Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Československo si splnilo dávný sen o moři. Aspoň na chviličku

Galerie hlavního města Prahy hostí do 25. května výstavu, která má za téma tunel na Jadran. Byl to hodně odvážný projekt, který se zrodil v sedmdesátých letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a46r34k20é67t60a 39S34t98a63ř71i24n34s54k43á 4984255495153

tunel;-D...stacilo poverit bratry a sestry z CCCP a porucit vetru desti.....a misto rakous mohlo byt more

0/0
5.3.2014 9:14

P91e46t37r 31H43r77a82b70á68k 6140747352750

Kolik je národní dluh? Už máme skoro polovinu postavenou, ne?:)

+1/0
2.3.2014 1:42

J60i74ř58í 59J60a40h83o89d20a 4528962469283

Jsem rád, že s.o.u.d.r.u.h Beneš je pičný...;-D;-D;-D

0/0
2.3.2014 0:20
Foto

M19a85r21e77k 26T57o71n 8922868688189

Zde....

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061030-tunel-na-jadran/

+1/0
1.3.2014 21:33

M13i75r88o76s68l64a93v 87B46e47n72e78š 1847484643190

Jo jo, tenkrát ještě bylo dobře a mylslelo se na lidi. Dneska většina z nich k moři jet ani nemůže, protože na to nemá a nebo se bojí že ho vyhodí z práce! Vraťte se zlatá sedmsdesátá léta prosím, to bylo aspoň blaho a mohl jsem být na svého prezidenta pišný!

+2/−16
1.3.2014 20:15

O31n79d80ř92e39j 83Š25r68á96m58e90k 3863270621819

Tak to je fakt drsná ironie.

+9/0
1.3.2014 20:25

T72o16m49á56š 83K50r16m31í54č57e19k 1103808451168

snad je to ironie

+4/0
1.3.2014 20:36

M36i39c61h48a50l 23K16o74n77e28č60n30ý 8799202732161

No není. Bývalý kádrovák nebo politruk, 82 let, slabý zrak a myšlení, velmi pišný na svou komunistickou minulost.

+2/0
1.3.2014 20:51

M70a82r64t10i72n 44B90a79l67á24ž 3570350455302

Keby si mal tú možnosť vrátiť sa v čase, neverím, že by si vydržal čo len týždeň.

+2/0
1.3.2014 20:38

M83i44c32h89a31l 60M35i77l21l68e66r 9406712389332

troll?

provokater?

nebo kovany soudruh jezedak s myslenim "pisne" zfosilizovanym v semdesatych letech?:-P;-D

0/0
1.3.2014 23:46

B30o36ř20e80k 51Ž47a27n25d45a 1430916479816

Pořád je to reálnější než hyperloop.;-D

0/0
1.3.2014 19:49

L79a36d64i79s39l57a44v 26O97n88d88r22á80č91e70k 6956439418720

Já si myslím, že ten projekt nebyl z roku 1975, ale již cca 5-7 let dříve (řekl bych rok 1968 nebo 69) a vím, že se v té době tím zabývali technické časopisy. Osobně si myslím, že takový projekt by byl velmi zajímavý i dnes. Nemyslete na různé šmelináře a příživníky. Představte si, jak by to bylo ekologické, prohnat pod Rakouskem v létě i v zimě ohromné množství zboží bez kamionů, popř kamiony na vagónech. Jsem přesvědčen, že by Rakušané byli pro všemi deseti. Pamatuji se, že už tehdy měl autor vymyšleno financování, jako akciová společnost. Myslím, že v plánu byly tři tubusy, z nichž jeden by byl jako servisní. Doporučuji, než všechno šmahem odsoudíte, pokuste se nad tím podrobněji zamyslet. Bohužel lidé s myšlením při zemi nic převratného nepřinesou.

+7/−1
1.3.2014 19:31

B62o56ř47e87k 47Ž54a92n81d66a 1280866559386

Rakouský traktorista bude na hranicích protestovat i proti obíhání Země kolem Slunce, pokud ho naočkujou chlapi v hospodě.

+6/0
1.3.2014 19:52

T23o53m97á84š 13K86r11m24í93č16e32k 1463318671708

kamion můžete naložit na vlak i bez tunelu za  3 000 miliard. Takový tunel je pěkná blbost, rozhodně nic převratného

+2/0
1.3.2014 20:43

M55i55r28e12k 12K29o84n35e42č47n27ý 6347455745764

Naložit na vlak můžu cokoliv. Jiná věc je, kam pak ten vlak jede.

0/0
1.3.2014 23:07

L96a20d42i59s98l36a93v 84O92n56d39r58á68č49e25k 6506259858320

Pamatuji se, že tehdy autor vypočítal i cenové rozdíly mezi tunelem a pozemním koridorem, když si vezmete mapu a podíváte se co by takový koridor musel překonávat, tak by to nebyla zanedbatelná cena. A pozemní trať je velice náchylná na počasí, údržbu apod. Tehdy autor dospěl k zjištění, že časem se náklady na tunel a pozemní trať vyrovnají, dokonce tunel bude levnější. Údržba tratě v tunelu je daleko levnější. Jinak svůj názor nikomu nevnucuji, píše jen o tom, o čem se tehdy uvažovalo. Myšlenka to byla dobrá, ale neměli jsme peníze ani na opravu stávajících tratí, ale měli jsme prvenství v počtu tanků na hlavu.

+1/0
2.3.2014 9:45
Foto

J36a20r10o84s53l19a38v 28D64o46u84š61a 3642484264186

tam šlo o to, aby naši soudruzi spoluobčané nebyli okukování těmi imperialisty a třeba nedejbože, aby se jim cestou chtělo vystoupit a něco v té kapitalistické cizině si koupit nebo s někým nekotrolovaně hovořit.

v NDR to vyřešili speciálním vlakovým koridorem do východního Berlína. Na obou stranách tratě ostaný drát a všude východoněmečtí pohraničníci

0/0
4.3.2014 12:15

M21a13r70k68é43t61a 70S35t55a71ř70i25n84s27k95á 4124475225483

pokud by ten tunel nemel holograficke steny...tak bych asi po cca 10km zblbla z probihajicich svetelek a vetraku!!nemluve o celorepublikovych prazdninach..Tauernsky tunel mi jako priklad staci

0/0
5.3.2014 9:11

I66v96a35n 88M50a69r18e38k 6474178932

Jak by se na to "tvářili" Rakušané ? No možná že by se to hodilo i jim být za pár hodin u moře ? ! 8-o R^ 

A propos , ty slabomyslné poznámky níže to asi muselo dát práce je vypotit,že ? 8-o Rv

+3/0
1.3.2014 18:52

P73a19v51e41l 13M47o53k27r88o74š 6499746391800

návštěvníci z Novinek se snaží

+3/0
1.3.2014 19:30

I48v22a42n 47M49a82r23e52k 6104588212

Myslíš ? A těch 57000 "íček"  jsem asi dostal zadara ,že ? ? ?

0/0
1.3.2014 20:49

P84a24v30e97l 34V32e32t27e60š96n60í72k 7525238585577

Možná Vás to překvapí, ale u Rakouska měl tento projekt podporu. Profesora Žlábka myslím přijal i rakouský kancléř.

Ta myšlenka není úplně scestná a odpovídá to moderním bázovým tunelům (viz třeba Gotthardský tunel http://cs.wikipedia.org/wiki/Gotthardsk%C3%BD_%C3%BApatn%C3%AD_tunel).

Před časem o tomto projektu byl natočený dokument - http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061030-tunel-na-jadran/

+3/0
1.3.2014 19:37

R30o33m73a27n 31V95i17t11h57o74u89s 3965331806310

Zajímavé se to jevilo i Německu, protože by se tím tunelem navazujícím na lodní dopravu poměrně rychle a levně dostávalo ovoce a zelenina a další zboží ze severní Afriky do středu Evropy.

0/0
1.3.2014 21:21
Foto

J19i91ř29í 28I33n32c28z64é51d26y 2564775821869

A nejake fotky Havla s Tosovskym na nesmyslnych statnich vyletech po Velikonocnim ostrove by nebyly? ;-D

+4/−2
1.3.2014 18:47

P48a88v34e90l 35S91ý29k35o41r88a 7887162287501

Tehdy to smysl mělo. Byli jsme prumyslova země, vyrabeli jsme pro cely svet.[>-]

+4/−10
1.3.2014 18:22

R58a41d34e93k 79Š75m51a80h33e94l 4355341127

i dnes vyrabime pro cely svet ;) jen uz o tom neni tolik propagandy v tv :)

+3/0
1.3.2014 19:10

P67a31v10e74l 27M34o24k18r84o65š 6169976871120

raději se věnuj jídlu a pití, Honza za pecí potřebuje náhradníka

0/0
1.3.2014 19:30

B82o60ř40e38k 27Ž14a76n16d20a 1910626979176

SSSR a RVHP nejsou celý svět.

+8/0
1.3.2014 19:53

R44o67b65e39r65t 11Š89i60m14e41č24e70k 6815141418728

jak takováhle chujovina vůbec někoho mohla napadnout? :)

+3/−5
1.3.2014 18:11

R74o28m94a91n 72K68r29a91t65o18c30h34v61í21l 6176217296264

V centru Dubaje, kde teplota neklesne pod 30 stupňů je lyžařská sjezdovka....

+7/0
1.3.2014 18:42

V78í50t 29N36o50v95á96k 5514785281269

ano ale v hale kde je teplota výrazně nižší

+1/0
1.3.2014 18:58

J67o44s98e44f 43B44r73o66ž16k44a 6754472728727

A co Jára Cimrman?

+2/−1
1.3.2014 17:53

V56á80c64l98a91v 34S12ý51k64o34r90a 6532480767980

Ukradli mu to.

+1/0
2.3.2014 16:05
Foto

O93t31a89k11a75r 97S72e30k88l 4281763435540

No vida. Já jsem byl pořád zvědav , odkud přišel Zeman na obdobnou "genialitu"- kanál Dunaj - Odra - Labe- Rýn -& kdo ví až kam.

Někteří prezidenti se nám opravdu vyvedli.

+7/−9
1.3.2014 17:35

R23a81d13o12s55l62a92v 25K41l51a85u93d23a 5254798744522

S tímto nápadem přišel prof. Karel Žlábek. Tunel byla geniální myšlenka která předběhla dobu. Už jen tím, že splňoval dnešní normy pro podobné stavby. Pochopitelně počítal nejen s osobní dopravou, ale především s nákladní, součástí projektu byl i přístav.

+5/0
1.3.2014 17:53

J88o94h95a67n 21Z23i84n45g95e74l 2831595746801

Geniální myšlenka za takový peníze, že by se vyplatilo radši všem cestujícím zaplatit letadlo.

+2/−4
1.3.2014 18:06
Foto

O25t89a57k38a82r 30S88e96k84l 4821823615780

Souhlas. Geniální jsou dodnes i myšlenky Járy Cimrmana. Třeba ta s hornickým výtahem , když klec jedoucí dolů obsahuje vždy o jednoho havíře více a tím vytáhne protijedoucí klec nahoru.

Problém je marginální. Co s těmi , v dole se hromadícími havíři ?

Co s tou hlušinou pod Rakouskem ?:-)

+1/−1
1.3.2014 18:06

R13o17b62e81r92t 55Š46i38m80e46č85e11k 6685271658588

z toho bychom si postavili alpy

+3/0
1.3.2014 18:12

P87a19v65e66l 70R70a13t65h86o95u53s63k91ý 6200239841

Asi ten ostrov

+6/0
1.3.2014 18:17

R59o43m81a38n 43V91i90t14h38o52u43s 3535701376240

No, co si tak pamatuji,  z té hlušiny měl být právě udělán ten ostrov Adriaport...

+1/0
1.3.2014 21:17

R12o32m47a96n 73V27i94t18h41o13u95s 3945951116810

No, to tu bylo už dávno před Zemanem. O propojení Dunaj - Vltava (Labe) se pokoušel už Karel IV (mimochodem, v malém to propojení přes rozvodí bylo později realizováno Schwarzenberským kanálem) a koncept propojení všech tří řek je nejpozději z r. 1700 od Lothara Vogemonta. A od 18. stol. se tato otázka kanálu Dunaj - Odra - Labe řeší opakovaně...

+1/0
1.3.2014 21:32

L45i70b33o11r 50F34i45l37á25k 3940275603373

A Blanka to je začátek tohoto tunelu...

+11/−1
1.3.2014 17:10

P27e37t59r 94M59a80r50š40o53u22n 5485678636346

... smutné je, že dlouho ještě bude a aby nakonec ten kousek nestál tolik a nestavěl se tak dlouho jako plánovaný tunel až na Jadran...

+3/0
1.3.2014 18:46

J49a34n 46K96r93b12e56c 8165717294687

Ale ten projekt nakonec uskutecnen byl. Jen jsme netunelovali Rakousko, ale sami sebe... :-P

+15/0
1.3.2014 17:04

K85a88r66e94l 32H11a56g65e66r 2892149531116

jo, to je na tom nejsmutnější......

+2/0
1.3.2014 19:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.