Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Střílelo se podle filmu? Ne. Po Pirátech nikdo na stěžni nevisel

Střílelo se na plátně, střílelo se v sále. Masakr v kině při noční premiéře komiksu Temný rytíř povstal znovu nahrává teoriím, že násilí na plátně plodí i násilí v reálném světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

+palič+

Dobrá

glosa. Pošahaným levičákům to zase dalo důvod k vřískání o zákazech filmů, zbraní, rádia, televize, vycházení a bůhvíčeho dalšího. Jako ostatně vždycky.

0/0
22.7.2012 23:29

lekop

Zklamání?

Aha, Spáčilová hodnotí fantastiku, kterou nesnáší, a navíc jí nerozumí. Že mě to ještě překvapuje.

0/0
22.7.2012 15:30

PŠR

Na nového ušatce půjdu...

...ale jen ze "studijních důvodů". Mně se prostě ty Nolanovy mlátičky a střílečky, zasazené do dnešního světa, kde sice zabere reflektor opřený o mraky se siluetou netopejra moc nelíbí. Burton tomu dal ještě nádech jakéhosi retra, poslední Wayne byl dokonce v Hong Kongu, čímž mystiku Gothamu shodil., takže mám obavu, že to bude otrava. Nejlepší kočka byla stejně Vicky Vale R^

0/0
21.7.2012 18:44

BohusdK

Temný rytíř povstal je zklamání ???????????

Opravdu je temný rytíř povstal tak špatný že napíšete že je to zklamání???

0/0
21.7.2012 11:30

heroforseason

mno

Střílelo se podle filmu, ale podle minulého dílu s Jokerem. Týpek o sobě sám prý tvrdil, že je jako Joker a celá ta akce se přesně nesla v duchu zvrhlého a promyšleného Jokerova brutálního "humoru". Každopádně jestli byl pán povahou samotářský labilní agresivní psychouš, tak by časem mohl střílet třeba i na základě toho, že mu sousedi jezdí v neděli pod okny se sekačkou, nebo že mu úředníci napařili moc vysoké daně. Ten film mu jenom dal na výběr jednu variantu jak má svoje militantní psychoušství zabalit a on po ni sáhl.

+1/−1
21.7.2012 9:28

qucker81

Zklamani?

O cem to pise,jaky zklamani?Nemuze byt kazdy film Juno,Winter's Bone nebo podobne melodrama...tohle je komixovy film.A tahle trilogie je neuveritelne vydarena,ma svou vlastni atmosferu s propracovanymi postavami a dejem.Vsechno do sebe zapada,najdete v tom nadsazku,vedeckou fantastiku i reflexe na dnesni svet.A co se tyce te nestastne udalosti z Colorada:je to smutne az desive a je uplne jedno ktery film to byl,mohlo se to stat i u projekce jineho ''trhaku''.Je proste smutne ze se to stalo.Neni treba to rozpitvavat v clanku ktery nema ani hlavu ani patu.

0/0
21.7.2012 6:52

bc23

Recenze Mirky Spáčilové můžu, toto je blábol

Nechápu, proč se osvědčená recenzentka pouštěla do tohoto tématu a začala bez jakýchkoli logických dedukcí prostě jen za sebe klást věty. Stačil první odstavec a sama si vysvětlila, že nemá pravdu. Věta: "v chodobném mozku snad" nebo jak to tam bylo myslím přesně odpovídá. Je samozřejmé, že pokud je někdo zcela normální, tak asi po shlédnutí filmu nezačne pojídat kolemsedící, nestane se pirátem apod. Ale stejně tak na pozitivních případech je vidět, že filmy a počítačové hry a příklady obecně mohou lidi směrovat. Proto se po shlédnutí Goril v mlze vydalo pár lidí na dráhu ochrany přírody, proto měl vrah z Utoy doma spoustu "stříleček", možná střílení při tomto filmu souviselo i s upoutávkou, která před filmem běžela na střílení do diváků skrz plátno, kdo ví. Pravděpodobnější však je, že v jedné věci pravdu paní Spáčilová má. Střelbu pravděpodobně skutečně nemotivoval Temný rytíř, ten zaručoval jen plný sál, ale byla to zřejmě souhra choré hlavy, události v životě toho člověka atd.

0/0
21.7.2012 6:40

TrueBlueFan

Ehm, paní Spáčilová, připadá vám to vtipný?

Představte si, že byste v tom kině seděla sama, nebo třeba někdo z vaší rodiny...

Ještě pořád se popadáte za břicho? :-/

0/0
21.7.2012 1:11

DickLarge

No nevím jestli je ten film zklamání.

Pro toho kdo od dobrého filmu očekává deset minut poskakujícíh koz Whitney Stevens to asi zklamání bude.

0/0
20.7.2012 22:54

FiS95

Rozumná úvaha.

Mnohem rozumnější než slinty levičáků o kovbojích z emériky s pistolkama, které jsou podle nich v rukou zločince rovné atomové bombě avšak pro obránce mají účinnost praku se zpuchřelou gumou.

0/0
20.7.2012 22:12

biggles

dobrá glosa

stačí si pročíst diskuze pod články o té střelbě a čtenář hned pochopí proč byla napsaná.

A myslím, že je tomu co se skutečně událo podstatně blíž, než drtivá většina fantasmagorií níže v diskuzi.  Čím si logicky slušně oddůvodněný text vysloužil tak tvrdou kritiku některých diskutérů opravdu netuším...

+1/−1
20.7.2012 20:06

sarumánek

Re: dobrá glosa

Tak čti pozorněji :-)

0/0
20.7.2012 21:10

biggles

Re: dobrá glosa

četl jsem dost pozorně - kromě bulvárního titulku který vůbec nijak nevybočuje z přihlouplého standardu posledních let na iDnes (a titulky jsou vizitkou šéfredaktora nikoliv autorů článků), jsem nenašel nic podstatného s čím by se nedalo souhlasit.

Spojovat ten agresívní čin s agresivitou na plátně u filmu který pachatel vůbec neviděl je nesmysl - glosa dává smysl.

0/0
20.7.2012 21:33

sarumánek

Re: dobrá glosa

Ne vážně - tato úvaha či glosa je asi stejně duchaplná, jako kdyby došlo k masakru před školou a já bych meditoval o tom, jestli za to může škola. Může - je tam pro zvrácenou duši spousta nevinných lidí, dokonce dětí. Může za to i film - tam je taky spousta lidí a navíc je to nechutně originální show střílet při střílení, navíc v souvislosti s depresivní  temnotou Gothamu. Přesto za to může střelec, nikoliv Nolan. A že masově vraždí šílenci, nikoliv duševně zdraví lidé - toť také postřeh. A myslím, že je to všechno natolik jasné, že by se o tom ani nemělo psát - natož do toho naprosto nepatřičně vsunout kritiku filmu. který "přináší zklamání". .

0/0
20.7.2012 21:34

biggles

Re: dobrá glosa

glosa ale reaguje právě na ty "duchaplné" meditace kterých jsou plné diskuse a kritkou filmu vůbec není - je to jen jeden rozebraný (a vyvrácený) z diskutovaných motivů střelce.

0/0
20.7.2012 21:45

sarumánek

Re: dobrá glosa

1) Já bych se na to napřed zeptal toho střelce, jaký byl jeho motiv. Spáčilová o něm ví kulový. 2) Pokud lidé diskutují o nesmyslech, třeba jestli násilí ve filmech či hrách plodí násilí skutečné, je to tak hloupé, že to netřeba vyvracet. Násilí je totiž na světě pořád stejně, možná toho masového bylo před střílečkama ve filmech, třeba ve středověku nebo za válek ještě mnohem víc. 4) Pokud jde o individuální motivace šílenců k vraždění, je nepochybné, že jistá pop-kulturní díla je inspirují, to také není třeba vyvracet, sami to přiznávají. 3) Nemyslím, že by někdo mohl dát tak hloupý titulek článku proti vůli věhlasné autorky.

0/0
20.7.2012 22:04

biggles

Re: dobrá glosa

samozřejmě že obsah je spekulativní, ale podle mého celkem pragmaticky a logicky reaguje na jiné spekulace, které jsou dost přitažené za vlasy a logiku často úplně zcela postrádají. Rovněž v něm nenacházím pitomé manipulace typu: "Maskovaný střelec vraždil" ... střelec nebyl maskovaný, měl plynovou masku protože použil i slzák. Spousta lidí si to samozřejmě vyložila že si hrál na nějakou komiksovou postavu.

Co se titulků týče, autorů se opravdu nikdo neptá a často je vidí poprvé až když si koupí noviny do kterých psali - to mám z vlastní zkušenosti a každý kdo publikoval vám to potvrdí.

0/0
20.7.2012 22:23

sarumánek

Re: dobrá glosa

Hrál či nehrál komiksovou postavu - ano, zde je bohužel přímá souvilost s plynovým útokem v předchozím díle, takže ten výklad motivu není úplně od věci. Jinak - nemám co dodat, už to vzdávám. :-)

0/0
20.7.2012 22:54

bc23

Re: dobrá glosa

Film jsem neviděl, tak netuším, k čemu bude koho tento film inspirovat, nicméně myslím si, že dnešní filmy jsou plné takového násilí zobrazovaného tak naplno, že bych se nedivil, kdyby i filmy měli na vzrůstající agresivitě svůj podíl. Ono prostě na člověk musí zanechat stopy, když krev stříká z člověka, ten se klepe ze strany na stranu pod dopadajícími kulkami, nebo z krku useknuté hlavy stříká krev jako např. v Kil Bill. Ubohé na tom celém je, že v USA na plátnu neuvidíte pomalu bradavku, protože by to amíky pohoršilo, ale rozstřílené tělo bez problému. Nemůžete si koupit a vypít pivo na ulici, ale koupit a nosit brokovnici a 3 pistole ano..

0/0
21.7.2012 6:46

Alcator

Re: dobrá glosa

Ono je to sice možná hloupé, samuránku, jenže tyhle hlouposti si myslí spousta lidí, kteří jsou pak schopní dát hlas někomu, kdo jim populisticky slíbí, že "tomu učiní přítrž".

Jiná věc je, že glosa na IDNES není prostor, kde by se dalo efektivně bojovat s takovými lidskými hloupostmi, takže článek je z tohoto pohledu zbytečný. Možná ale dá argumenty někomu, kdo je pak použije v efektivním boji s tou hloupostí.

0/0
21.7.2012 9:16

TDW

Zklamání ???!!!!

Ty vogo, néé, ještě jako malej hažart za socíku jsem měl bundu s Batmanem kterou mi ušila teta (byla těžce stylová, dokonce i na zipsu byla malá figurka ) od té doby Batmana můžu a Temný rytíř je můj nejoblíbenější film s Batmanem, druhý je původní Batman a třetí Batmanův návrat. Jednička Batman začíná se mi moc nelíbila, respektive chybí tam pořádný padouch (Ras al Ghul mi fakt jako extra záporák nepřišel a ten šílený psychiatr taky ne) na trojku jsem se těšil kvůli CatWoman a teď se dozvím že vlastně není na co ? :( Fakt doufám že bude dobré aspoň jako dvojka ale možná platí nevstoupíš dvakrát do stejné řeky.... A H.L. aka Joker byl jen jeden...

0/0
20.7.2012 19:01

balakala

Re: Zklamání ???!!!!

už dospej ;-D

0/0
21.7.2012 11:37

Veska, faraón diskuzí idnes

Proboha

To myslíš vážně? Proboha profackej se pořádně.......Rv

0/0
20.7.2012 18:51

sarumánek

ach

Milá paní Mirko, na Pirátech se nevěšelo možná i proto, že je to rozpustilá komedie a nikoliv velmi temné drama... Takže to vaše křečovité srovnání velmi kulhá na obě nohy. Střílelo se podle filmu, ano - a ne, že ne. Ale film sám za to nemůže.

0/0
20.7.2012 18:15

dieuetdroit

madam

rika se o vas, ze jste filmova kriticka. Tak se nesnazte o sociologickou a psychologickou sondu. To vam fakt nejde.....teda to prvni pry taky ne, ale to nemuzu posoudit, neb nejsem filmovy maniak a nemam potrebu cist recenze.

0/0
20.7.2012 18:03

brej den, pánové

Trapné...

Rv Aha, ono je to od Spáčilky, to vysvětluje mnohé... Rv:-/

0/0
20.7.2012 17:45

GameOver1

Já si naopak myslím, paní Spáčilová,

že si chtěl někdo v reálu vyzkoušet, co ve filmech vidí. A ti lidé se bohužel stali v reálu tím, na co se do kina chodí jen dívat.

0/0
20.7.2012 17:40

crusty2

Spacilova

to co se stalo v Denveru je nestesti, tragedie, tech lidi je mi lito. Nicmene na film se tesim a diky pani Spacilove vim ze to bude super film. Ona totiz kdykoliv v minulosti napsala ze to neni dobry tak to byl super zazitek. Podle tehle paní (donedavna jsem si myslel ze aspon trochu inteligenti) se da opravdu chodit do kina za super zazitkem. To co napsala ale ted je uz fakt, nevim jestli trapne, smutne nebo stupidni. Kazdopadne uplne nejvic mimo realitu.

0/0
20.7.2012 16:58

Laswell

Re: Spacilova

Jestli to pravidlo "anti-Spáčilová" platilo u Vás opravdu vždy a při vědomí jaké braky (snadné cíle) Spáčilová mimo jiné odsoudila, tak budete asi velmi nenáročný divák.

0/0
21.7.2012 1:00

caly11

Tahle glosa je opravdu zbytečná a navíc zcestná...

...samozřejmě, že filmy ovlivňují chování lidí. Zvlášť těch, kteří mají nějakou poruchu chování, byť jen latentní. Poté je podobné braky můžou inspirovat k nesmyslným činům.

Myslím, že bude ještě hůř. Lidé se už dávno nechovají podle ideologie svobody a demokracie. Vládne spíš anarchie v pejorativním slova smyslu.

+1/−1
20.7.2012 16:56

qucker81

Re: Tahle glosa je opravdu zbytečná a navíc zcestná...

No,myslim,ze ma konkretne tenle film k braku hodne daleko...!!

0/0
21.7.2012 6:54

qucker81

Re: Tahle glosa je opravdu zbytečná a navíc zcestná...

No,myslim,ze ma konkretne tenhle film k braku hodne daleko...!!

0/0
21.7.2012 6:54

Farmer

Mirko, Mirko...

...negativni recenzi bych jeste pochopil, ale ze se ti ji podari narvat do masakru, pri kterem zarvalo minimalne 12 lidi, to mi jaksi hlava nepobira.

+3/−1
20.7.2012 16:06

daadyy

cooooooooooožeeeeeeeeeeeeeeee???

Ačkoli Temný rytíř povstal přináší vskutku zklamání, vznikly už i horší filmy, aniž by se kvůli nim střílelo na tvůrce, natož na divákyZdroj: http://kultura.idnes.cz/strelba-na-premiere-fimu-temny-rytir-povstal-a-glosa-pcd-/filmvideo.aspx?c=A120720_144428_filmvideo_jaz

0/0
20.7.2012 15:54

gatekeeper

Naprosto trapný a zbytečný článek

Rv

+5/−1
20.7.2012 15:45

pepikzhospody

Fakt stupidny a nevhodny clanok

ako vsetko od SpacilovejRv

+5/−1
20.7.2012 15:43

king_tiger

Kritika od Spáčilové

Spáčilka kritizuje, tak že to bomba, a když ne bomba tak alespoň velmi kravlitní akční snímek, už se těším. :-)

0/0
20.7.2012 15:34

ctyrykacka

Re: Kritika od Spáčilové

Kdepak, je mi líto, až na začátek se člověk u tohodle moc nepobaví

0/0
20.7.2012 15:41

panwerich

Po pirátech nikdo nevisel,

ale já byl po Samotářích zhulenej. Takže tu nějaká souvislost je...

0/0
20.7.2012 15:31

DickLarge

Re: Po pirátech nikdo nevisel,

Jdi na to vědecky. Pokud seš zhulenej po každým filmu, souvislost neexistuje.

0/0
20.7.2012 22:51

hendrixx

Mě spíš zarazilo, že...

mezi oběťmi je šestiletý dítě. Kdo proboha může vzít šestiletý dítě na půlnoční projekci dvouapůlhodinovýho drastickýho filmu?! Lidi ztrácí soudnost a zdravej rozum. Už neví, co je normální a co ne, ztrácí pojem o tom, co je realita a virtuální svět. To střílení je důsledkem ne konkrétního filmu, ale té ztráty. A úspěch těch ošklivých novodobých Batmanů, co točí Christopher Nolan, který vypadají spíš jako rámusící videohra, jakbysmet.

+8/−1
20.7.2012 15:16

Li Tin O Wevidle

Re: Mě spíš zarazilo, že...

Jsou tací, kteří tahají půlroční mimina na dovolenou u moře...

0/0
20.7.2012 15:22

xaddam

Re: Mě spíš zarazilo, že...

mezi oběťmi je taky tříměsíční kojenec

0/0
20.7.2012 15:32

Karel_dnes

Re: Mě spíš zarazilo, že...

Souhlasím, již před mnoha lety se potvrdily teorie, že to co člověk vidí má tendenci opakovat. Tuším, že to bylo při nějakém brutálním zranění dětí , když pak pátrali po tom, proč jedno dítě druhé naprosto nepochopitelně a drastiky zbilo, tak odpověď byla, že v oblíbeném filmu hlavní hrdina dostane daleko víc ran a nic se mu nestane.

Do je další rozměr filmařského "umění". I v obyčejné hospodské bitce dnes aktéři předvádějí takové zápasy, že jen desetina takových úderů by spolehlivě zlikvidovala kohokoli a oni si jen otřou kapku krve z rozbitého retu , dají si whisky a pokračují dál...

+2/−1
20.7.2012 15:34

Yesname

Re: Mě spíš zarazilo, že...

Ten první odstavec je hrozivý a pravdivý.

0/0
20.7.2012 21:53

Hail Eris

Re: Mě spíš zarazilo, že...

USA není nástupnický stát Rakouska Uherska. Jedině tam lidé vstávají a chodí spát se slepicema a nutí k tomu děti. Půlnoční Paříž je například maminek s dětmi i kočárky plná.

0/0
20.7.2012 16:14

Ravenek

Re: Mě spíš zarazilo, že...

Tady jde spis o to, ze ten film je pro 6lete dite absolutne nevhodny.

0/0
20.7.2012 22:18

A přece se maže...

Re: Mě spíš zarazilo, že...

Amerika, to je zem...

0/0
20.7.2012 21:40

qucker81

Re: Mě spíš zarazilo, že...

Osklivych Batmanu?To myslis jako vazne,jo?Tak to jsi asi fanda tech od Schumachera v hlavni roli Val Kilmer a George Clooney...hruza....Praveze tenhle Batman je ten pravy,tenhle hrdina je v puvodnich komixech tvrdak,Gotham je mesto s temnou atmosferou bez cingrlatek.Jeho oponenti jsou tezci sociopati atd.A prave tato trilogie neni bohapustou videohrou...jediny v cem s tebou souhlasim je to,ze na tech filmech nema co sedet 6,ani 10 lete dite,natoz jeste udajne trimesicni mimino.Je mi ale divne to,ze je tam nekdo pustil,ten film je v Americe oznacen PG13,teny od 13 let a toho se tam obvykle drzi,takze nevim jak je mozne,ze na te premiere bylo tolik deti...na premiere ktera zacala o pulnoci...

0/0
21.7.2012 7:01

adelayde

rána pro ochranný svaz autorský

Raději film stáhnout z internetu, než se nechat v kině zastřelit.

+1/−1
20.7.2012 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.