, Blbý a blbější, Hunger Games, Jessabelle, Interstellar nebo Hobit. :-) Pořád je na co jít letos do kina. :-P

0/0
3.10.2014 22:12

R98o14b63e23r42t 88H98o36m57o90l41k59a 2740872392211

Dřív jsem jako student za 89,- (a ještě k tomu 10+1 vstupenka zdarma) neměl problém chodit do kina cca 10x za rok. Dneska, když mám zaplatit 179,- to už nějaký věrnostní program typu 10+1 to zas tak nevytrhne, tak si sakra rozmyslím na co půjdu. Předně na filmy, kde mám jistotu, že nebudu mít pocit vyhozených peněz - třeba Hobit. Na film typu Nymfomanka nebo Babovřesky (apod.) se můžu podívat v televizi nebo na monitoru počítače a o nic nepřijdu. Do kina tedy jdu jen v případě silného vizuálu (3D nijak extra nemusím - navíc je cena ještě ulítlejší), kdy si to chci opravdu užít. Ale vizuál sám o sobě mě tam nenatáhne - čili třeba Expendables 3 byly opravdovým zklamáním a jít na ně do kina, tak těch peněz opravdu lituju. A natočit dneska kvalitní film, na který je navíc zážitek se podívat? To už asi jen tak někdo neumí...

0/0
3.10.2014 12:27
Foto

F59i90l23i90p 72J65a91r20a61b 1383467680397

Jenže to dřív bylo tak 10 let zpátky, kdy průměrná mzda činila 16 tisíc, teď je to o 10 víc. A věrnostní programy jsou lepší, 20 kč okamžitá sleva na lístek a body na další film (nebo žrádlo) nasbíráš za 6 nákupů + k tomu ten jeden zdarma po pěti filmech, takhle to mám v Cinestaru.

0/0
3.10.2014 14:47

J46o58s22e41f 60P79r88o60c12h54á56z13k73a 9589624982625

S tou průměrnou mzdou je to vtipné. Realita je trochu jinde. Bohatí kina nezachrání a zbytek to musí oželet.

+1/0
3.10.2014 15:33
Foto

F13i40l52i15p 34J36a63r74a88b 1613447340757

Nejde o to, kolik je nebo není, ale o kolik se navýšila. Je nesmysl uvažovat ve stylu, že před 10ti lety stálo kino 80 dnešních korun ...

0/0
4.10.2014 14:52

L83u75m66i75r 77N11o80v56a29k 8411353476118

Paní spáčilová jaksi opominula pravidelné podzimní filmové festivaly, které právě probíhají v našich kinech. Severský filmový podzim probíhá v několika městech, nejen v Praze a přináší filmy, které jsou na ČSFD hodnoceny 80 % a výše... (Vzpoura v Kautokeinu je opravdovou filmovou perlou). Následují další a další festivaly evropských filmů přes celou zimu až do únorové Películy (šp. film). Tip do kina pro neblbé.

0/0
3.10.2014 11:45

A37l24e38x68a35n48d14r 36K11o82s92t49k84a 8232878656754

Stejný problém jako u počítačových her. Dřív tvořilo studio (jedno jestli herní nebo filmové) daleko méně lidí, měli daleko, daleko méně peněz, omezené možnosti triků atd. Ale výsledek měl příběh, měl duši.. Dnes je do slibně vypadajícího projektu nacpáno neskutečné množství peněz, lidské práce, vizuálně to vypadá nádherně.. Ale ten děj a zábavnost prostě jaksi chybí.

0/0
3.10.2014 10:48

O14n32d84ř34e52j 74L55o53š26o37t61h 1605755265231

U některých filmů ano, u některých ne, stejně jako v minulosti i budoucnosti.

0/0
5.10.2014 4:43

I46v97o 86S58a47r86o 5778517837908

Spása v nedohlednu !!!  Konečně dobrá zpráva.

0/0
3.10.2014 8:40

L69u86k11á98š 72J78a94k32e76š 7656782921837

Ona hlavně cena kina DVD se značně vyrovnala. Pamatuji na Pána prstene který stál na DVD jako novinka kolem 1000,- v kině jste šli za 100,- Dnes půjdete na 3D film za 200,- a za 400,- si ten film ve 3D pořídím v obchodě. Když vemu, že do kina nejdu sám tak je pro mě opravdu výhodnější si ho za 400,- respektive ty největší hity kolem 500,- koupit a na mé 65´´ 3D televizi mám požitek srovnatelný z kina. Navíc ten film mě už navždy zůstane doma a mohu se na něj s přáteli podívat kdykoliv znova.

+3/0
3.10.2014 6:58

H98o61n76z91a 19V35r67á38n23a 5341547624161

No, já si myslím že srovnáváte nesrovnatelné. Jako kdybyste porovnával cenu večeře v lepší restauraci (kam pozvete svou přítelkyni) s cenou nakoupených surovin z kterých to samé uvaříte doma ( a třeba i stejně dobře).

+1/−1
3.10.2014 8:18

P70a14v74e16l 27D31r84o60t73á79r 7333764609574

To je pravda. Doma mu logicky bude chybět chroupající kretén z řady za ním, čahoun z řady před ním, opozdilá blondýnka, která si o dvě řady vpředu bude sundávat kožich, potom ve stejné řadě o tři místa vpravo desetileté dítě, které žadoní, aby mu maminka četla titulky, Mařka s mobilem vlevo před ním, která píše na facebook, že nic nechápe, a muckající se kreténi vpravo před ním.

O tyto skvosty moderního filmožerství je člověk doma ochuzen.

*tento příspěvek je myšlen ironicky*

Dokud nejsou kina schopná zajistit mi divácký komfort, který očekávám - totiž nerušenou zábavu - tak HACPAT! (čti jako azbuku)

+5/0
3.10.2014 12:06
Foto

J68i76ř75í 63R45o53h88a61n 5904198727535

Kino má úplně jinou atmosféru než váš obývak. Smích, výkřiky leknutí, zatajený dech nebo povzdechnutí od lidí kolem vás dá filmu mnohem silnější emocionální náboj, než jaký by jste měl při sledování doma na gauči s lahváčem v ruce.

+4/−2
3.10.2014 8:23

J96a30k83u97b 81V36r92b55a 4569194708121

a k tomu nenapadne zamaskovane prdy, prskani chripky a jinych bacilu, a dalsi libustky - emoce to rozhodne ma :-)

+3/0
3.10.2014 8:29

L85u54d25ě32k 51Š92t10í26p55a88l 2239481613432

to jo, zleva vůně plastového popkornu, chroupání, zprava SMSkující puberťáci, zvuk 100 procent nad hranicí snesitelnosti... To doma nemáte ;)

+2/0
3.10.2014 9:19

M61a73r82e89k 17Š44e94b91e15s27t69a 2623741743127

co to je proboha za kec...lidi v kině každého tak maximálně otravují.....na gauči velde vás může vykřiknout a nebo se smát vaše přítelkyně pokud teda nechodíte jen s tím lahváčem....

0/0
3.10.2014 9:33
Foto

F52i54l34i69p 45J37a43r72a76b 1703217200617

S atmosférou máte pravdu, ale jde o atmosféru velkého plátna v temné místnosti, nahlas a s dobrým zvukem. Toho ve většině domácností nedocílíte. A pak samozřejmě IMAX.

Lidé kolem jsou naopak opruz, který dokáže celý film znechutit.

0/0
3.10.2014 11:11
Foto

J41i32ř34í 97R45o85h20a60n 5274658847255

Občas jsou opruz, ale někdy se v sále vytvoří opravdu neopakovatelná super atmosféra. Třeba jednou nám omylem zapoměli pustit zvuk. Nejdřív jsme si z toho dělali legraci, padali hlášky jako: "To jsem netušil, že v tom hrají samí mimové. " a podobně. Pak někdo skočil za uvaděčkou, a ta to s promítačem napravila.

Nebo obvykle nesnáším, když u filmu někdo mluví a komentuje ho, ale jednou se na plátně objevil nějaký politik, který měl představovat premiéra. Takový tlustý, v obleku, režisér se asi snažil o jakýsi náznak osobnosti Churchila. Do ticha se ozvalo: "Doprdele, Paroubek!" Nechtějte vědět, co to udělalo s námi ostatními. :-)

Proto mám kina rád, i když mě štve šustění pytlíků s popcornem a srkání Coca Coly brčkem.

0/0
3.10.2014 19:49
Foto

F91i49l56i48p 50J54a91r85a52b 1853157870657

Srkání či šustění obvykle ani moc nevnímám, ale komentáře různých "cool" debilů mi už pokazily pár filmů.;-€

0/0
4.10.2014 14:54
Foto

L73a76d51i22s51l66a82v 46A58n16t93o65š 7518963898584

Rikejte si co chcete, ale v Americe se kazdy rok natoci 3-4 velmi dobre filmy a to je dobrej vysledek.

+1/−1
3.10.2014 1:16

V20a12c96l85a28v 89M44e56d29e89k 5651322535875

no jednak 4 dobré filmy v jednom roce jsem ještě neviděl, a další věc je, co vše se dá schovat za "americký film". Třeba v článku zmiňovaný Hobit, na kterého čekají jako na spásu má s Amerikou pramálo společného. Točen je převážně na Zélandu, režisér je Zélanďan, herci jsou převážně Britové (sem tam nějaký Australan), scénáristé jsou Zélanďané.......

+1/−1
3.10.2014 9:58

P63a80v21e55l 77D12r72o12t20á70r 7283734949594

Americký, protože ho (ko)financuje americká společnost.

0/0
3.10.2014 12:08

P96e38t47r 56S16o66k62o50l 8572681747171

Fury, Interstellar, Automata, Black Sea...

+3/0
3.10.2014 1:08

P53a96v33e86l 85S70o89b79o13t30k63a 5400354

Víte co je to domácí kino? To je taková velká zeď, před ní velikánská (3D a tak) obrazovka, vedle a za vámi velikánské reproduktory, a žádný etnický menšina vám vedle nevykřikuje ani nešustí pytlíkem, a pustíte si co chcete a kdy chcete.

Se divím, že v USA ještě nepochopili že do kina choděj jen socky...

+2/−9
3.10.2014 0:37

M70i84r24o51s98l56a80v 42K38r89a66h49u17l63í77k 6797204824

velikánská 3D TV doma? ;-D;-D;-D;-D

Jistě dnešní TV jsou docela velké, ale plátno v Kině je asi tak 20-50x větší než ta Vaše směšná televizka. I kdyby jste měl doma toho největšího mamuta za milion (nebo kolik to stojí) tak velikostí obrazu ani kvalitou to nesahá kinu(bavíme se o kinu a ne nějakém vesnickém mini kinu) ani po kotníky, takže naprosto každý normální divák si bude hrát na tu "socku" a jde do kina, když si chce plně vychutnat film na který se těší. Protože obrazově ani zvukově se kinu obývák s trapnou TV nevyrovná ;-)

+2/−1
3.10.2014 9:20

M87a67r90e41k 82Š31i17m49o64n 2424687888228

Jenže doma na ní kouká ze tří metrů a ne z padesáti. A nebo z deseti a pak musí kroutit hlavou jako při tenise a periferní scény mu utíkají úplně.

+1/0
4.10.2014 3:49

S23t94e57f58a85n29o 21S66i12n35i10g89a28g53l76i13a 3818317873701

V době, kdy začalo byt možné díky počítačové animaci zažít a vidět věci jako Jurský park, potopení Titaniku, nebo Pearl Harbor, jsem byl nadšený. Dnes, kdy jsou filmy plné animace a děj je jen nepodstatná vata, se vracím k filmům ze 60 až 80 let, kdy film musel stát na logickém ději a hereckých výkonech, aby diváka zaujal.

+15/−1
3.10.2014 0:30

J47o42s33e85f 15D52o54l62e86ž43a84l 1846797141

Scorsese, Fincher, P.A. Anderson, Coeni, Nolan, McQueen, Tarantino, Mendes, Greengrass, Woody Allan - všechno více, či méně režiséři, kteří s poměrně slušnou stabilitou kvality točí filmy podle vašeho zadání ("film musel stát na logickém ději a hereckých výkonech") a zároveň jsou to všechno stále více, či méně režiséři hollywoodského "mainstreamu") a všichni uvedli film v okruhu posledních dvou let (+/-).

+8/0
3.10.2014 0:55
Foto

L47a37d49i60s52l79a29v 64A44n90t87o58š 7608423458114

Co chcete od cloveka, co byl nadseny z Jurskeho parku a Titaniku... :-D

+4/−5
3.10.2014 1:09

R32o18b82i83n 68Ž67i42ž69k24a 2118434416626

můj mínus měl být plusem

0/0
3.10.2014 18:17

L64a97d59i38s75l72a57v 47J47a40r10o21š 6864989860837

Na co do kina sem tam je, třeba Na hraně zítřka bylo super. Co bych ale uvítal jsou retro promítací dny. Nepamatuji se, kdy naposledy (nebo jestli vůbec) nějaký multiplex obětoval byť jen jeden malý sál na "Den s..." A dalo by se dosadit. Třeba doma jsem dal všechny tři pány prstenů na jeden zátah. Užil jsem si to, ale kino by prostě bylo lepší. Nebo Všech 6 epizod Star Wars. Toužím jít do kina na Vetřelce, kterého jsem v kině vidět nemohl, ale musela to být atmosférická ňamka! A mohl bych pokračovat.

+8/0
3.10.2014 0:03

H82o43n71z78a 28V74r51á25n64a 5121137954861

S těmi dny s... naprosto souhlasím, ale že by "Na hraně zítřka" byl nějak super...? Nevím,proč na ČSFD získal tak vysoké hodnocení - "Hvězdná pěchota" šmrnclá "Na hromnice o den více" doplněná spoustou moderních efektů. Ale já vím. To je na diskuzi jinam....

0/0
3.10.2014 8:22
Foto

J95i53ř30í 90R87o70h42a49n 5214298427335

Jen pro zajímavost, film "Na hraně zítřka" byl natočen podle japonského komiksu "All You Need Is Kill" (Ōru Yū Nīdo Izu Kiru). Hollywood ale děj totálně překopal, nechal jenom základní myšlenku.

0/0
3.10.2014 19:55

J24a32n 31C97h11a34l95u63p50a 2480582274759

Stačí vědět, kam chodit. Vyprdněte se na multiplexy, ale zajděte do Světozoru, Biooka nebo aero (v brně jsou taky takové kina).

A tam často promítají starší klasiku nebo méně známou tvorbu. A to vesměs stojí na scénáři a ději.

Hollywood je hlavně továrna na peníze (stejně jako multiplexy), ne producent nejlepších filmů...

+2/0
3.10.2014 9:12

P60e60t12r 72D41u31c52h65á58č76e96k 6598109673663

Byl jste rychlejší R^

0/0
3.10.2014 9:43

P62e69t59r 22D72u77c92h78á87č73e25k 6538859293353

Stačí sledovat programy kin jako Atlas, Světozor, Lucerna atd. I lokální kina dělájí retro dny - např moje domovdké kino Lucerna v Náchodě. Takže stačí mít jen oči otevřené a kdo hledá najde.

Takhle jsem viděl v Lucerně Vetřelce, Pulpy, Terminátora na velkém plátně.

0/0
3.10.2014 9:42

M45i51c57h58a66l 28K75r89e44j31č81í 1336560651673

Chtělo by to konečně nějakou pořádnou hard sci-fi. Těším se na Interstellar, ale z trailerů mně připadá, že i tam bude toho současného slizkého hollywoodského patosu požehnaně. Chtěl bych něco ve stylu Vesmírné odyssey :-/

+4/0
2.10.2014 23:44

L38u50k22á32š 85V57l69k 2701529594176

Já myslím, že to tak horký není (pro Čecha). Tak do kina se jde dejme tomu 1x 2x za měsíc snad a 2 filmy měsíčně se najdou slušné...

A co se týče obecně filmové a TV tvorby (čumenda jako čumenda), tak tam je díky internetu přebytek materiálu myslím. A to mám na mysli kvalitního (každý si najde myslím dost)...

A když se k tomu přičte produkce z Asie (filmy, které nejdou do kin u nás - to ani nejde), tak je takový výběr, že nevím na co dříve koukat...

Závěrem: klišé "že není na co koukat", nebo "že nic nedávají" je díky internetu už dávno pasé...

+2/0
2.10.2014 23:04
Foto

O74n81d46ř95e78j 94S17l91a57n30i68n65a 7457841399

Dnes ráno jsem tento článek četl v zahraničním tisku a přesně jsem si říkal, kdy ho někdo překlopí do češtiny;-) Jinak celý článek je samozřejmě naprostá blbost. Filmy už dávno nemají hlavní výdělky z promítání v kinech. Spíš by bylo zajímavější uvést, jak letos spektakulárně vydělal Hollywood na čínském trhu. Ta čísla jsou ohromující;-)

0/−2
2.10.2014 23:04

J23o93s53e43f 36D79o56l11e26ž55a81l 1426687281

By mě zajímalo, co je teda hlavní příjem filmů, když ne kina.

+3/0
3.10.2014 0:34
Foto

O70n69d20ř62e86j 33S68l97a85n10i23n66a 7207791389

VOD, licence, reklama, nosiče. Producent z tržeb dostane sotva půlku a už od sedmdesátých let vydělává v kinech víc doplňkový prodej, než vstupné.

0/0
3.10.2014 10:00

J25o56s67e87f 58D76o22l68e36ž14a34l 1416227271

Z těch věcí, které ste vypsal opravdu hodně vydělávají prakticky jen áčkové blockbustery, ale točí se i jiné filmy, najděte mi jeden film, kde bude nějak podloženo, že vydělal víc z "doplňkového prodeje" než z kina. Co všechno berete pod pojem licene? Ano třeba Hvězdné Války vydělaly z různých her, figurek a dalších blbostí ještě více, než ze samotných filmů, ale to, že jedna z největších franšíz (možná vůbec největší) v hollywoodu, takhle vydělala, ještě neznamená, že to tak funguje u každého filmu...

0/0
3.10.2014 11:09

M35a19r83e54k 14D34v61o69ř79á44k 7708716123232

Není se čemu divit. Když má člověk vzít do kina rodinu tak to aby si připravil alespoň 1000Kč. Stačilo by dávat vstupné za rozumnou cenu a sály hned budou plnější.

+5/0
2.10.2014 22:55

L25u28c78i22a67n 51P48a42p22a15z64i93a38n 5564927361775

Tržní facka je prý výchovná. Třeba pochopí, že lid si přeje něco jiného.

+3/0
2.10.2014 22:54
Foto

J48i24ř92í 61R48o52h86a75n 5194658237435

V poslední době se točí filmy hlavně kvůli efektům. Už dlouho jsem neviděl film s tak silným scénářem, že diváka chytne za srdce, a divák se k němu bude rád vracet i po letech. Proč už se netočí filmy typu Kmotr, Přelet nad kukaččím hnízdem nebo Dvanáct rozhněvaných mužů? Drtivá většina filmů v kinech dnes připomíná fast food: prázdné nic, které má sice nádherný a lákavý obal, ale nezasytí, jen zaplácne žaludek. Lidi se už prostě nasytili těch povrchních filmů, a chtějí alespoň občas něco opravdu kvalitního. Třeba těch Dvanáct rozněvaných mužů: odehrává se to jen v jedné místnosti, žádné 3D, ale scénář a herci jsou tak dobří, že i po padesáti letech mají jejich slova sílu chytit za srdce. Nebo Kmotr: Don Corleone je v podstatě padouch, ale Marlon Brando ho zahrál tak dokonale, že z něj respekt z plátna přímo vyzařuje. Sakra dejte si tu práci, vykašlete se na 3D efekty a najděte konečně nějaký pořádný scénář, sehrajte ho s kvalitními herci a lidi se pak do kin zase rádi vrátí.

+15/−1
2.10.2014 22:46

R52o69m79a64n 54P27o87l70á22č36e56k 5336959615

Možná by je měli více vracet do kin. Moc mě potěšili pár let zpátky mafiánské dny v Cinestaru, kde právě běžely první dva Kmotrové a Neuplatní.

+1/0
2.10.2014 23:04

P89e27t36r 84S47l76o27v94á28k 9835365137589

Walter mitty

0/0
2.10.2014 23:34

K14a45m69i96l 71S82a87l94a26j93k81a 4123106696408

Do kina se dnes chodí na efekty a 3D. Na kvalitní témata nebo myšlenkově zralé filmy stačí domácí TV.

Je to trend, poptávka diváků, která jde přirozeně s dobou a společenskou situací. Počátkem devadesátých let u nás kina zela prázdnotou, malá i velká kina krachovala, přestože kvalitních filmů i těch na efekty bylo nespočet. Pak se najednou situace obrátila, diváci vyhladověli a multikina o několika sálech praskala ve švech. 

Není to jen o hercích, scénářích nebo tématech. Je to hlavně o divácích a jejich náladě zajít si do kina.

+5/0
3.10.2014 0:04

P25e58t95r 66H75r11a75b68á79k 6890817862390

Koukněte se na ty diváky - hlavně děti...prostě tuctová záležitost. Opravdu kvalita.

0/0
3.10.2014 8:38

L92e64n43k94a 56R54a14d81o26u19š61o50v93á 6617301863203

Proto když do kina tak jen na severský filmy ;-D

0/0
3.10.2014 11:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.