Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádný internet nebo cédéčka. Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly

Tím, kdo si nejčastěji stěžuje na nízké prodeje a pirátské chování posluchačů, bývají sami muzikanti. Proto jsme se zeptali některých známých hudebníků domácí scény, jestli si ještě kupují cédéčka a jak se sami k­ nové hudbě dostávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i65r35o17s52l65a60v 96K12l13a81b33a63n 9777900602608

a paltit za hudbu,tu dnešní??to se většinou nedá poslouchat ani zadarmo.Od roku 1992 jsem žádnou kvalitní hudbu neslyšel.

0/0
21.4.2014 16:26

M16i86r35o33s62l87a44v 74K49l12a41b21a25n 9617850632938

No,v dnešní době je vinyl přežitek a hodí se akurát tak na chvilky nostalgie,veškerou sbírku audio mám na 128gb flešce,záloha na cloudu ani si nemusím plnit pc.Jeli dobre formátováno,tak i mp3 na technicsu a pořádných bednách šlape jak šlak,k čemu  mít regál s cd,když se vše vejde do kapsy.

0/0
21.4.2014 16:24

E58d61u12a29r43d 32B43l84a85z73e83k 1543400795215

Také používáme vinyl!;-O Je nejlepčí! :-) Na podlahy ;-)

0/−1
5.4.2014 13:08

P48a65v46e12l 82H39a35l41e71n28k18a 5903210942699

Nejlepší jsou pazourky! :-D

0/0
5.4.2014 12:35

V91l66a71d76i24s95l11a98v 13A66d91a11m29e13c 2585108641578

Myslím, že by to chtělo vymyslet pořádný gramec. Deska upevněná jen kolem etikety, aby k ní snímač(vložka) mohl jít z obou stran. K tomu bezdotykové 3D snímání drážky. Opravdu vysoká vzorkovací frekvence a reálném čase to protáhnout přes program co by zamaskoval proskot a jiné poruchy v drážce. A na závěr super převodník na analog a bylo by. Takže by to mohla být taková černá skříňka, které by nevadily otřesy a dala by se v pohodě přenášet.

0/−2
5.4.2014 11:02

E10d40u14a22r30d 26B91l74a32z76e87k 1703130345935

a není lepší rovnou plotna HDD co ani po častém "přehrávání" nepraská neopotřebovává se a nezapráší se s bezdotykovým snímáním stíhající o řády vyšší frekvence (přehrát, nikoliv mechanicky kmitat), než mechaniská jehla gramofonu přímo nestíhající kmitat až 20kHz? ;-) Soustružící a to doslova plotnu (boky drážky)... :-(

 Nebo SSD kde už vůbec nic netočí a nekolísá!!!!! :-) Kdy záleží již jen!!! na kvlaitě převodníku a koncové audiotechnice!:-)

+1/0
5.4.2014 13:05

E73d77u23a61r73d 17B44l34a69z45e12k 1793710435395

Reakapitulace zjednodušená: nejlepší gramec je HDD (nebo SSD) :-P

+1/0
5.4.2014 13:07

V52l25a58d89i55s47l68a60v 62A58d56a96m13e35c 2765368781308

Jasně, já nejsem žádný fanda gramců, a to zo toho důvodu, že je nepřenositelný a musím otářet uprostřed desky. Na SSD odpovídám níže na Váš příspěvek.

0/0
5.4.2014 17:25

S96t93a18n83i31s51l94a36v 33P68ř87i59b80y88l 1949608431576

No tak si teď snad lidi nebudou hromadně, aby byli IN, kupovat ty retro univerzální potvory z Datartu za 2500 :-)

0/0
5.4.2014 10:58

L27a87d74i14s28l40a53v 11S21o57u87k36u65p 9197359527917

"Jedeme ve vinylech. Pravidelně si nějaký přivezeme, když jedeme někam na výlet."

Tak Vytisková jezdí ve vinylu, hmm. Asi nějaký cool auťák. A ještě si z výletu přivážejí další. Asi je zapřahají tažným zařízením za svého stávajícího vinyla.

+2/0
5.4.2014 10:56

V22l42a57d16i74s67l14a52v 42A37d92a70m95e26c 2245398261928

Poslouchat táborák praskalíchích LP není taky žádný med. A to mám LP, které jsem přehrál pouze já. To, že se již dávno z CD nepřešlo na DVD audio je škoda a firmu Sony by za to měli lámak na kole jak ve středověku. Kdyby bylo DVD audio tak by po LP neštěknul ani pes. Jinak CD nejvíc ubližuje Loudness war, proto návrat k LP.

+1/−2
5.4.2014 10:55

O31n12d18ř28e13j 65Š90i96n92d25l74e80r 2617938706635

DVD audio? Kdo by ještě dneska chtěl žonglovat nějaké zybtečné placky do ještě zbytečnějších jednoúčelových zařízení? Stačí HR PCM a slušný DAC.

0/−2
5.4.2014 10:58

V52l67a31d25i69s81l10a46v 24A87d21a73m27e86c 2905208511788

Placka je vyborný standart pro přenášení, hraní na ruzných místech a tak. I když vlastním nějaký přehravač na WAV, tak sledování co na něj přetáhnou a co smazat mě natolik nebaví, že raději volím objemější CD. A pak kouzlo otevirání obalu čtení bookletu je aspoň trochu zachováno z LP.

0/0
5.4.2014 11:05

E19d59u69a19r33d 38B12l19a75z16e58k 1273610215185

prostě - nostalgie ;-)  Jenže jámám tolik hudby - zejmény vlastních nahrávek z kulturněhudebních akcí v okolí a místních hudebních skupin jako zvukař, že by mě ani nešlo se hrabat v bedně (musela by být hodně velká se stovkami CD!) a hledat a hledat a otvírat a nenajít...:-(, že je neljepčí "gramec" pro mě!!! prostě HDD v PC a možnost rychlého (vy)hledání pomocí Ctrl+F a mám to (rychlý přístup) boží (dokonalý) a hlavně poslouchám a né hledám ;-)

 Stejnak je kvalita daná zejmény jak pořídím nahrávku (mikrofonem počínaje - tedy vlastně již jaký zvuk vydává hudebník...) a nahrávadlem - kdy zkreslení mnozí docílí přebuzením vtupu mikrofonu nebo vstupu mixpultu či nahrávadla docela často :-( Pak je jedno na čem to již zprzněné při pořízení přehráváte... ;-D

0/0
5.4.2014 13:15

V12l54a59d86i57s71l16a42v 36A28d66a50m13e85c 2295968861898

S HDD v PC jsem na tom stejně jako s LP, obě zařízení mají svou míru nepřenositelnosti. Ideální je malý přehravač, který zle přenášet a ideální je mít hudbu na malém médiu, které strčím do spousty již zabudovaných přeheavačů. Toto vcecku splňuje CD.

Jako bylo by super třeba místo CD vydávat hudbu na něčem třeba ve velikosti bankomatí karty, kterou strčím všude. Nakonec by to mohlo být i na malé flash a přes USB konektor. Já preferuji zásadně oddělení nosiče hudby od přehravače a to velmi jednoduchým vyndáním.

A na to vyhledání, když víte, že se Vám líbí nějaká skladba a máte ji spojenou s obrázkem, a současně víte že u 10 tis skladeb si pamatujete jen pár názvů, tak CtrlF nepomůže. A spousta lidí to má tak.

Prošel jsem MC, MD, LP, CD, DVDa, flash, HDD, a snad jen MC a MD už zůstal ležet v poličce.

+1/0
5.4.2014 17:35

E50d52u90a54r91d 96B21l91a40z78e90k 1693170385935

DVD je jen digimedium. DVD je mrtvý medium! Jsou to jen data!!! Tak proč je mít dnes na točícícm , snadnopoškozitelném a málokapacitním mediu???8-o

 Kvalita dat (hudby) nesouvisí s mediem! Nelepší medium je internet! Proč jej distributoři haní jako zlo, proč jej raději nevyužijí! I kdyby stálo "LP" namísto 99,-USD max do1,-USD x miliarda lidí je balík a distribuce je nestojí nic, jen SW zakodovat data a zorganizovat platby, nic víc a ne táhat se s tunami medií a nechávat vydělávat kameným obchodům ;-)

 Podobně filmy - neměly by stát víc jak 1 lístek do kina! Ba dokonce by měly stát zlomek! Zisk přece doženou kvantitou a uštřením na fyzické distribuci. Mě štve, že si legálně nemohu stáhnout po zplacení pár kaček lecos ;-€  Neváhal bych nějaký kredit mít a platit :-)

0/0
5.4.2014 13:41

P21e16t77r 88F64r90ý91d60e87k 7639751959203

Aby ne... CD se snadno zkopiruje, mp3/flac se snadno stahne, takze je jasne, ze propaguji vinyl... :)

0/0
5.4.2014 10:51

R44u67d72a 30S39l29a73v31í67k 5583638156941

Vinyly??? To tak max. podle Hipsterů

0/0
5.4.2014 10:47

O59n59d24ř12e57j 37Š96i43n74d90l17e90r 2187108856605

Je pravda že vinyl je hezký, stylový, nostalgický, má svoji romantiku a může být zdrojem kvalitního signálu. Přesto už je ale překonaný HR digitálem. Ten typicky analogový feeling starších alb není ani tak médiem jako charakteristickými vlastnostmi tehdejší nahrávací techniky. Vinyl pak přidává další zkreslení snad na každém kroku co je mezi páskou s mixem a výstupem z vašeho gramofonu. V 80. letech se často CD dělala jenom flat transfery těch původních pásek bez jakýchkoli digitálních zásahů. Ta CD často znější úžasně a jsou mnohem blíže k tomu co slyšel hudebník ve studiu než ty desky. Třeba zrovna u toho Hendrixe je dosud nepřekonaná prvni šarže reprise CD z roku 85, zní úžasně! Mám vinyly rád ale na druhou stranu nemám rád ten analogový fanboyismus. PS: Pro milovníky toho zvuku tip. Vygooglete "Vinyl Done Right"

+3/0
5.4.2014 10:11

M98i92r14o43s45l94a29v 43Š32i96m85k97o 7735473832205

Kdybyste ty staré vinyly měl a k tomu odpovídající aparaturu, tak byste takové pitomosti nepsal. Konec věrného zvuku bez zkreslení začal CD digitálem, který má omezený frekvenční rozsah a navíc čím jsou kmitočty vyšší, tím jsou zkreslenější. Hendrix na CD z roku 1985 musí znít fakt "úžasně" :-/ Nebo máte špatný sluch...

+4/−1
5.4.2014 10:26

O39n11d84ř96e11j 37Š48i73n48d82l47e33r 2977388326385

Sám ji nemám to je pravda. Ale už dlouho jsme o tom s podstatně vybavenějším známým vedli sáhodlouhé spory. Nakonec jsme udělali slepý test kdy jsme prohnali jednu desku přes kvalitní převodník a pak poprosili přátele aby si to zavázanýma očima poslechli. Správně přímé hraní desky identifikovala asi polovina lidí. Tudíž asi stejně jako kdyby tipovali. Pil jsem ten večer zadarmo ;-).Pokud jsme takovéhle výsledky měly s převodem do CD standardu tak jsem si svým původním prohlášením že HR digitál (od 24/96 nahoru) překonává vinyl docela jistý. Hned na začátku m vyčítáte domnělý nedostatek zkušeností a pak sám kritizujete CD které jste ani neslyšel. Vy jste ten typicky zaslepený fanboy.

+1/0
5.4.2014 10:39

M65i30r80o97s63l22a89v 25Š23i28m81k23o 7145983572755

Kvalita hudby se dá i vidět. Mohu zapojit 10-ti pásmový grafický ekvalizer. Když pustím CD a kouknu na pásmo 25 kHz, tak tam není NIC. Když pustím STARÝ vinyl, aby byla jistota, tak do roku 78, tak tam ty kmitočty jsou. Jako celek, při přehrávání CD se ukazatelé líně pohybují, při hraní LP kmitají jako o život. A to je ten rozdíl mezi věrným a syntetickým zvukem. Samozřejmě, že na novodobých LP je to digitální svinstvo také a je dobře slyšet, jak se časem, vzhledem k vývoji digitálu, zvuk lepšil. Když jsem si pustil první LP z digitálního studia, někdy v roce 83 (?), tak jsem si myslel, že mi odešla přenoska :-) Nemám SACD, ale slyšel jsem to na výstavě audio techniky. Proti tomu nemám výhrad. Byly japonské, Led Zeppelin a Black Sabbath. Nepoznal bych rozdíl...

0/−1
5.4.2014 10:56

O27n69d16ř96e70j 83Š75i12n90d75l93e71r 2567468946985

Jsou tam, otázka je nakolik reprodukují to co bylo na pásce vzhledem k problémů které níž popisuje pan Blažek. O tom že CD je z hlediska kvality kompromis se nehádám. Ale vyloženě špatné podle mne rozhodně není. JInak SACD dělané v je v nativním kódování snad neexistuje. Všechn ose to převádí z PCM což efektivně kombinuje nevýhody obojího kódování dohromady. Jediným účelem DSD a SACD bylo znemožnit kopírování (což až do příchodu PS3 s linexem se taky povedlo).

+1/0
5.4.2014 11:03

E98d56u75a45r80d 62B39l41a46z71e16k 1843240305905

tak ono CD končí nutně na 20kHz a od 22kHz už dělá jen chyby co se musí pásmovou propustí omezit! Nem 44,100kHz nezvládne víc jak 22,5kHz bez chyb, ale 20kHz ještě ano, na to má vzorkovací rezervu! :-)

 Ale otázka nezněla, jeli lepčí CD než vinyl, ale jeli lepčí elektronická!!! podoba.;-O A to rozhodně, za předpokladu vyšší vzorkovací frekvence a nekomprimovaný vůbec nebo jen málo, je! :-) (např 96kHz a 24bit lepší rozjodně je a uchová klidně i 40kHz!;-) To již jaksi mechanická jehla nevykmitá a povrch drážky z vinylu nevydrží a bude to hluboká orba, soustružení :-( a jen pinkání jehly od boku drážky k druhému boku :-P

+1/0
5.4.2014 13:22

E35d77u48a75r31d 21B62l32a67z59e96k 1313610315235

doplnění - 96kHz zvládne zachovat 40kHz a 44,1kHz jen 20kHz proto, že celá sinusouda je defacto ze dvou půlvln!!! - jedna kladná druhá půlvna adruhá záporná půlvlna , čili minimálně 2 takty, dva vzorky, jedna sinusoida potřebuje min. dva údaje! (její detailní vykreslení do sinusového průběhu je SW automaticky.

 Např. Sony měl pro MiniDisc metodu výpočtu ANTRAC (nebo jak se to píše). Tedy 1 vzorek je sice jeden údaj co by nemohl sám o sobě vykreslit křivku (sinusová půlvlna), ale není sám o sobě ;-)

 Proto stačí na uchování 20kHz jen 44,1kHz vzorkování, na distribuci ovšem a proto tam víc nenaměříš, nic co stejnak většina lidí neslyší a jen někteří to vnímaj a jen podvědomně! Pro ty je teoretická možnost elektronikcké formy si klidně poslouchat vyšší frekvence, pokud takovou nahrávku seženou, nebo leda vlastní nahrávky zvuků máli kvalitní mikrák a nahrávadlo, umožnuje mu to elektronická!!!!! forma záznamu i uchování. :-)

+1/0
5.4.2014 13:33

E31d51u71a45r27d 15B10l11a10z81e87k 1523670385465

Kdyby jste tušil jak konkrétně digitál i u distribuční a tedy nízké pro 20kHz čili "jen"44100Hz vzorkovací frekvence, pracuje se vzorkováním a DA převodník (jak který ovšem že!) na analog. signál na výstupu, o zkreslení jen teoretickém by jste tak nepindal...

 Totiž už i MiniDisc, mnohými poplivávaný, přitom v rádíích! používaný dlouho,  poskytoval brilantní záznam, lepší než z pásku i na 36ku rychlost na profi pásky Basf a digitální záznam nemusí mít nutně kostrbatý se zkreslenými víšky jako činely, neb i při jen CD vzorkovací frekvenci čili 44100 čili dva vzorky na dva polosinusoiky u 20kHz DA převodník tyto digitální - skokové čili sice obdélníkové vzorky uměl zahladit na konkávní nebo konvexní skorosinusoudní křivku a to i u frekvence blící se jednomu vzorku pro celou sinusoidu (proto také nemá 40kHale ale 44100, aby se netrefil vzorek na dvou polosinusoidách vždy jen do plusu 2x po sobě), a né jak tvrdili kritici jen teoriemi... že né že 44100 je málo. Na distribuci není! Na editaci ano i ne.

 A co zkreslení gramofonu, kdy u zvuku činelů - tedy frekvenci blížící se 20kHz jehla pro svoji hmotnost a setrvačné síly přestává stíhat kmitat tak rychle a odpoutává se v tak prudkých zatáčkách (u vysokých frekvencí kmitů) svými boky od plochy boků drážky?! I když u 1.  přehrání to moc poznat ušima (né že by se to fyzikálně nedělo) nebude, po 50. přehrání to poznat bude i ušima, neb tato kavitace, co dokáže vymlet i lopatky vodních turbín z tvrdé nerezi!,  boky drážky brzo opotřebí.:-( U levných a neseřízených gramců se to projeví brzo i již jen po 2. přehrání!... I proto se tomu lidově říká: soustruh ;-D

 Eda - starej zvukař

+1/0
5.4.2014 10:43

V13l94a15d61i73s80l31a67v 56A32d76a44m22e22c 2235138421198

Minidisk byl paráda. :-)

0/0
5.4.2014 11:07

E84d50u91a63r71d 57B55l17a72z48e74k 1313390745785

kua vÝšky ne víšky ;-)

0/0
5.4.2014 13:00

M98i30l59a28n 65Č25e61r56n70ý 5503769709812

Kua blížící, ne blicí.;-)

0/0
8.4.2014 14:42

E32d65u86a68r73d 49B35l29a61z62e13k 1513880255345

konec verného zvuku začal przněním uživateli do MP3 s malým dat. tokem ;-€ a opakovaným převodem ;-( toho hnusu na CD a zpět a zpět... ;-) To pokazilo i pověst CD standartu... Nebo i to že CD lidé přehrávaj často jen v "papiňáku" (malaá levná pastová trojkombinace Rádio/Cassete/CD player, do kuchyně...)

0/0
5.4.2014 10:49

E23d93u18a57r55d 15B47l42a23z81e81k 1903290345405

U elekronické formě hudby si menší nebo i větší nekvalitu způsobují zejména sami uživatelé - kopírovači z CD do MP3 a znova opakovaný!!! převod do CD formátu a znova do Mp3 a často, aby ušetřili místo na HDD i dnes, kdy to nemaj zapotření v době TB disků  (asi ze skrblictví nebo co?..., nebo z neznalosti?,  použijí přednastavený dat. tok?), o dat toku jen 128kb/s... ;-D

 

 Samože vinym má spoustu nevýhod a né každému na každém stroji se jen přiblíží kvalitou elktronické předlohy! Tedy není kvalitnější než hodně dokonalá až boží elektronická forma, ale kvalitnější než pouze ty sračka zadarmo mezi lidmi... Asi tak, Zobecnovat to je pouze jakási nodtalgie nebo snobství...

 Eda starej zvukař ;-)

 (už i MiniDisc poskytoval brilantní záznam, lepší než z pásku i na 36ku rychlost na profi pásky Basf a digitální záznam nemusí mít nutně kostrbatý a zkreslený víšky jako činely, neb i při jen CD vzorkovací frekvenci čili 44100 čili dva vzorky na dva polosinusoiky u 20kHz DA převodník tyto digitální-skokové čili obdélníkové vzorky uměl zahladit na konkávní nebo knvexní skorosinusoudní křivku, a né jak tvrdili kritici teoriemi... že né že 44100 je málo. Na distribuci není na editaci ano)

0/0
5.4.2014 10:10

J16i11ř17í 77D46v90o25ř18á43k 5702102396736

A proto Tomáš Klus vydá nové album na CD a digitálně a na vinylu až v listopadu. Fakt díky! :-/

0/0
5.4.2014 9:38

J11a96n 64K62a73r71e41l 45N36o81v61a33k 5756604498356

flac je jasnej... ono taky zalezi jakej analog.. kdyz to ve studiu nahrajou digitalne pripravej to pro CD a pak to narvou na desku.. tak jaksi ztraci to, ze je to na desce na smyslu a je to opet jenom kdo? ano marketing :D

+3/0
5.4.2014 9:14

M60i66l52a38n 41M37r72o44c87z18k56o76w13s91k48i 4220436477128

Já preferuji beztrátové formáty, hlavně FLAC. MP3 je děs, pak není divu, že někteří lidé utíkají zpět ke starším technologiím.

+2/−1
5.4.2014 8:54

O49n79d83ř35e66j 60Š67i74n64d79l94e83r 2667498576935

Nutno dodat že to není samospásné. V dnešní době je skoro zázrak natrefit na Album bez brickwallu. Tam vám nepomůže nic.

+1/0
5.4.2014 10:14

M44i49c72h30a72l 65S37n88o39p83e32k 7871598775697

v té anketě chybí možnost torrent :D

+1/−1
5.4.2014 8:39

J84a63n 26K12a32r20e86l 67N12o74v76a15k 5686324388616

jj myslite nezavysle hudebniky vydavajici pres torrent? :D

0/0
5.4.2014 9:16
Foto

K91a46r52e89l 27H98r96u39š29k16a 2281971768317

Tedy pustit si album z Youtube, tomu se říká zvukové řeznictví... :-P

+2/−1
5.4.2014 8:35

V82l52a76d29i26s24l81a84v 41A91d22a38m84e61c 2705898591838

ale na seznámení s tím

0/0
5.4.2014 11:09
Foto

K69a61r93e36l 67H41r26u93š45k26a 2141911908797

Budete se divit, ale vinyl JE lepší. A to hned z několika důvodů: analogově se tradičně nahrávalo cca do roku 1990 (jedno z prvních digitálně nahrávaných a mixovaných alb je A Momentary Lapse of Reason od Pink Floyd z roku 1987). Starší nahrávky jsou ryze analogová záležitost.

Dalším důvodem je, že nahrávací studia nenahrávají se vzorkovací frekvencí 44 kHz, na kterou se zvuk degeneruje při přenášení na CD a rozhodně se nepoužívá pouze 16 bitové kvantování jako na CD. Technicky tedy není problém vyrobit mnohem kvalitnější vinyl než CD, protože CD je vždy omezené na 44 kHz a 16 bitů...

+6/−3
5.4.2014 8:32
Foto

K48a13r96e55l 31H26r55u19š44k77a 2641661588357

Pardon, to nebylo do hlavního vlákna, ale pro pana Kopeckého...

0/0
5.4.2014 8:33

M86i67r54o66s45l37a48v 91Š60i31m57k49o 7605843962865

Plný souhlas. Ale vysvětlujte to digitálistům, kteří ty desky nemají :-D Pro ně platí moderní = lepší... Místo poslouchání sledují křivky v časopisech.

+1/−1
5.4.2014 10:31

V49l24a86d29i47s15l22a66v 92A13d62a52m16e83c 2905898751598

Znám spoustu malých studií které dříve nahrávali jen 44/11.

+2/0
5.4.2014 11:14
Foto

H44a19n39a 45A47n33t43o20n64o15v93á 6107679154574

Jenže kdo by se Vám dneska vyráběl s kvalitním zvukem? Nedávno jsem četla článek kdy konzumní hudba má mizerný zvuk protože to lidé poslouchají na mobilu, nemá cenu se s tím mazat když většina posluchačů (rozuměj lidi co nakoupí popové album) nebude investovat do slušné audio sestavy.

+1/0
5.4.2014 15:35

S59t79a76n27i43s48l66a30v 48G53r78i44g44á39r18e24k 7731572700185

Dám CD, ale čistě kvůli tomu, že nemám gramec :-P

Svoje oblíbený interprety podpořím koupí CD - nejlíp přímo na koncertě (distribuce jde rovnou do nich) zbytek tahám

+3/0
5.4.2014 8:30

M47a52r39t83i50n 80K23o70p11e11c86k19ý 3628837119364

Jistěže vinyl lepší není. Jelikož hudba se již dávno nahrává elektronicky, v datech, nikoliv na magnetické nosiče, a teprve pak se přepisuje na vinyly, tak mi přijde docela nesmyslné tvrdit, že vinyly mají lepší kvalitu zvuku než je ten původní, digitální. Kopie logicky nemůže být nikdy kvalitnější než originál. Ke snížení kvality zvuku samozřejmě dochází komprimací původních dat (mp3), což se ale netýká CD nebo e-formátů jako je Apple Lossless, flac nebo wav. Obliba vinylů je čistě psychická, emotivní záležitost. Zdaleka nejdůležitějším faktorem kvality zvuku je samozřejmě reprodukce, tedy bedny nebo sluchátka, zesilovač a přehrávač hrají podružnou roli, u gramofonu například stačí opravdu kvalitní hrot. Dosáhnout špičkového poslechu s bednami pod cca 50 tisíc je iluze. Pokud někdo opravdu touží po špičkové, téměř originální kvalitě zvuku, pak ekomicky nejvýhodnější je zvolit reprodukci nekomprimovaného e-formátu s velmi kvalitnímu sluchátky. Například investice do třípásmových profesionálních in-ear sluchátek Westone kolem 10tisíc znamená nepřekonatelný poslechový zážitek, jaký je jinak opravdu možný pouze přímo ve zvukovém studiu nebo se stotisícovými bednami.

+3/−2
5.4.2014 8:06

P41e19t98r 41P10r70u72s 7257975789642

Nojo, ale v tom studiu se to nahrava a striha v trosku jine kvalite. ;-) To, na co se nahraje/prevede vysledek, je pak druha vec. To je bod, ve kterem dochazi k vetsi ci mensi ztrate kvality.

0/0
5.4.2014 8:49

E75d30u74a84r84d 93B56l86a50z42e34k 1863590965845

ale to je jiné téma! O tom není pochyb, že nekvalitu si způsobují zejména sami uživatelé - kopírovači z CD do MP3 a znova opakovaný!!! převod do CD formátu a znova do Mp3 a často, aby ušetřili místo na HDD i dnes, kdy to nemaj zapotření v době TB disků  (asi ze skrblictví nebo co?..., nebo z neznalosti?,  použijí přednastavený dat. tok?), o dat toku jen 128kb/s... ;-D

 Samože vinym má spoustu nevýhod a né každému na každém stroji se jen přiblíží kvalitou elktronické předlohy! Tedy není kvalitnější než hodně dokonalá až boží elektronická forma, ale kvalitnější než pouze ty sračka zadarmo mezi lidmi... Asi tak, Zobecnovat to je pouze jakási nodtalgie nebo snobství...

 Eda starej zvukař

 (už i MiniDisc poskytoval brilantní záznam, lepší než z pásku i na 36ku rychlost na profi pásky Basf a digitální záznam nemusí mít nutně kostrbatý a zkreslený víšky jako činely, neb i při jen CD vzorkovací frekvenci čili 44100 čili dva vzorky na dva polosinusoiky u 20kHz DA převodník tyto digitální-skokové čili obdélníkové vzorky uměl zahladit na konkávní nebo knvexní skorosinusoudní křivku, a né jak tvrdili kritici teoriemi... že né že 44100 je málo. Na distribuci není na editaci ano)

0/0
5.4.2014 10:08

R16a77d52o77s56l35a76v 34K23l46a26u60d19a 5154518684212

Jistěže je vinil lepší. Ale jen pokud jde o kvalitu zvuku. K tomu je ale potřeba mít i odpovídající  gramofon, což nebývá laciná záležitost. Pro běžného smrtelníka který si z obýváku neudělal koncertní sál je ale praktičtější (a pochopitelně daleko lacinější) CD, nebo dokonce MP3.

+1/−1
5.4.2014 6:50

O35n82d43ř16e35j 79Š22i33n76d88l53e48r 2897768746545

Právě. Z digitálu dáte dohromady sestavu na špičkový poslech za 40 000. To by se u toho vinylu asi nepovedlo.

0/0
5.4.2014 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.