RECENZE: La Putyka byla jen rozcvička, nová hra Rosti Nováka má větší ambice

Když dával Rosťa Novák dohromady novou inscenaci UP´END´DOWN, bál se, aby nezůstala ve stínu jeho úspěšné La Putyky. Efekt je však přesně opačný: novocirkusová báseň o lidech a andělech nechává vše, co Novák dosud dělal, několik světelných let za sebou.

arogancemoci4

Někdo zde píše, že se po vstupenkách zaprášilo.

Ano, zaprášilo, to je pravda. Ale díky kvalitnímu "nenápadnému" promo a excelentní, trvale beznadějně vyprodané La Putyce, která je PODSTATNĚ kvalitnější, nápaditější, originálnější atd. Vše, co bylo v UAD ukázáno, vše již někdy někde bylo. Tím to nechci shazovat, jen říct, že je to něco naprosto jiného než Putyka a že při srovnání je to horší. Bohužel. Po první vlně zájem o vstupenky opadne a nikdy nedosáhne míry zájmu o Putyku.....

0/0
7.2.2011 11:55

arogancemoci4

Spáčilová dělá promo.

Putyka je minimálně o třídu lepší. Navíc: "Od záměru usednout do (rovněž křížového) hlediště je totiž odrazují uvaděči" mne nikdo neodrazoval

"ze všech stran se na ně začnou řítit "auta" a jeden člověk skončí pod koly šíleného řidiče" já teda ničím oslepen nebyl a ta auta se také příliš neřítila

"výjev s akrobatkou, která se vylíhne z šálového "kokonu" visícího u stropu a pak z něj opatrně, jako dítě, které prvně osahává život, šplhá na zem (T.Toběrná)" nebyly, náhodou, dvě?

"rafinovaně vrství zážitky a dojmy" ona tu Putyku fakt neviděla, vždyť je to opačně!

0/0
7.2.2011 11:42

sarinkaD

opravdu skvele

Videla jsem to a souhlasim s kazdym pismenkem. I s tim Dykem - nektere zpevy pripominaly jeho zpevy k trampolinam, tak pokud myslela Tereza tohle, ma pravdu. Ale rozhodne to nebylo zly a vsem fanynkam Dyka, ktere se tu bouri, bych chtela pripomenout, aby si precetly recenzi jeste jednou a pozorne - je tam receno, ze nebyl spatny a predsatevni ma 100%, to asi znamena, ze ani jejich milacek nebyl spatnej:-)

0/0
23.12.2010 9:33

dziva

Tleskala jsem....

na obou generálkách, a to tak, že velice. Představení je úžasné, poetické, skvělé. V tom s autorkou recenze souhlasím. Naprosto originální, vynalézavé, hravé......a neskutečně náročné, a to pro herce, ale i pro diváka. Jen bych se slečny Spáčilové s dovolením zeptala, jak myslela toto : "Dyk ve vysokých polohách tak trochu vykrádá sám sebe." La Putyku jsem viděla mnohokrát a hudba (doprovod představení) v Up´End´Down je něco úplně jiného. Kéž by bylo víc zpěváků a hudebníků, kteří umějí tak "vykrádat" sami sebe. Zajímalo by mě, zda by mohla jmenovat někoho, kdo by nevykrádal a zvládl to líp. Asi těžko.;-)

0/0
22.12.2010 21:58

drbas

ozelil bych tu "slavnou kapelu"

.. a jinac to vypada zajimave R^

0/0
22.12.2010 15:13

Nahlas se ti směju 2

Re: ozelil bych tu "slavnou kapelu"

Bez Nightwork by Novákovy představení byly poloviční. Ve všech jejich představeních byla kapela excelentní.

Co ti vadí? Vždyť bez té kapely by představení ztratily pořádný kus autenticity. To bys chtěl bez hudby nebo s reprodukovanou hudbou???

0/0
22.12.2010 16:34

drbas

Re: ozelil bych tu "slavnou kapelu"

ale tak ok.. me proste nightwork "humor" prijde hrozne pubertalni.. to je ajk vod taboraku po 10 pivech.. nic proti jednotlivym muizikantum.. dyk zpiva dobre.. maxian sikovnej atd... ale kapela to je desna... nicmene, je mozny, ze v predstaveni to bude ok.. nevim.. je to jedina vec co me od navstevy odrazuje... jinak vsema 10ti pro zivou hudbu!

0/0
22.12.2010 18:13

Nahlas se ti směju 2

Re: ozelil bych tu "slavnou kapelu"

Pokud tě chápu správně, tak jsi ještě neviděl žádné jejich představení, ale zato přesně víš, že bys u představení Nightwork postrádal. Tomu moc nerozumím.

.

Mě osobně u kapely zajímé jediné: co předvádějí během představení. Viděl jsem od nich 4 vystoupení a kapela vždy excelovala. Jestli se v soukromém životě prezentují jako puberťáci po 10 pivech, to nevím. Nezajímá mne to a je mi to naprosto jedno.

0/0
22.12.2010 18:23

Alena K.

Re: ozelil bych tu "slavnou kapelu"

Buďme rádi, že je někdo od návštěvy odrazený. Už tak je zázrak sehnat lístky, vzhledem k obrovskému zájmu publika a skvělé reputaci. Tím lépe, když se nás o vstupenky nebude bít 10 milionů. ;-) U prvních  uvedení UPendDOWN se po lístcích  zaprášilo. Jsem ráda, že mě osvítil duch svatý a těsně před spuštěním rezervace jsem zavolala ségře, ať mi zkusí něco zabookovat. Než jsem dojela  domů, neměli ani lístek. U La Putyky bývá situace  podobná.

Mimochodem já  mám Nightwork hodně ráda, ale to, co kluci dělají v La Putyce nebo UPendDOWN, s kapelou nemá co do stylu příliš mnoho společného. Prostě je to doprovodná hudba, jemný podkres k dění na jevišti. Ne nějaká promo akce kapely. Což je taky jedna z věcí, pro které si V. Dyka vážím. Umí být skvělý frontman, ale i skvělé "křoví", když je třeba. :-)

0/0
22.12.2010 21:37

holydance

Re: ozelil bych tu "slavnou kapelu"

R^

0/0
23.12.2010 11:43

arogancemoci4

Re: ozelil bych tu

Zaprášilo, ano. Ale díky kvalitnímu "nenápadnému" promo a excelentní, trvale beznadějně vyprodané La Putyce, která je PODSTATNĚ kvalitnější, nápaditější, originálnější atd. Vše, co bylo v UAD ukázáno, vše již někdy někde bylo. Tím to nechci shazovat, jen říct, že je to něco naprosto jiného než Putyka a že při srovnání je to horší. Bohužel. Po první vlně zájem o vstupenky opadne a nikdy nedosáhne míry zájmu o Putyku.....

0/0
7.2.2011 11:49

arogancemoci4

0/0
7.2.2011 11:50

arogancemoci4

0/0
7.2.2011 11:50

drbas

Re: ozelil bych tu "slavnou kapelu"

znovu opakuji, nic proti jednotlivym muzikantum, ale jejich hudba, resp predevsim texty jsou pubertalni humor.. z hlediska hudebniho nuda... muj nazor.. tedy dostatek duvodu na ne nechodit a nevyhledavat je.. co se tyce predstaveni - mozna tam hrajou jinak, ale jak to mam vedet..? kdyz budu nesnaset lucii bilou, mam se na snad jit podivat v ramci nejakeho muzikalu, jestli nahodou nezpiva mensi sr*cky nez jindy? ..divna logika.. proste pro me je ucast kapely jmenem nighwork neco, co me odrazuje.. to je vse...

0/0
3.1.2011 12:30

drbas

Re: ozelil bych tu "slavnou kapelu"

a jeste pozn. pod carou - nightwork koncert jsem bohuzel videl, taky jsem videl par "uzasne vtipnych a genialnich" klipu... eeeh... des bes

0/0
3.1.2011 12:32

drbas

Re: ozelil bych tu "slavnou kapelu"

ale prosim... chapu, ze pubertalni divky to bavi... na koncert v klubiku u nas byla asi takovat skladba.. 80% divek mezi 15-20 lety.. zbytek "holky od prepazky" a "holky z kanclu"..  chapu.. hudba je pro spoustu lidi konzum.. v poradku.. ja jim to neberu, ani kapele.. ale at me proboha nikdo nepresvedcuje, ze to je vyborny.. proste to vyborny neni.. proc tyhle pipinky nejdou i na jiny koncerty? protoze je to nezajima.. je zajima sladkej dyk a pocit, ze "sli na hustej koncert do klubu".. no, ted me tady rozcupujete, ze zavidim uspech/holky/nebo ja nevim co... ne.. proste to je tezce prumerna hudba-texty.. nicmene proti gustu zadny disputat... ale tak to proste citim..

0/0
3.1.2011 12:38

Nahlas se ti směju 2