Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Švédští mafiáni předvedli vyprázdněnost komerční taneční hudby

Poprvé a naposledy v pražské O2 areně "koncertovaly" současné taneční hvězdy Swedish House Mafia. Dýdžejské a producentské trio totiž oznámilo, že po turné končí s hraním. Fanouškům hudby to ale moc líto být nemusí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a46n 79Z92a12p65l71e14t93a41l 7750679480710

Prijde mi, ze autor tam byl asi za trest a je metalista nebo ma rad nejaky jiny podobny zanr naprosto odlisny od tanecni hudby...

Proto ten clanek takto i vypada :) Je zvlastni, ze ostatni recenze na netu jsou vesmes pozitivni, jen idnes musi byt vyjimecne a napise tohle Rv :-P

0/0
2.12.2012 20:20

R61a82d71e54k 40Š59m72a90h54e34l 4675531277

... zajimave... O2 arena se bavila, ale presto to stalo za houby? ... Clanek mi tak trosku prijde jako degradovani fanousku co maji tento styl a SHM radi a bavili se... Mozna ta nadutost je jinde nez v usich....mozna je mezi usima... Prilis zakomplexovano...

+3/0
1.12.2012 14:29

S88t28a22n20i61s36l48a32v 79M38a63t34ě41j72k14a 4559663129427

je toto vůbec ještě hudba ???

0/−3
30.11.2012 22:23

O20n50d50ř49e78j 22M28a12t74ě26j55k35a 2671442222

Souhlasim že jsou to sračky ale je vidět že autor je nejspíš metalista nebo tak něco takže by tohle asi hodnotit neměl. ;-D

+5/−1
30.11.2012 22:23

L54u25c74i28a 65P16o22k32o38r12n43á 8907169277982

Je smutne, ak recenziu na SHM pise clovek, ktory a. nema o tomto zanri ponatie b. nim pohrda. Ludia ktori idu na dj vedia, ze ide o cloveka, ktory stoji za pultom a preciznou pracou s tlacitkami vytvara spolu so svetelnou show  zabavu. SHM predviedli vyvazeny set a ich prinos v tvorbe zabavy bol presne taky, ako sa od tohoto typu podujatia ocakava. Svetelna show bola uzasna. Viac ako 10000 ludi tvorilo atmosferu a to ako reagovali znamena, ze boli spokojni. Pretoze atmosfera bola vynikajuca. Pri pisani o akomkolvek umeleckom projekte, by mal clovek dokazat odlozit svoje ego a vlastne umelecke preferencie. Pretoze neexistuje lepsie a horsie umenie, hudba... To co je pre niekoho plytke je pre ineho povznasajuce a naopak. EDM ma mimoriadnu schopnost ludi zblizovat a vytvarat prijemne emocie. Autorovi vsak mozno urcite zavidiet, ze po siedmich rumoch pri juboxe zazije svetelnu show a neopakovatelnu atmosferu vytvaranu mnozstvom ludi. Otazka je co si do neho dava.

+7/−4
30.11.2012 19:26

F85i97l66i64p 20K17u47c76e72r40a 5487176462575

vedrala neznam ale house music jo..napsal to dobre..jen pozapomel ze vsude na svete sou konzumenti kvality viz. nedavno koncert nej pop divy jenifer lopez..kde se plati za osvetlovace, kulisare, projekce a tanecniky plus jedna extra velka prrzadek..to je pravej a pouze showbussiness..hudba je kulisa..clovek co posloucha house zna a vi..sneak, derrick carter, dj dan protoze tihle house gangsters-V never die ;]

+1/−1
30.11.2012 18:46
Foto

F63i82l37i65p 96R60u59l40f 3905839757133

a kdy že the Chancers měli koncert za 1300 na hlavu a s takovým ohlasem?

0/0
30.11.2012 15:44

J37i28r21i 75C78e37e 5955561272688

No, lidí co za tuhle kolotočářskou partu vyhodili ty prachy docela lituju..

+6/−7
30.11.2012 14:44

R36a10d78i11m 47Z76e96h55e34r 3664150853791

Hezky napsaný článek...

+8/−4
30.11.2012 13:38

O48s59k62a49r 30K47o36v67a74ř80í43k 8130203585600

Klasický Honza Vedral.Ten uznává jen popové dojné krávy z dílny MTV (Pink,Katy Perry apod).Cokoli jiného je automaticky bída.Ať už je rocková,metalová nebo i taneční muzika.

Občas mám pocit,že tento recenzent se chová jak 14i letá puberťačka,pro kterou je nejlepší to co zrovna letí a cokoli ostatního je obyčejný odpad.Problém je v tom,že např.rockový/metalový koncert by měl ohodnotit člověk,pro nějž je tento hudební žánr velmi blízký a má za sebou pár navštívených koncertů.Pak bychom se vyhnuli faux pas typu srovnání koncertu Pink a Iron Maiden.Prostě jabka s hruškama...

+9/−6
30.11.2012 13:12
Foto

F64i69l78i49p 11R46u24l10f 3645279597223

Naprosto souhlasím, nejsem si jistý, že SHM použili slovo "koncert" Celý článek na mě působí jako dojmy někoho, kdo prostě preferuje jiný styl hudby. Osobně bych ho strčil spíše mezi blogy než jako recenzi. Tu by musel psát člověk, který těch 1300 zaplatil protože chtěl vidět a slyšet SHM. Doporučení autorovi, příště na podobné akce nelezte, pokud se Vám nelíbí, co dotyčný autor dělá, což jste také sepsul...

+5/0
30.11.2012 15:40

M62a93r37t51i46n 32V41y40s36k28o74c56i35l 3782428685340

Take jsem cekal srovnani s podobnymi akcemi jinych interpretu v ramci zanru, ne takove zvasty o nicem....priznavam se, ze tomuto typu hudby jsem neprisel nikdy na chut, jedu v hard&heavy, jak ja to oznacuju (rock, METAL, METAL, METAL, hard-core, ...), ale trocha objektivity by pri psani clanku prisla vhod. 

(,,Dva chachari tam stali proti sobe, semtam placli do micku a vubec o nicem jinem to nebylo, vubec me to nebavilo, ryzi priklad komercniho sportu" - ze me neoslovuje tenis jsme z toho pochopili, ale to je tak vse...)

+4/0
30.11.2012 16:04

O96n66d44ř66e48j 93M69a96t35ě46j78k12a 2451612832

No nechceš mi snad tvrdit že ňáká Růžová se může rovnat Iron Maiden.  ;-(

0/0
30.11.2012 22:26
Foto

M12i87r23e14k 80G52a91j65d86e26č30k37a 5502144925757

Tak todle už je opravdu moc... Osobně uznávám z českých médií pouze IDNES a MF DNES, ale co už opravdu neumím překousnout jsou zdejší rádoby kritici... To je opravdu vrchol všeho nevkusu... Že tady filmového kritika dělá zamindrákovanec, co nedohlédne dál jak za českou filmovou scénu a dovolí si negativně kritizovat box bustery letošního roku jako Dark knight, nebo Ex2? To bych ještě překousl, ale že tady bude dělat hudebního kritika člověk, co se hudebně angažuje v české hudební scéně a v kapele o které slyšeli snad jenom nadšenci, co má na Youtube sledovanost v rozmezí 20 tisíců oproti 20 milionům vs. SHM - to je krapet už moc... V kontextu této kritiky se teda zeptám pana autora, jaký je rozdíl pustit si po 5ti rumech v jukeboxu jeho tvorbu, nebo jít na nějaký jeho koncert, byl-li teda vůbec nějaký, o čemž vážně pochybuji... Nesrší tedy spíše z této kritiky ona krásná česká závist, že lidé co občas zmáčknou tlačítko vyprodají O2 arenu s takovou cenou?

+7/−7
30.11.2012 13:01

M66i80c41h40a29l 91T77e94s54a43ř 4808482950941

Jste si jistý, že jste pochopil rozdíl mezi kritikou a statistikou výdělků? A propos, co to je box buster?

+8/−1
30.11.2012 13:11
Foto

M60i34r82e22k 71G32a89j28d63e52č53k74a 5772784315727

Jedna základní věc, která by tady měla v první řadě fungovat je ta, že kritiku by měli psát lidé s nadhledem...

Styl pana autora je diametrálně odlišný od dnešní elektronické hudby, ať už je to zrovna house/electro v podání SHM, nebo jiných stylů, kterých je dneska nespočetně a každý jeden styl má své příznivce, kteří prostě místo 5ti rumů v hospodě a jukeboxu radši půjdou a užijou si hudbu, kterou mají rádi, ve společnosti dalších stejně zaměřených lidí, o tom ty koncerty jsou a je jedno jestli to je rock, pop, metal, country, folk, etc... Proč teda člověk s nepochopením a bez nadhledu leze na něco, co mu očividně neříká absolutně nic a pak ještě napíše tenhle ... ani to radši nebudu jmenovat...

A k další otázce prosím použít google, ten ví vše...

+5/−2
30.11.2012 13:22

D42o56b31r53o13m44i63l 30K53a81u94t45s18k36y 7192202274907

tak ho (google) pouzij

+3/0
30.11.2012 13:25
Foto

M31i68r13e66k 90G30a52j76d62e76č86k74a 5272984265337

Ok ok... Má chyba, blockbuster abych to tedy opravil... Nevím proč to mám takhle spojeno právě s box office, mea culpa...

0/0
30.11.2012 13:33
Foto

M70i48r91e73k 51G57a88j29d91e28č49k93a 5812544265447

+ teda ještě k tomu srovnání, je to spíš zahořklá reakce na nadpis ony "glosy"... Ona totiž ta vyprázdněnost, jak jí autor ... rádoby vtipně označil dneska zaplňuje arény mnohonásobně větší jak je naše O2 v Praze, nicméně jako drobné přirovnání ony vyprázdněnosti (pardon, ale to slovo je hodně přestřelené panem autorem) vs. té plnosti autorovy vlastní tvorby jde krásně vyčíst právě třeba z počtu sledovanosti jednotlivých klipů na Youtube... 

Jen teda na upřesnění, pustil jsem si hned první věc, co jsem na youtube našel u ony autorovy kapely a musel jsem to vypnout asi po 5ti sekundách, hold není to můj styl, nicméně nezatracuju ani jej ani lidi, kteří tento styl poslouchají... Pouze poukazuju na "nenadhled" autora vs. dnešní moderní trendy...

+1/−1
30.11.2012 13:27

M63i59c87h10a13l 39T88e39s32a60ř 4678102530661

Nerozumím proč do toho taháte jeho vlastní tvorbu, ale ten názor, že recenze mají právo psát jen držetelé Oskarů a cen MTV, se tu objevuje se železnou pravidelností, takže se v tom dál nebudu rejpat. Jako posluchač elektronický muziky si jen dovolím podotknout, že SHM nejsou vyprázdnění, jsou přímo dutí jak mýdlová bublina a množství lidí, kteří jsou za ně ochotni vysolit dvojku, o tom nevypovídá vůbec, vůbec nic. Zníte jako by Vám recenze šlápla na kuří oko a nesnesete pomyšlení, že jste posluchač vyprázdněné hudby;-) A propos, na "box buster" google zarytě mlčí, na rozdíl od "block busteru".

0/0
30.11.2012 13:44
Foto

M17i77r46e91k 12G48a71j34d27e79č21k23a 5472984115127

SHM neposlouchám, ale nemusím je zatracovat, když přímo podle autora se tam lidé bavili = úspěšný koncert... Nedávno jsem byl z nedostatku jiného plánu na koncertu Mňágy, hudba mi nic neříká, neposlouchám je, prostě jsem si tam byl akorát stoupnout a díval se... Přesto tam lidé tančili, bavili se, tleskali, řvali... Já osobně jsem to spíš přetrpěl, nicméně taky nepříjdu někam a nebudu tvrdit, že je ta hudba vyprázdněná, jelikož se lidé opravdu bavili což osobně beru za podstatu a cíl onoho koncertování... Recenze, kritika nebo cokoliv co by mělo tím pádem zhodnotit onen koncert by tedy měl obsahovat celkový názor, né subjektivní pohled... Osobně taky poslouchám jiný styl, ale když vidím, že se lidé baví na pro mě hloupé žvatlání Pitbulla, tak neřeknu, že by jeho koncert stal za *****, protože i tak by se našla spousta příznivců, kteří by právě na takový koncert šli a klidně za to plácli dvojku...

Block vs. box se řešil výše, ano má chyba...

0/0
30.11.2012 13:54

M81i80c31h69a40l 62T48e38s33a66ř 4188122430281

Takže recenzent by se měl řídit názorem většiny, nikoli názorem vlastním. ok:)

0/0
30.11.2012 14:04

F96i30l28i48p 61K42r25o45l62u23p95p90e35r 7696294914258

To samozrejme ne, ale mel by recenzovat v ramci zanru. Nemuzete recenzovat top class, kdyz celou class povazujete za hnus ...

0/0
30.11.2012 14:08

M51i40c30h57a85l 29T31e95s75a25ř 4968632780801

V tom máte plus minus pravdu, i když recenzent by asi měl umět zkousnout i něco, co není přímo jeho šálek piva. Jen jsem si to chtěl vyjasnit s kolegou Gajdečkou, protože jsem nevěřil vlastním očím. mimochodem, jste si jistý, že v elektronice je takhle partička TOP CLASS?? Mimochodem podruhé - pokud koncert proběhne tak, že dva panáci pustí hotovou stopu připravenou ve studiu, měl by se rozumnej fanoušek urazit, a ne z toho šílet. IMHO je naprosto na místě považovat to za vyprázdněnost.

0/0
30.11.2012 14:21

T63o32m82á60š 23P92r28o60k49e68š 9652450687553

Prosím nepleťte elektroniku a elektro house/progressive house. V tom patří SHM opravdu ke špičce. Co se týče "pouštění", je vidět, že jste za takovým pultem nikdy nestál z druhé strany. Je tam opravdu hodně na práci než jenom zmáčknout PLAY. Co se týče, že je to studiová tvorba, tak to máte pravdu. Ale . . . zkoušel jste někdy tu hudbu ve studiu vytvořit a připravit, aby se dala vůbec pustit? A aby se ještě líbíla na celém světě? A konečně, co se týče recenzenta, je vidět, že tuto hudbu nemá rád a nerozumí jí - takový člověk by se neměl pouštět do hodnocení něčeho, o čem nic neví.

+2/0
30.11.2012 15:34

M43i70c23h67a13l 74T92e60s13a96ř 4488442980261

Záměrně jsem nešel do detailního škatulkování, aby to neskončilo nějakým žánrovým hnidopišstvím. Jde o princip, že i "elektronika" v tom nejširším slova smyslu, která se jaksi z principu těžko hraje unplugged a vždycky je nějak závislá na "krabičkách", se dá odprezentovat na pódiu na mnoho způsobů, přičemž zmáčknutí tlačítka play je ten nejhorší - přesto se tak občas děje. Což podle HV víceméně proběhlo a pokud ano, tak to kritizuje oprávněně. Mimochodem, používáte zas tu argumentaci s tím co jsem dokázal já - to si nemám právo pomyslet "koncert stál za starou bačkoru", pokud sám nejsem hvězda větší než protagonista? Berte to tak, že možná nejsem zkušenej muzikant, ale zkušenej posluchač, což mi jako kvalifikace stačí;-)

0/0
30.11.2012 15:55
Foto

M65i66r10e48k 97G44a24j37d13e86č68k77a 5322324785807

No když vezmu svou srdcovku, tím je Trance a jeho hlavní protagonista Armin van Buuren, tak ten taky víceméně prostojí celý 2+ hodinový gig na místě za pultem, občas něco ukáže na lidi, za sebou má obrovskou videoprojekci, má vlastního VJ, ale pořád pouští studiově tvořenou hudbu, dokonce dneska už jenom z flashek, jelikož nové playery už mají takovou podporu... Co víc, dneska už si uděláte na tu flashku i vlastní CUE na každý singl kolik jen chcete, ale pořád to - pro lidi co tenhle žánr milují - je svátek, když můžou na svého oblíbence jít... Celý smysl téhle diskuze je v tom, že pokud chce někdo glosovat, tak ať to dělá normálním způsboem a píše v první osobě jednotného čísla - "já se nebavil" "mě to nic neříká" "pro mě za mě ať už tu třeba nejezdí" ... formát zvolený autorem ve mě evokuje spíš kritiku stylu "jste volové že dáte dvojku za todle" "víc vyprázdněnej odpad jsem ještě neviděl" "jak tomu můžete říkat hudba" atd... Ano glosa má být subjektivní, ale todle je spíš...nasírací

+1/0
30.11.2012 16:41
Foto

M88i29r83e61k 49G41a54j82d95e75č16k69a 5702784625737

Zrovna u recenze by hlavně měl mít nadhled... Anebo by je měl při nejmenším psát člověk, co se pohybuje právě v daném stylu, žánru... Přece degustátor vín nebude hodnotit kulinářské umění, posluchač vážné hudby přece nepůjde na koncert Metallicy a pak nebude plivat na zbytek lidí, co třeba ten styl mají rádi, že je vyprázdněný, nebo "chvála bohu" už tu nikdy nepřijedou... Jsou to jenom příklady, nicméně recenzi či kritiku přece musí psát člověk, co se v tom pohybuje... Ano, když pak člověk, fanda, groupie nějaké kapely jde na jejich koncert a napíše i když subjektivní kritiku, pořád půjde i z textu cítit, že autor ví, o čem píše...

0/0
30.11.2012 14:18

M58i28c44h83a12l 65T96e70s21a29ř 4428202790431

S tím plus minus souhlasím, ale to už píšete něco dost odlišného od těch předchozích tezí:)

0/0
30.11.2012 14:27

V95í70t 37Č34e26r59m24á25k 1634252343552

A kde je ta hranice "odbornosti"? Pokud je člověk "všeobecný hudební recenzent", tak nemá právo psát o SHM? Ona to není hudba? To by měli psát recenze jenom lidé, kteří jsou členy fanklubu? I když možná ani ti ne - ani oni tomu nerozumí tak dobře, jako samotný autor/interpret, takže možná by tu recenzi měl napsat on. ;)

0/0
30.11.2012 14:30
Foto

M64i11r68e18k 66G41a18j15d14e72č13k44a 5952864635867

Zrovna u hudby neexistuje všeobecnost... Kdo má alespoň pár známých poslouchajících odlišné hudební styly to snad ví - člověk co třeba poslouchá rock, metal prostě nikdy nepůjde na diskotéku, nebo na takový koncert a hudbu označí vždycky jenom za mechanické "duc duc duc duc", jak by pak třeba takový člověk mohl být označen za všeobecného hudebního recenzenta?

0/0
30.11.2012 14:38

R90a37d22e21k 71J26a41n19č98a42ř54í46k 7241444138

Nevím jak vy, ale já poslouchám všemožnou elektroniku, jazz, hip hop, trip hop, rap, vážnou hudbu, hard rock, pop, funk i lidovky, podle toho, co se mi líbí. A SHM se mi nelíbí, nemá to žádný nápad, emoci ani hudební kvalitu. Váš názor sice chápu, protože to opravdu vypadá tak, že už od začátku autor článku ke kapele přistupuje maximálně skepticky, ale ještě existuje možný výstup, že ta hudba je opravdu slaboučká a prázdná. To se nevylučuje s tím, že spoustu lidí opravdu baví a toto nelze na SHM nijak kritizovat, pokud nadchne a roztančí davy, mají právo mít takové vstupné a být za hvězdy. S tím já problém nemám.

+2/0
30.11.2012 15:00

V79í67t 76Č20e41r68m52á20k 1744782713382

U jídla taky neexistuje všeobecnost? Jak může milovník řízků hodnotit zeleninu? ;) Podle mě je ale hlavní problém celé téhle debaty už na začátku. Recenzent nemusí být na stejné vlně s interpretem nebo jeho fanoušky a posluchači, ale měl by být na stejné vlně se svými čtenáři a průměrného čtenáře asi zajímají trochu jiné věci než fanouška skupiny. ("Pecka!!! R^R^ Zabili!!!V")

+1/0
30.11.2012 15:43
Foto

M91i96r34e88k 29G71a59j38d71e86č21k43a 5912844375987

Když vezmu jenom iDnes

- rubrika Mobil.cz: Recenze kvalitní, řeknou pro a proti, i když mnohdy se jedná třeba i velmi subjektivní názory, dají se pochopit, protože autoři ví moc dobře, o čem píšou. Ať to je kladná, nebo záporná recenze v takové rubrice člověk ví, že autorem je člověk, co měl těch mobilů v ruce nespočet, co ví, kde má co hledat, co ho zajímá, co může zajímat čtenáře, co zajíma BFU, co zajímá geeky atd. 

- rubrika Kultura: Recenze ať už na filmy, hudby těžce subjektivní dělané lidma, kteří jsou všeobecní recenzenti, ale z každé dané recenze jde cítit, že i oni mají své zaryté žánry a zbytek víceméně odfláknou takovým způsobem, jako třeba tento článek. Dost těžce jsem překousával kritiku zdejšího písálka na adresu Expendables 2, kde se zmiňuje o partě dědků co si hrajou na akční hrdiny, kdežto bylo víc než jasné, že absolutně nepochopil pointu celého Ex2, že si herci dělají legraci ze své celoživotní tvorby a to trefně!

!Jde pouze o příklady!

0/0
30.11.2012 16:55
Foto

P67e97t62r 68S88l38e10z64á37k 2199531544324

Pokud někdo, kdo poslouchá pop, rock, apod komentuje Elektronickou taneční hudbu, tak je to chyba. Já poslouchám všechno, ale kritizovat rock nebo pop nebudu

+5/−1
30.11.2012 12:21

F84i12l45i92p 53K12r27o12l18u64p26p51e83r 7746174794658

Pane autore, kdyz necemu nerozumite tak o tom nepiste. Prijde mi to jako kdyby panic popisoval sex - je to tam a zpatky, tam a zpatky. Nuda, pot, hekani. Radeji si dam zmrzlinu nez se potit v neprirozenych, nehygienickych polohach.

+8/−4
30.11.2012 11:57

M75i48c82h24a21l 17T79e18s69a12ř 4678332340911

Ale když on tam uvnitř fakt byl, takže přirovnání k sexu kulhá na obě nohy;-)

+3/−4
30.11.2012 12:04

R62o16b82i49n 12M19a97n98a 6417340807

A jak to víte jak to vypadá když panic popisuje sex?

+5/−3
30.11.2012 12:14

F64i89l96i51p 47K54r34o56l56u53p76p16e48r 7696894374238

Vy jste nikdy nebyl panic? :-D

+3/−4
30.11.2012 12:19

M45i42c24h44a83l 40T34e88s76a91ř 4668772550771

Právě že panic má o sexu dost odlišný představy od "nuda-pot-hekání, to za tu fušku nestojí";-)

+1/0
30.11.2012 16:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.