Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Harry Potter jde do finále. Tvrdě, bez servítků a skvěle

Když se po průletu kolem rozpadajícího se loga společnosti Warner Bros. objeví přes celé plátno oči nového ministra kouzel pravícího, že nás nic hezkého nečeká, nikdo už nepochybuje. Finále filmového Harryho Pottera začalo a odehrává se opravdu v mimořádně temných časech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JagK

Hrůza!!

Opravdu nechápu jak se autorovi článku může nový Harry zdát jako zdařilá filmařina. První půlka filmu, chcete-li až k " útěku do lesů " má film napětí i spád a ano do té doby se líbil i mě. Ale jakmile začnou sáhodlouhé rozmluvy Harryho a kamarádů v zásadě o ničem, dlouhé přelety kamery nad krajinou které jsou naprosto k ničemu a další zbytečná omáčka, film ztrácí napětí a tudíž se pro mě stává nekvalitním. Navíc divák neznalý předlohy si velmi snadno splete Smrtijeda s lapkou a tím se pro něj konec může zdát nelogický. Pochválil bych hereckou one man show Harryho a Hermiony ale jejich vztah se bohužel nevyvíjí a výše zmíněná taneční scéna ve mě vyvolala spíše smích. Pro mě čistý průměr. 5/10

0/0
9.12.2010 18:56

jbo

Re: Hrůza!!

Nejsem schopen posoudit shodu filmu a knižní předlohy, ale tento půldíl mě vyloženě znechutil svou neuvěřitelnou nudností, která mi připoměla éru šílených ruských filmů, plných prostojů a hluhých míst, tzv. "dumek".... :-) Takže zisk filmařů zřejmě fantastický, ovšem zisk diváků naprosto katastrofický.

0/0
16.12.2010 21:20

Elija69

no jo

Takhle to holt dopadne, když se z děje na jeden film musí natočit filmy dva. Škoda.

0/0
9.12.2010 12:07

GhostDogXXL

mě se to moc nelíbilo ...

... podle mě jeden ze slabších Potterových filmů.

0/0
3.12.2010 5:49

wyatt

mně se to líbilo...

pro malý děti to fakt není, ale je tam skoro všechno z knižní předlohy, takže už se nemusí vysvětlovat jako od 3. dílu těm, co knížky nečetli, o co jde.....Nehledě na to, že miluju Alana Rickmana - jako Snape je boží, šerifa z Nottinghamu s jeho hláškou o vyříznutí srdce lžící si nikdy nenechám ujít a hlavně je úžasnej v s Grapterovým kladivem v Galaxy Questu...To jsem sice odbočila, ale chtěla jsem říct, že mě tohle zpracování velmi mile překvapilo.

0/0
23.11.2010 16:23

prasák

pro koho to je?

Mám jít do kina. Je to i pro dítě věku osmi let? :-)

0/0
22.11.2010 22:40

Man of mystery

Re: pro koho to je?

nemam predstavu jak je na tom 8 lete dite, ale nekdy to bylo docela drsny:) Je tam prestavka , takze muzete odejit v pulce:D

0/0
24.11.2010 19:01

Ozolinsh

Re: pro koho to je?

Může odejít kdy chce, ale udělá líp když půjde na něco jinýho. I ta nastavovaná kaše se přejí...

0/0
8.12.2010 9:49

Levandule

po dlouhá době se mi to líbilo

Filmy šly od třetího dílu hodně z kopce a snad právě proto jsem moc nečekala ani od tohoto (a nebýt dcery, ani bych tam nešla), ale musím říct, že mě film mile překvapil. Zdálo se, že se filmaři více drží předlohy, že zcény z filmu dávají smysl. Vrátil se potterovský humor a mladí herci už se něco naučili. Bylo ta míň akce a více děje, více vtipu, více citů. Ač fandím knížkám, musím narozdíl od předpokladu autora článku říct: na tohle se dalo dívat.

0/0
22.11.2010 13:02

tuatha de dannan

Proč tak tvrdě na Harryho?

Nechápu radikalitu, s jakou tady někteří odsuzují knižní svět Harryho Pottera. Že takovou blbinu ani číst nebudou, že mají mozkovou kapacitu uzpůsobenou na závažnější témata, než jsou problémy dospívajícího čaroděje. Pro velkou většinu fanoušků potterovské ságy jsou knihy způsob, jak uniknout z ubíjející reality všedního dne, jak prožít něco, co v našem světě prožít nemůžeme, a pro mnohé z nás je to i naděje, že i odlišný člověk může uspět a být obyčejně šťastný. Nechte nám našeho malého Harryho a zaobírejte se dál vašimi velkými světovými tématy, jen prosím neurážejte něco, do čeho spousta z nás vložila své srdce. Dávno jsme pochopili, že filmy o světu Harryho Pottera nejsou doslovné převyprávění knížek. Pro ty z nás, kteří Harrymu věnovali hodiny a hodiny čtení a diskuzí jsou to pohyblivé obrázky, které knihu zběžně ilustrují. Ale kniha samotná zůstává velkolepým dílem, ať chcete, nebo ne. Žij blaze, Harry Pottere :)

0/0
20.11.2010 18:31

elklk

Re: Proč tak tvrdě na Harryho?

Amen :-)

Krásně řečeno, vřele souhlasím.

0/0
25.11.2010 22:21

duhovnik

Re: Proč tak tvrdě na Harryho?

Harry Potterovský svet je pre mňa dôkazom toho že ani magické triky z nás neurobia lepších ľudí a že jediná mágia ktorou dokážeme okúzliť svoj svet sú naše srdcia. (:VVV

0/0
3.12.2010 11:24

tuatha de dannan

Re: Proč tak tvrdě na Harryho?

Řekla bych, že to je jedno z hlavních poselství knížky :) ne nejsilnější magie, ale láska a soucit hýbou světem :) jak jsme zjistili, není to o tom, kdo koho zabije, ale spíš o tom, kdo koho ušetří...

0/0
10.12.2010 23:29

misha.a

Re: Proč tak tvrdě na Harryho?

Souhlas! I mě se film líbil, a to se nedá říct úplně o každém z celé ságy. Je to pohádka pro dospělé, místy docela strašidelná, ale podle mě zas nic tak strašnýho, aby děti s pláčem prchaly ze sálu...;-)

0/0
10.12.2010 15:45

bimbam

Predloha

Pro me osobne byla uz knizni predloha nejslabsim dilem vubec, takze od filmu nic necekam.

0/0
20.11.2010 1:27

duhovnik

Re: Predloha

na to že knižka bola docela slabá bol film spravený výtečně. čo je opak šiesteho dielu :)

0/0
3.12.2010 11:26

Anuta

Zklamání

Prkenná hlavní trojice omílající samá klišé, rozvleklý děj... Až na scénu na ministerstvu, animovanou část, profesora Snapea a Malfoyovy (mí oblíbení hrdinové:-)) a scénu, kde Harry leze do ledové vody pro meč, to byla nuda k nepřečkání. Dabing (byli jsme s dětmi) tomu také nepřidal.

0/0
20.11.2010 0:02

Dejfnn

Re: Zklamání

S tímhle hodnocením do puntíku souhlasím, až na malé výjimky pekelná nuda..

0/0
28.11.2010 13:13

AyCay

hehe

To je vtipný, jak se v každý diskusi obejví někdo takovej, jako tady "dwarf". Nic neví, ničemu nerozumí, tvrdí zjevné nesmysly, podle projevu moc rozumu nepobral, ale pokládá se za kinga a opovrhuje těmi ostatními. Ačkoliv většině z nich myšlenkově nesahá ani po kotníky. A je vlastně jedno, jestli je debata o Potterovi nebo o něčem jiném...

0/0
18.11.2010 14:42

Nikola Tesla

nechápu...

jak taková kravina o ničem vydělala tolik peněz....lidi jsou vážně nějak mimo a důležitý věci jsou jim ukradený, hlavně když se kouknu na HP....Rv

0/0
18.11.2010 13:56

zombie socna

Re: nechápu...

věnuj se raději svým experimentům [>-]

0/0
18.11.2010 14:01

Wendy.XY

máme rádi HP

Na film se těším a ráda si  s dětmi pouštíme předešlé díly a čtem knížky....pro mě jako maminu dvou dětí je to dobrodružství. Podle mě je to fajn příběh, který se dokáže dotknout jak dětí, tak dospěláků.....knížky máme moc rádi a filmové ztvárnění....ke dvěma mám trochu výhrady pokud neznáte knižní předlohu, tak některé souvislosti nedocvaknou ...já sice s dětmi četla, ale už si po delší době nepamatovala, tak jsem si musela osvěžit paměť:-)

0/0
17.11.2010 23:28

ellinor

se vám divím...

..že dokážete o něčem, co se vám nelíbí, popsat tolik místa. Já se na HP těším jak na Vánoce, chodím vždycky na noční premiéru. Co na tom, že jsem tam asi jedinej dospělej. HP je prostě skvěle propracovanej příběh, s postavama, co nejsou plochý a černobílý. A kdyby to byla opravdu slátanina, tak to děti nevydržej číst, jim nenabulíkujete, že je to super louskat 700 stran.

A k pravopisu: patří ke všeobecnému vzdělání psát správně, to mi nikdo nevymluví. Samozřejmě kromě dysgrafiků. Ale jinak nevím, proč bychom my ostatní měli hrubky tolerovat, zkrátka vypovídají o autorově vzdělání.

0/0
13.11.2010 8:09

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: se vám divím...

Pletes si pojmy a dojmy, pravopis nema s dysgrafii nic spolecneho, dysgrafie je psany projev neboli vzhled pisma, pokud jde o chyby, tak to je dysortografie ;-)

0/0
16.11.2010 9:09

parlost18

...

Já si nikdy pořádně nepřenesl přes první dva díly. Byly pro mě moc děcké. Nyní jsem viděl jeden z těch novějších a pořád mi to připadlo strašně nudné. Jednou to budu muset zkouknout celé, protože jsem filmový fanda a toto je opravdu záležitost jedné generace. Když Harry začínál, byl podle mě válcován Pánem prstenů. Ale Pán prstenů je dávno pryč (snad bude Hobbit stejně dobrý) a celých deset let jsme se setkávali s tímto fenoménem. Snad díly, které jsem ještě neviděl, jsou lepší než první dva, které Chris Columbus pojal opravdu moc pohádkově.

Od doby, co se režie chopil Yates vypadají ukázky podstatně lákavěji. Snad to vážně bude dobré.

0/0
13.11.2010 6:11

HonyaDj

Re: ...

"Moc pohádkově" je definice pro co? První knížky JSOU pohádkové. Harry je tam malý kluk. Nálada filmů odpovídá náladám knížek...

0/0
14.11.2010 17:21

wyatt

Re: ...

tak první dva díly byly přesně tak pohádkový jak byla knížka a Columbus je udělal skvěle. Harrymu bylo 10. Je to pohádka. Jestli se ti zdá moc pohádkovatý tak jdi na horor. Já osobně se radši kouknu na Pottera než na SAW, každý má to svý...

0/0
23.11.2010 16:30

richu.ch

co to je za trottla, ten dwarf?

0/0
13.11.2010 3:11

Pecaf

Re: co to je za trottla, ten dwarf?

Třeba zneuznaný všeuměl, který neztrácí čas čtením "slátanin" a má tak čas ukájet svou nutkavou potřebu ukazovat všem okolo jejich tupou nedokonalost.

0/0
13.11.2010 7:28

freecoolinek

Re: co to je za trottla, ten dwarf?

moták....;-D

0/0
13.11.2010 7:41

Mopr22

Dalsi recka

http://filmserver.cz/clanek/404/Harry-Potter-a-Relikvie-smrti-cast-1/

Doporucuju.

0/0
13.11.2010 0:37

--Judith--

Autor článku příliš nevládne češtinou,

a to je škoda. Stačilo by možná prostudovat si trochu interpunkci a začít ji používat, a hned by byl text srozumitelnější. Takhle je pro čtenáře docela dřina pochopit, kam by, kdyby to uměl, autor čárku umístil.

0/0
12.11.2010 22:32

Marqui

Re: Autor článku příliš nevládne češtinou,

já jsem teda článek celkem v klidu pochopil, ale tu poslední větu čtu 3x a pořád nechápu, cos to napsal.... ;-D;-D;-D

0/0
13.11.2010 8:24

Mirco1

Tak cenu od FanFána Tulipána přebírá dwarf...

... spolu se zvláštním oceněním za nošení dvou kila prejtu v mozkovně, což je obzvláště vidět v jeho originálním uchopení formální logiky.

0/0
12.11.2010 22:28

Glock Mark XI

Re: Tak cenu od FanFána Tulipána přebírá dwarf...

není on sociální demokrat? Mezi místní rudé šmoky rozhodně patří....

0/0
12.11.2010 22:42

Durzo Blint

Harry a spol. mně nějak minul,

v době, kdy začala celá ta mánie, jsem začínal podnikat a později už jsem se k tomu nějak neodhodlal vracet.

Ale nikdy neodolám pročíst si diskuze, kde se sekají příznivci a odpůrci.

Hovadštější snad už dokáží být jen ty vygumované fotbalové palice na sportovní sekci:-P

0/0
12.11.2010 22:13

Mirco1

Re: Harry a spol. mně nějak minul,

Kdepak, to když se sejde pár prolhaných nostalgiků po bolševismu s měknoucím mozkem, selektivní pamětí a průpravou ve vychcánkovství z mládí - to většinou nemá pak konkurenci.

0/0
12.11.2010 22:25

Fly on the wall

Ach jo...

Ještě týden. :-/ 

Každopádně je fajn, že se film podle všeho pevně drží předlohy... už taky bylo na čase. R^V

0/0
12.11.2010 22:10

dwarf

Nastavovaná kaše

... asi nejpřilehavější označení HP, jaké tady padlo. R^

0/0
12.11.2010 21:53

Ajetak

Re: Nastavovaná kaše

Autorka dříve plánovala 8 knih, snížila na 7.

0/0
12.11.2010 22:03

dwarf

Re: Nastavovaná kaše

Jistě, stejně jako dřív zvýšila ze čtyřech na pět a tak dál - podle vývoje trhu.

Dobré ráno. :-)

0/0
12.11.2010 22:05

Ajetak

Re: Nastavovaná kaše

Vždyt ani neznáte konec, který všechny ty příběhy zastřešuje. Nebo ano? Ale proč ten počet knih snižovala jste mi nevysvětlil.

0/0
12.11.2010 22:11

UrsusLuin

Re: Nastavovaná kaše

Nemáte pravdu. Od začátku plánovala finiš, který tomu dala. Náčrty rukopisu dokonce nechala před vydáním prvního dílu zavřít do bezpečnostní schránky. Jestli, tak se nastavovalo mezi 4. a posledním dílem, ale v tom posledním ne.

0/0
12.11.2010 22:13

dwarf

Re: Nastavovaná kaše

No, tak si přečti znovu ten můj příspěvek - vždyť říkáš to úplně to samé. Konec měla napsaný na začátku - no, a proč ne? A mezi to vsunula několik dalších knih ..

0/0
12.11.2010 22:17

Mirco1

Re: Nastavovaná kaše

A zrovna jako na potvoru ji to vsouvání vyšlo na sedm ročníků té kouzelnické školy, tak jak bylo napsáno už v té první :) To jsou náhody :D

0/0
12.11.2010 22:26

Vrah

Re: Nastavovaná kaše

Jsou všechno jenom náhody? Když ve slově PRAVDA ponecháte první písmeno (P) a zbylá (R-A-V-D-A) nahradíte hláskami I-V-O, dostanete PIVO. Když ve slově PRAVDA nahradíte všechna písmenka hláskami F-E-R-N-E-T, dostanete FERNET. Je to opravdu jen náhoda?

0/0
12.11.2010 22:45

1000101110110010

Re: Nastavovaná kaše

No vidíš. Zhruba jako Asimov, když psal Nadaci... ;-)

.

Nerozumím tomu, co tady píšeš. Většinou jsou to nesmysly a na to má nárok každý, třena když má z něčeho mindrák, nebo se opije, nicméně i to nakonec nějakou pointu obsahuje. To co píšeš ty nikoli, tvá argumentace je zhusta demagogického rázu a vůbec není jasné, jestli ti holka nedala, protože nevypadáš jako Harry, nebo prostě jen neumíš číst.

.

Taky jsem to nečetl. Taky jsem byl prvním dílem v kině (ano, děti nás občas přitáhnou tam, kde nechceme být) zhnusen, ale pak už se to jen zlepšovalo. Kvalitní hudba od Johna Williamse, pohodový příběh vhodný k odpočinku, uznávám že žádná epické bitvy armád renderovaných skřetů se nekonají, ale ty snad nikdo nemůže brát vážně...

0/0
12.11.2010 22:34

misha.a

Re: Nastavovaná kaše

kecko... Každému se líbí něco jiného, to je kámen úrazu, tak se drž svých Rosamund Pilchrových nebo čeho a nekaž lidem zábavu :))))

0/0
10.12.2010 15:48

dwarf

Koukám, že zdejší potterovští tupouni

chtějí ostatním vysvětlit, že v knihách se ukrývá smysl, který ve filmech není. Asi by si chudáčci představovali, že každý bude louskat to, co oni, aby si na to mohli udělat názor po přečtení tisíců stran a shlédnutí osmi filmů ... :-P

Nechápou, že úsudek mnoha lidí je podstatně rychlejší a přesnější než ten jejich.... :-) Tak naposledy - slátaninám zdar!! R^R^

0/0
12.11.2010 21:38

tappat

Re: Koukám, že zdejší potterovští tupouni

tak samozrejme, ze ve filmech toho spousta neni, ale to asi nema cenu vysvetlovat nekomu, kdo prijde diskutovat jen proto, aby urazel kazdyho, kdo s nim nesouhlasi, kdyz mu dojdou argumenty.

0/0
12.11.2010 21:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.