- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
játrovému bych pochopil,ale toto! On ten Chuck Berry taky nehrál o moc líp.
Na úplném začátku byly písničky Kaťáků pro nás na naší scéně zjevení. Druhá deska už se mě zdaleka tak nelíbila a další, krom písničky "Někdy příště" už ani neznám. Fakt je, že se dneska jejich kariéra dost idealizuje. Hlavní zásluhu na tom, že je nezakázali jako ostatní kapely, měl patrně jejich manažer a (samorostlý) textař L.Vostárek. Jazzrock tenkrát kapely nehrály jen proto, že to bylo v módě, ale hlavně proto, že ten bolševikům tolik nevadil. Byly i jiné rockové kapely (Citron, Progress např.), ale v tehdejších podmínkách nedostali takovou publicitu. Takže zbyl Katapult. Jinak ale O.Říhovy přeju, ať mu slouží zdraví a nadále mu to hraje.
Na rozdíl od kapelníka Citronu Pařízka nefiguruje Oldřich Říha v seznamech STB jako spolupracovník ani agent, takže asi nemohl s nějakou větší nadstandardtní přízní režimu počítat. To pokrokový "heavymetalista" Pařízek odehrál koncert a pak zřejmě ještě pěkně za tepla informoval své nadřízené STBáky o protisocialistických živlech. Takže bych se opravdu divil, kdyby Citron chtěl u nás tehdy někdo zakazovat. Prostě před lidmi si hrál na rockového rebela a přitom to podobně jako Nohavica pěkně s bolševiky pekl. Oproti tomu třeba Takový Váně z Progress nemohl komouše ani cítit.
bigbítové a rockové scény. Druhá polovina 70. let, po chartě nastupuje tvrdá normalizace, většina muzikantů z tohoto žánru má bu´d dištanc natvrdo a nebo si dělá vlastní autocenzuru, tedy bu´d se podbízí do stupidního popu nebo se muzikantsky uzavře do jazzrocku. jazzrock byl možná po hráčské stránce na výši, ale poslouchat se to nedalo. kdo si vzpomene na tehdejší TKM(jediný pořad pro mládež, kde se hrála populární hudba), tak mi dá za pravdu. Když FR Čech vyrazí z kapely Říhu aby místo něj vzal Kubeše, Říha může naplno začít vystupovat s katapultem. A přichází opravdu na tu dobu s fenoménem...minimalistické obsazení, písničky na 3 akordy a lehce zapamatovatelné texty. když přišel Říha do gramofirmy nahrávat první desku, tak mu řekli: "hrajte si, co chcete, jenom, ať to není jazzrock, toho máme plné sklady a nikdo to nekupuje". jasně, Říha nebyl ani Radim Hladík, ani Shelinger, ale fungovalo to. zejména v pomalých písničkách. Taková "Miluju severní ženy" je nádherná blusová skladba
Taky trochu nechápu proč na Katapult kdekdo házel špínu, přitom nikdo nikoho nenutil je poslouchat. Všichni si mysleli že hrají jazzrock a že jsou umělci, přitom to s jazzrockem co tady kapely hrály mělo hodně málo společného
Osobně oceňuju, že Katapult nedělá žádnej styl, ale "jenom" písničky. Kdyby se k hudbě takhle stavěli všichni, tak na světě nebude toliko subškatulek a k nim odpovídajích přestajlovanejch i*****. Nevzniklo by např. SKA, ze kterýho dostávám regulerní teplotu. Jenomže škatulky jsou pro všechny bez hudebního názoru, kteří by jinak nemohli vystupovat . Nejhorší škatulka je "undeground", underground si vymysleli neumětelové k obhajobě vlastní hráčské neschopnosti
babi? odkud víš, jak se používá smajlík?
Když jsem začínal poslouchat ve 12 čí 13 bigbít nebylo snad krom Myšíka v čechách na co chodit, tak mi to zůstalo do dnes.
ale to kydání hnoje se mi taky nelíbí. Hrajou solidní a jednoduchou, ale muziku a některé skladby si od nich rád poslechnu. Není to žádnej šanson a Říha by byl ten poslední, kdo by měl ambici to tvrdit. Musím ale uznat, že Stovky hotleů, nebo Hlupák váhá jsou kvalitní, dobře napsaný a dobře zahraný rockový hity a že díky tomuto druhů písní má Katapult mnohem širší občasné publikum, než jenom "učňovskou mládež"
a říkal jsem - co že to hraje Katapult za srágory. Patřilo to k bontonu. Vždyť to tak psali kritici. Teď si od nich i něco zahraju.
jsem vyrůstal - taková Smutná nevěsta - to bylo něco - zvlášt když to prožiješ