Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: „Kabáti“ natočili klasiku, na novince předvádějí to, co umějí nejlíp

U Kabátu se nic nemění. I desátá deska je plná řízného rokenrolu, chlapáckých balad, chorálových refrénů a vtipných textů Milana Špalka. A intelektuálům z ní naskočí husí kůže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majklos123

Slabá deska

Bohužel a ještě jednou bohužel, čtyři roky čekání nestály za to. K čemu jsou výborné Špalkovy texty, když hudebně je to absolutně bez nápadu. Nevím, jestli chlapi stárnou, ale je to šeď , nuda a na desce není snad jediný song, který by se v budoucnu měl stát součástí koncertního repertoáru. Nevím, jestli si takhle recenzenti představují dospělé, nebo čistě kalkulující Kabáty, zkrátka je to slabota, ať už z jakéhokoliv důvodu, která nemůže soupeřit ani s posledníma dvěma "dospělíma" deskama.

0/0
19.12.2010 11:12

k.marco

Tak bomba to není ale dost slušnej oddíl

Po prvním poslechu dávám 60% po druhém zvyšuji na 80% Od začátku do konce je to jako varietní představení má to náboj a dost to baví.

0/0
14.12.2010 22:03

Fikos

Mě se to nelíbí

Kabáty mám rád,ale tohle je vážně slabota :-/

0/0
14.12.2010 19:36

kodyjose

Re: Mě se to nelíbí

Souhlasím.

Nejhorší CD v historii kapely (podle mého názoru).

0/0
21.12.2010 10:16

Hansen77

zbytečnost...

Album Banditi di Praga je blábol...pominu-li fakt,že jsem nepochopil,proč praga,proč ne Teplice,když se tím furt oháněj,nehledě na to,že název Banditi di Teplice mi přijde i vtipnější...ale čert vem název,to co se line z přehrávače je jedním slovem nuda. Je to bez nápadu,skupina se snaží pomocí několika chytlavějších popěvků udržet si posluchače z řad holčiček,na které sa nabalují rádoby rockeři,kterým jde pouze o jedno. Chápu ale snahu kapely prodávat co největší množství nosičů a nacpat co nejvíce songů do rádií,vždyť o peníze jde přece až v první řadě. Je mi moc líto,že skupina Kabát zanikla po vydání úletového alba Colorado a na jejích troskách vznikla nová skupina Kabát,která mi nic neříká,která mě nudí.Rv

0/0
14.12.2010 11:30

Barbarka_CZ

Re: zbytečnost...

"di Praga" proto, že jde o cirkus, nikoliv o město. A žádný cirkus jménem "Teplice" neexistuje. Mně ta deska baví, i když možná není tím nejlepším, co vydali. Nicméně já mám rozhodně raději Kabáty "nové", tj. méně tvrdé a více vypovídající (viz např. texty písní Kdoví jestli nebo na nové desce třeba Schody). Když se Vám to nelíbí, Vaše volba, já jsem spokojená.

0/0
14.12.2010 11:53

Barbarka_CZ

Re: zbytečnost...

*mě

0/0
14.12.2010 11:53

Hansen77

Re: zbytečnost...

Já to taky nikomu neberu ani nevymlouvám,je to jen můj názor a pocit z tohoto dílka a vůbec z celé činnosti kapely. Je to o vkusu a ten máme každý jiný. Já jsem odkojen starými Kabáty,Má jí motorovou je nepřekonatelná deska pocházející z českých luhů a hájů. Co se týče toho názvu,tak nějak jsem pochopil,že to bude mít spojitost buď s cirkusem,nebo se sborem a právě o to vtipnější by bylo nahradit v obou případech Praga Teplicemi...ale je to jen můj názor,kromě toho název desky není v mém hodnocení desky tak důležitý...

0/0
14.12.2010 12:34

paett

Re: zbytečnost...

Toz  "Bambini di Teplice" by bylo rozhodně vtipnější :). Takhle by to nazvali stari Kabáti. Akorat se jim to asi nerýmovalo.I kdyz z Pragy taky zpivaji jen PRAG... hold můza došla.

0/0
16.12.2010 10:20

paett

Re: zbytečnost...

Až na to, že "Bambini di Praga" je sbor né cirkus. A "Cirkus Bambini" nemá s Prahou nic spolecného. Proste se jim to hodilo do textu, proto.  A toto album opravdu hodně vypovídá, hlavně o full HD kamerách, telefonech co nemaji pokrytí, a Frantovi co uz bali. Strasne odusevnele ...

0/0
16.12.2010 10:17

skalda100

Re: zbytečnost...

Naprostý souhlas. Kapela, která hraje podle toho jag se jí z toho sypou penízky je dle mne jen atrapou rockové skupiny. Proslaví se písní "má jí motorovu" a pak zpívá zamiovaný duet na silvestrovské estrádě o tom jak je láska nekočná.....Jim je to totiž úplně jedno co hrajou pač to jsou figurky nahravácích společností. Ale co zoufat je to jen jedna z mnoha výpovědí o tom čemu se v čechách říká populární hudna..... chybí blicí smajlík.

0/0
30.12.2010 13:27

dodržuji kodex, zejména bod 13

Koukám na to ...

Kolik obyčejných lidí bude mít tohle CD pod stromečkem?

0/0
12.12.2010 18:46

Barbarka_CZ

Re: Koukám na to ...

Pod stromečkem? Každý, kdo Kabáty rád, už ho má dávno doma, ty dva týdny do Vánoc by byly k nevydržení. :D

0/0
14.12.2010 11:54

Juraj Thurzo

V titulní skladbě až moc slyším motiv z Matrix Reloaded,

honička Trinity na motorce. Jinak klasika, Ebenové hole -dobrý fór. :-)R^

0/0
12.12.2010 13:52

análista každým coulem

Intelektuální

póza, dobrý postřeh v článku. Sedí jako přišitý na všechny ty hudební rádoby fajnšmekry, kterých jsou diskuse plné;-D

0/0
11.12.2010 21:36

Nahlas se ti směju 2

Re: Intelektuální

Je jedno, jak to nazveš.

Vypovídající je, že o těhle "rokerech" je v diskusi 100+ příspěvků, zatímco diskuse pod článkem o VYNIKAJÍCÍM koncertu Cassandry Wilson nebo o předprodeji vstupenek na Pražské jaro zejí prázdnotou...

0/0
12.12.2010 16:41

flames828

Re: Intelektuální

Protože lidi zajímající se o takové věci nedrhnou diskuze a hudební newsky na idnesu. kristapána.

0/0
15.12.2010 12:50

Simin

Paráda

Hned včera v 8 ráno jsem si v Tescu koupil descu a od té doby jede furt dokola...zvukově 100% nejlepší kabáti...chybí mi tam sice nějaký zásadní song typu Burlaci, ale zase je ta deska dost vyrovnaná a všechny skladby mají super úroveň...po třetím poslechu mi připadalo, že to všecko znám a můj favorit? Schody...to je fajnovkaR^

0/0
11.12.2010 14:16

dodržuji kodex, zejména bod 13

Re: Paráda

Agrometal pro burany ...

0/0
12.12.2010 18:45

Kurri22

Re: Paráda

Zajímalo by mě, který "intelektuál" vymyslel to nesmyslné označení agrometal.

0/0
12.12.2010 20:07

flames828

Re: Paráda

Budeš asi překvapený, vymysleli ho sami agrometalisti.

0/0
15.12.2010 12:50

paett

Re: Paráda

Bejvávalo... toto s metalem nemá co dočinění. Škoda.

0/0
16.12.2010 10:23

Lou-go

Re: Paráda

...se omlouvám, ale "zásadní song"=Burlaci....vůbec, bavit se o tom, že kabáti a "zásadní song".....nezlobte se....

0/0
12.12.2010 21:16

mojmír č. 1

Slabota

Ted jsem to slysel a je to sedive a nudne. Mam z toho Velkou hlavu. Váš Láďa.

0/0
11.12.2010 14:10

tokumara

Zrovna "denne ozralej"

me jeste bavilo, tohle po (zatim) prvnim poslechu nic moc. Jako posledni tri.

0/0
11.12.2010 0:52

The.Edge

Desku jsem si poslech...

...dvakrát, myslím, že si zaslouží hodnocení cca 20%. Bez diskuzí jejich nejslabší nahrávka. Přitom si myslím, že začátky skladeb nezní špatně. Jakmile uběhne úvodních pár tónu, píseň se změní v nudu a neinvenci. Zaujala mě pouze balada ´Kdeco nám zachutná´ a power metalové momenty kopáků v písni Ńarvi tam ten styl´. Jinak absolutní šeď. Co bych vyzvedl jsou texty, které nemohou bez kvalitního soundu, vyniknout. Textařsky je Špalek bezkonkurenční, má nadhled, donutí posluchače zamyslet a je studnicí vtipných glos...

0/0
10.12.2010 22:48

pepasek

Re: Desku jsem si poslech...

Tak nějak lbych to napsal...Naprostej souhlas, ve srovnání s jinejma kapelama, který hrajou tak dlouho, to je hodně slabá věc. Žádnej chytlavej song na desce není....:-(

0/0
11.12.2010 9:18

paett

Re: Desku jsem si poslech...

Bohužel souhlas. Na tomto albu me ale neoslovily ani ty texty, které jindy bývaly vynikajicí.  Az na pár výjimek strašně přízemní.

0/0
16.12.2010 10:28

brezovak

poslední

CD od Kabátů mě silně dojalo. Začátky všech skladem po hudební stránce věští že to bude dobrá skladba ale jak se ozve zpěv tak hotovka.A to na to páni „ hudebníci“ měli 5 roků aby stvořili tady tento paskvil. Jsem zvědav na úspěšnost prodeje. Kabát nepatří do hudebního žánru co poslouchám ale byl jsem zvědav co zplodila tato kapela neboť mám jejich CD Corrida  a to se nedá vůbec srovnat.

0/0
10.12.2010 21:00

mafra_fan

co umějí nejlíp?

takže pijí pivo a rum do němoty??8-o

0/0
10.12.2010 17:25

Milan_Seliga

Jo Kabáti...

Kabáti byli super za mých mladých let, album Děvky ty to znaj je "perlou" českého rocku... bohužel hodně rychle pochopili jak chutná sláva a peníze a stočili to těžce do vod mainstreamu :-/ je to docela škoda, protože tehdá to sice taky nebyla žádná sláva, ale aspoň to mělo (byť tupou) myšlenku... teď člověk má akorát Morčata na útěku :)))

0/0
10.12.2010 17:00

cunkys

Re: Jo Kabáti...

...a Horkýžeslýže!!! :)))

0/0
10.12.2010 21:33

paja.butcher

Re: Jo Kabáti...

autor píše o českém rocku [>-]

čechoslovakismus je díkybohu pryčR^

0/0
10.12.2010 23:15

R. T. D.

Maly pruzkum

A propos, kdo z diskutujicich uz jste tu desku slyseli?

0/0
10.12.2010 16:30

Nahlas se ti směju 2

Re: Maly pruzkum

Já ji neslyšel a proto o ní nepíšu. Kabáty jsem slyšel a proto o nich píšu.

.

Řečnická otázka: jak velká je pravděpodobnost, že Kabát vystoupí ze svého stínu a jejich 12. řadové album bude najednou něco zcela jiného, než 11 předchozích?

0/0
10.12.2010 16:39

R. T. D.

Re: Maly pruzkum

Jestli vnimate veskerou tvorbu Kabatu jako homogenni, tak neni co resit. Ja u nich vidim zhruba tri obdobi - pocatecni hospodsky metal (prvni dve desky), mekci tvorba s durazem na humor (Colorado - Go satane go) a "dospela" alba Dole v dole, Corrida a ted Banditi. Cili IMHO pokud neznate ani jedno z poslednich tri alb, neznate soucasne Kabaty. Pokud ano, neberu vam pravo na nazor.

0/0
10.12.2010 16:56

Nahlas se ti směju 2

Re: Maly pruzkum

Neznám všechna jejich alba, ale vždy alespoň jedno z každého období, cos vyjmenovat, jsem slyšel. Na všech, bez rozdílu, po prvních 15 vteřinách skladby bylo nad slunce jasné, že jsou to Kabáti a já měl nutkání mačkat "Skip", resp. "Eject". Přesto, že, stejně jako každá kapela, která hraje takhle dlouho, mají vývoj, je jejich rukopis pořád stejný. A o tom mluvím - že lze docela s velkou přesností předjímat, že to bude zase jenom typický Kabát.

0/0
10.12.2010 19:07

Nahlas se ti směju 2

Re: Maly pruzkum

A ještě si v kontextu s jiným článkem v téhle rubrice dovolím poznámku: v pondělí začne předprodej na Pražské jaro. A doplněním jednu ne až tak velkou nadsázku: jediný koncert pražského jara vydá za celou diskografii Kabátů puštěnou 10x dokola.

.

A to nejsem žádný zarytý tradicionalista - třeba teď mi tu dost bez bázně a k mojí maximální spokojenosti vibruje skleničkou Ed Rush and Optical...

0/0
10.12.2010 19:17

lupenn

Re: Maly pruzkum

Ad : ". Přesto, že, stejně jako každá kapela, která hraje takhle dlouho, mají vývoj, je jejich rukopis pořád stejný. A o tom mluvím - že lze docela s velkou přesností předjímat, že to bude zase jenom typický Kabát...... a o to asi jde...kdo chce slyset  Ed Rush and Optical...bude to vzdy  Ed Rush and Optical...a u kabatu asi nikdo nechce aby hrali neco uuuplne jinyho.......

0/0
10.12.2010 23:01

Nahlas se ti směju 2

Re: Maly pruzkum

...komu není shůry dáno...

0/0
12.12.2010 8:24

paett

Re: Maly pruzkum

Treti obdobi bych nenazval "dospele", ale "komercni". Maximalni libivosti podrizeno vsechno. Bohuzel toto posledni album mi z tech tri prijde nejslabsi. Ma vsechny prvky toho "aby" se to libilo vsem -  gradace, chory, melodicnost, libivé prechody - a mozna prave proto to působí az moc. Na Corride byly aspon texty vyborne, ale tady... jakoby dosla můza. Mozna je to ale jen muj nazor, ze texty o "pokrytích telefonů,  full HD kamerach, firmach a dalsich kapelach" zavaneji ztratou inspirace...

0/0
16.12.2010 10:37

cunkys

Re: Maly pruzkum

Je to jůtjůb

0/0
10.12.2010 21:34

Truestory

Proč si nepíšou texty sami?

ve světě tohle neexistuje ,mít u kapely textaře, který tam vlastně na nic nehraje....RvRv

0/0
10.12.2010 15:32

AdrianSmith

Re: Proč si nepíšou texty sami?

Nějak teď nepobíram co těď myslíte... :-)

Milan Špalek je kapelník , textař a hlavně BASKYTARISTA. Tato informace vám nějak unikla (což se dá loterovat protože v článku se autor nezmínil )

D8l nechápu lidi co sem jdou komentovat desku i když jí neslyšeli :-/

0/0
10.12.2010 15:36

Kurri22

Re: Proč si nepíšou texty sami?

Ve světě tohle asi existuje, ale u Kabátu ne. Textař Milan Špalek je zárověn baskitarista. Dřív pár textů napsala i Vojtkova první žena.

0/0
10.12.2010 15:50

AyCay

Re: Proč si nepíšou texty sami?

Tenhle příspěvek je úplně klasická ukázka internetových diskusí :)  Ten dotyčný ani neví, že Špalek je členem kapely, ale má potřebu si něco napsat ke Kabátům. A aby toho nebylo málo, tak neví, že textaři, kteří píšou na objednávku pro interprety jsou samozřejmě v zahraničí úplně běžní. Místo toho, aby si zjistil, co dělala třeba Lady Gaga, než začala zpívat. Takže až příště napíše nějaký nesmysl, mohl by ho napsat aspoň o něčem, o čem něco maličko ví...

0/0
10.12.2010 16:07

R. T. D.

Re: Proč si nepíšou texty sami?

Tak tohle me fakt pobavilo. Krome fakticke chyby (Spalek = baskytara) davam do placu treba Elton John Band - prestoze Elton hraje s temi samymi hudebniky uz skoro ctyricet let, texty k vice nez triceti album mu napsal basnik Bernie Taupin.

0/0
10.12.2010 17:07

švarný kapitán pazourek

To jenom ve světě

pořád nemůžou pochopit že to je supr muzika. ;-D

0/0
10.12.2010 15:16

Kurri22

Re: To jenom ve světě

Tak ve světě nikoho nezajímá cokoli českého.

0/0
10.12.2010 15:21

Nahlas se ti směju 2

Re: To jenom ve světě

Uf, to je ale nesmysl... Zvlášť v hudbě.

0/0
10.12.2010 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.