Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Předlistopadová cenzura: Čierny kvet? Jiří Orten? Eskymo Welzl? Zapomeňte!

Jednou z věcí, se kterými změna poměrů před 21 lety naštěstí dokonale zametla, je cenzura písňových textů. Ta v některých obdobích dostávala až absurdní rysy. "V nedostatku smyslu pro humor si byly všechny totality tuze podobné, pouze komunisté byli snad ještě víc vztahovační," říká jeden z těch, které iDNES.cz oslovil, aby na dobu všech těch schvalovacích komisí zavzpomínali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

overlord661944

Arakain

musel svého času upravit název a text válu "Ďáblovi soustružníci" - vůbec nechápu proč...;-D

0/0
21.11.2010 21:15

Šulivajda

cenzura

Jen je škoda že  na Idnesu cenzura funguje vesele dál a jako za bývalého režimu se potlačují v diskuzích jiné názory než názory majitelů idnesu Rv

0/0
18.11.2010 9:06

mrwn

Re: cenzura

a proc si nezalozis blog kde bys ty sve nazory prezentoval?

0/0
18.11.2010 9:17

Šulivajda

Re: cenzura

Prezentovat nestačí. Já chci se své názory konfrontovat s jinými názory a zjistit tak jestli mám či nemám pravdu a na tom přece není nic špatného, A nebo je to špatné ?

0/0
18.11.2010 9:53

mrwn

Re: cenzura

ty tu kricis o cenzure - ale unika ti pojem moderovana diskuse - mas proste jista pravidla a pokud si ten kteremu medium patri, ze je porusis, tak te smaze - to ale neni cenzura! muzes se projevit jinde ... a to je prosteste obecny problem - lidi tu mlati pantem o vecech - o kterych nemaji paru a pouzivaji pojmy u kterych ani neznaji vyznam - jen maji svuj nazor na ten vyznam

0/0
18.11.2010 9:58

jfb

Re: cenzura

Problém je, že moderované diskuse jsou defakto nutné ze zákona. I kdybych si založil web, kde nechám psát kohokoliv cokoliv, tak nemohu, jelikož bych byl odpovědný i za to co je v diskuzích, což je šílené.

0/0
18.11.2010 10:07

mrwn

Re: cenzura

ze zakona myslim primo ne ale chapu proc to nekdo (obvzvlast online noviny) dela ... proste vyselektovat ty nejhorsi vulgarity, rasismy a pod. shity da praci ... jo a obcas se s tim sveze neko na vlaknu kdo se neprovinil - ale rozhodne to neni cenzura

0/0
18.11.2010 10:10

Grandpasfuckteens

Re: cenzura

Ano? A který zákon řeší, že musí být smazán příspěvek ve znění "Jenom ty jsi letadlo" ? 8-o

0/0
18.11.2010 11:00

_m-

Re: cenzura

Kdyby jenom smazán. Mně byl příspěvek: "ani to, chudák, nestačil doříct" zařazen do trestné desítky a byl mi zrušen nick. Ovšem já jsem hádavá baba, tak jsem si ho vyhádala spět.

Mimochodem, v té desítce další 3 trestné příspěvky obsahovaly následující vulgaritu - velké I, malé D, E s háčkem a S :-P

0/0
18.11.2010 11:25

_m-

Re: cenzura

;-€

1) šlo o diskuzi o posledních slovech pilota polského vládního letadla

2) ZPĚT!!!!!!

0/0
18.11.2010 11:26

Šulivajda

Re: cenzura

Problém je ten že toto je prezentováno jako DISKUZE a proto chci diskutovat a když nikoho neurážím,neprezentuji žádné rasistické,xenofobní názory pak nechápu proč cenzůra nepustí jiné názory než má majitel idnes,To není demokracie!Pak by bylo lepší přejmenovat tento oddíl třeba na CHVÁLÍRNU nebo na SERVILNÍ KOUTEK PRO POCHLEBOVAČE.

0/0
18.11.2010 10:22

mrwn

Re: cenzura

no tak musis asi konkretne - ja chapu ze se stane, pri mazani jsi na vlakne s necim co porusuje kodex, tak se smazne i tvuj prispevek ... no a dalsi moznost je proste ta, ze jsi porusoval kodex a jen ti to tak neprislo :) ale to tady fakt nezjistime ... kazdopadne jestli ti to tady prijde jako servilni chvalirna, mas spoustu jinych moznosti ... fakt to nechapu - pripomina mi to lidi co sedi u tv s ovladacem cvakaj otravene z jednoho kanalu na druhy a nadavaji ze v bedne nic nedavaj ... jestli se pristup idnes nelibi - tak je nevyuzivej, pis proti tomu, cokoliv ... moznosti je

0/0
18.11.2010 10:30

wozáp baby

Re: cenzura

přesdněR^a bog je strašná těžkopádná záležitost.

0/0
18.11.2010 10:55

mrwn

je komicke

kolik lidi si tu ucelove plete moderovanou diskusi s cenzurou ... moderovana diskuse ma pravidla a dohlizi na ne ano - pan "cenzor" - co podle jeho nazoru nespada do diskuse, tk smaze (bohuzel vetsinou is ostatnimi vlakny) - cenzura je ale neco uplne jinyho - je legracni jak tu kricime cosi o cenzure a posilame to online do sveta - zalozit si muzeme web jaky chceme, blogovat muzes o cem chcem, poradat si koncerty a vydavat knihy jak chcem .... tuha nesvoboda - jjj zlaty komunisti ;-D

0/0
18.11.2010 8:49

Mr_R

Re: je komicke

není se čemu divit, Miloš Zeman v předvolebním Hydeparku trefně poznamenal, že internetové diskuze jsou plné zakomplexovaných idi0tů, s čímž se nedá nic než souhlasit. Zoufalci, kteří například pod článek o zdůvodněném zdražení čehokoli o 1% jsou schopni psát příspěvky jako by začala válka, vulgárně napadat, urážet a odsoudit k smrti všechny politiky, co s tím něco mají i nemají společného, nezapomenout na boháče co si na úkor nás chudých nakradli a za všechno přidávat padesát vykřičníků. Diskutéři? Nikoli, politováníhodní zoufalci s nešťastným životem. Vlastní vinou.

0/0
30.11.2010 9:47

John Rambo

Cenzura v nasi krasne vlasti byla,

je, a bude. Co by ty tisice lidi z ustredni spravy tiskoveho dohledu delali. Pouze, co se zmenilo, dnes si rikaji manageri, administratori diskuzi, idependent consultants, "free speech developers", jinak je to samy, v bledemodrym.;-D

0/0
18.11.2010 6:45

mrwn

Re: Cenzura v nasi krasne vlasti byla,

kdo ma mentalitu otroka - zustane otrokem na vzdy ... a je fuk jestli se jedna o statni propagandu nebo modni styly ...

0/0
18.11.2010 8:51

oprudil12

mne spíše připadá komické , ža jmenování

v článku se zpěvem živí již desítky let !  ! Ano , je to možné jen v socialistickém Československu !!

0/0
18.11.2010 6:45

skoda

Re: mne spíše připadá komické , ža jmenování

asi takl - souhlasím a NAVÍC: Stačí si poslechnout naše rádia, pokud chtějí mít posluchače, hrají repertoár 60,70 a 80. let .... a to v konkurenci všech světových zpěváků a kapel. A tyto písničky obstojí!!!

Nedávno se tomu naši v rádiu (nevím už kde) odborníci divili a zdůvodňovali to módou těchto let. Neumím si představit, že bych obdivoval zpěváky populárních písní mých rodičů (Pelar apod.);-(

Ale asi ty písničky nebyly tak nekvalitní jako dnešní, které mládeži nic neříkají. Podívejme se na popovou scénu u nás: Gott, Vondráčková, Rotrová, Bílá, Petr Novák, Olympic, Katapult, Nedvědi  ... (určitě jsem na někoho zapomněl). ostatní jsou rychlokvašky, zpěváci 2.- 3. kategogie, kteří se živí v různých muzikálech, protože nemají repertoár vůbec žádný, s ničím novým nepřišli, jen dokážou více či méně PRECIZNĚ zazpívat předložený part .

0/0
18.11.2010 9:28

Grandpasfuckteens

A tenhle článek vydá zrovna iDNES?!!!

8-o8-o8-o;-D To fakt nevím jestli se mám smát nebo brečet...... RvRvRvRv

0/0
18.11.2010 5:34

Grandpasfuckteens

Re: A tenhle článek vydá zrovna iDNES?!!!

Tady kde se maže i tohle? :

http://img210.imagevenue.com/img.php?image=55308_Beznzvu_122_150lo.JPG Rv

0/0
18.11.2010 5:44

Ten, který tančí s ýděs

O cenzuře by se tu dalo psát dlouho.

Ale proč, když se to zase smaže?:-P

0/0
18.11.2010 0:26

Antikodex

To všechno je slabý odvárek proti tomu....

....jak se cenzurují diskuze na Idnes.cz:-P

0/0
17.11.2010 21:35

medved.m

A kde myslíš,

že by se ti kluci (a holky ;-)), kteří toho zas neumějí tak moc, asi tak mohli uchytit?

0/0
17.11.2010 23:12

Grandpasfuckteens

Re: A kde myslíš,

R^

0/0
18.11.2010 5:34

budějce

spirituál

Nevím, asi mám již blbou paměť, ale Spirituál pravidelně vystupoval v Juldě Fuldě, myslím, že to bylo ne-li každé úterý, tak dost často. Jezdil jsem na ně, bylo to v někdy v letech 83-85 , tak nevím, jaký měli problémy. Všechny ty písničky znám a neviděl jsem, že by měli problém je zpívat. Tak nevím...., prosím o seriozní diskusi, zda si někdo pamatuje tyhle koncerty. Jinak vím, že v té době se hodně chodilo Na petynku, do Malostranské besedy.

0/0
17.11.2010 20:16

divilek

Re: spirituál

Chodilo se na ně i jinde po republice, ale bijci komoušů mi rozhodně nepřipadali :-). To spíše měli jen takové dvojsmyslné narážky, jenže tehdy znělo dvojsmyslně vše, co se řeklo divákům - všude se dal najít nějaký skrytý význam. A oblíbená hra studentů z gymplu byla tehdy číst titulky z Rudého práva a představovat si, že je to o souložení... Dvojsmyslných titulků tam bylo neuvěřitelně hodně... :-)

0/0
18.11.2010 7:37

veliz

Čierny kvet

Pokud cenzoři změnili čierny kvet na biely, udělali Žbirkovi velkou službu. Čierny kvet vyznívá nejenom depresivně, ale i zvukově hůře.

0/0
17.11.2010 16:55

kubisek78

Co uteklo cenzuře

Mám takový pocit, že existuje omezený počet kusů vinylových desek kapely Progres 2, kde se nějakým omylem objevila necenzurovaná verze jednoho jejich songu, jehož název mi vypadl, ale v refrénu se zpívá "Nám vládne král, má jméno Heroin"

VV[>-]

0/0
17.11.2010 16:49

carlos.con

Re: Co uteklo cenzuře

Planeta Hieronyma Bosche II.

0/0
17.11.2010 18:11

kubisek78

Re: Co uteklo cenzuře

Jo, to je vono! Díky.

0/0
17.11.2010 18:30

divilek

Re: Co uteklo cenzuře

Kdepak, na desce dělali místo refrénu jen nanana. Nakonec jsem to dvojalbum prodal, proti koncertu to nebylo ono...

0/0
18.11.2010 7:40

divilek

Re: Co uteklo cenzuře

A název koncertu či desky byl tuším Dialog s vesmírem. Měli tam na tu dobu i skvěle vymakané promítání na plátno za kamerou (pro mladší - promítalo se to z cívkového filmu klasické malé promítačky).

0/0
18.11.2010 7:43

overlord661944

Re: Co uteklo cenzuře

jj, a celej kotel pod podiem zpíval ten text, co se nesměl R^ nezapomenutelné!!

0/0
21.11.2010 21:19

xaeris

Ti nejvysílanější nebyli žádná nevińátka

Přijde mi komické, když ti, kteří za bolševika byli prominentně vysíláni v monopolních rudých sdělovacích protředcích, se po těchto umělých žních, které jim byly přednostně umožňovány, dnes dokáží vydávat za ublížené.  

0/0
17.11.2010 14:42

computer

No nevím,

proš si redatoři vybrali právě Žbirku a tuto píseň. Zakázaných textů bylo mnoho a lepších.  Jinak žádný hit to nebyl, ale stále se to v rozhlasu omílalo. Stupidní text a zpěvk ječí jako koza. Dodnes si vzpomínám, jak ten jeho zpěv tahal za uši.

0/0
17.11.2010 14:31

hph

Znáte někdo

písničku Spirituálu, která se jmenuje Chci sluncem být? Já znám jen verš "Chci sluncem být a ne planetou, až se k nám právo vrátí" a ten jaksi patří do písničky Ať se k nám právo vrátí... Nebo to já blbě čtu a nepíšou tam, že to jsou DVĚ různé písničky?

0/0
17.11.2010 14:18

Více takových Kožených

Re: Znáte někdo

Heh? No Idnes. ;-D

0/0
17.11.2010 14:34

Seeker-M

Google is your friend

http://zpevnik.antonio.cz/spiritual/az-se-k-nam-pravo-vrati.html

0/0
17.11.2010 16:40

carlos.con

Re: Znáte někdo

Varel Frištenský má v oblibě dvě písničky- "Chceš píseň severu znát, chceš se mnou tiše naslouchat" a tu druhou, ta je taky pěkná, "Když táhne bílý losos peřejí";-D

0/0
17.11.2010 18:14

tuba

cierny

redaktor vedel ze sa nepise "bielý", nechapem preco dalej tresne "čierný"? :) Ked redaktori nezvladaju ani nominativy pridavnych mien v slovencine, tak nech ich nepisu po slovensky ale po cesky

0/0
17.11.2010 13:56

Satyriana

Re: cierny

No, upsal se. Když ono je to tak strašně dlouho, už celou jednu generaci, co tu Vaši lahodnou slovenštinu skoro neslyšíme! Jojo, pondělky se slovenskými inscenacemi... Už i mně chvíli trvá, než se začtu do slovenské knihy!

0/0
17.11.2010 14:06

divilek

Re: cierny

To bylo tím, že ve slovenštině vycházely lepší knihy - buď měli volnější otěže, nebo méně strachu :-)...

0/0
18.11.2010 7:47

tuneldedek

ZDEVASTOVANÝ NÁROD KOMUNISTY NA STALETÍ

„Chceme-li zničit národ, musíme nejprve zničit jeho morálku a padne nám do klína jako zralé ovoce.“ V.I.Lenin - Pořád se divíme co s námi ti bolševici udělali. To nebyl vedlejší efekt jejich režimu, to byl a stále je, jeden z jejich primárních cílů! Náprava bude trvat několik generací. Pokřivená generace nemůže vychovat rovnou.

0/0
17.11.2010 12:55

Villy

Re: ZDEVASTOVANÝ NÁROD KOMUNISTY NA STALETÍ

Mám naprosto shodný názor. To že se nesmělo za hranice, to už nějak přebolelo a kdo měl známé tak se tam nakonec i dostal. To že nebyl toaleťák nebo vložky nebo banány, to už jsme skoro zapomněli. Ale to, že to stále přežívá závist vůči úspěšným, stesk po rovnostářství (všichni máme stejné žaludky, že?) a podobné jevy, tak to je ten nejhorší relikt komunismu. Mysleli jsme si, že náprava bude trvat tak 2 generace. Ale už tehdy experti předpovídali, že možná 4 nebudou stačit. A obávám se, že měli a mají pravdu!

0/0
17.11.2010 14:25

veliz

Re: ZDEVASTOVANÝ NÁROD KOMUNISTY NA STALETÍ

Ano. Za všechny přehmaty současného režimu mohou komunisté. Nějak se to zdůvodnit musí, hlavně nesmí býti na vině jediná správná pravicová politika.

0/0
17.11.2010 17:02

1000101110110100

...

... teda psát zrovna na iDnes o cenzuře, to už chce hodně velkou dávku drzosti.

0/0
17.11.2010 12:48

Já to nebyl, já to nebil!

Re: ...

A budeš mít nick o 100 kratší ;-D

0/0
17.11.2010 12:50

pingu1

Re: ...

R^R^R^

0/0
17.11.2010 13:52

nesher

Re: ...

On tu někoho cenzuruje stát? IDNES je sourkomý portál, který si pravidla určuje zcela sám. ;-)

0/0
17.11.2010 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.