Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smích Jiřího Brdečky, autora Limonádového Joea, kryla zasmušilá tvář

I kdyby nenapsal v životě nic jiného než Limonádového Joea, vryl by se Jiří Brdečka do české kultury jednou provždy. Monografie z pera jeho dcery Terezy Brdečkové ale ukazuje, kolik dalšího na kontě má tento renesanční muž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K52l40á27r78a 76T57r18n68k90o81v44á 3364609814359

Před Limonádovým Joem, spolupracoval Brdečka na scénáři loutkového filmu Árie prérie.

+1/0
10.2.2014 0:46

L44a27d39i48s65l79a79v 85W57e39i44s 5460505810377

Není tu myslím jmenován animovaný film, který mne kdysi svou atmosférou doslova pohltil a který Jiří Brdečka také režíroval: "Jsouc na řece mlynář jeden". Brilantní horor!

0/0
9.2.2014 22:26

L73i14b68o15r 58T89y23m13e85š 8505648427919

To je on, mého srdce šampión

+4/0
9.2.2014 18:34

J79i60ř73í 83N78e38u89m19e47i96s38t43e72r 2542695493411

Slušné životní dílo. Bohužel zpitomělý český divák považuje za nejlepšího scenáristu Dietla a ještě 20. let poté si libuje nad X tou reprízou a pěstuje si legendu o tom, jak právě ten to mohl všem ve světě ukázat, kdyby se byl toho dožil.

+7/0
9.2.2014 17:08

V21l67a85d62i17m39í67r 54H32r44u31b24ý 1534971117472

Sice srovnáváte hrušky s jablky, ale možná jste zapomněl na: Tři chlapi v chalupě, Byli jenou dva písaři, Nemocnice na kraji města, Slovácko sa nesůdí, Eliška a její rod, Malý pitaval z velkého města, Doktor z vejminku, atd.

.

Dietl toho stihl napsat opravdu hodně a i když část z toho byly "politické pohádky pro dospělé", tak po řemeslné stránce to byla vysoká kvalita prakticky bez výjimek. Brdečku mám rád, jeho parodie jsou skvělé, ale už třeba "Až přijde kocour" je takový neslaný nemastný film, který nezachrání ani Werich - asi není náhoda, že ten fim (přestože v něm hlavní roli hraje Werich) se v televizi vůbec neobjevuje. A dost podobně je na tom i zbytek Brdečkovy tvorby, je toho hodně, ale kdo z vás zná třeba filmy "Horníkova růže", "Pro nemoc zavřeno" nebo "13. komnata prince Měděnce"? S mírnou nadsázkou by se dalo říct, že na jeden Brdečkův film (včetně těch animovaných a  krátkometrážních) připadá jeden Dietlův seriál.

0/0
9.2.2014 18:47

J86i16ř96í 64N60e66u22m91e28i36s17t40e71r 2852455533621

Z to bych vám uznal akorát ty Písaře. U Slovácka bych jeho spoluautorství scénáře vedle Galušky, který si to psal sám podle svojí předlohy, nepřeceňoval. Pitaval - dobrá. Zbytek bída, zmar. Včetně té slavné nemocnice, nemůžu si pomoci.

+3/0
9.2.2014 19:10

V53l39a96d55i39m71í30r 16H39r56u92b67ý 1934921987372

Pak by bylo férové také zmínit, že na scénáři Joa, Adély i Hradu v Karpatech se (nezanedbatelně) podílel Oldřich Lipský, který ty filmy i režítoval.

Dietl i Brdečka byli (u nás) jedni z nejlepších v tom, co dělali a úspěchy jednoho nijak nesnižují kvalitu toho druhého, víc nemám co dodat.

.

A nic ve zlém, ale pokud kvůli vyzdvihnutí jednoho tvůrce musíte poplivat jiného, tak je něco špatně a i tomu chválenému děláte medvědí službu.

+1/−1
9.2.2014 22:30

J95i84r47i 72S84u80r53y 1544933430

Hrušky s jabkama srovnáváte spíš Vy. A i v tom plivání jste výkonnější. Pan Neumeister si s Vámi dovolil polemizovat, což jste neunesl. Medvědí služba přišla z Vaší strany. A mimochodem - to, že nějaký film není často reprízován v televizi není v této době žádným spolehlivým ukazatelem o jeho kvalitě. "Kocour" je specifický film, u kterého je nutné také používat mozek, ale dnešní divák ho naopak spíše "vypíná."

+1/−1
10.2.2014 0:00
Foto

M80a32r37t82i45n 98F77a60l98t67ý13n 9901576434758

Az prijde kocour je precenovany a dnes temer nekoukatelny dobovy experiment na hranici vytvarna a poetiky Laterny magiky. Ve sve dobe mel smysl jako pokus o inovaci filmoveho jazyka. Dnes je to vec pro studenty a fajnsmekry. Stejne jako treba filmy Felliniho. "Kocour" je jinak pomerne naivni pribeh, moralitka a agitka vypravena dost prvoplanove v duchu filmu 50. let. Nejvetsi prinos pro film udelal Jasny svou emigraci, cimz se film dostal do trezoru a stala se z nej precenovana legenda.

0/0
10.2.2014 23:46

J57i30ř19í 29N33e34u42m18e12i74s10t96e79r 2772725843511

Nj, možná moji chmurnou náladu způsobilo, že jsem dnes kdesi na nějakém kanále spatřil opět nezapomenutelnou soudružku Annu Holubovou. A nějak jsem nedokázal za ty roky pochopit, proč zrovna Dietl byl staven na piedestal před i porevoluční, jeho smrt byla bezmála národní tragédií, a dodnes se o něm točí nějaké ty třinácté komnaty. A to tu máme třeba i Vlčka, který dokázal kromě totálních zhůvěřilostí typu Můj brácha... vyplodit i geniální scénáře Pytlákova schovanka.. a Fantoma.. A jeho rozmach byl opravdu obrovský..a kdo ho zná dnes?

0/0
10.2.2014 0:01
Foto

L61u94k90á97š 78J55a20n92a89t43a 8937403335155

ROzdíl je imho v tom, že Dietl byl špičkový řemeslník, kdežto Brdečka byl špičkový umělec ;-)

+4/0
9.2.2014 20:29

J37i14ř96í 36N59e43u35m69e19i47s23t34e17r 2452115963811

:-)

0/0
9.2.2014 22:02
Foto

M35a81r61t38i62n 51F76a78l74t97ý35n 9431896484768

Aneb: obojiho je potreba.

0/0
10.2.2014 23:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.