Diskuze

RECENZE: Hvězdný Špinavý trik uspává. Je to jen papírový favorit Oscarů

Krimikomedie Špinavý trik, která právě vstupuje do našich kin, vyhrála o víkendu výroční ceny Sdružení amerických filmových herců. Vévodí i oscarovým nominacím. Ač je film nabitý hvězdami, jako celek uspává.

Kdo chce opravdu vědět, o čem tenhle film je a proč je tak skvělý a vysoce ceněný, musí si holt přečíst Lidovky a velmi povedenou kritiku od Kabáta. Jinak - pokud jde o mnohatelé angažmá p.Spáčilové v MF Dnes, která je přes všechny své kiksy a ledabylé, povýšené, ryze subjektivní a povrchní články dokonce vedoucí kulturní rubriky, mám pro to jediné vysvětlení - že je to vlastně taková provokace, zaručující vysokou čtenost, protože spousta filmových fanoušků si s chutí otevře její kritiku jen proto, aby zjistila, jaká hluboká moudra se dozví tentokrát. Nicméně nic netrvá věčně a pramálo příspěvků v posledních diskuzích pod jejími články je neblahým znamením, že už to není provokace, ale jenom hrozná nuda, která "uspává" - slovy samotné Mirky.

0 0
možnosti

X Pokud ve své recenzi napsala Spáčilová, že to není nic moc, na tento film se vypravím a určitě se mi bude líbit:-P:-P:-P:-P

0 1
možnosti

Tak nevím, možná se paní Spáčilová se svou věštbou o pouhých papírových šancích na Oscara filmu Špinavý trik trefila, ale překvapuje mne, že tak renomovaná kritička vůbec nezmínila argumenty, proč by tomu u tohoto filmu mělo tak být. kde tu jistotu bere? Vůbec se mi zdá, že paní Spáčilovou už poslední roky v Mafře její práce nebaví, a namísto psaní opravdu dobrých a informačně vyčerpávajících recenzí nám předkládá velmi subjektivní slohovky, korunované ironickými glosami. Američtí recenzenti považují za jasné oscarové favority filmy Gravity, Šinavý trik  a hned pak 12 Years..ale také očekávají možné "překvapení večera", a to souboj mezi Vlkem z Wall Street a právě Špinavým trikem (American Hustle), který může ještě přebít Kapitán Philllips . Film Gravity si pravděpodobně odnese ceny za výtvarné a vizuální kategorie, ale na celkové vítězství pravděpodobně nemá. Další jmenované filmy mohou zaútočit na cenu za nejlepší film se srovnatelnými šancemi? Proč. Protože nesou veškeré filmové atributy oscarových vítězů dle vkusu amerických filmových akademiků.12 let, Vlk, Trik  i Kapitán jsou filmy jsou napsané a natočené za základě "true story", což je základ úspěchu, byť nefilmová realita bude hodně vzdálená. Stačí, že hlavní hrdina žil, byl...A pokud je námět filmu spojený s reálnou operací FBI ABSCAM z roku 1978, ze které vzešlo později veřejné veřejné vyšetřování a odsouzení několika členů amerického kongresu za korupci, tak to už je hodně slušný doping. Film Všichni prezidentovi muži prošlapal Oscarům cestičku již v roce 1976 a odhalování nekalých praktik agentů FBI a politků na filmovém plátně je v modě již minimálně 20 let a J. E. Hoover je po smrti už dlouho. Kdopak by se Hoovera bál, navíc když ho jako obávaného ředitele FBI zahrál nedávno Leonardi di Caprio, který má za sebou poslední dva roky další tři eponymní role včetně Gatsbyho a Vlka.

2 0
možnosti

A dle některých amerických filmových kritiků je právě "silnou slabinou" Vlka fenomenální Capriův herecký výkon, protože to vypadá, jako by Leonardo DiCaprio za poslední tři roky neslezl z v USA z plátna. Sice by si již zasloužil některou ze svých oscarových nominací proměnit, ale kde jistota, že to bude právě letos za film Vlk za Wall Street. U 12 let je zase dané, že tento film by si Oscara "zasloužil" ve všech kategoriích už jenom kvůli stále palčivému tématu z americké historie. A to ho právě možná také nakonec v konečném výsledku handicapuje.  Režisér filmu Špinavý trik D. O. Russel má letos velkou šanci Oscara získat.  Sice dotlačil velký počet herců k Oscarům za herecký výkon, včetně Jennifer Lawrence za Terapii láskou, ale jeho samotného  Oscar za nejlepší film či režii zatím míjel. A když už obsadil do svého filmu nejpopulárnější herečku roku 2013 Jennifer Lawrence, která navíc skvěle vypadá a umí také hrát, tak není důvod, proč by Jennifer ke svému Oscarovi za nejlepší herecký výkon v hlavní roli z loňského roku v Russelově filmu nepřidala ještě jedno ocenění za nejlepší výkon ve vedlejší roli. Možná že kdyby Leonardo DiCaprio byl někdy nominován za výkon ve vedlejší roli, tak by už Oscara dostal. Šance všech nominovaných filmů jsou vyrovnané, a jsem sama zvědavá, jak se budou oscarové výsledky shodovat s recenzí paní Spáčilové.

1 0
možnosti

Klasická Spáčilová ve stylu - proti všem. Když něco nechápe, není to chyba její, ale chyba filmu. A že toho nechápe hodně. Jelikož však má film ve světě od kritiků i fanoušků kolem 80 %, získal kromě SAG Award i Golden Globe za nejlepší film a má 10 nominací na Oscara, tak bych se s tou věšteckou přezíravostí ohledně "papírových" šancí na Oscary držel raději trochu zpátky, abych pak případně nevypadal jako trapný amatér, který své práci prokazatelně nerozumí.

2 0
možnosti

Ona historka, kterou Louis Ck vypravi mela pointu, ktera zustala na podlaze strizny. udajne tedy, viz: http://www.youtube.com/watch?v=52JwEQy00sA